Silly Season 2025/26
- Hepsnastian
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
Grabbarna satt på läktaren igår, överhörde Hammarlund när jag gick förbi, han sa nått till Hävelid som satt å frös om att "fan va skönt när vi landar imorrn".
Så jag gissar att dom åker idag och är där några dagar.
Så exit samtal lär nog inte börja förns nästa vecka.
Delägare
-
Silly Season 2025/26
Ok, frös? Fan var varmt på läktaren igår!Hepsnastian skrev: ↑2025-05-02 08:12:54 Grabbarna satt på läktaren igår, överhörde Hammarlund när jag gick förbi, han sa nått till Hävelid som satt å frös om att "fan va skönt när vi landar imorrn".
Får se om Wikegård varit effektiv? Annars blir det som du säger, nån vecka bort.
Ev. kontraktsförlängningar lär ju killarna veta om. Samt dom som det ej blir ngt med. Hammarlund etc har ju kontrakt, dessa lär väll diskuteras med framöver ( ev utköp/lån ). Beroende på spelare in?
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2025/26
Känns väl som Salsten borde kunna presenteras när som helst i alla fall?
Expert.
-
Silly Season 2025/26
Känslan är att Wikegård måste ge oss ngt snart, "att gå på"!SirDIFalot skrev: ↑2025-05-02 09:32:58 Känns väl som Salsten borde kunna presenteras när som helst i alla fall?
Ska vi tro rykten? Så är Salsten, Hellberg och Lundin klara.
Silly Season 2025/26
35 poäng på 32 matcher i en liga som är klart sämre än HA. Salsten låter så ohett som det kan bli, han kan väl inte vara aktuell nu när vi gått upp i SHL?
Silly Season 2025/26
Salsten skall tydligen vara klar oavsett liga.
-
Silly Season 2025/26
Salsten är ju stor och tung. Kan han bara åka skridskor kan de bli riktigt bra. Helt ok poängsnitt.
En bra rollspelare i SHL behöver inte va poängkung.
I övrigt är jag sjukt trött på poängrunkandet
En bra rollspelare i SHL behöver inte va poängkung.
I övrigt är jag sjukt trött på poängrunkandet
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Svårt det där. Bakke Olsen gjorde 22 poäng på 40 matcher innan han klev över till HA och gjorde två bra säsonger och nu Linköping. Johnsen hade liknande statistik som Salsten innan han kom över till HA och blev nu värvad till HV.
Kan tänka mig att Salsten får chansen på försäsongen men att en utlåning första säsongen ligger nära till hands.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Silly Season 2025/26
Det man ska ha i åtanke är att dom är olika spelartyper och att Salsten är bra mycket större och mer fullvuxen än en 20-åring Johnsen när han kom från EN seniorsäsong i Norska inför säsongenJim Morrison skrev: ↑2025-05-02 11:25:37Svårt det där. Bakke Olsen gjorde 22 poäng på 40 matcher innan han klev över till HA och gjorde två bra säsonger och nu Linköping. Johnsen hade liknande statistik som Salsten innan han kom över till HA och blev nu värvad till HV.
Kan tänka mig att Salsten får chansen på försäsongen men att en utlåning första säsongen ligger nära till hands.
-
Silly Season 2025/26
Från svenska fans, gällande Sissons. Trodde att han hade ett kontrakt som förlängdes, vid SHL. Så han är inte 100 klar för fortsättning?
"Har en option i sitt kontrakt att ta ställning till. Återstår att se om kanadensaren väljer fortsatt spel i Stockholm och DIF under nästa säsong, eller om andra äventyr väntar."
"Har en option i sitt kontrakt att ta ställning till. Återstår att se om kanadensaren väljer fortsatt spel i Stockholm och DIF under nästa säsong, eller om andra äventyr väntar."
- DIF_Soldier
Silly Season 2025/26
William Lagesson sitter på utgående. Var fullständigt bländande senast han var här. Hoppas vi kan knipa honom. Måste dock vägas upp med en offensiv back, men Lagessons defensiv tar jag 10 dagar av 7.
Säg den glädje som varar
-
Silly Season 2025/26
Kan det vara så att Rensfeldt inte får förlängt, och att Wiken vill ha många alternativ på centerpositionen, där Lundin och Salsten värvas för att utmana om fjärdekedjan, kanske tredje om man gör det bra, där man annars har Frondell eller Costmar där. Lundin kan ju också lira LW, så om skador uppstår är det bara o flytta ut han.
Ny
Kruger
Frondell/Costmar
Salsten
Extra: Lundin
Känslan är ju att ingen av Salsten o Lundin värvas för att lira i tredje.
Ny
Kruger
Frondell/Costmar
Salsten
Extra: Lundin
Känslan är ju att ingen av Salsten o Lundin värvas för att lira i tredje.
-
Silly Season 2025/26
Han har ett plusår i kontraktet och i den länkade artikeln nedan säger han - ” så om vi vinner går jag upp med dem förhoppningsvis.”.Osten östlund skrev: ↑2025-05-02 11:59:28 Från svenska fans, gällande Sissons. Trodde att han hade ett kontrakt som förlängdes, vid SHL. Så han är inte 100 klar för fortsättning?
https://hockeynews.se/nyheter/detaljen- ... kvar-i-dif
Silly Season 2025/26
Kommer ju från Thoresens moderklubb, skulle inte förvåna mig om Thore vouchat för honom. Om det är så litar jag på honom.
Spekulationer från min sida såklart.