Silly Season 2025/26
-
Silly Season 2025/26
Tror utifrån det vi ställde upp med i fredags. Så är dessa gubbar kvar till SHL. 8 nya "start spelare in"!
Klasen - NY - NY
NY - Kruger - Eklund
Frondell - NY - Blomgren
Grewe- Rensfeldt- Costmar
Brodda- Junis - Junis
NY - NY
Sissons - NY
Berg - M Hävelid
Blixt- Ragge
Hammarlund
NY - H Hävelid - Munther
Övriga med kontrakt. Köps/lånas ut.
Klasen - NY - NY
NY - Kruger - Eklund
Frondell - NY - Blomgren
Grewe- Rensfeldt- Costmar
Brodda- Junis - Junis
NY - NY
Sissons - NY
Berg - M Hävelid
Blixt- Ragge
Hammarlund
NY - H Hävelid - Munther
Övriga med kontrakt. Köps/lånas ut.
Silly Season 2025/26
Tycker inte alls att Klasen håller för en förstakedja. Det går för långsamt och hans defensiv är för svajig. Vi kommer trots allt spela i SHL nästa säsong och han fyller dessutom 40! Men tycker nog han kan hålla i en tredjekedja tillsammans med några snabba medspelare, och spela lite powerplay som han är bäst på.
Tempot/snabbheten/orken/lusten/åldern gör också att jag inte tycker vi ska satsa på Axelsson. Samma gällande Thoresen, Brodin, Weigel. Känns som att gubbarna gjorde sitt sista ryck främst med sina stora djurgårdshjärta som drivkraft, och det ska vi förstås vara väldigt tacksamma över.
Nästa år blir betydligt tuffare och vi måste bygga upp laget med nytt blod. Kruger håller dock i en 2:a el 3:e kedja, inget snack om det. Ev kan jag även tänka mig Rensfeldt i samma typ av kedja som han spelade den här säsongen. Beror också på vad vi får istället om han ska vara kvar eller inte. Kloka centrar växer inte på träd.
Önskar helst få in två helt nya forwardskedjor (med som sagt ev Kruger som center i andra kedjan). Sen även två helt nya backpar. Sissons i ett tredje backpar tillsammans med Blixt, eller allra helst Hävelid om vi lyckas knipa honom.
Sen när det gäller de andra backarna som vi har på kontrakt ska vi nog inte behålla mer än max 1-2 till. Man ska komma ihåg att en given spelare i HA som Berg inte platsade i Modo. Som sagt SHL är betydligt tuffare och krävs mycket mer skills och snabbhet i hjärna och skridskor.
Sen gällande målis så vettefan om jag är så sugen på Hävelid ett år till. Visst, troligtvis skulle vi ta in en annan förstekeeper, men tänk om denne blir långtidsskadad då står vi där med Hävelid och ev Munther. Känns sådär va…
Hoppas annars att våra yngre spelare och juniorer fortsätter utvecklas.
Tempot/snabbheten/orken/lusten/åldern gör också att jag inte tycker vi ska satsa på Axelsson. Samma gällande Thoresen, Brodin, Weigel. Känns som att gubbarna gjorde sitt sista ryck främst med sina stora djurgårdshjärta som drivkraft, och det ska vi förstås vara väldigt tacksamma över.
Nästa år blir betydligt tuffare och vi måste bygga upp laget med nytt blod. Kruger håller dock i en 2:a el 3:e kedja, inget snack om det. Ev kan jag även tänka mig Rensfeldt i samma typ av kedja som han spelade den här säsongen. Beror också på vad vi får istället om han ska vara kvar eller inte. Kloka centrar växer inte på träd.
Önskar helst få in två helt nya forwardskedjor (med som sagt ev Kruger som center i andra kedjan). Sen även två helt nya backpar. Sissons i ett tredje backpar tillsammans med Blixt, eller allra helst Hävelid om vi lyckas knipa honom.
Sen när det gäller de andra backarna som vi har på kontrakt ska vi nog inte behålla mer än max 1-2 till. Man ska komma ihåg att en given spelare i HA som Berg inte platsade i Modo. Som sagt SHL är betydligt tuffare och krävs mycket mer skills och snabbhet i hjärna och skridskor.
Sen gällande målis så vettefan om jag är så sugen på Hävelid ett år till. Visst, troligtvis skulle vi ta in en annan förstekeeper, men tänk om denne blir långtidsskadad då står vi där med Hävelid och ev Munther. Känns sådär va…
Hoppas annars att våra yngre spelare och juniorer fortsätter utvecklas.
Silly Season 2025/26
På tal om Munther så lär ju han bli utlånad nästa år, skulle han då prestera över hävelids motsvarande nivå i hockeyallsvenskan så är det bara att göra han till andrakeeper året därpå. Munther kan vara riktigt intressant
Silly Season 2025/26
Hur ställer sig folk till Simon Johansson? Högerback med offensiva egenskaper. Lär ha tagit en hel del steg sen han spelade SHL senast. Han själv lär vara sugen att testa vingarna i SHL då det vore ett naturligt nästa steg sett till vad han presterat senaste åren. Inte heller jättedyr med en SHL budget
-
Silly Season 2025/26
Han har jag också funderat på. Sitter på kontrakt enligt elitepro: https://www.eliteprospects.com/player/2 ... -johanssonDifsky skrev: ↑2025-04-27 23:31:31 Hur ställer sig folk till Simon Johansson? Högerback med offensiva egenskaper. Lär ha tagit en hel del steg sen han spelade SHL senast. Han själv lär vara sugen att testa vingarna i SHL då det vore ett naturligt nästa steg sett till vad han presterat senaste åren. Inte heller jättedyr med en SHL budget
Robert Hägg, Philip Holm, Gustav Lindström, Tobias Björnfot känns realistiskt.
Silly Season 2025/26
Den där forwardsuppsättning åker ur SHL med dunder och brak, tyvärr.Manijock skrev: ↑2025-04-27 18:27:37 En sak vet jag. Och det är att vi ska fortsätta med en rejält bred trupp. Extrem gärna! Klart Viggo ska in i ekvationen men ska knappast på förhand räknas in som de 12. Han kommer slå sig in om talangen är stor. Hampus Larsson måste vi låna ut. Weigel, Kelleher, Thoresen och Filip Eriksson försvinner. Förläng Grewe, Rensfeldt och Dick. In med en spetscenter och en högklassig forward till. En bredd som ändå är SHL-meriterad med tanke på spelare som Axelssons skadehistorik.
Blomgren - Krüger - Klasen
Axelsson - NY - NY
Frondell - Costmar - Eklund
Grewe - Rensfeldt - Brodin
Björck, NY
Backsidan måste vi förändra. Sissons och Berg är självklara att vara kvar. Krogdahl kan vara sjua. Ragge bör lånas ut. Kommer dock aldrig ske. Hammarlund lånas ut. Tychonick och Blixt försvinner. Det är typ tre nya backar in. Ser gärna att Hävelid är en av dem. De andra två ska vara spets.
Målvaktsidan är viktigast. Måste in en brutal etta som måste stå MYCKET. Hävelid är inte redo!
7 spelare in. Det är ändå ett rimligt ombygge.
Silly Season 2025/26
Många som har alldeles för stor övertro på den existerande truppen. Vi måste släppa vissa och bryta/låna ut med andra.
En helt ny förstakedja och en monstermålvakt är ett absolut minimum. 2-3 nya backar som håller hög nivå.
Annars kan vi ställa in oss på negativt kval. Vi är inte Brynäs som redan hade ett SHL-lag när de gick upp som de sen bara kunde krydda till lite grann.
En helt ny förstakedja och en monstermålvakt är ett absolut minimum. 2-3 nya backar som håller hög nivå.
Annars kan vi ställa in oss på negativt kval. Vi är inte Brynäs som redan hade ett SHL-lag när de gick upp som de sen bara kunde krydda till lite grann.
Silly Season 2025/26
DIF 25/26
Ny/Jägarn-Kruger-Ny/Bemström(kanske t.om 2a kedja)
Ny-Ny-Klasen
Eklund-Costmar/Frondell-Dick
Blomgren-Rensfeldt-Grewe
Ny-Ny/Gustav Lindström
Sissons-Ny
Hävelid-Berg
Ragnarsson-Blixt
Ny-Hugo
Extra Brodin Viggo och frondell/Costmar
Köp loss Krogdahl Hammarlund Larsson
Det här är vilka jag tror blir kvar och inte, backsidan är inte vilka jag tror kommer spela med varandra Så Sissons lär nog få en ny danspartner.
Dick har väl ett år till i sig om han håller i sommarträningen samma sak gäller väl egentligen klasen också. Om en av dom faller av i sommar får väl Frondell ta en stabil plats där.
Förstår inte varför folk flyttar ner kruger när han är en ut av dom bästa vi kommer ha, så vi borde bygga en fin spets runt han
Ny-Ny-Klasen
Blomgren-Rensfeldt-Grewe
Ny-Ny/Gustav Lindström
Sissons-Ny
Hävelid-Berg
Ragnarsson-Blixt
Ny-Hugo
Det här är vilka jag tror blir kvar och inte, backsidan är inte vilka jag tror kommer spela med varandra Så Sissons lär nog få en ny danspartner.
Dick har väl ett år till i sig om han håller i sommarträningen samma sak gäller väl egentligen klasen också. Om en av dom faller av i sommar får väl Frondell ta en stabil plats där.
Förstår inte varför folk flyttar ner kruger när han är en ut av dom bästa vi kommer ha, så vi borde bygga en fin spets runt han
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
Philip Holm ett hett alternativ
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... ilip-holm/
Nu när vi verkligen behöver spets, är då P Holm tillräckligt bra? Jag vet att vi är rätt sena ute, men vill inte att man luras av att Brynäs har gått så bra med sin "HA-trupp". De fick in tre absolut spetsbackar + Andersson och Kinnvall/Bertilsson som var SHL-backar. Är lite fundersam om det inte bryts ett par kontrakt.
https://www.expressen.se/sport/hockey/s ... ilip-holm/
Nu när vi verkligen behöver spets, är då P Holm tillräckligt bra? Jag vet att vi är rätt sena ute, men vill inte att man luras av att Brynäs har gått så bra med sin "HA-trupp". De fick in tre absolut spetsbackar + Andersson och Kinnvall/Bertilsson som var SHL-backar. Är lite fundersam om det inte bryts ett par kontrakt.
Silly Season 2025/26
Jag vill se nya toppspelare med noll skadeproblem i bagaget. Inga gamla ljumskar som måste vila december, januari, februari. Ingen som åker runt och är rädd för en sista hjärnskakning som avslutar den långa karriären. Orkar inte med en topplina som vi är beroende av men som är borta medan laget dalar i tabellen. Ge mig starka och snabba järnkaminer, helst under 30 år, som kan säkra kontraktet innan det blir för spännande i botten. Tack.
Silly Season 2025/26
Att man flyttar ner Kruger lite har väl bara med att han inte riktigt har den offensiva spetsen(även om finalserien visade annat) i framförallt vid lika styrka. Han är förmodligen en v SHLs bästa tvåvgscentrar med given speltid i boxplay och förmodligen också i PP. En riktigt offensiv stjärncenter skulle sitta jävla fint!AndersDIF skrev: ↑2025-04-28 01:16:14 DIF 25/26
Ny-Ny-Klasen
Blomgren-Rensfeldt-Grewe
Ny-Ny/Gustav Lindström
Sissons-Ny
Hävelid-Berg
Ragnarsson-Blixt
Ny-Hugo
Silly Season 2025/26
Problemet är att de flesta av dessa spelare är i NHL, Schweiz eller liknande.Davva skrev: ↑2025-04-28 08:07:37 Jag vill se nya toppspelare med noll skadeproblem i bagaget. Inga gamla ljumskar som måste vila december, januari, februari. Ingen som åker runt och är rädd för en sista hjärnskakning som avslutar den långa karriären. Orkar inte med en topplina som vi är beroende av men som är borta medan laget dalar i tabellen. Ge mig starka och snabba järnkaminer, helst under 30 år, som kan säkra kontraktet innan det blir för spännande i botten. Tack.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Tror man får vara ganska beredd på att det blir några nordamerikaner från typ NHL/AHL-gränslandet till vår förstakedja. Tror inte det kryllar av svenska stjärnor på marknaden direkt.
Det behöver heller inte vara fel så länge man gör ett ordentligt scoutingjobb innan. Precis som med våra tre nordamerikaner vi hade denna säsong som alla föll väl ut. Alternativt tjecker typ?
Det behöver heller inte vara fel så länge man gör ett ordentligt scoutingjobb innan. Precis som med våra tre nordamerikaner vi hade denna säsong som alla föll väl ut. Alternativt tjecker typ?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Silly Season 2025/26
Som man gjorde med typ Carrey och Lorito?Jim Morrison skrev: ↑2025-04-28 09:01:26 Tror man får vara ganska beredd på att det blir några nordamerikaner från typ NHL/AHL-gränslandet till vår förstakedja. Tror inte det kryllar av svenska stjärnor på marknaden direkt.

Fy fan vad ärrad man är av den säsongen. Måtte vi göra en stark rekrytering inför nästa säsong så man kan andas lite framtidstro även på SHL-nivå igen.
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Det är ju skräckexempel men just dom två behöver ju inte betyda att alla nordamerikaner är brända för all evig framtid. Titta bara på Sissons, Kelleher och Tychonik.Manijock skrev: ↑2025-04-28 09:20:10Som man gjorde med typ Carrey och Lorito?Jim Morrison skrev: ↑2025-04-28 09:01:26 Tror man får vara ganska beredd på att det blir några nordamerikaner från typ NHL/AHL-gränslandet till vår förstakedja. Tror inte det kryllar av svenska stjärnor på marknaden direkt.
Det behöver heller inte vara fel så länge man gör ett ordentligt scoutingjobb innan. Precis som med våra tre nordamerikaner vi hade denna säsong som alla föll väl ut. Alternativt tjecker typ?![]()
Fy fan vad ärrad man är av den säsongen. Måtte vi göra en stark rekrytering inför nästa säsong så man kan andas lite framtidstro även på SHL-nivå igen.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.