Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Flunk
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av Flunk »

m0ng00se skrev: 2025-04-15 09:24:00
#87 skrev: 2025-04-15 08:53:52 Alla har ju rätt till sina egna åsikter, såklart - men blir ändå duktigt förvånad över hur många som ändå verkar ranka aik bättre än oss?
Gnaget-runkandet i hockeynews senaste podd var bland det mest verklighetsfrånvända jag hört. aik ska enligt dem alltså springa genom oss utan större ansträngning, och anses vara bättre på varenda lagdel.

Nog för att man är hemmablind och blundar för några av våra brister, men, vi vinner serien, städar av Mora och tar oss förbi Södertälje (där vi har varit spelförande och bättre laget i typ 9 av 11 matcher), känns sjukt att vi får noll cred..
lyssnade precis på den och höll på att sätta kaffet i vrångstrupen. utan en målis som stått på huvvet hade dom inte vunnit så många derbyn.visst var ju nån match där som sprang iväg och dom var lite bättre men annars var det ju spel mot ett mål typ

hoppas grabbarna lyssnar på det här och om inte det här är tändvätska för att komma ut påslagna så vette fan

Lyssnade om på denna idag. Riktigt roligt! Rekommenderas!
HCCL

Säsongen 2024/25

Inlägg av HCCL »

klintan85 skrev: 2025-04-26 15:37:54 Synd att inte Lasse Björn fick uppleva detta. Men han var nog med i omklädningsrummet och gav dem extra styrka
Precis vad jag tänkte när det blev klart, synd att Lasse Björn inte fick se Djurgården komma hem!
Senast redigerad av HCCL den 2025-04-26 19:32:59, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Rojk

Säsongen 2024/25

Inlägg av Rojk »

Jim Morrison skrev: 2025-04-26 09:13:26 Jag ska erkänna att jag var orolig när vi tog tillbaka Niklas Wikegård. Att det skulle vara ytterligare en rekrytering av en gammal Djurgårdare som jobbade enligt den gamla skolan. Att vi inte skulle ta oss framåt som förening. Jag har haft fel förut och jag kommer ha fel igen i framtiden men jag har aldrig varit så jävla glad över att haft såhär pass fel. Niklas kommer in och visar sig vara så jävla kompetent, värdig, intelligent och ödmjuk inför uppgiften. Han är den viktigaste personen som kan driva vår förening framåt in i framtiden.
Undra hur planen är framöver när det kommer till Wikegård. Presenterades som någon sorts klubbdirektör än renodlad sportchef men fick ganska snabbt gå in i den rollen också. Ekonomi eller kompetensbrist?

Nu när SHL-pengar med mera kommer in. Ska han fortsätta som sportchef, överlåta mer ansvar till Jacob eller ser vi en ytterligare organisationsförändring? Så att Wikegård kan lägga mer tid på det övergripande planet och potentiella sponsorer?
It's easier to be an asshole to words than to people
Praetori

Säsongen 2024/25

Inlägg av Praetori »

Tittade på matchen på TV nu igen och måste inflika att Melin efter förlusten klev "ur" bubblan och levererade en värdig intervju där han helt objektivt knöt ihop säcken.
Nu när det är slut och avgjort kan jag tillåta mig att skriva att han är en av de tränare som jag har mest respekt för och som jag tycker är en av de bättre Svensk hockey producerat.
Synd bara att han kuskat så mycket för fel lag.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Rojk skrev: 2025-04-26 17:11:19
Jim Morrison skrev: 2025-04-26 09:13:26 Jag ska erkänna att jag var orolig när vi tog tillbaka Niklas Wikegård. Att det skulle vara ytterligare en rekrytering av en gammal Djurgårdare som jobbade enligt den gamla skolan. Att vi inte skulle ta oss framåt som förening. Jag har haft fel förut och jag kommer ha fel igen i framtiden men jag har aldrig varit så jävla glad över att haft såhär pass fel. Niklas kommer in och visar sig vara så jävla kompetent, värdig, intelligent och ödmjuk inför uppgiften. Han är den viktigaste personen som kan driva vår förening framåt in i framtiden.
Undra hur planen är framöver när det kommer till Wikegård. Presenterades som någon sorts klubbdirektör än renodlad sportchef men fick ganska snabbt gå in i den rollen också. Ekonomi eller kompetensbrist?

Nu när SHL-pengar med mera kommer in. Ska han fortsätta som sportchef, överlåta mer ansvar till Jacob eller ser vi en ytterligare organisationsförändring? Så att Wikegård kan lägga mer tid på det övergripande planet och potentiella sponsorer?
Jag är alltid för en utökad organisation. Undra om Victor Nybladh fortfarande skulle vara intresserad till någon roll - eller om vi är det.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 2024/25

Inlägg av klintan85 »

När man tittar tillbaka så är det smått otroligt att matcherna var så jämna. Men nu i efterhand spelar det ingen roll. Men vilken resa.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Praetori

Säsongen 2024/25

Inlägg av Praetori »

klintan85 skrev: 2025-04-26 18:51:59

När man tittar tillbaka så är det smått otroligt att matcherna var så jämna. Men nu i efterhand spelar det ingen roll. Men vilken resa.
Det är lite scary när man tittar tillbaka på G7 mot SSK.
Nu var jag av nån outgrundlig anledning inte så orolig men de har en halvchans precis innan Brodda jagar ner dem, får pucken till Ludde som hittar Grewe som avgör efter 40s.

Det kunde tagit slut mot SSK. Även om jag tycker att vi var avgjort bättre över serien så hamnade vi i ett spännande läge.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Vikas

Säsongen 2024/25

Inlägg av Vikas »

Känslan när vi åkte på en utvisning med typ 3 minuter kvar av tredjeperioden mot SSK i Game 7.

Jösses.
Nypovich

Säsongen 2024/25

Inlägg av Nypovich »

Vikas skrev: 2025-04-26 19:08:24 Känslan när vi åkte på en utvisning med typ 3 minuter kvar av tredjeperioden mot SSK i Game 7.

Jösses.
Hur tror du Berg mådde där? Fy fan… kan säga att jag låste in mig i ett mörkt rum och kom tillbaka när signalen gick. Helvete vad nervös man var….
Daven

Säsongen 2024/25

Inlägg av Daven »

M.Hävelid var alltså inte inne på ett enda mål bakåt under hela slutspelet. Jäkligt strongt.
DIF_1891
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av DIF_1891 »

Vi kan ju ändå konstatera att Ölvestad gjort ett bra jobb med grabbarnas fys detta år, med tanke på hur bra vi klarade oss från skador. Stor eloge till alla inblandade för att hålla oss friska och krya i slutspelet
difmicke

Säsongen 2024/25

Inlägg av difmicke »

klintan85 skrev: 2025-04-26 18:51:59

Jag såg den också, jobbig inledning men bra slut:) Nån jag helt hade glömt är Norman, vad hände med honom. Och första året med Liss:) Vilka minnen man fått av dessa 3 säsonger och gud vad skönt att gå off season utan den där djävla jobbiga känslan man haft föregående år. Tack DIF!
Olon

Säsongen 2024/25

Inlägg av Olon »

Praetori skrev: 2025-04-26 17:28:30 Tittade på matchen på TV nu igen och måste inflika att Melin efter förlusten klev "ur" bubblan och levererade en värdig intervju där han helt objektivt knöt ihop säcken.
Nu när det är slut och avgjort kan jag tillåta mig att skriva att han är en av de tränare som jag har mest respekt för och som jag tycker är en av de bättre Svensk hockey producerat.
Synd bara att han kuskat så mycket för fel lag.
Jag vet inte om det var den intervjun eller någon annan jag såg med honom, men den var inte så värdig i alla fall. Något i stil med att AIK hade en massa skador och en mycket tuffare resa i slutspelet än vad vi hade, och ingenting om att vi förtjänade att vinna eller att vi var bättre - vilket borde vara fallet när man åker på pisk med 4-1 i matcher och egentligen aldrig är särskilt nära. Har extremt svårt att se Kimby vara en så dålig förlorare om han inte ens vore i närheten av målsnöret.

Själv har jag tappat all respekt för den gubbjäveln, men vissa personer åldras ju utan värdighet och tycker att de har rätt att göra vad de vill bara för att de uppnått en viss ålder.

Tyckte Wikens intervju med Aftonbladet var mycket fin, precis vad jag hade hoppats på efter att allt var färdigt:
https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... avancemang
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Jim Morrison skrev: 2025-04-26 18:32:17
Rojk skrev: 2025-04-26 17:11:19

Jag är alltid för en utökad organisation. Undra om Victor Nybladh fortfarande skulle vara intresserad till någon roll - eller om vi är det.
Wikegård har ju tryckt på det här med att bygga en stark organisation väldigt ofta sedan han tillträdde.
Och det är ju helt rätt väg att gå imo. Vi ska inte vara ett jojolag, vi måste etablera oss i SHL och då gör man bäst i att bygga en stark organisation som står stadigt.

Jag tror helt klart vi kommer utöka den biten.
AlltidDIF
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av AlltidDIF »

Från de ena till de andra , vart tog Norman vägen?
Skriv svar