Difsky skrev: ↑2025-04-28 19:27:43
Ser hellre att vi satsar på Nolan Stevens och Renen än Lundin. Stevens skulle kunna falla väl ut och bli en 2C. Då får han och Kruger kör lite a och b på 2C positionen.
Nu när vi ska etablera oss så är det så sjukt viktigt med backar, centrar och en stabil etta. Forwards visst men en bra centersida är viktigare
Nolan Stevens är ett intressant alternativ faktiskt. Riktigt bra spelare jag tror skulle hålla även en nivå upp.
Dock oroande blek mot oss
Absolut, det får han äga. Men resterande så var han solklart för bra för Hockeyallsvenskan.
Intressant också med Blichfeld! Honom får Jonas ta en titt på gärna. Såväl som Kloos som jag tror kan vara bra
BigJ skrev: ↑2025-04-28 20:19:38
Ja, Ward är bra men vad är det för försvarsspel Brynäs visar upp...
Lite skrämmande att det här den här nivån av spel vi måste leverera nästa säsong.
Mer speed i anfallsspelet behövs helt klart, inte mycket tid att stå still och passa runt på.
Helt ärligt. Jag tror vi kommer behöva vår 4e intakt, oklart vem som ska centra dock. Helst en elak och speedig jävel. Varför skulle man inte kunna ha weigel där? Och två August Berg backar.
Grewe-weigel-Brodin
Renen har gjort sitt (all heder), men tror han var viktigare för oss i HA.
3e skulle man kunna köra en ren junis kedja:
Björck-Frondell-Fimp
Tror vi behöver en riktigt frejdig kedja med lite fart å fläkt.
1a och 2a är jag inte säker på hur dom ska utformas, Men vi behöver garanterat 2 jävligt skickliga kedjor, helst med mycket erfarenhet.
Lite skrämmande att det här den här nivån av spel vi måste leverera nästa säsong.
Mer speed i anfallsspelet behövs helt klart, inte mycket tid att stå still och passa runt på.
Man har många spelare redan nu som har spelat på den här och en bättre nivå så de vet nog vad som krävs för att spela på SHL nivån. Håller Adam Larsson och Anton Rödin fortfarande i SHL så kan nog nästan alla det i DIF.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Nu när Thore lägger av? Så behövs även ny/nya ledare in. Komarek i Västerås, är ju ingen jättechansning direkt. Verkar vettig, samt är nog revanschsugen efter sina senaste säsonger.
Osten östlund skrev: ↑2025-04-29 07:35:16
Nu när Thore lägger av? Så behövs även ny/nya ledare in. Komarek i Västerås, är ju ingen jättechansning direkt. Verkar vettig, samt är nog revanschsugen efter sina senaste säsonger.
hade ju onekligen varit intressant å se vad en junislina med Frondell, Eklund och Björk hade kunnat göra. Offensivt hade dom nog skapat kaos frågan är om det hade blivit kaos i försvarszonen också?
Gillar Komarek hade ju en intressant värvning tror jag. beprövat kort. vartit länge i sverige. rutinerad
men forwardssidan är jag nästan minst orolig för. behöver ha en 1a slips som kan stå 75-80% av alla matcher å göra det bra. Hävan får stå på tillväxt som 2a slips
sen behövs en backsida som är stabil och kan leverera ett snabbt förstapass utan en massa sull. kommer bli otroligt betydelsefullt att komma ur egen zon på ett bra, snabbt och effektivt sätt för att komma genom mittzon med fart det skapas bakifrån. har vi långsamma sulliga backar där så stannar allt upp. kuggar inte i. Kan vi få loss Hävelid hade det nog varit bra som en topp 6 back
Mattias_87 skrev: ↑2025-04-29 09:10:04
Som Mikael Renberg sa en gång: Har man för många hockeyallsvenska spelare blir man till slut ett hockeyallsvenskt lag.
Vi ska ha SHL spelare. Inget annat.
Håller med till 100%. Finns ju anledningar till varför exempel en sån som Komarek spelar i HA. Han gjorde dessutom en högst medioker säsong senast.
Sen gäller samma sak med våra egna spelare. Tycker varken forwards, backar eller målisar imponerade särskilt mycket den här säsongen, och vi var faktiskt nära på att åka ut mot Södertälje.
Tycker att vi behöver två första kedjor med åtminstone 5-6 nya forwards. Samma behöver vi minst fyra backar som går in i första kedjorna. Och håller ens Hävwlid som andra spade? Högst osäkert.
Som sagt det är skillnad på SHL och HA.
Tänk nu står man här igen. Diskuterar om etablerade inkörda Djurgårdare, som vet vad det innebär, fördelar som nackdelar, ska bytas ut mot någon lite billigare liknande spelartyp utifrån.....
Hål i huvudet enligt mig.
Ska Rensfeldt och hans ledaregenskaper ersättas så ska det vara med någon märkbart bättre. Inte en likvärdig utan Luddes arv.