Silly Season 2025/26

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Flawless
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av Flawless »

Silly season har börjat, o så roligt vi ska ha här någon månad :)

Det absolut viktigaste är att vi måste få in en förstemålvakt, gärna Gidlöf men han är väl osannolik att kunna lösa. Men jag tror han gillar oss nu när han fått smaka på stämningen...kanske? :D

Thoresen skulle helt klart få en plats ett år till om han vill, han är grym, men gissar att familjen måste komma med om det ska vara möjligt, därav räknar jag bort honom tills vidare.

Man tycker ju att Zibanejad borde komma hem snart. SM guld med Djurgården måste ju vara mer värt än några miljoner extra när man redan har så mycket.

På inköpslistan står det:
1x Målvakt (större och bättre än tidigare keepers, Gidlöf vore en dröm)
3x Backar (Två spets och en kompletterande stabil)
3-4x Forwards (En producerande förstakedja, något spetsigt med målgaranti)

Forwards:
1: Ny, Ny, Ny
2: Axelsson, Krüger, Klasen
3: Grewe, Frondell, Eklund
4: Blomgren, Weigel, Brodin
5: Björck, Costmar, ?

Backar:
1: Ny, Ny
2: Sissons, Hävelid
3: Ny, Berg
Extra: Blixt, Hammarlund, Ragnarsson

Målvakter:
1: Ny
2: Hävelid
3: Munther?

Ser fram emot att få höra alla rykten om potentiella värvningar. Lets go!
Forza DIF!!
vincent1891

Silly Season 2025/26

Inlägg av vincent1891 »

fryppe skrev: 2025-04-26 12:13:57
vincent1891 skrev: 2025-04-26 12:07:13 https://hockeysverige.se/hockeyallsvens ... jurgarden/

Glömt bort denna killen helt o hållet, ska visst vara klar även nu när det blev SHL, spelar center i Storhamar, så kanske en tredje/fjärdecenter?
jo salsten sägs vara klar redan tror han kommer vara en nyttig spelare lite lägre ner 3-4 lina.
Jäkligt stor pjäs, 187 cm och 96 kg, känns som perfekt för en fjärde lina med Grewe!
Praetori

Silly Season 2025/26

Inlägg av Praetori »

Flawless skrev: 2025-04-26 12:29:49 Silly season har börjat, o så roligt vi ska ha här någon månad :)

Det absolut viktigaste är att vi måste få in en förstemålvakt, gärna Gidlöf men han är väl osannolik att kunna lösa. Men jag tror han gillar oss nu när han fått smaka på stämningen...kanske? :D

Thoresen skulle helt klart få en plats ett år till om han vill, han är grym, men gissar att familjen måste komma med om det ska vara möjligt, därav räknar jag bort honom tills vidare.

Man tycker ju att Zibanejad borde komma hem snart. SM guld med Djurgården måste ju vara mer värt än några miljoner extra när man redan har så mycket.

Forwards:

Backar:

Målvakter:

Forza DIF!!
Tycker vi kan ge Tychonick ett erbjudande. Inte som toppback men helt klart en spännande spelare med utvecklingspotential. Kanske Hammarn men svårt att bedöma om han kan fortsätta växla upp som han gjorde i slutspelet. Oavsett har vi inga backar på toppnivå utan det måste in nytt. Sissons är knappt en top4 i SHL och kanske lite för dyr sett till nivån?

Hellberg vore absolut en målvakt som inte vore kattskit men jag det kan finnas transatlanter att titta på.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Ohddan

Silly Season 2025/26

Inlägg av Ohddan »

Hoppas verkligen inte Wiken försöker få Thore på ett år till. Han har uppnått legendstatus här nu och så ska det väl fan få förbli.
BigJ

Silly Season 2025/26

Inlägg av BigJ »

Praetori skrev: 2025-04-26 12:44:56
Flawless skrev: 2025-04-26 12:29:49 Silly season har börjat, o så roligt vi ska ha här någon månad :)

Forwards:

Backar:

Målvakter:

Forza DIF!!
Tycker vi kan ge Tychonick ett erbjudande. Inte som toppback men helt klart en spännande spelare med utvecklingspotential. Kanske Hammarn men svårt att bedöma om han kan fortsätta växla upp som han gjorde i slutspelet. Oavsett har vi inga backar på toppnivå utan det måste in nytt. Sissons är knappt en top4 i SHL och kanske lite för dyr sett till nivån?

Hellberg vore absolut en målvakt som inte vore kattskit men jag det kan finnas transatlanter att titta på.
Tycker Hammarlund kom upp riktigt stort när han fick chansen i slutspelet, tror han kan växa ännu mer nu när han förstått att använda sin storlek på rätt sätt.
Osten östlund

Silly Season 2025/26

Inlägg av Osten östlund »

Ohddan skrev: 2025-04-26 12:52:39 Hoppas verkligen inte Wiken försöker få Thore på ett år till. Han har uppnått legendstatus här nu och så ska det väl fan få förbli.
Är nog ej troligt. Inte Kelleher heller. Men media är ju efterblivna, dom ställer frågan 3 sekunder efter matchen. Då kan man ju inte säga nej.

Thore har ju sagt tidigare, att frugan har bra jobb. Samtbinte vill flytta!
Användarvisningsbild
jool08

Silly Season 2025/26

Inlägg av jool08 »

Ingen enkel uppgift att bygga om laget till ett SHL-lag. Alla har verkligen gjort det bra i år och förtjänar sin plats i laget, samtidigt måste vi uppgradera oss med några riktigt bra nyförvärv.

Bredden på truppen har verkligen varit en nyckel i år. Trots att några spelare haft skadeproblem och formsvackor har det varit andra som klivit fram och drivit laget. Det känns jätteviktigt att vi behåller samma bredd nästa säsong med omkring 16 forwards i truppen.

Målvaktsposten kommer bli väldigt viktig. Vi kommer sannolikt inte dominera majoriteten av matcherna och motståndarna kommer ofta skapa fler lägen än vi, då behöver vi en målvakt som vinner matcher åt oss! Lägg mycket krut på den positionen.

Samtidigt är det jätteviktigt att vi ger plats för våra juniorer. Föreningens triumfkort är den fantastiska juniorverksamheten och inte lukrativa kommun- eller arena-avtal. Nu har vi en fin situation men mästarlag i både J18 och J20, för att nå framgång i SHL är jag övertygad om att många av dessa killar behöver få sitt genombrott i A-laget innan de drar utomlands. Toppspelare i kombination med juniorer känns som den bästa vägen mot framgång och då får vi inte fylla ut hela laget med stabila trotjänare, även om det såklart måste finnas plats för några kulturbärare. Jag har stort förtroende för Wikegård och tror att han kommer hitta en bra balans mellan dessa komponenter, men troligen kommer det krävas några obekväma beslut.
Användarvisningsbild
Disciplinnämnden
Medlem: Ja, ständig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av Disciplinnämnden »

Dumt skämt kanske (..rent önsketänkande från min sida) men skulle JJ kunna vara tillbaks en säsong i SHL?
Sidney Crosby var ju borta ifrån hockey i någon säsong för hjärnskakning och lirar väl fortfarande.

Har själv haft hjärnskakning och sket nog i hockey typ ett halvår/år och kunde sedan fortsätta.
Osten östlund

Silly Season 2025/26

jool08 skrev: 2025-04-26 13:17:05 Ingen enkel uppgift att bygga om laget till ett SHL-lag. Alla har verkligen gjort det bra i år och förtjänar sin plats i laget, samtidigt måste vi uppgradera oss med några riktigt bra nyförvärv.

Bredden på truppen har verkligen varit en nyckel i år. Trots att några spelare haft skadeproblem och formsvackor har det varit andra som klivit fram och drivit laget. Det känns jätteviktigt att vi behåller samma bredd nästa säsong med omkring 16 forwards i truppen.

Målvaktsposten kommer bli väldigt viktig. Vi kommer sannolikt inte dominera majoriteten av matcherna och motståndarna kommer ofta skapa fler lägen än vi, då behöver vi en målvakt som vinner matcher åt oss! Lägg mycket krut på den positionen.

Samtidigt är det jätteviktigt att vi ger plats för våra juniorer. Föreningens triumfkort är den fantastiska juniorverksamheten och inte lukrativa kommun- eller arena-avtal. Nu har vi en fin situation men mästarlag i både J18 och J20, för att nå framgång i SHL är jag övertygad om att många av dessa killar behöver få sitt genombrott i A-laget innan de drar utomlands. Toppspelare i kombination med juniorer känns som den bästa vägen mot framgång och då får vi inte fylla ut hela laget med stabila trotjänare, även om det såklart måste finnas plats för några kulturbärare. Jag har stort förtroende för Wikegård och tror att han kommer hitta en bra balans mellan dessa komponenter, men troligen kommer det krävas några obekväma beslut.
Gällande våra framgångsrika junior sida. Så har många experter varit inne på. Att för junisarnas skull, hade det varit bättre att vi lirade i HA!

I SHL kan det nog bli lite väll tufft, att komma ifrån j20.

Tror te x Almtuna, kan bli en "mellanlandning " för många av dem.
vincent1891

Silly Season 2025/26

Inlägg av vincent1891 »

Av alla rykten som floreras så ser jag gärna att vi ställer upp såhär: (Bemström är smått orealistiskt)

Hellberg/Hävelid

Holm - Lindström
Sissons - Hävelid
Blixt - Berg

Bemström - Ny - Jonsson Fjällby
Eklund - Kruger - Klasen
Costmar - Frondell - Björck
Grewe - Salsten - Blomgren

Extra: Rensfeldt, Ragnarsson
Rutger

Silly Season 2025/26

Inlägg av Rutger »

Djurgården Hockey 25/26

Mv
(Filip Larsson)
Hävelid
Munther

B
(Erik Gustafsson) - (Gustav Lindström)
(Simon Johansson) - (Andreas Englund)
Sissons - Berg

Blixt
Ragnarsson
Juniorspelare
Hammarlund (låna ut el sälj)
Krogdahl (låna ut el sälj)

F
(Emil Bemström) - X - (Marcus Sörensen)
(Axel Jonsson-Fjällby) - Kruger - X
Eklund - Frondell - Klasen
Blomgren - Rensfeldt - Grewe

Costmar
Thoresen
Brodin
Björck
Juniorspelare

Några drömnamn som har djurgårdshjärta. Tror på en bred trupp, några backar som man kan låna ut och några extra forwards som kanske inte får spela så mycket men är viktiga för laget (ex Brodin och Thoresen).
Osten östlund

Silly Season 2025/26

vincent1891 skrev: 2025-04-26 13:54:00 Av alla rykten som floreras så ser jag gärna att vi ställer upp såhär: (Bemström är smått orealistiskt)

Hellberg/Hävelid

Holm - Lindström
Sissons - Hävelid
Blixt - Berg

Bemström - Ny - Jonsson Fjällby
Eklund - Kruger - Klasen
Costmar - Frondell - Björck
Grewe - Salsten - Blomgren

Extra: Rensfeldt, Ragnarsson
Centersidan är en chansning? Berg/Hävelid var ej önskvärd i 2 bottenlag SHL ( jag gillar Berg ).

Ta Linköping t ex. plockade ej över Bakke O från BIK, innan han var top spelare i HA.

HV tog Moras top center.

Efter vi varit i HA ngr år. Tror ja vi underskattar SHL. Vilken skillnad det kommer vara mot HA.

Wikegård måste pricka rätt med slips, samt 80% av värvningarna. Ifall vi ska slippa negativa kvalet.

Övrigt är önsketänkande!
Användarvisningsbild
KnoxBlue

Silly Season 2025/26

Inlägg av KnoxBlue »

Måste väl vara prio på att skeppa Ragnarsson? Vi kan väl inte vara så fattiga att han måste spela av sitt kontrakt?
Wrong one - Andrén out
Nypovich

Silly Season 2025/26

Inlägg av Nypovich »

Disciplinnämnden skrev: 2025-04-26 13:20:52 Dumt skämt kanske (..rent önsketänkande från min sida) men skulle JJ kunna vara tillbaks en säsong i SHL?
Sidney Crosby var ju borta ifrån hockey i någon säsong för hjärnskakning och lirar väl fortfarande.

Har själv haft hjärnskakning och sket nog i hockey typ ett halvår/år och kunde sedan fortsätta.
Haha ja det kan jag lova är 100% önsketänkande.
Dusinator

Silly Season 2025/26

Inlägg av Dusinator »

Axel Andersson har kontrakt kvar med brunsås nästa säsong eller?
Skriv svar