Silly Season 2025/26
-
Silly Season 2025/26
Gällande Grewes förlängning, så läckte det ut för länge sedan.
Rensfeldt är inte en som drar på det. Ifall han nu fått ett ok avtal, samt vill stanna?
Känns som Modo skulle kunna erbjuda bättre roll/ lön exempelvis?
Rensfeldt är inte en som drar på det. Ifall han nu fått ett ok avtal, samt vill stanna?
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
Det handlar väl inte om att vara bärande tycker jag utan snarare ha en plats.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-05-13 10:16:44På förhand verkligen inte Topp-6 i min bok.Knickedick skrev: ↑2025-05-13 10:09:40Nja, Junisarna är väl egentligen topp-6 mer än bottom-6, sen att dom är junisar och dagsformen kan dippa, men dom är ju sett till spelstil och egenskaper mer topp-6 roller än motsatt.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-05-13 10:05:47 Fasen nu är vi 10 forwards på kontrakt och alla dessa är ju i grunden spelare för en 3-4e lina. Det är väl bara Krüger som på förhand går in på Topp-6 egentligen, och Klasen har man ju där på pappret och hoppas att han håller.
Klasen är ju inte heller någon du sätter bottom-6 vilket man ju däremot kan göra med Krüger som kan spela alla centerroller
Vi pratar ändå om 2 juniorer. Ska de gå in och bära en nykomling i SHL? Tvek.
Klasen har jag i Topp-6 i brist på annat men jag är inte säker på att han levererar på den här nivån fortfarande.
Helst:
NY-NY-NY
NY-Krüger-NY
Men jag inser också att det är förmodligen att gapa efter för mycket och tror på:
NY-NY-NY
Klasen-Krüger-NY
Där jag inte vill hamna för då är vi fucked, är:
Klasen-Krüger-NY
Frondell-NY-Eklund
Vi vill väl inte ha Eklund- Frondell i en fjärde så som fjärde ofta sett ut i HA med en kedja som innehåller mer fart och fysik. Precis som du är inne på känns ju bottom-6 ganska fullt så det känns som det är jättemånga som slåss om en plats i 3-line isåfall.
Jag hoppas Klasen är toktaggad och tränar som fan, gör han det så är han definitivt topp-6 men all handlar om inställning och detsamma gäller Brodda.
Har Wiken sagt att det ska in en ny "första femma" så håller jag honom till sitt ord.
Jag är dock övertygad om att någon av Eklund eller Frondell kommer hamna i en andra line om inte båda gör det.
Sen är jag också ganska övertygad om att Krüger- Grewe och typ Eklund skulle vara en superlina i SHL. Folk som underskattar Grewe behöver se om slutspelet.
Silly Season 2025/26
Vilket jävla gnäll över en klocka. Står ju klart och tydligt "Förlängning" i bilden under klockan.
Silly Season 2025/26
Men ska väl vara typ 15-16 forwards. Räknar in Viggo är vi 11. Men Hampus lär gå till nåt allsvenskt lag. Så gissar på minst 4 seniorforwards till och Viggo och sen har vi typ Stockselius och Nilson. Behöver bra bredd då minst 3 forwards ska på jvm.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-05-13 10:05:47 Fasen nu är vi 10 forwards på kontrakt och alla dessa är ju i grunden spelare för en 3-4e lina. Det är väl bara Krüger som på förhand går in på Topp-6 egentligen, och Klasen har man ju där på pappret och hoppas att han håller.
-
Silly Season 2025/26
Sant, vi lär väl fortsätta med den breda truppen som vi hade förra säsongen. Det var verkligen ett vinnande koncept.mb81 skrev: ↑2025-05-13 10:44:44Men ska väl vara typ 15-16 forwards. Räknar in Viggo är vi 11. Men Hampus lär gå till nåt allsvenskt lag. Så gissar på minst 4 seniorforwards till och Viggo och sen har vi typ Stockselius och Nilson. Behöver bra bredd då minst 3 forwards ska på jvm.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-05-13 10:05:47 Fasen nu är vi 10 forwards på kontrakt och alla dessa är ju i grunden spelare för en 3-4e lina. Det är väl bara Krüger som på förhand går in på Topp-6 egentligen, och Klasen har man ju där på pappret och hoppas att han håller.
Läste någonstans att man kommer köra Frondell på sin naturliga position, som center.
Tänker just nu att vi är isåfall X, Krüger, Frondell, Costmar i nuläget plus en Josefson på comebackförsök.
Så frågan är om det verkligen finns plats för Rensfeldt?
Vad tror ni? För jag hoppas inte tanken är att vi går in med Krüger som etta.
Senast redigerad av DjurgårdareiNorrland den 2025-05-13 10:54:46, redigerad totalt 1 gånger.
-
Silly Season 2025/26
Kollar man modo på EP så behöver de spets om något inte bredd. Så tveksamt. Kan se Rensfelt i Södertälje dockOsten östlund skrev: ↑2025-05-13 10:19:28 Gällande Grewes förlängning, så läckte det ut för länge sedan.
-
Silly Season 2025/26
Det beror på om man spelar Costmar som vinge vilket jag egentligen hoppas, för jag tror ju att man kommer att spela Frondell som center.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-05-13 10:53:37Sant, vi lär väl fortsätta med den breda truppen som vi hade förra säsongen. Det var verkligen ett vinnande koncept.mb81 skrev: ↑2025-05-13 10:44:44Men ska väl vara typ 15-16 forwards. Räknar in Viggo är vi 11. Men Hampus lär gå till nåt allsvenskt lag. Så gissar på minst 4 seniorforwards till och Viggo och sen har vi typ Stockselius och Nilson. Behöver bra bredd då minst 3 forwards ska på jvm.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-05-13 10:05:47 Fasen nu är vi 10 forwards på kontrakt och alla dessa är ju i grunden spelare för en 3-4e lina. Det är väl bara Krüger som på förhand går in på Topp-6 egentligen, och Klasen har man ju där på pappret och hoppas att han håller.
Läste någonstans att man kommer köra Frondell på sin naturliga position, som center.
Tänker just nu att vi är isåfall X, Krüger, Frondell, Costmar i nuläget plus en Josefson på comebackförsök.
Nu kanske jag tar till stora ord, men han är ju inte helt olik Leo Carlsson ,Frondell.
-
Silly Season 2025/26
De snackade om likheten mellan Frondell/Carlsson i ett Sanny&Svensson avsnitt också, vill jag minnas.Knickedick skrev: ↑2025-05-13 10:58:18Det beror på om man spelar Costmar som vinge vilket jag egentligen hoppas, för jag tror ju att man kommer att spela Frondell som center.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-05-13 10:53:37Sant, vi lär väl fortsätta med den breda truppen som vi hade förra säsongen. Det var verkligen ett vinnande koncept.mb81 skrev: ↑2025-05-13 10:44:44Men ska väl vara typ 15-16 forwards. Räknar in Viggo är vi 11. Men Hampus lär gå till nåt allsvenskt lag. Så gissar på minst 4 seniorforwards till och Viggo och sen har vi typ Stockselius och Nilson. Behöver bra bredd då minst 3 forwards ska på jvm.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-05-13 10:05:47 Fasen nu är vi 10 forwards på kontrakt och alla dessa är ju i grunden spelare för en 3-4e lina. Det är väl bara Krüger som på förhand går in på Topp-6 egentligen, och Klasen har man ju där på pappret och hoppas att han håller.
Nu kanske jag tar till stora ord, men han är ju inte helt olik Leo Carlsson ,Frondell.
Best case scenario så står vi i vinter med denna mittuppställning:
NY
Krüger
Josefson
Frondell
-
Silly Season 2025/26
Hoppas du är bra på annat för ditt hockeyöga är inte särskilt bra. Frondell och Carlsson är extremt olika som spelare hahahKnickedick skrev: ↑2025-05-13 10:58:18Det beror på om man spelar Costmar som vinge vilket jag egentligen hoppas, för jag tror ju att man kommer att spela Frondell som center.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-05-13 10:53:37Sant, vi lär väl fortsätta med den breda truppen som vi hade förra säsongen. Det var verkligen ett vinnande koncept.mb81 skrev: ↑2025-05-13 10:44:44Men ska väl vara typ 15-16 forwards. Räknar in Viggo är vi 11. Men Hampus lär gå till nåt allsvenskt lag. Så gissar på minst 4 seniorforwards till och Viggo och sen har vi typ Stockselius och Nilson. Behöver bra bredd då minst 3 forwards ska på jvm.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-05-13 10:05:47 Fasen nu är vi 10 forwards på kontrakt och alla dessa är ju i grunden spelare för en 3-4e lina. Det är väl bara Krüger som på förhand går in på Topp-6 egentligen, och Klasen har man ju där på pappret och hoppas att han håller.
-
Silly Season 2025/26
Tror han menade fysiken inför första SHL-säsongen och hur mogen han är som spelare.Galning1998 skrev: ↑2025-05-13 11:02:33Hoppas du är bra på annat för ditt hockeyöga är inte särskilt bra. Frondell och Carlsson är extremt olika som spelare hahahKnickedick skrev: ↑2025-05-13 10:58:18Det beror på om man spelar Costmar som vinge vilket jag egentligen hoppas, för jag tror ju att man kommer att spela Frondell som center.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-05-13 10:53:37Sant, vi lär väl fortsätta med den breda truppen som vi hade förra säsongen. Det var verkligen ett vinnande koncept.mb81 skrev: ↑2025-05-13 10:44:44Men ska väl vara typ 15-16 forwards. Räknar in Viggo är vi 11. Men Hampus lär gå till nåt allsvenskt lag. Så gissar på minst 4 seniorforwards till och Viggo och sen har vi typ Stockselius och Nilson. Behöver bra bredd då minst 3 forwards ska på jvm.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-05-13 10:05:47 Fasen nu är vi 10 forwards på kontrakt och alla dessa är ju i grunden spelare för en 3-4e lina. Det är väl bara Krüger som på förhand går in på Topp-6 egentligen, och Klasen har man ju där på pappret och hoppas att han håller.
Det var iallafall så Sanny&Svensson resonerade.
-
Silly Season 2025/26
Hur länge har du följt Leo Carlsson?Galning1998 skrev: ↑2025-05-13 11:02:33Hoppas du är bra på annat för ditt hockeyöga är inte särskilt bra. Frondell och Carlsson är extremt olika som spelare hahahKnickedick skrev: ↑2025-05-13 10:58:18Det beror på om man spelar Costmar som vinge vilket jag egentligen hoppas, för jag tror ju att man kommer att spela Frondell som center.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-05-13 10:53:37Sant, vi lär väl fortsätta med den breda truppen som vi hade förra säsongen. Det var verkligen ett vinnande koncept.mb81 skrev: ↑2025-05-13 10:44:44Men ska väl vara typ 15-16 forwards. Räknar in Viggo är vi 11. Men Hampus lär gå till nåt allsvenskt lag. Så gissar på minst 4 seniorforwards till och Viggo och sen har vi typ Stockselius och Nilson. Behöver bra bredd då minst 3 forwards ska på jvm.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-05-13 10:05:47 Fasen nu är vi 10 forwards på kontrakt och alla dessa är ju i grunden spelare för en 3-4e lina. Det är väl bara Krüger som på förhand går in på Topp-6 egentligen, och Klasen har man ju där på pappret och hoppas att han håller.
-
Silly Season 2025/26
Inte alls i NHL men säkert sett en 15-20 matcher av honom i SHL + tre kronor utöver detKnickedick skrev: ↑2025-05-13 11:06:55Hur länge har du följt Leo Carlsson?Galning1998 skrev: ↑2025-05-13 11:02:33Hoppas du är bra på annat för ditt hockeyöga är inte särskilt bra. Frondell och Carlsson är extremt olika som spelare hahahKnickedick skrev: ↑2025-05-13 10:58:18Det beror på om man spelar Costmar som vinge vilket jag egentligen hoppas, för jag tror ju att man kommer att spela Frondell som center.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-05-13 10:53:37Sant, vi lär väl fortsätta med den breda truppen som vi hade förra säsongen. Det var verkligen ett vinnande koncept.
-
Silly Season 2025/26
Kanske passar bättre?Galning1998 skrev: ↑2025-05-13 10:54:40Kollar man modo på EP så behöver de spets om något inte bredd. Så tveksamt. Kan se Rensfelt i Södertälje dockOsten östlund skrev: ↑2025-05-13 10:19:28 Gällande Grewes förlängning, så läckte det ut för länge sedan.
Rensfeldt är ju inte ung längre, familj/barn att ta hänsyn till. Han vill nog ha mer än 1 års kontrakt?
-
Silly Season 2025/26
Som att du skulle ha börjat följa Anton från nästa säsong alltså? Jag vet inte men som det nämns här ovan har ju Sanny & Svensson b.la sagt samma sak och jag litar nog på deras hockeyöga mer än ditt.Galning1998 skrev: ↑2025-05-13 11:12:12Inte alls i NHL men säkert sett en 15-20 matcher av honom i SHL + tre kronor utöver detKnickedick skrev: ↑2025-05-13 11:06:55Hur länge har du följt Leo Carlsson?Galning1998 skrev: ↑2025-05-13 11:02:33Hoppas du är bra på annat för ditt hockeyöga är inte särskilt bra. Frondell och Carlsson är extremt olika som spelare hahahKnickedick skrev: ↑2025-05-13 10:58:18Det beror på om man spelar Costmar som vinge vilket jag egentligen hoppas, för jag tror ju att man kommer att spela Frondell som center.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-05-13 10:53:37
Sant, vi lär väl fortsätta med den breda truppen som vi hade förra säsongen. Det var verkligen ett vinnande koncept.
Sen har Carlsson från samma ålder som Frondell är nu utvecklat vissa saker i sitt spel väldigt mycket. Där vet man ju inte om Anton kommer ha samma utveckling.
Men som jag skrev, jag vet att det var stora ord och att jämförelsen är mycket att leva upp till för Frondell
Silly Season 2025/26
De flesta scouter jag hört jämför Frondell med Barkov... en tvåvägscenter med exceptionellt spelsinne och egenskaper att bära ett lag... och några som säger han kan alternativt hållas på kant och skolas att bli en ny Leon.
Såg kanadensiska sändningar under J18 VM och kommentaren var "He is the best player in the tournament, period"... minns jag rätt var Thores kommentar efter första ispass "han har egenskaper jag aldrig haft.."
Stora ord.
Såg kanadensiska sändningar under J18 VM och kommentaren var "He is the best player in the tournament, period"... minns jag rätt var Thores kommentar efter första ispass "han har egenskaper jag aldrig haft.."
Stora ord.