SHL: Övriga lag
Helt otroligt hur passiva hv är...
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Hejdå modoröv
Så inaveln i Timrå snor våran "Roger, hallå"...
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Hade varit fint. Att kaffe verkar åka på däng i kvarten igen gråter man inte heller över.
Leksands IF går mot ett minusresultat på 20 miljoner kronor.
Nu ansöker klubben om ny hjälp från kommunen.
– För oss handlar det om att skapa långsiktiga och stabila förutsättningar, säger ordförande Andreas Gärdsback
Leksand har ansökt om att kommunen ska förlänga och utöka sin borgen för klubbens fastighetslån. Nuvarande plan är att det ska vara återbetalt om tio år – men det kommer inte gå under rådande omständigheter, meddelar Leksand.
”Därför behövs en ny avbetalningsstruktur som sträcker sig till 2050 – något som möjliggörs genom en förlängning av borgensåtagandet”, skriver klubben i en kommuniké.
Hehe, livet är enkelt för Leksand, bara blås stålar och be kommunen om mer, detta lag borde inte existera, de borde varit i konken för 20 år sen... Roliga är dem dock!
Nu ansöker klubben om ny hjälp från kommunen.
– För oss handlar det om att skapa långsiktiga och stabila förutsättningar, säger ordförande Andreas Gärdsback
Leksand har ansökt om att kommunen ska förlänga och utöka sin borgen för klubbens fastighetslån. Nuvarande plan är att det ska vara återbetalt om tio år – men det kommer inte gå under rådande omständigheter, meddelar Leksand.
”Därför behövs en ny avbetalningsstruktur som sträcker sig till 2050 – något som möjliggörs genom en förlängning av borgensåtagandet”, skriver klubben i en kommuniké.
Hehe, livet är enkelt för Leksand, bara blås stålar och be kommunen om mer, detta lag borde inte existera, de borde varit i konken för 20 år sen... Roliga är dem dock!

"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Man fattar ju att klubben är viktig för trakten men att leva så långt över sina tillgångar och låta allmännyttan betala går ju bara inte.
Inte specfikt för SHL men jag tycker man ska göra om upp- och nedflyttningen igen. Dels tycker jag att lag 14 i SHL ska åka ut direkt och lag 1 i HA ska gå upp direkt, vilket vore rättvist. Den andra parametern är att det nuvarande laget i HA som går upp får en sådan nackdel i lagbygget då det är osäkert alldeles för länge vilken serie man faktiskt kommer spela i.
Ja, det sistnämnda är förstås något jag tänkt mer på nu när vi är där.
Mitt förslag är inte helt genomarbetat men jag säger byt rakt av mellan 14/1 samtidigt som 11-13 i SHL får köra en bäst av 7 mot 2-4 i HA. Potentiellt skulle alltså 4 lag kunna gå upp från HA men lag 11-13 ska vara så mycket bättre så det bör inte ske. Kanske att två går upp något år. Detta skulle göra att man vet serietillhörighet inom 2-3v efter säsongsavslutning samt att lag 11-12 i SHL också får spela några matcher till.
Jag tycker att kvalserien var kul men den kunde bli orättvis i slutet när vissa inte hade något att spela för. Jag tycker att slutspelet i HA är kul men det håller ju på för länge och sabbar med nästa års planering.
Mitt förslag är inte helt genomarbetat men jag säger byt rakt av mellan 14/1 samtidigt som 11-13 i SHL får köra en bäst av 7 mot 2-4 i HA. Potentiellt skulle alltså 4 lag kunna gå upp från HA men lag 11-13 ska vara så mycket bättre så det bör inte ske. Kanske att två går upp något år. Detta skulle göra att man vet serietillhörighet inom 2-3v efter säsongsavslutning samt att lag 11-12 i SHL också får spela några matcher till.
Jag tycker att kvalserien var kul men den kunde bli orättvis i slutet när vissa inte hade något att spela för. Jag tycker att slutspelet i HA är kul men det håller ju på för länge och sabbar med nästa års planering.
Rent sportsligt så är det ju en bra idé. En annan variant är att gå tillbaka till åttiotalsupplägget där de två sämst placerade lagen i högsta serien spelar i allsvenskan efter jul och sedan gör de fyra bästa upp i en kvalserie. Det var lite fler parametrar än så men det var grundupplägget. Det skulle dock ingen klubb gå med på idag.crike skrev: ↑2025-04-23 08:30:04 Inte specfikt för SHL men jag tycker man ska göra om upp- och nedflyttningen igen. Dels tycker jag att lag 14 i SHL ska åka ut direkt och lag 1 i HA ska gå upp direkt, vilket vore rättvist. Den andra parametern är att det nuvarande laget i HA som går upp får en sådan nackdel i lagbygget då det är osäkert alldeles för länge vilken serie man faktiskt kommer spela i.
Eller så bryter man upp ligorna och lirar HA fram till Mars. Nån form av geografisk indelning för fler derbyn/mindre resor. Sjukt tröttsamt med 4 möten mot samma lag. Det går att spela uddamatcher där bäst fjolårsplacering får hemmamatch.. Sen SHL från April för de bästa lagen i slutspelsformat.crike skrev: ↑2025-04-23 08:30:04 Inte specfikt för SHL men jag tycker man ska göra om upp- och nedflyttningen igen. Dels tycker jag att lag 14 i SHL ska åka ut direkt och lag 1 i HA ska gå upp direkt, vilket vore rättvist. Den andra parametern är att det nuvarande laget i HA som går upp får en sådan nackdel i lagbygget då det är osäkert alldeles för länge vilken serie man faktiskt kommer spela i.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Otroligt många hemmamatcher för topplagen då.Praetori skrev: ↑2025-04-23 14:05:09Eller så bryter man upp ligorna och lirar HA fram till Mars. Nån form av geografisk indelning för fler derbyn/mindre resor. Sjukt tröttsamt med 4 möten mot samma lag. Det går att spela uddamatcher där bäst fjolårsplacering får hemmamatch.. Sen SHL från April för de bästa lagen i slutspelsformat.crike skrev: ↑2025-04-23 08:30:04 Inte specfikt för SHL men jag tycker man ska göra om upp- och nedflyttningen igen. Dels tycker jag att lag 14 i SHL ska åka ut direkt och lag 1 i HA ska gå upp direkt, vilket vore rättvist. Den andra parametern är att det nuvarande laget i HA som går upp får en sådan nackdel i lagbygget då det är osäkert alldeles för länge vilken serie man faktiskt kommer spela i.
It's easier to be an asshole to words than to people
Inte om det är 24+ lag i ligan och singelmöten över regionalgränserna. Typ 2 möten FBK-BIK men 1 möte FBK-Luleå.Rojk skrev: ↑2025-04-23 16:34:10Otroligt många hemmamatcher för topplagen då.Praetori skrev: ↑2025-04-23 14:05:09Eller så bryter man upp ligorna och lirar HA fram till Mars. Nån form av geografisk indelning för fler derbyn/mindre resor. Sjukt tröttsamt med 4 möten mot samma lag. Det går att spela uddamatcher där bäst fjolårsplacering får hemmamatch.. Sen SHL från April för de bästa lagen i slutspelsformat.crike skrev: ↑2025-04-23 08:30:04 Inte specfikt för SHL men jag tycker man ska göra om upp- och nedflyttningen igen. Dels tycker jag att lag 14 i SHL ska åka ut direkt och lag 1 i HA ska gå upp direkt, vilket vore rättvist. Den andra parametern är att det nuvarande laget i HA som går upp får en sådan nackdel i lagbygget då det är osäkert alldeles för länge vilken serie man faktiskt kommer spela i.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Det var väl nu, bättre sent än aldrig, som man skillde agnarna från vetet. Brunsås har ingen chans...
Haha Luleå gör ju mål bara de petar in pucken i zon.
Helt sjuk effektivitet kombinerat med en riktigt vass målvakt.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.