Djurgårdens IF - Luleå HF, 18/9 2008
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
- kaunisto
- Kontakt:
Mindre än en vecka kvar till hovet åter står Gult Rött & Blått.
Hela kortsidan står gungande när DIF gör entré, det är sån grym stämning att man ryser när man tänker på det.
DIF förtjänar en Storpublik i premiären, kom igen nu gott folk.
Slut upp till hovet. Jag är där, är du?
Hela kortsidan står gungande när DIF gör entré, det är sån grym stämning att man ryser när man tänker på det.
DIF förtjänar en Storpublik i premiären, kom igen nu gott folk.
Slut upp till hovet. Jag är där, är du?
DJURGÅRN TILLS JAG DÖR!
Saxat från Luleås forum på Svenska Fans, nå blir någon taggad av det här skitsnacket??!!

Fotbollen är inte slut än till ES premiären vilket betyder få djurgårdsfans, vi har ett ypperligt tillfälle att ta över hela hovet!
så jag uppmanar alla i och runtomkring huvudstaden att sluta upp till denna viktiga match, i en härlig arena för Lule Hockey!
Från presentationen av jyrgårn på SF.
"Klacken
Vid sidan av planen finns en hop med hängivna, stöttande supportrar som sjunger Djurgården till oanade höjder. Sveriges bästa och således även världens bästa klack återfinns i Stockholm. "
Snacka om hybris de lux. Såg eller hörde aldrig en klack i Globen på alla matcher jag var där, men ibland skymtade man nån fjortis i tjongbollströja.
Precis, att man släpar lite folk från fotbollen till Hovet 2-3 ggr per år och sedan kallar sig "världens bästa klack" är ju pinsamt... Globen har varit knäpptyst i mången år. Man hade ju kunnat tycka att en klack som förtjänar epitetet "världens bästa" mobiliserar så många det går match efter match och sjunger, lider och lever med sin klubb.
Stockholmare är hopplösa posers.
Det är ju iofs kul att de gillar Hovet, men de ska förhoppningsvis inte gilla det allt för mycket när de åker därifrån!!Vore kul om vi kunde skapa grym stämning på Hovet, så slut upp alla ni från Sthlm/GBG områdena!

"-Man får rysningar av publiken” (Marcus Ragnarsson)
- DIF_Soldier
Såja, i förrgår kom så mitt efterlängtade medlemskort i DIF Hockey för nionde året i rad. Nu är det nära, jävligt nära!
Bönderna lever på minnen från säsongen 05/06, då det faktiskt såg ganska bedrövligt ut. Nu däremot ska de bara hålla käften. Stockholmshockeyn är på G igen och det får dem att skita i brallorna när de tänker på det, för de VET att med publikens stöd lyfter sig DIF nåt enormt (Det fick ju inte minst UUUleå erfara 5/1.) Med publikens stöd kommer även extra intäkter och när dagen kommer då vi äger Hovet och tillväxten på läktarna är fullbordad, och när Josefson och våra andra junisar gör 45+ i poängligan, då finns det inget som kan stoppa oss, och det vet dom!
Bönderna lever på minnen från säsongen 05/06, då det faktiskt såg ganska bedrövligt ut. Nu däremot ska de bara hålla käften. Stockholmshockeyn är på G igen och det får dem att skita i brallorna när de tänker på det, för de VET att med publikens stöd lyfter sig DIF nåt enormt (Det fick ju inte minst UUUleå erfara 5/1.) Med publikens stöd kommer även extra intäkter och när dagen kommer då vi äger Hovet och tillväxten på läktarna är fullbordad, och när Josefson och våra andra junisar gör 45+ i poängligan, då finns det inget som kan stoppa oss, och det vet dom!
Säg den glädje som varar
- Emil Svelander
-
- andersson013
-
Ja det är nog försent. Inte värt att chansa. Beställ från Ticnet iställer och hämta ut dom så är du säker på att du har biljett för det kommer nog bli en hel del på Hovet på torsdag.andersson013 skrev:Tror ni det är försent att beställa biljetter till matchen från difhockey.se/klack ? Eller kommer dom hinna ner till Linköping tills det blir dax? Det går en bil med Djurgårdare Hor(Lin)köping -> Stockholm på matchdagen!
Jag är där! Är du?
- andersson013
Går det att beställa biljetter till klacken via ticknett?Bäst-i-stan skrev: Ja det är nog försent. Inte värt att chansa. Beställ från Ticnet iställer och hämta ut dom så är du säker på att du har biljett för det kommer nog bli en hel del på Hovet på torsdag.
Jag är där! Är du?
Djurgårdare på landsbyggden
-
Ja, jag provade att beställa 5 biljetter på sektion 18 och det gick kalas så det ska nog inte vara några problem. Ring annars 077 170 70 70 till ticnets telefonbokning. Då kan du säga vart du vill ha biljetter.andersson013 skrev:Går det att beställa biljetter till klacken via ticknett?Bäst-i-stan skrev: Ja det är nog försent. Inte värt att chansa. Beställ från Ticnet iställer och hämta ut dom så är du säker på att du har biljett för det kommer nog bli en hel del på Hovet på torsdag.
Jag är där! Är du?
Skön artikel på startsidan om "Ska luleåfansen ta över Hovet?" Haha