Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
HCCL

Säsongen 2024/25

Inlägg av HCCL »

En annan grej som jag undrar vad det gäller JE, brukar det vara sportchefen som tänker ut ett spelsystem och inte tränaren?
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

HCCL skrev: 2025-04-28 12:45:03 En annan grej som jag undrar vad det gäller JE, brukar det vara sportchefen som tänker ut ett spelsystem och inte tränaren?
Det är nog olika. Vissa lämnar över ansvaret helt till tränaren vilket kan ge maximal effekt med handplockade spelare men som försvårar arbetet när man väl byter tränare. Har man en övergripande idé där tränaren småtweakar spelsättet lite blir bytesprocessen mer sömlös.

I Jockes fall blev det ju övervikt åt hans håll i slutet när han skulle gå ned på träningar och detaljstyra till och med. Var bättre när Tjomme var med och hade ett tränarråd med Robban mfl.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Dusinator

Säsongen 2024/25

Inlägg av Dusinator »

Bara jag eller är Klasen en kopia av Lasse Kongo? :lol:

https://www.facebook.com/share/r/1AZj5YDYE5/
daaviid
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av daaviid »

Planstormningen efter finalsegern i Fredags är anmäld. Troligtvis någon kränkt supporter eller ledare till packet.

https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... yttningen/

Edit: Den där Magnus Mårtensson är ju själv supporter till packet. Haha.

https://www.facebook.com/magnus.martens ... cale=sv_SE
m0ng00se

Säsongen 2024/25

Inlägg av m0ng00se »

En kompis som är modoit berättade för mig att modos supportrar hade fått strikta order om att hålla sig från planen när dom gick upp annars skulle det bli böter (nån relativt ny regel från typ 2017 el dyl). Vilket dom också gjorde. Det enda var att spelarna tog in sina familjer på isen under ordnade former. Blev anmälda å fick betala böter. Sjukt!
HCCL

Säsongen 2024/25

Inlägg av HCCL »

Jim Morrison skrev: 2025-04-28 14:12:46
HCCL skrev: 2025-04-28 12:45:03 En annan grej som jag undrar vad det gäller JE, brukar det vara sportchefen som tänker ut ett spelsystem och inte tränaren?
Det är nog olika. Vissa lämnar över ansvaret helt till tränaren vilket kan ge maximal effekt med handplockade spelare men som försvårar arbetet när man väl byter tränare. Har man en övergripande idé där tränaren småtweakar spelsättet lite blir bytesprocessen mer sömlös.

I Jockes fall blev det ju övervikt åt hans håll i slutet när han skulle gå ned på träningar och detaljstyra till och med. Var bättre när Tjomme var med och hade ett tränarråd med Robban mfl.
Att detaljstyra brukar väl aldrig fungera speciellt bra!
m0ng00se

Säsongen 2024/25

Inlägg av m0ng00se »

Här är avsnittet med Kimby. Intressant

Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 2024/25

Inlägg av klintan85 »

Hoppas verkligen att Brynäs förlorar nu så blir det en perfekt säsong.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av GULD »

klintan85 skrev: 2025-04-28 21:21:20 Hoppas verkligen att Brynäs förlorar nu så blir det en perfekt säsong.
Ja

Lyckan började när FBK åkte ut !!!!
nu hoppas man Film mupparna i Brunsås åker på däng
The DIF ONE
Mash

Säsongen 2024/25

Inlägg av Mash »

Mash skrev: 2024-04-30 11:41:45 Sista säsongen på Hovet?
Må den få ett värdigt farväl.
När det meddelades om säsongskorten kom jag på att det måste ha varit sista säsongen på Hovet. Ovan skrev jag innan säsongen, och vilket värdigt avslut vår borg fick. Den kommer alltid tittas tillbaka på som säsongen vi förlängde råttornas visit i HA samtidigt som vi avancerade, lillebror who?

Hoppas ändå på något magiskt sätt att Hovet kommer få stå kvar. Trots sin ålder är den utan tvekan den bästa hockeyarenan vi har i Sverige.
dr111DIF

Säsongen 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

Vi har också garanterat ett sådant ramverk kring vilken hockey vi ska spela från Wiken och övriga sportsliga ledningen.
HCCL

Säsongen 2024/25

Inlägg av HCCL »

dr111DIF skrev: 2025-04-29 07:31:40

Vi har också garanterat ett sådant ramverk kring vilken hockey vi ska spela från Wiken och övriga sportsliga ledningen.
Det har vi säkert, men jag kan tänka mig att ramverket inte bakbinder Kimby som JE gjorde..
dr111DIF

Säsongen 2024/25

Inlägg av dr111DIF »

HCCL skrev: 2025-04-29 10:32:38
dr111DIF skrev: 2025-04-29 07:31:40

Det har vi säkert, men jag kan tänka mig att ramverket inte bakbinder Kimby som JE gjorde..
Bilden av det där är nog ganska överdriven undantaget möjligen katastrofsäsongen på slutet när det blev för mycket mellanåt.

Jag är inte helt överens med spelidén vi hade under Robban men den funkade hyggligt så länge vi hade bra spelare. Problemet blev när styrelsen vid corona ströp budget mest av alla i SHL men låg dåraktigt kvar i ambitionen att vi skulle vara topp 6.

JE fick i första ledet inte förutsättningar av styrelsen för att matcha det uppdrag han fick. Robban fick i sin tur inte en trupp som matchar uppdrag och ambitionen om ett puckförande spel som han fick av JE. Är helt övertygad om att detta är anledningen till friktionen som gjorde att Robban gick vidare.

Stora felet JE gjorde där var att han tog ut sin frustration på Robban och det undermåliga spelarmaterialet trots att man fick ut vad man kunde förvänta i stort sett.
Användarvisningsbild
Vikas

Säsongen 2024/25

Inlägg av Vikas »

https://hockeynews.se/nyheter/bryter-ty ... f-bort-aik

Samma gamla "vi hade tid att studera SSK"-jargong eller är det något nytt här?
difmicke

Säsongen 2024/25

Inlägg av difmicke »

Har vevat repriser, jisses vad stor Gidlöf är jmf med Hugo, men visst fan var inte Carl Lindbom en jätte heller? Eller är han 1.90 utan att jag fattat det:)
Skriv svar