Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
Ny (Hellgren)/Hävelid
Ny (Lagesson/Holm) - Ny (Lindström)
Sissons - Ny (Hävelid el. något lite bättre)
Ragnarsson/Blixt - Berg
Ny - Ny - Ny (Bemström?)
Klasen - Kruger - Fimpen
Ny (Fjällby)- Ny - Frondell
Grewe - Costmar - Blomgren
Björck & Nilson extra
Lite tunt, men vi behåller stommen och Djurgårdsidentiteten. Sätter dock krav på att nyförvärven flyger..
Ny (Lagesson/Holm) - Ny (Lindström)
Sissons - Ny (Hävelid el. något lite bättre)
Ragnarsson/Blixt - Berg
Ny - Ny - Ny (Bemström?)
Klasen - Kruger - Fimpen
Ny (Fjällby)- Ny - Frondell
Grewe - Costmar - Blomgren
Björck & Nilson extra
Lite tunt, men vi behåller stommen och Djurgårdsidentiteten. Sätter dock krav på att nyförvärven flyger..
- Disciplinnämnden
- Medlem: Ja, ständig medlem
Silly Season 2025/26
Det är det. Men Gabbe lirar nu efter 3 års frånvaro med. Konstigare saker har hänt. Fortfarande "150% önsketänkande" att jag vill se Kruger och JJ lira tillsammans igen.Nypovich skrev: ↑2025-04-26 14:23:32Haha ja det kan jag lova är 100% önsketänkande.Disciplinnämnden skrev: ↑2025-04-26 13:20:52 Dumt skämt kanske (..rent önsketänkande från min sida) men skulle JJ kunna vara tillbaks en säsong i SHL?
Sidney Crosby var ju borta ifrån hockey i någon säsong för hjärnskakning och lirar väl fortfarande.
Har själv haft hjärnskakning och sket nog i hockey typ ett halvår/år och kunde sedan fortsätta.
Såg något gammalt klipp på YT när dom pyttsade mål.
Silly Season 2025/26
Gidlöf kommer spela i Leksand och sedan i NHL. Det vore dock trevligt om vi hyllar hans insats för oss när vi möter dalmasarna.Lidingo_Kid skrev: ↑2025-04-26 17:06:13 Gidlöf måste bara signas och bli förste Målvakt, han har allt för att vi ska lyckas första säsongen i SHL.
Sen Hugo Hävelid som andra målvakt.
Mitt DIF hjärta slår gott.
- Disciplinnämnden
- Medlem: Ja, ständig medlem
Silly Season 2025/26
Gidlöf "Thanks for your service".Flunk skrev: ↑2025-04-26 23:33:38Gidlöf kommer spela i Leksand och sedan i NHL. Det vore dock trevligt om vi hyllar hans insats för oss när vi möter dalmasarna.Lidingo_Kid skrev: ↑2025-04-26 17:06:13 Gidlöf måste bara signas och bli förste Målvakt, han har allt för att vi ska lyckas första säsongen i SHL.
..och en flagga med den där klassiska "Sam wants you" gubben men D.I.F. och våra färger istället för usa. =)
https://sv.wikipedia.org/wiki/Onkel_Sam
Silly Season 2025/26
Vi behöver två nya målvakter!
Hugo håller bara en bra allsvensk nivå i sina bästa stunder.
Hugo håller bara en bra allsvensk nivå i sina bästa stunder.
- Jim Morrison
Silly Season 2025/26
Nu gäller det verkligen att träffa riktigt jävla rätt på nyförvärven som ska in likt Brynäs. Vi får ändå förbereda oss på att vi kommer få kämpa och en mittenplacering borde väl vara huvudmålet första säsongen tillbaka.
Vi har ju en fördel med många extremt prominenta juniorer som kan utgöra en stor del av stommen. Frondell och Eklund kommer vara ett år äldre och ännu bättre, sedan har vi Viggo Björck som spås gå top3 i draften samt spelare som Eric Nilson (college?) och Theo Stockselius. Arvid Drott är också en spelare som är lite under radarn men också väldigt talangfull.
Detta är ju spelare som ger oss mycket värde för pengarna så vi kan lägga en större bit av nya budgeten på riktiga spetsspelare.
Vi har ju en fördel med många extremt prominenta juniorer som kan utgöra en stor del av stommen. Frondell och Eklund kommer vara ett år äldre och ännu bättre, sedan har vi Viggo Björck som spås gå top3 i draften samt spelare som Eric Nilson (college?) och Theo Stockselius. Arvid Drott är också en spelare som är lite under radarn men också väldigt talangfull.
Detta är ju spelare som ger oss mycket värde för pengarna så vi kan lägga en större bit av nya budgeten på riktiga spetsspelare.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
-
Silly Season 2025/26
Undviker kval, så får vi vara nöjda. Givetvis vill man ju placera så högt upp som möjligt.Jim Morrison skrev: ↑2025-04-27 09:24:09 Nu gäller det verkligen att träffa riktigt jävla rätt på nyförvärven som ska in likt Brynäs. Vi får ändå förbereda oss på att vi kommer få kämpa och en mittenplacering borde väl vara huvudmålet första säsongen tillbaka.
Blir intressant att se. Vilken "kö av spelare", Wikegård pratar om?
Silly Season 2025/26
Kö av spelare lät ju jättespännande, man kan nog gissa sig fram till en del om man har haft örat mot rälsen i några år.
Dock skjuter jag in två AHL spetsar här, säg gärna vad ni tror.
Adam Beckman - Stor, kraftfull och bra skott. Tror han skulle kunna smälla in ca 15-20 mål i SHL.
Samuel Walker - Mindre spelare men verkar ha en del skill, framför allt framspelning men han lär nog kunna smälla in lite mål också. Poängmaskin i bästa fall.
Ni får kolla EP själva men jag tror dessa skulle kunna bilda en topline med en tredjelänk som kan ge oss en offensiv edge och därmed större chans till en mittenplacering
Adam Beckman - Stor, kraftfull och bra skott. Tror han skulle kunna smälla in ca 15-20 mål i SHL.
Samuel Walker - Mindre spelare men verkar ha en del skill, framför allt framspelning men han lär nog kunna smälla in lite mål också. Poängmaskin i bästa fall.
Ni får kolla EP själva men jag tror dessa skulle kunna bilda en topline med en tredjelänk som kan ge oss en offensiv edge och därmed större chans till en mittenplacering
Silly Season 2025/26
Adam BeckmanDifsky skrev: ↑2025-04-27 12:07:13 Kö av spelare lät ju jättespännande, man kan nog gissa sig fram till en del om man har haft örat mot rälsen i några år.
https://www.eliteprospects.com/player/2 ... am-beckman
Samuel Walker
https://www.eliteprospects.com/player/3 ... mmy-walker
Silly Season 2025/26
Kalla mig gammalmodig men transatlanter är ju historiskt alltid ett misslyckande i djurgården. Och de har ju ingenting med djurgårdsidentiteten att göra. Med undantag för Saviano och Johner senaste vändan.Felix.32 skrev: ↑2025-04-27 13:15:58Adam BeckmanDifsky skrev: ↑2025-04-27 12:07:13 Kö av spelare lät ju jättespännande, man kan nog gissa sig fram till en del om man har haft örat mot rälsen i några år.
Samuel Walker
- Nelson Muntz
Silly Season 2025/26
Det vore verklig klass om det blev verklighet.Disciplinnämnden skrev: ↑2025-04-27 00:17:05Gidlöf "Thanks for your service".Flunk skrev: ↑2025-04-26 23:33:38Gidlöf kommer spela i Leksand och sedan i NHL. Det vore dock trevligt om vi hyllar hans insats för oss när vi möter dalmasarna.Lidingo_Kid skrev: ↑2025-04-26 17:06:13 Gidlöf måste bara signas och bli förste Målvakt, han har allt för att vi ska lyckas första säsongen i SHL.
..och en flagga med den där klassiska "Sam wants you" gubben men D.I.F. och våra färger istället för usa. =)
https://sv.wikipedia.org/wiki/Onkel_Sam
Antingen finner vi en väg, eller så gör vi en...
Silly Season 2025/26
Rhett tyckte jag var riktigt braEtylikern skrev: ↑2025-04-27 13:31:29Kalla mig gammalmodig men transatlanter är ju historiskt alltid ett misslyckande i djurgården. Och de har ju ingenting med djurgårdsidentiteten att göra. Med undantag för Saviano och Johner senaste vändan.Felix.32 skrev: ↑2025-04-27 13:15:58Adam BeckmanDifsky skrev: ↑2025-04-27 12:07:13 Kö av spelare lät ju jättespännande, man kan nog gissa sig fram till en del om man har haft örat mot rälsen i några år.
Samuel Walker
- Philly Flu
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2025/26
Får man inte se Kelleher, Sissons och Tychonik som lyckade i DIF?#10 skrev: ↑2025-04-27 14:04:56Rhett tyckte jag var riktigt braEtylikern skrev: ↑2025-04-27 13:31:29Kalla mig gammalmodig men transatlanter är ju historiskt alltid ett misslyckande i djurgården. Och de har ju ingenting med djurgårdsidentiteten att göra. Med undantag för Saviano och Johner senaste vändan.Felix.32 skrev: ↑2025-04-27 13:15:58Adam BeckmanDifsky skrev: ↑2025-04-27 12:07:13 Kö av spelare lät ju jättespännande, man kan nog gissa sig fram till en del om man har haft örat mot rälsen i några år.
Samuel Walker
Silly Season 2025/26
Absolut på HA nivå, sen tror jag bara sissions kan hantera shl bra av dom 3Philly Flu skrev: ↑2025-04-27 14:10:00Får man inte se Kelleher, Sissons och Tychonik som lyckade i DIF?#10 skrev: ↑2025-04-27 14:04:56Rhett tyckte jag var riktigt braEtylikern skrev: ↑2025-04-27 13:31:29Kalla mig gammalmodig men transatlanter är ju historiskt alltid ett misslyckande i djurgården. Och de har ju ingenting med djurgårdsidentiteten att göra. Med undantag för Saviano och Johner senaste vändan.Felix.32 skrev: ↑2025-04-27 13:15:58Adam BeckmanDifsky skrev: ↑2025-04-27 12:07:13 Kö av spelare lät ju jättespännande, man kan nog gissa sig fram till en del om man har haft örat mot rälsen i några år.
Samuel Walker
Silly Season 2025/26
Håller med, även om jag tycker himla synd of Kelleher som aldrig verkar få chansen i SHL, vi lär ju inte ge honom den heller men Sissons hoppas jag vi kan behålla.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).