Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
Nån som vet om gidlöf ens kan vara möjlig till nästa säsong
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2025/26
Inte helt omöjlig tack vare Leksand ekonomiska situation
Hans kontrakt och en bonus till Leksand
Kanske baka in det med att ta över ytterligare 1 kontrakt
Typ Vejdemo s
Långsökt ja men Ekonomisk situation där part kommer med en flerstegslösning är INTE omöjligt
The DIF ONE
Silly Season 2025/26
Han är en lovande junior. Kan inte finnas en bättre lösning för Leksand än så. Bra och billig. Inte en chans att han kommer hit om vi inte köper ut honom för en väldigt dyr peng. Inget kontrakt Leksand kommer släppa själva.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Silly Season 2025/26
Var vi inte ändå rätt lyckade? Play-in första året tror jag, sen kvart andra.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-04-23 17:09:30Om vi nu skulle gå upp, så är det ju såhär det sett ut senaste 25 åren. Vi vinner aldrig dessa dragkamper och riskerar vara bottenlag.
Någon gång vart 10:e år står stjärnor rätt och vi får hem någon inte alltför gammal hemvändare i kombination med juniorer som står i full blom.
Då är vi ett slutspelslag att räkna med.
Åja, skulle vi gå upp får vi väl vara nöjda med att vara i SHL.
Att i vanlig ordning delta och hoppas undvika kval.
Jag erkänner, efter all förnedring i shl har jag njutit av att få vinna en massa matcher och vara favorit i ett slutspel, trots att det varit i Allsvenskan.
Jag längtar inte ett skit efter att vara ett bottenlag i shl.
Sen kom Robban, gick sådär resultatsmässigt men man såg att vi var något på spåret.
Året efter kommer vi 2a och gör en jävla säsong, tyvärr torsk i semi. Året efter det en final.
Det känns mer som att Covid och felbeslut tog oss till skiten, inte nödvändigtvis konkurrensen. Visst vi var tvungna att hitta billigare, utveckla, scouta bra, ha bra system/tränare och jobba med hemvändare men det funkade bra ett tag. Efter covid var det nog aldrig riktigt samma.
Det var så jag upplevde det iaf. Så fort JE började skjuta iväg folk som Robban Ohlsson, snålade för mycket och scouts de för illa så gick det skit. Barry Smith liksom? Den var ju sjuk. Vad fan var Paul Carey för spelare? Total icke faktor. Listan går vidare men så fort vi började ta korkade beslut + Corona så åkte vi.
Silly Season 2025/26
Om inte leksingarna fortsätter gnälla på att han spelar upp Djurgården. Ett internt missnöje som kan spela oss rätt i händerna.
Sväva i det blå
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
Du har säkert rätt.Difsky skrev: ↑2025-04-23 18:56:26Var vi inte ändå rätt lyckade? Play-in första året tror jag, sen kvart andra.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-04-23 17:09:30Om vi nu skulle gå upp, så är det ju såhär det sett ut senaste 25 åren. Vi vinner aldrig dessa dragkamper och riskerar vara bottenlag.
Någon gång vart 10:e år står stjärnor rätt och vi får hem någon inte alltför gammal hemvändare i kombination med juniorer som står i full blom.
Jag erkänner, efter all förnedring i shl har jag njutit av att få vinna en massa matcher och vara favorit i ett slutspel, trots att det varit i Allsvenskan.
Sen kom Robban, gick sådär resultatsmässigt men man såg att vi var något på spåret.
Året efter kommer vi 2a och gör en jävla säsong, tyvärr torsk i semi. Året efter det en final.
Det känns mer som att Covid och felbeslut tog oss till skiten, inte nödvändigtvis konkurrensen. Visst vi var tvungna att hitta billigare, utveckla, scouta bra, ha bra system/tränare och jobba med hemvändare men det funkade bra ett tag. Efter covid var det nog aldrig riktigt samma.
Det var så jag upplevde det iaf. Så fort JE började skjuta iväg folk som Robban Ohlsson, snålade för mycket och scouts de för illa så gick det skit. Barry Smith liksom? Den var ju sjuk. Vad fan var Paul Carey för spelare? Total icke faktor. Listan går vidare men så fort vi började ta korkade beslut + Corona så åkte vi.
Är nog min guldtörstande känsla samt 2 degraderingar på alldeles för kort tid som gjort att jag ser så mörkt på mina shl- minnen.
Åren efter senaste gulden var ett stålbad vill jag minnas
Och det är klart jag vill upp, men jag önskar starkt att vi ska kunna hävda oss på allvar.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
-
Silly Season 2025/26
Får lita på Wikegårds process. Han har 3 "chanser på sig att visa". Att han fick rätt i sina beslut denna säsong. Vi tvivlare fel!BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-04-24 05:45:23Du har säkert rätt.Difsky skrev: ↑2025-04-23 18:56:26Var vi inte ändå rätt lyckade? Play-in första året tror jag, sen kvart andra.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-04-23 17:09:30Om vi nu skulle gå upp, så är det ju såhär det sett ut senaste 25 åren. Vi vinner aldrig dessa dragkamper och riskerar vara bottenlag.
Är nog min guldtörstande känsla samt 2 degraderingar på alldeles för kort tid som gjort att jag ser så mörkt på mina shl- minnen.
Och det är klart jag vill upp, men jag önskar starkt att vi ska kunna hävda oss på allvar.
- Sedan så, tjafset med slipsar och match 7 ssk. Var ett onödigt lidande för oss supportrar.
Gällande slips. Så är det väll Magnus Hellberg som ryktas till oss?
Gidlöf, är väll lite dröm att det skulle funka. När Leksand har problem med ekonomin.
Men säg att man skulle erbjuda 3 mille? Sen signar hans NHL klubb honom, samt vill att han kommer över?
- Lee Harvey Oswald
Silly Season 2025/26
Här delas våra vägar rejältBOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-04-23 17:09:30

Känner precis tvärt om.
Är hellre med och krigar i botten av SHL (för att var 10:e år spela om guld) än att harva runt mot 70% skitlag i en B-liga där det bara kastas puck och körs efter...och där fucking Kvalspel ritas om till att vara Slutspel ....med medaljutdelning

Men det är jag det

-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Silly Season 2025/26
Beredd att hålla med till stor del. Jag tycker nog att Allsvenskan har något, helt värdelöst är det inte. Men det som det inte har är hög kvalitet på spelet. När jag jämför med det jag sett av SHL i år så är det en betydande skillnad.Lee Harvey Oswald skrev: ↑2025-04-24 06:54:27Här delas våra vägar rejältBOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-04-23 17:09:30
Jag längtar inte ett skit efter att vara ett bottenlag i shl.![]()
Känner precis tvärt om.
Är hellre med och krigar i botten av SHL (för att var 10:e år spela om guld) än att harva runt mot 70% skitlag i en B-liga där det bara kastas puck och körs efter...och där fucking Kvalspel ritas om till att vara Slutspel ....med medaljutdelning![]()
Men det är jag det![]()
I SHL kan jag underhållas mer av skickligt utförd ishockey, I Allsvenskan är det mer kampen som kittlar, även om man, såklart, sporadiskt får se prov på skicklighet. Visst är det kul att gå långt i slutspel varje år men det gnager i en att det här kunde ha handlat om spelet om riktiga medaljer om vi inte åkt ur.
Jag vill se oss mäta oss med de bästa. Och att se Dif skrinna omkring i Gränby ishall och slita för poäng känns inte helt värdigt. Kanske är det snobbigt att tycka så men vi ska vara lite finare, lite bättre.
- Lee Harvey Oswald
Silly Season 2025/26
Precis så
-Det är en ganska kort tid man lever, med tanke på hur länge man ska vara död sedan
Silly Season 2025/26
Haha, är det inte lite ironiskt ändå? Leksand, vars fans till största delen består av bajare (i brist på eget hockeylag), styrs och rattas av Djurgårdare - från sportchef och coach till spelare på isen - och nu skickar sin bästa målis till Djurgår’n (som själv säger ”vi” om Djurgår’n samt bär en DIF-målad hjälm). Satan vad det måste svida hos alla bajare. Det perspektivet skrivs det inget om i media!thelinho skrev: ↑2025-04-23 23:19:49Om inte leksingarna fortsätter gnälla på att han spelar upp Djurgården. Ett internt missnöje som kan spela oss rätt i händerna.
Stolt, men aldrig nöjd
Silly Season 2025/26
Stryk covid eller hjärnskakningarna på Ante och JJ så hade vi nog fortsatt vara ett topplag. Jocke blev frustrerad över budget som inte matchade top-6 ambitioner två år i rad och gjorde ett stort snedsteg, allt som krävs så tight SHL är.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-04-24 05:45:23Du har säkert rätt.Difsky skrev: ↑2025-04-23 18:56:26Var vi inte ändå rätt lyckade? Play-in första året tror jag, sen kvart andra.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-04-23 17:09:30Om vi nu skulle gå upp, så är det ju såhär det sett ut senaste 25 åren. Vi vinner aldrig dessa dragkamper och riskerar vara bottenlag.
Går vi upp tror jag vi har bra chanser att bli ett topplag igen tror jag, det är så jämnt. Viktigt bara att vi på 1-2 års sikt hittar någon som kan ta över efter Krüger. Juniorverksamheten som varit glödhet i många år nu kommer förhoppningsvis göra att vi har mer hemvändare att välja mellan om några år.
Silly Season 2025/26
Vinn imorrn så vi kan släppa lös Wikegård bland sponsorer och spelare o göra sin grej
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
En vinst till krävs innan vi kan diskutera SHL-mässiga spelare.
Keep your head in the game
-
Silly Season 2025/26
Tankarna på vilka stjärnor vi kan lyfta in har kommit i mitt huvud ett flertal gånger men man får stoppa sig självKnickedick skrev: ↑2025-04-24 09:41:19 En vinst till krävs innan vi kan diskutera SHL-mässiga spelare.

Det man kan konstatera dock är att det är inte mycket som läckt ut i ryktesväg.