Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
En annan grej som jag undrar vad det gäller JE, brukar det vara sportchefen som tänker ut ett spelsystem och inte tränaren?
- Jim Morrison
Säsongen 2024/25
Det är nog olika. Vissa lämnar över ansvaret helt till tränaren vilket kan ge maximal effekt med handplockade spelare men som försvårar arbetet när man väl byter tränare. Har man en övergripande idé där tränaren småtweakar spelsättet lite blir bytesprocessen mer sömlös.
I Jockes fall blev det ju övervikt åt hans håll i slutet när han skulle gå ned på träningar och detaljstyra till och med. Var bättre när Tjomme var med och hade ett tränarråd med Robban mfl.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Säsongen 2024/25
Planstormningen efter finalsegern i Fredags är anmäld. Troligtvis någon kränkt supporter eller ledare till packet.
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... yttningen/
Edit: Den där Magnus Mårtensson är ju själv supporter till packet. Haha.
https://www.facebook.com/magnus.martens ... cale=sv_SE
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... yttningen/
Edit: Den där Magnus Mårtensson är ju själv supporter till packet. Haha.
https://www.facebook.com/magnus.martens ... cale=sv_SE
Säsongen 2024/25
En kompis som är modoit berättade för mig att modos supportrar hade fått strikta order om att hålla sig från planen när dom gick upp annars skulle det bli böter (nån relativt ny regel från typ 2017 el dyl). Vilket dom också gjorde. Det enda var att spelarna tog in sina familjer på isen under ordnade former. Blev anmälda å fick betala böter. Sjukt!
Säsongen 2024/25
Att detaljstyra brukar väl aldrig fungera speciellt bra!Jim Morrison skrev: ↑2025-04-28 14:12:46Det är nog olika. Vissa lämnar över ansvaret helt till tränaren vilket kan ge maximal effekt med handplockade spelare men som försvårar arbetet när man väl byter tränare. Har man en övergripande idé där tränaren småtweakar spelsättet lite blir bytesprocessen mer sömlös.
I Jockes fall blev det ju övervikt åt hans håll i slutet när han skulle gå ned på träningar och detaljstyra till och med. Var bättre när Tjomme var med och hade ett tränarråd med Robban mfl.
Säsongen 2024/25
Här är avsnittet med Kimby. Intressant
Säsongen 2024/25
Hoppas verkligen att Brynäs förlorar nu så blir det en perfekt säsong.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
Ja
Lyckan började när FBK åkte ut !!!!
nu hoppas man Film mupparna i Brunsås åker på däng
The DIF ONE
Säsongen 2024/25
När det meddelades om säsongskorten kom jag på att det måste ha varit sista säsongen på Hovet. Ovan skrev jag innan säsongen, och vilket värdigt avslut vår borg fick. Den kommer alltid tittas tillbaka på som säsongen vi förlängde råttornas visit i HA samtidigt som vi avancerade, lillebror who?
Hoppas ändå på något magiskt sätt att Hovet kommer få stå kvar. Trots sin ålder är den utan tvekan den bästa hockeyarenan vi har i Sverige.
Säsongen 2024/25
Vi har också garanterat ett sådant ramverk kring vilken hockey vi ska spela från Wiken och övriga sportsliga ledningen.Jim Morrison skrev: ↑2025-04-28 14:12:46Det är nog olika. Vissa lämnar över ansvaret helt till tränaren vilket kan ge maximal effekt med handplockade spelare men som försvårar arbetet när man väl byter tränare. Har man en övergripande idé där tränaren småtweakar spelsättet lite blir bytesprocessen mer sömlös.
Säsongen 2024/25
Det har vi säkert, men jag kan tänka mig att ramverket inte bakbinder Kimby som JE gjorde..dr111DIF skrev: ↑2025-04-29 07:31:40Vi har också garanterat ett sådant ramverk kring vilken hockey vi ska spela från Wiken och övriga sportsliga ledningen.Jim Morrison skrev: ↑2025-04-28 14:12:46Det är nog olika. Vissa lämnar över ansvaret helt till tränaren vilket kan ge maximal effekt med handplockade spelare men som försvårar arbetet när man väl byter tränare. Har man en övergripande idé där tränaren småtweakar spelsättet lite blir bytesprocessen mer sömlös.
Säsongen 2024/25
Bilden av det där är nog ganska överdriven undantaget möjligen katastrofsäsongen på slutet när det blev för mycket mellanåt.HCCL skrev: ↑2025-04-29 10:32:38Det har vi säkert, men jag kan tänka mig att ramverket inte bakbinder Kimby som JE gjorde..dr111DIF skrev: ↑2025-04-29 07:31:40Vi har också garanterat ett sådant ramverk kring vilken hockey vi ska spela från Wiken och övriga sportsliga ledningen.Jim Morrison skrev: ↑2025-04-28 14:12:46Det är nog olika. Vissa lämnar över ansvaret helt till tränaren vilket kan ge maximal effekt med handplockade spelare men som försvårar arbetet när man väl byter tränare. Har man en övergripande idé där tränaren småtweakar spelsättet lite blir bytesprocessen mer sömlös.
Jag är inte helt överens med spelidén vi hade under Robban men den funkade hyggligt så länge vi hade bra spelare. Problemet blev när styrelsen vid corona ströp budget mest av alla i SHL men låg dåraktigt kvar i ambitionen att vi skulle vara topp 6.
JE fick i första ledet inte förutsättningar av styrelsen för att matcha det uppdrag han fick. Robban fick i sin tur inte en trupp som matchar uppdrag och ambitionen om ett puckförande spel som han fick av JE. Är helt övertygad om att detta är anledningen till friktionen som gjorde att Robban gick vidare.
Stora felet JE gjorde där var att han tog ut sin frustration på Robban och det undermåliga spelarmaterialet trots att man fick ut vad man kunde förvänta i stort sett.
Säsongen 2024/25
https://hockeynews.se/nyheter/bryter-ty ... f-bort-aik
Samma gamla "vi hade tid att studera SSK"-jargong eller är det något nytt här?
Samma gamla "vi hade tid att studera SSK"-jargong eller är det något nytt här?
Säsongen 2024/25
Har vevat repriser, jisses vad stor Gidlöf är jmf med Hugo, men visst fan var inte Carl Lindbom en jätte heller? Eller är han 1.90 utan att jag fattat det:)