Kommer bli synd om många spelare, och rent emotionellt skulle man ju vilja behålla ungefär varenda en just nu. Men ska vi maximera våra chanser för att hänga kvar år ett så måste vi ta en hel del tuffa beslut här.
Vilka många tänker du då?
Kontinuitet à la Brynäs eller värva in massa spelare till ett jättedyrt lag à la HV71?
Brynäs hade ju en helt annan stomme än vad vi har.
Jag tror ingen förväntar sig att Axelsson, Klasen, Thoresen, Kelleher och Krüger leder vår offensiv kommande säsong.
Och inte heller att alla backar med kontrakt Berg, Blixt, Hammarlund, Krogdahl, Ragnarsson och Sissons kommer ingå i laget kommande säsong.
Det lockar ju till exempel att behålla en Rensfeldt som karaktär men... Vi måste nog låta honom gå?
(Fjällby) - Ny - Ny
Klasen - Krüger - Ny
Frondell - Björck - Eklund
Blomgren - Costmar - Grewe
Ny
Fem nya forwards in varav fyra måste kunna ingå i topp 6?
Ja, en ny förstakedjan är ju rätt att tänka men Dick vill ju köra på så håll andra intakt. Tredje är ju kontinuitet men ofta dippar juniorer som slagit igenom år 2 tycker jag man sett ganska ofta och att ta in Björck direkt som ordinarie kanske är att gå lite väl hårt fram så kanske Costmar där från början åtminstone.
Årets fjärdekedja var ju kanske vår jämnaste på en hög nivå så känns ju tråkigt att sära på dem och Brodin har väl ett välavlönat kontrakt även kommande säsong?
Tycker också det är viktigt att ha typ 16 forwards även denna säsong, känns som kanske den viktigaste orsaken till att vi gick hela vägen.
På backsidan hade vi väl 9 el t.o.m. 10 backar från början där vi senare lånade ut några så även här tycker jag Wikegård tänkte helt rätt och hoppas han tänker lika inför kommande säsong.
Jag tycker Klasen-Krüger-Dick hade det tufft i 5v5 i HA så inte ett dugg sugen på att hålla den intakt i SHL. Klasen får väl köra vidare ett år pga kontrakt, men att förlänga med Dick känns rätt uteslutet just nu.
Och jag ser Dick som given, men så är det, vi tycker alla olika
Jag är inte alls oäven till att plocka tillbaka Wiktor Nilsson som andra verkar vara. Tror han skulle lyfta ett par snäpp hos oss i sin hemmamiljö. Ja, han lämnade men vad fan - är vi verkligen i ett läge där vi ska tacka nej till spelare av sentimentala skäl? Vårt första år tillbaka.
En annan spelare i en liknande sits är ju Lukas Vejdemo men han börjar ändå komma upp något i åldern (konstigt nog) och har ett år kvar på kontraktet.
Andra intressanta spelare som inte redan ryktats till oss är väl bland annat Tobias Björnfot som sitter kontraktslös till nästa säsong och gjort ett par år där borta utan att ha fått det att lossna riktigt. Han gjorde dock sin bästa säsong det här året så man får se. Erik Gustafsson är ju en drömvärvning att få in som förstaback men han har ett år kvar på kontraktet med rätt bra lön samtidigt som han gjorde ett av sina sämre år.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Jim Morrison skrev: ↑2025-04-27 16:07:51
Jag är inte alls oäven till att plocka tillbaka Wiktor Nilsson som andra verkar vara. Tror han skulle lyfta ett par snäpp hos oss i sin hemmamiljö. Ja, han lämnade men vad fan - är vi verkligen i ett läge där vi ska tacka nej till spelare av sentimentala skäl? Vårt första år tillbaka.
En annan spelare i en liknande sits är ju Lukas Vejdemo men han börjar ändå komma upp något i åldern (konstigt nog) och har ett år kvar på kontraktet.
Andra intressanta spelare som inte redan ryktats till oss är väl bland annat Tobias Björnfot som sitter kontraktslös till nästa säsong och gjort ett par år där borta utan att ha fått det att lossna riktigt. Han gjorde dock sin bästa säsong det här året så man får se. Erik Gustafsson är ju en drömvärvning att få in som förstaback men han har ett år kvar på kontraktet med rätt bra lön samtidigt som han gjorde ett av sina sämre år.
Det är jag nog. Inte av moraliska skäl. Men vi har inte riktigt plats för fler gnuggare. Kanske om inte Grewe fått förlängt.
Det är jag nog. Inte av moraliska skäl. Men vi har inte riktigt plats för fler gnuggare. Kanske om inte Grewe fått förlängt.
Vet inte om jag ser honom så mycket gnuggare ändå. Tycker han har en hel del spel i sig som han visade sista säsongen hos oss. Jag ser honom som lite stöpt i David Blomgren-formen och tror att han skulle kunna vara nyttig.
Det är dock ett problem att vi redan har rätt många spelare på kontrakt vilket gör att man måste vara väldigt noggrann med vem man plockar in.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Nilsson absolut. Bra skridskoåkare och farten kommer behövas i SHL, men hellre Filip Cederqvist utan att jag vet hur hans situation ser ut. Sen är ju Nilsson Djurgårdare och det är väl inte Cederqvist. Men som spelare tar jag hellre Cederqvist
Knickedick skrev: ↑2025-04-27 16:14:24
Nilsson absolut. Bra skridskoåkare och farten kommer behövas i SHL, men hellre Filip Cederqvist utan att jag vet hur hans situation ser ut. Sen är ju Nilsson Djurgårdare och det är väl inte Cederqvist. Men som spelare tar jag hellre Cederqvist
Jo men Cederqvist har tyvärr kontrakt till 2027 och var väl en av Frölundas bästa spelare den här säsongen. Skulle tro att typ Schweiz är nästa destination för honom.
Apropå Cederqvist ska man ju även påminnas om att det finns grymma spelare i HockeyAllsvenskan eller liknande lägre divisioner där man kan göra fynd. Säger inte att vi ska lägga alla våra ägg i den skålen men jag tror inte man ska bli förskräckt av blotta tanken heller.
Knickedick skrev: ↑2025-04-27 16:14:24
Jo men Cederqvist har tyvärr kontrakt till 2027 och var väl en av Frölundas bästa spelare den här säsongen. Skulle tro att typ Schweiz är nästa destination för honom.
Apropå Cederqvist ska man ju även påminnas om att det finns grymma spelare i HockeyAllsvenskan eller liknande lägre divisioner där man kan göra fynd. Säger inte att vi ska lägga alla våra ägg i den skålen men jag tror inte man ska bli förskräckt av blotta tanken heller.
Jag tror ändå att vi kan locka till oss spelare av den kalibern som har någon typ av Djurgårdsanknytning sen ska det ju vara rätt läge för spelaren, vilket det troligt då inte är för Cederqvist. Jag tror att det finns spelare där ute som vill spela för oss i större utsträckning än vi tror.
I övrigt håller jag helt med dig. Det går absolut att hitta fynd i lägre divisioner.
captcash skrev: ↑2025-04-27 14:30:00
Håller med, även om jag tycker himla synd of Kelleher som aldrig verkar få chansen i SHL, vi lär ju inte ge honom den heller men Sissons hoppas jag vi kan behålla.
Kommer bli synd om många spelare, och rent emotionellt skulle man ju vilja behålla ungefär varenda en just nu. Men ska vi maximera våra chanser för att hänga kvar år ett så måste vi ta en hel del tuffa beslut här.
Kontinuitet à la Brynäs eller värva in massa spelare till ett jättedyrt lag à la HV71?
De hade en SHL-mässig backsida samt spetsar framåt. Den "trejdade" de i princip Axel mot Tyler med oss. Jag tycker vi på liknande sätt bör uppvakta en eller 2 toppbackar från HA.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Felix.32 skrev: ↑2025-04-27 17:00:31
Ser knappt någon som har med Håvard Salsten i sina laguppställningar?
Han uppges väl vara klar?
Hampus Larsson har också kontrakt. Men utgår från att Saltsen var en värvning tänkt för HA. Om han skriver 2 år med oss lär han väl lånas ut första året.
captcash skrev: ↑2025-04-27 14:30:00
Håller med, även om jag tycker himla synd of Kelleher som aldrig verkar få chansen i SHL, vi lär ju inte ge honom den heller men Sissons hoppas jag vi kan behålla.
De hade en SHL-mässig backsida samt spetsar framåt. Den "trejdade" de i princip Axel mot Tyler med oss. Jag tycker vi på liknande sätt bör uppvakta en eller 2 toppbackar från HA.
Att folk diskuterar spelare likt W. Nilsson och andra spm spelat hos oss det senaste. Den typen av spelare har vi fullt av och kan fylla på med egna juniorer. Det vi behöver är ren spets och backar som kan lasta runt 22-25min per match. Alltså en förstalina och kanske 1 forward eller back till.
Bara jag som känner att jag varken vill se Klasen eller Dick nästa säsong?
Dom känns för sega för SHL, visst dom har magi i bladen men det känns inte som att det räcker längre när man är trött efter 4 skär.
Och att bara spela dem i PP funkar ju inte.
Gillar Brodin också men han borde lägga skridskorna på hyllan eller gå till Brödernas och fria upp löneutrymme
WN var förövrigt på senaste matchen och kollade.