Är precis sånna här spelare vi ska undvika.
Medioker och karriären har gått stadigt ner under längre tid.
Berg är det närmaste man kan jämföra med och då är Berg betydligt bättre alternativ.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
PETTAX skrev: ↑2025-04-29 15:58:35
Hoppas att vi köper ut Klasen. Tack för att du hjälpte till att ta upp oss till SHL och lycka till med vad du tar dig an härnäst.
Absolut inte
Övertygad om att han hamnar högst poäng hos oss även i SHL.
Det här är en gubbe som skulle passa perfekt hos oss. Jag har sällan skådat en sån spelare som gillar att göra mål som jag gjorde där. Han va totalt dominant i dom 3 matcher jag såg.
Kolla den här videon och hans förmåga att söka sig till mål. Hitta mål och vilja göra mål. Han söker upp rätt plats hela tiden. En sån här gubbe skulle vi behöva. 30 bast, älskar att hänga puckar och när jag frågade honom om jag fick se honom i Djurgården för det är precis vad vi behöver.
Lång historia kort, när jag kom hem så skrev jag ett meddelande till honom på facebook i stil med att det var kul att ses, om han kollat upp Djurgården och chansen på att få se honom i Sverige. Då svarade han:
Im always open for a great opportunity. Unfortunately the club would have to buy me out from Vitkovice!!
Men ja, jag drömmer lite här för att jag såg en fantastisk spelare. Men det här skulle vara riktigt jävla intressant för oss.
Nu är ju han inte nödvändigtvis han vi behöver. Men det är den förmågan vi behöver hitta i 1-3 spelare. Tyckte det va jävligt roligt att dra hela storyn bara.
PETTAX skrev: ↑2025-04-29 15:58:35
Hoppas att vi köper ut Klasen. Tack för att du hjälpte till att ta upp oss till SHL och lycka till med vad du tar dig an härnäst.
Håller helt med. Hans tempo höll inte i Hockeyallsvenskan, hur ska det då fungera i SHL. Tror inte Wikegård vågar göra honom besviken dock.
GULD skrev: ↑2025-04-29 15:51:18
Krogdal fattar jag inte varför man skrev på
Han platsade ju inte ordinarie i slutet av HA
Eller. ?
För att vi vann pga bred trupp. Han gjorde det bra när det väl behövdes.
Jo men vi hade han på lån denna säsong
Det va ju redan klart
Det är förlängning till SHL som är svårt att få ihop
Med facit i hand. Så hade Wikegård avvaktat med några förlängningar förmodligen?
Men han var ju tvungen att vara redo för HA. Är nog inte många spelare som förlängt, eller känt att man är med i laget. Ifall han sagt, att du får inte följa med till SHL.
Flera spelare kommer förmodligen bli utköpta/lånas ut. Ifall dom inte blivit överbetalda som typ Brodda och Liss är/var.
Spelare som är aktuella att bryta med eller låna ut är väl i första hand Krogdahl, Hammarn och Hampus. Dessa ska väl utan problem få kontrakt i allsvenskan.
Felan skrev: ↑2025-04-29 16:12:12
Jag smäller in en intressant grej: Helt out of nowhere, men man kan ju hoppas någon högre upp kanske slår ett öga här ibland.
Var och kollade hockey utomlands i vintras. Stötte på en kanadensare på ett par glas. Visade sig att jag hade kollat på honom samma dag.
Det här är en gubbe som skulle passa perfekt hos oss. Jag har sällan skådat en sån spelare som gillar att göra mål som jag gjorde där. Han va totalt dominant i dom 3 matcher jag såg.
Kolla den här videon och hans förmåga att söka sig till mål. Hitta mål och vilja göra mål. Han söker upp rätt plats hela tiden. En sån här gubbe skulle vi behöva. 30 bast, älskar att hänga puckar och när jag frågade honom om jag fick se honom i Djurgården för det är precis vad vi behöver.
Lång historia kort, när jag kom hem så skrev jag ett meddelande till honom på facebook i stil med att det var kul att ses, om han kollat upp Djurgården och chansen på att få se honom i Sverige. Då svarade han:
Im always open for a great opportunity. Unfortunately the club would have to buy me out from Vitkovice!!
Men ja, jag drömmer lite här för att jag såg en fantastisk spelare. Men det här skulle vara riktigt jävla intressant för oss.
Nu är ju han inte nödvändigtvis han vi behöver. Men det är den förmågan vi behöver hitta i 1-3 spelare. Tyckte det va jävligt roligt att dra hela storyn bara.
Ser ju riktigt intressant ut ser dock att han är klar för Vitkovice även nästa säsong tyvärr!
mb81 skrev: ↑2025-04-29 17:31:28
Spelare som är aktuella att bryta med eller låna ut är väl i första hand Krogdahl, Hammarn och Hampus. Dessa ska väl utan problem få kontrakt i allsvenskan.
Så man vill behålla lill-ragge? Själv hade jag behållt hammarn hellre än honom.
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
Känner mig rätt klar med båda där faktiskt, ser inte hur de ens borde platsa i vårt 3:e backpar i SHL.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Är precis sånna här spelare vi ska undvika.
Medioker och karriären har gått stadigt ner under längre tid.
Berg är det närmaste man kan jämföra med och då är Berg betydligt bättre alternativ.
Som Lundin då som knappt platsar fylla på vattenflaskor i Luleå.
Nu står ju inte han med här men i andra forum eller diskussioner så vill folk hellre ha Ragge/Hammarlund än Blixt. Tycker Blixt va otroligt nyttig och stabil.
Kan ju va så att dem anses likvärdiga och att man går på hjärta och ålder då