Silly Season 2025/26
-
Silly Season 2025/26
Dick kan väl kliva in i fysteamet så jävla deffad och vältränad han var i år har han väl aldrig varit!! Synd att tappa en sån profil... Sen kanske vi iofs ska lära oss någon gång att sluta hitta uppdrag för gamla lirare. Å andra sidan borde ju vice sportchef vara ledigt nu om Josef ska tillbaka decisions decisions
- Disciplinnämnden
- Medlem: Ja, ständig medlem
Silly Season 2025/26
Kryckan och JJ har väl spelat i samma kedja längre tillbaks?Osten östlund skrev: ↑2025-05-07 17:36:23 Centrar 25/26
Ny
Kruger
Albin Lundin
Rensfeldt/Ny
JJ ( börjar som 5:a )
Skulle ju vara en dröm att se dom husera tillsammans igen och inte bara i PP. =)
Edit: hittade denna. =)
Senast redigerad av Disciplinnämnden den 2025-05-07 20:37:51, redigerad totalt 1 gånger.
- Disciplinnämnden
Silly Season 2025/26
Vet inte om någon postat denna från tuben/längstned i artikeln på hemsidan:
Senast redigerad av Disciplinnämnden den 2025-05-07 20:06:42, redigerad totalt 1 gånger.
-
Silly Season 2025/26
Men snälla nån, det är ju helt supersjälvklart att det endast är en bonus om han kan spela och dessutom hålla någorlunda nivå. Ingen vettig människa kan räkna med något annat. Dels är det ju inte alls säkert hur han kommer reagera på att spela hockeymatcher - hård träning i all ära, men att spela riktiga matcher på elitnivå går inte att simulera - och dels är det inte säkert att han efter nästan fem år kan konkurrera om en plats i ett SHL-lag.
Jag minns att jag inte trodde mina ögon när Lemieux gjorde comeback efter flera år utanför hockeyn, och trodde aldrig att Landeskog skulle komma tillbaka när det började ta för lång tid, men det här känns ännu mer sensationellt. Vore grymt om han likt Mario och Gabbe kunde komma tillbaka och faktiskt göra skillnad. Snacka om potential i truppen, när man dessutom har ett gäng juniorer med superstjärnepotential, men laget kommer naturligtvis att byggas utan att räkna med dessa potentiella bonusar.
Silly Season 2025/26
Någorlunda nivå??? Är själv övertygad om att om huvudet är med honom så kommer han vara en av våra toppspelare.Olon skrev: ↑2025-05-07 19:57:59Men snälla nån, det är ju helt supersjälvklart att det endast är en bonus om han kan spela och dessutom hålla någorlunda nivå. Ingen vettig människa kan räkna med något annat. Dels är det ju inte alls säkert hur han kommer reagera på att spela hockeymatcher - hård träning i all ära, men att spela riktiga matcher på elitnivå går inte att simulera - och dels är det inte säkert att han efter nästan fem år kan konkurrera om en plats i ett SHL-lag.
Jag minns att jag inte trodde mina ögon när Lemieux gjorde comeback efter flera år utanför hockeyn, och trodde aldrig att Landeskog skulle komma tillbaka när det började ta för lång tid, men det här känns ännu mer sensationellt. Vore grymt om han likt Mario och Gabbe kunde komma tillbaka och faktiskt göra skillnad. Snacka om potential i truppen, när man dessutom har ett gäng juniorer med superstjärnepotential, men laget kommer naturligtvis att byggas utan att räkna med dessa potentiella bonusar.
Silly Season 2025/26
Nej Josefson är inte Dick Axelsson-lik i spelartyp direkt. Han bygger hela sin persona på hårt arbete och fysik. Det sitter inte i ryggmärgen på det sättet. Svårt att se detta gå väl, oavsett hur mycket man hoppas på en rolig bonus.Olon skrev: ↑2025-05-07 19:57:59Men snälla nån, det är ju helt supersjälvklart att det endast är en bonus om han kan spela och dessutom hålla någorlunda nivå. Ingen vettig människa kan räkna med något annat. Dels är det ju inte alls säkert hur han kommer reagera på att spela hockeymatcher - hård träning i all ära, men att spela riktiga matcher på elitnivå går inte att simulera - och dels är det inte säkert att han efter nästan fem år kan konkurrera om en plats i ett SHL-lag.
Kämpa Jacob
Silly Season 2025/26
Manijock skrev: ↑2025-05-07 20:04:30Nej Josefson är inte Dick Axelsson-lik i spelartyp direkt. Han bygger hela sin persona på hårt arbete och fysik. Det sitter inte i ryggmärgen på det sättet. Svårt att se detta gå väl, oavsett hur mycket man hoppas på en rolig bonus.Olon skrev: ↑2025-05-07 19:57:59Men snälla nån, det är ju helt supersjälvklart att det endast är en bonus om han kan spela och dessutom hålla någorlunda nivå. Ingen vettig människa kan räkna med något annat. Dels är det ju inte alls säkert hur han kommer reagera på att spela hockeymatcher - hård träning i all ära, men att spela riktiga matcher på elitnivå går inte att simulera - och dels är det inte säkert att han efter nästan fem år kan konkurrera om en plats i ett SHL-lag.
Kämpa Jacob
Han lär ju inte bli spritfet mitt under säsong iaf! Har läkare sagt okej till detta vore det konstigt att inte köra. En jävla bonus om han kommer upp i nivå.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
Bara han får vara frisk och hel så tror jag mycket väl att han kan vara en bärande spelare i DIF igen som han var senast. Jacob tror jag inte tar den här risken i onödan utan han gör det för att han verkligen tror att han kan ta en plats i DIF.#10 skrev: ↑2025-05-07 20:02:40Någorlunda nivå??? Är själv övertygad om att om huvudet är med honom så kommer han vara en av våra toppspelare.Olon skrev: ↑2025-05-07 19:57:59Men snälla nån, det är ju helt supersjälvklart att det endast är en bonus om han kan spela och dessutom hålla någorlunda nivå. Ingen vettig människa kan räkna med något annat. Dels är det ju inte alls säkert hur han kommer reagera på att spela hockeymatcher - hård träning i all ära, men att spela riktiga matcher på elitnivå går inte att simulera - och dels är det inte säkert att han efter nästan fem år kan konkurrera om en plats i ett SHL-lag.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Silly Season 2025/26
Det var tråkigt att Dick inte fick förlängt men jag förstår att de inte vågar satsa på honom. Det hade nog varit en helt annan sak om man spelade kvar i HA.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
- Disciplinnämnden