Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Necrodamus
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Inlägg av Necrodamus »

Marcus Nilson klar för CSK Moskva.
Steef
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Steef »

källa?
Ceterum censeo Solnam delendam esse.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Necrodamus skrev:Marcus Nilson klar för CSK Moskva.
Så länge det rör sig om ett ettårskontrakt är det bra nyheter för oss. Tror nämligen inte att Ryssland passar Mackan. Det blir en "Nils Ekman" av det här om ni frågar mig, vilket betyder, återigen, bra nyheter för oss.
Steef skrev:källa?
Nog detta som åsyftas.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Bladman

Inlägg av Bladman »

Det är rörigt kring Mackan nu, kan ju hoppas att Djurgården har nått i kikaren!! :roll:

Taget från Tomas Ros Blogg:
Förstår inte riktigt vad som händer med Marcus Nilson i Ryssland.
Först var han i Moskva och tränade med CSKA. Då gick klubben ut på hemsidan och sa att Nilson var klar för klubben.
Men eftersom CSKA inte kunde pröjsa lösen till Calgary blev det ingen övergång.
CSKA gjorde allt för att Nilson skulle stanna på arméförläggning som CSKA har som bas. Men Nilson vägrade vara kvar.
I lördags drog Nilson till Jaroslav, Åkermans klubb. Han blev hämtad av en kurir i bästa agent-stil.
Men i Jaroslav trivdes visst inte Nilson.
Undrar om Djurgården har råd att pröjsa lösen till Calgary?

http://blogg.aftonbladet.se/5/perma/949200
Djurgår'n tills jag dör!
yvvi

Inlägg av yvvi »

Har inte CSKA råd, handlar det antagligen om åtskilliga miljoner. Har inte dem råd, har inte vi!
Användarvisningsbild
Enbom

Inlägg av Enbom »

yvvi skrev:Har inte CSKA råd, handlar det antagligen om åtskilliga miljoner. Har inte dem råd, har inte vi!
Vi är Djurgårn, dom är CSKA
hamous

Inlägg av hamous »

Nilsson skulle göra en stark forwardsuppsättning starkare, en riktigt grym kille dessutom, komsi komsi.
Användarvisningsbild
ludde-

Inlägg av ludde- »

hamous skrev:Nilsson skulle göra en stark forwardsuppsättning starkare, en riktigt grym kille dessutom, komsi komsi.
Vi har väl dock inte plats eller pengar...

Och om det nu finns pengar tycker jag de borde sparas, känns snarare som det är risk för att de behövs förstärkning på backsidan än forwardssidan.
Alltid oavsett - förevigt Djurgården.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Finns det pengar och Mackan vill komma hem är det inget att diskutera. Den sortens spelare växer inte på träd och hans blotta närvaro skulle höja kvalitén på träningar oh på match avsevärt. Dessutom saknar vi lite grand den spelartyp som han representerar. Visst kanske försvaret behöver förstärkas mera, men samtidigt måste man ju se på vilka spelare som finns tillgängliga. För övrigt hoppas jag det finns rejält med deg i kassan för till nästa säsong skulle det inte förvåna om Nisse och mackan vill hem igen och jag vet inte hur jag skulle agera om någon av dessa herrar hamnade i LHC...
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Kall-El skrev:Finns det pengar och Mackan vill komma hem är det inget att diskutera. Den sortens spelare växer inte på träd och hans blotta närvaro skulle höja kvalitén på träningar oh på match avsevärt. Dessutom saknar vi lite grand den spelartyp som han representerar. Visst kanske försvaret behöver förstärkas mera, men samtidigt måste man ju se på vilka spelare som finns tillgängliga. För övrigt hoppas jag det finns rejält med deg i kassan för till nästa säsong skulle det inte förvåna om Nisse och mackan vill hem igen och jag vet inte hur jag skulle agera om någon av dessa herrar hamnade i LHC...
Jag ser även Thoresen som potentiell hemvändare, så DIF får mycket att jobba på nästa silly. Om man ska ha råd med två av dem beror helt på hur Linkan gör, annars får vi nog nöja oss med endast en av dem och hoppas att de andra två stannar utomlands.

Tror det är störst risk att Nils Ekman väljer lhc, de andra två känns mycket mer lojala. Inte minst Mackan med tanke på hans uttalande i folkbladet.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
Caveman

Inlägg av Caveman »

ludde- skrev:
hamous skrev:Nilsson skulle göra en stark forwardsuppsättning starkare, en riktigt grym kille dessutom, komsi komsi.
Vi har väl dock inte plats eller pengar...

Och om det nu finns pengar tycker jag de borde sparas, känns snarare som det är risk för att de behövs förstärkning på backsidan än forwardssidan.
Plats finns det ALLTID för Mackan Nilson, ALLTID!
Highwind

Inlägg av Highwind »

Klart DIF ska plocka hem Marcus. Intresset för fotbollen minskar och växer för hockeyn. Plockar vi Marcus får vi ytterliggare spets framåt. Backsidan känns ändå helt ok. Vi har tappat Ossi och ersatt honom med Ragnarsson. Johansson, Marusak och Frylén kan knappast ses som förluster jämfört med Schneider, Andersson och Kottinen.

+Dessutom har vi ett alternativ i Falk på backen. Frågan är hur han funkar mot t.ex. HV71.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

Måste påpeka att en Mackan Nilson i laget är skillnaden på en sjundeplats och en fjärdeplats. Tar man hem honom är det en rejäl förstärkning men det innebär också en rejäl chansning om man nu skulle behöva en ny back eller målvakt. Men jag säger kör i vind - Mackan är inte bara en offensiv pjäs utan bidrar jäkligt mycket defensivt, inte minst i boxplay.
Det är ju den defensiva biten som varit rollen för Mackan i Flames.
Säg den glädje som varar
Användarvisningsbild
blocco

Inlägg av blocco »

Nu när Falken verkar vara omskolad till back (http://www.difhockey.se/truppen.php) så finns det ju plats för en forward.

Men har vi ekonomin till att få loss Mackan från NHL? Knappast troligt.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

DIF_Soldier skrev:
Kall-El skrev:Finns det pengar och Mackan vill komma hem är det inget att diskutera. Den sortens spelare växer inte på träd och hans blotta närvaro skulle höja kvalitén på träningar oh på match avsevärt. Dessutom saknar vi lite grand den spelartyp som han representerar. Visst kanske försvaret behöver förstärkas mera, men samtidigt måste man ju se på vilka spelare som finns tillgängliga. För övrigt hoppas jag det finns rejält med deg i kassan för till nästa säsong skulle det inte förvåna om Nisse och mackan vill hem igen och jag vet inte hur jag skulle agera om någon av dessa herrar hamnade i LHC...
Jag ser även Thoresen som potentiell hemvändare, så DIF får mycket att jobba på nästa silly. Om man ska ha råd med två av dem beror helt på hur Linkan gör, annars får vi nog nöja oss med endast en av dem och hoppas att de andra två stannar utomlands.

Tror det är störst risk att Nils Ekman väljer lhc, de andra två känns mycket mer lojala. Inte minst Mackan med tanke på hans uttalande i folkbladet.
OM alternativet är Bremberg eller att man kan få samtliga de tre andra spelarna är valet enkelt för min del. De andra tre alla dagar i veckan.
Låst