Haha smart, Dahlén på 330k i månaden!Felix.32 skrev: ↑2025-05-02 15:34:59Du har toppspelare som är på 300+ i shl.vincent1891 skrev: ↑2025-05-02 15:06:43Osten östlund skrev: ↑2025-05-02 15:01:45Bra koll är svårt. Men lite man har snappat upp.vincent1891 skrev: ↑2025-05-02 14:52:16 Är det nån här som har bra koll på hur ekonomin ser ut när vi nu gått upp? Jag känner att jag har för dålig koll på hur mycket ett SHL lag kan lägga på spelarlöner varje månad, och vad en toppspelare skulle kosta. För nu är vi i en fas där vi kommer behöva lägga en hel del pengar på spelare så dem vill vända hem.
- Tror det var Madhawk/hockeynews. Gissade på att vi var 9:a i SHL gällande budgeten
- vi slipper betala 6 mille till modo, tidigare fallskärm
- SHL bonusar, ev utköp och Broddas kontrakt ca 200 000k/12 månader. Är kostnader som påverkar.
9:a är väl positivt, sökte upp lite kring vad andra SHL lag betalar spelare, enligt nån hemsida är Jonathan Johnsson bäst betald med 2,4miljoner per år, alltså 200k/månad. Då tjänar Brodda alltså lika mycket som honom, det kan ju fan inte stämma?
Blanda annat har väl disciplinnämnden (genom böter avslöjat) Studenic, Tikka, Dahlen osv…
Silly Season 2025/26
-
Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
Hade inte Brodda gjort sin sagolika åkning som ledde till vinst i OT mot SSK kunde vi varit kvar i HA nu, så man kan säga att han drog in 50 milleOsten östlund skrev: ↑2025-05-02 15:38:53Madhawk gissade på att Borgman till HV fick 300K/månad.Felix.32 skrev: ↑2025-05-02 15:34:59Du har toppspelare som är på 300+ i shl.vincent1891 skrev: ↑2025-05-02 15:06:43Osten östlund skrev: ↑2025-05-02 15:01:45Bra koll är svårt. Men lite man har snappat upp.vincent1891 skrev: ↑2025-05-02 14:52:16 Är det nån här som har bra koll på hur ekonomin ser ut när vi nu gått upp? Jag känner att jag har för dålig koll på hur mycket ett SHL lag kan lägga på spelarlöner varje månad, och vad en toppspelare skulle kosta. För nu är vi i en fas där vi kommer behöva lägga en hel del pengar på spelare så dem vill vända hem.
- Tror det var Madhawk/hockeynews. Gissade på att vi var 9:a i SHL gällande budgeten
- vi slipper betala 6 mille till modo, tidigare fallskärm
- SHL bonusar, ev utköp och Broddas kontrakt ca 200 000k/12 månader. Är kostnader som påverkar.
9:a är väl positivt, sökte upp lite kring vad andra SHL lag betalar spelare, enligt nån hemsida är Jonathan Johnsson bäst betald med 2,4miljoner per år, alltså 200k/månad. Då tjänar Brodda alltså lika mycket som honom, det kan ju fan inte stämma?
Blanda annat har väl disciplinnämnden (genom böter avslöjat) Studenic, Tikka, Dahlen osv…
Men Broddas lön hade man ju velat ha top 6 leverans på. Hans gnuggande,är inte mer värt än max 40k/månad.
En Brodda som lirar som han gjorde i slutspelet är en tillgång men han var ju alltför anonym under säsongen, det kommer man inte ifrån
-
Silly Season 2025/26
Ganska uppenbart att vi inte kan tacka ja till Fjällby och sätta honom i en 2-3e line, det är för dyrt. Och tydligen anser man att han inte passar i en förstaline.Manijock skrev: ↑2025-05-02 15:07:53Perfekt ersättare till Thoresen. Kan spela både högt och lågt. Spets i åkningen och i BP.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-05-02 15:02:29Både ja och nej.
Utan att veta alls hur löneanspråk och vilken roll han ville ha så känns det bra att kunna tacka nej till hemvändare.
Vi ska inte stå med öppen dörr och ta emot allt och alla bara för att dem vill hem.
Jag kan tänka mig att Fjällby hade velat ha en roll högt upp och lön därefter, men han har ju aldrig (någon enstaka säsong?) varit en producerande spelare på A-lagsnivå.
Men visst, jag vet ju ingenting och har noll insyn så det är svårt att veta säkert.
Idioti att tacka nej.
Ledningen anser att den nya förstalinen, som AJS ville ingå i, behöver vara spetsigare än så.
Senast redigerad av DjurgårdareiNorrland den 2025-05-02 16:28:27, redigerad totalt 1 gånger.
Silly Season 2025/26
Det skulle vara intressant att se vad Kelleher kan prestera i SHL. Jag tror hans snabbhet skulle bli nyttig i SHL som är mer stängd.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
Silly Season 2025/26
Blir oerhört intressant att se vem vi plockar in som förstecenter.
Silly Season 2025/26
Plus att med starkare backar som är bättre på att boxa ut snurr så går det ännu segare.
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2025/26
Om vi ska in tre backar som går in överst i hierarkin så tar jag gärna Lagesson som "trea" i ett andrapar med Sissons exempelvis.DIF_Soldier skrev: ↑2025-05-02 12:13:16 William Lagesson sitter på utgående. Var fullständigt bländande senast han var här. Hoppas vi kan knipa honom. Måste dock vägas upp med en offensiv back, men Lagessons defensiv tar jag 10 dagar av 7.
Expert.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
Utifrån vad vi redan har så tycker jag det var klokt att säga nej till Fjällby.
Jag ser inte Fjällby i en top-2 line och bottom 2 känns ganska full.
Jag tror inte vi är bereda att betala det som Fjällby vill ha för att spela honom i en Line med Weigel och Grewe….typ
Jag tror inte vi är bereda att betala det som Fjällby vill ha för att spela honom i en Line med Weigel och Grewe….typ
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2025/26
Du är nog rätt ute. Fjällby är en stor chansning att ha i en toppkedja, finns garanterat säkrare kort.Knickedick skrev: ↑2025-05-02 17:09:33 Utifrån vad vi redan har så tycker jag det var klokt att säga nej till Fjällby.
Avskaffa tre mot tre.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
Backpar
Lindström- Holm
Hävelid- Hägg
Berg- Blixt
Krogdahl- Ragge
Hammarlund
Hammarlund kommer troligen bli utlånad.
Krogdahl och Berg kommer få slåss om samma plats på försäsongen. Likadant med Blixt och Ragge på andra sidan. Skador kommer komma så jag tror man går in i säsongen med 8 backar.
Sissons skulle möjligen vara kvar som 5te back, isåfall lånas Blixt ut. Men jag tror Sissons vill ha en större roll och att han kommer hitta en annan klubb i Tyskland eller Finland.
Lindström- Holm
Hävelid- Hägg
Berg- Blixt
Krogdahl- Ragge
Hammarlund
Krogdahl och Berg kommer få slåss om samma plats på försäsongen. Likadant med Blixt och Ragge på andra sidan. Skador kommer komma så jag tror man går in i säsongen med 8 backar.
Sissons skulle möjligen vara kvar som 5te back, isåfall lånas Blixt ut. Men jag tror Sissons vill ha en större roll och att han kommer hitta en annan klubb i Tyskland eller Finland.
Silly Season 2025/26
Knickedick skrev: ↑2025-05-02 17:31:18 Backpar
Lindström- Holm
Hävelid- Hägg
Berg- Blixt
Krogdahl- Ragge
Hammarlund
Hoppas på Lagesson ist för hägg i sånna fall! Jag tror också mycket väl att Sissons kan dra utomlands annars tar jag nog hellre honom än Hävelid också!
Silly Season 2025/26
Har ändå bra med erfarenhet och kommer nog kunna göra 20-30 poäng utan PP + bidra med en hel del annat superviktigt. Groteskt hot i PK med sin speed bland annat. Jobbig som fan. Kan bli en kultfigur som stannar karriären ut.Mattias_87 skrev: ↑2025-05-02 17:12:12Du är nog rätt ute. Fjällby är en stor chansning att ha i en toppkedja, finns garanterat säkrare kort.Knickedick skrev: ↑2025-05-02 17:09:33 Utifrån vad vi redan har så tycker jag det var klokt att säga nej till Fjällby.
Silly Season 2025/26
Lagesson är väl väldigt bra back för SHL, given värvning om han vill hit.SirDIFalot skrev: ↑2025-05-02 17:04:56Om vi ska in tre backar som går in överst i hierarkin så tar jag gärna Lagesson som "trea" i ett andrapar med Sissons exempelvis.DIF_Soldier skrev: ↑2025-05-02 12:13:16 William Lagesson sitter på utgående. Var fullständigt bländande senast han var här. Hoppas vi kan knipa honom. Måste dock vägas upp med en offensiv back, men Lagessons defensiv tar jag 10 dagar av 7.
Holm - Lindström
Lagesson - Berg
Sissons - Hävelid
Blixt
Drömmig genomstark backsida ändå.