Silly Season 2025/26
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
Vill Fjällby ha snudd på mer betalt än kapten Krüger är han snett ute. Det är inte direkt ett team friendly anbud heller med tanke på att han vet vilken tuff resa som väntar nästa säsong.
Nä, knappast nån lagspelare. Ha kul med klappkepsarna och pensionärerna i gnäll-Gävle
Nä, knappast nån lagspelare. Ha kul med klappkepsarna och pensionärerna i gnäll-Gävle
Säg den glädje som varar
Silly Season 2025/26
Nog för att det inte kommer tackad av någon förrän efter Marbella men man borde väl kunna presentera spelare in. Vore bra att säkra något stort namn så man får lite dragplåster för andra.
Silly Season 2025/26
Ja man börjar bli sugen på nåt namn nu när man ser hur andra lag värvar klasspelare efter klasspelare.
-
Silly Season 2025/26
Jag blir inte förvånad om vi sitter lungt i båten och väntar ut free-agent marknaden i NHL.
Silly Season 2025/26
Var bara ett skämt, då Erik Granqvist brukar tjata om att målvakten ska ha sin skridsko mot stolpen och förkortar det till SMS.
It's easier to be an asshole to words than to people
-
Silly Season 2025/26
Hur ställer ni er till 160 000 Euro Netto för Riley Woods?
Silly Season 2025/26
är väl rimligt för en spelare som honom, 2a 3e kedja, det kostar i SHL
-
Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
Klart viggo kommer få chansen, men vi kan inte förlita oss på att en 17åring ska gå in och göra samma jobb som en stabil shl spelare, kommer ta tid att växa in i det. Tog ändå Frondell ett tag också. Med det sagt så tror jag viggo kommer göra det väldigt bra.Knickedick skrev: ↑2025-05-06 08:29:45Ja det är väl där måttstocken ligger. Det är bara att inse.
Det får mig att dock att fundera på vad Viggo Björck hade kunnat prestera i en motsvarande roll för 20k i månaden Brutto?
Silly Season 2025/26
Vi får väl se Viggo också?Knickedick skrev: ↑2025-05-06 08:29:45Ja det är väl där måttstocken ligger. Det är bara att inse.
Det får mig att dock att fundera på vad Viggo Björck hade kunnat prestera i en motsvarande roll för 20k i månaden Brutto?
Tycker det var både synd och konstigt att Viggo bara fick en match i allsvenskan. Men svårt gnälla med tanke på.resultat.
Tänker att vi borde gå in säsongen med 12 seniorforwards plus 3 junnar(Frondell, Fimpen och Viggo).
- Remy Lebeau
Silly Season 2025/26
Enligt hockeynews så är Riley Woods ett långskott, och hans huvudfokus är Modo.
Väldigt tudelat bland modoiterna själva vad dom tycker om Woods.
Spännande och följa.
Väldigt tudelat bland modoiterna själva vad dom tycker om Woods.
Spännande och följa.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
-
Silly Season 2025/26
Klart vi kommer få göra det, jag tänker mer ”Bang for the buck” här. Att jag hellre tar 160k euro netto och lägger mer på riktig spets i första linan. Men om vi tar en annan jämförelse än Viggo? Säg vi ger Weigel ett billigt kontrakt och spelar Costmar på en kant.fryppe skrev: ↑2025-05-06 08:39:37Klart viggo kommer få chansen, men vi kan inte förlita oss på att en 17åring ska gå in och göra samma jobb som en stabil shl spelare, kommer ta tid att växa in i det. Tog ändå Frondell ett tag också. Med det sagt så tror jag viggo kommer göra det väldigt bra.Knickedick skrev: ↑2025-05-06 08:29:45Ja det är väl där måttstocken ligger. Det är bara att inse.
Då tycker jag inte Riley Woods behövs? Eller är det bara jag som har tilltron till att Eklund- Frondell och Klasen klarar att bära en 2nd line utan problem?
-
Silly Season 2025/26
Näää, där tror jag definitivt Frondell- Eklund kommer gå in på 12. Annars kan du nog vinka adjö till dem.mb81 skrev: ↑2025-05-06 08:40:42Vi får väl se Viggo också?Knickedick skrev: ↑2025-05-06 08:29:45Ja det är väl där måttstocken ligger. Det är bara att inse.
Tycker det var både synd och konstigt att Viggo bara fick en match i allsvenskan. Men svårt gnälla med tanke på.resultat.
Tänker att vi borde gå in säsongen med 12 seniorforwards plus 3 junnar(Frondell, Fimpen och Viggo).
Silly Season 2025/26
Det ser jag som en chansning och lite väl stor press på killarna. De är alltså 17 och 18, sätta två så unga tillsammans i en andrakedja i SHL tror jag inte på.Knickedick skrev: ↑2025-05-06 09:01:41
Då tycker jag inte Riley Woods behövs? Eller är det bara jag som har tilltron till att Eklund- Frondell och Klasen klarar att bära en 2nd line utan problem?
Jag är mer än nöjd om de kan bära upp en plats var i bottom 6. Sen kanske de kan utvecklas under säsong och klättra i hierarkin men det blir en bonus isf.
Ang. Woods, har han gått mest som center eller LW i Modo?