Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
m0ng00se

Säsongen 2024/25

Inlägg av m0ng00se »

DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Skräll att gnagarzebran drar ner straffet till en enkel 2a när han hoppar in en armbåge rakt i skallen.
Jag känner mig ganska trygg med att den kommer bli anmäld i efterhand.
Ingen har klarat sig undan en sådan när det finns så bra bilder.
Användarvisningsbild
klintan85
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av klintan85 »

Underbart idag. Man fick verkligen retroaktiv utdelning efter stölden sist. Så bra man tar detta även fast man känner och vet att man blir illa behandlade av domarna och alltid får jobba i motvind. Otroligt starkt.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
Användarvisningsbild
Vikas

Säsongen 2024/25

Inlägg av Vikas »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-04-22 19:46:38 Skräll att gnagarzebran drar ner straffet till en enkel 2a när han hoppar in en armbåge rakt i skallen.
Solna har kommit undan med liknande skit i slutspelet utan att bli anmälda.

Årets mest solklara slewfoot mot Karlskoga, till exempel.
Nypovich

Säsongen 2024/25

Inlägg av Nypovich »

Då står vi där igen, hur kan det bara bli 2min på armbågstacklingen som flygs in i Berg och varför är det 2+2 för hög klubba? Kan någon, på fullaste allvar, försöka förklara? Tar tacksamt emot någon kunnig som kan förklara….
thelinho
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av thelinho »

Leksand står väl på alla fyra för lite slantar just nu. Ge dom vad dom vill ha för Gidlöf så är vi slutspelsklara i SHL nästa säsong.
Sväva i det blå
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Vikas skrev: 2025-04-22 20:54:24
DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-04-22 19:46:38 Skräll att gnagarzebran drar ner straffet till en enkel 2a när han hoppar in en armbåge rakt i skallen.
Solna har kommit undan med liknande skit i slutspelet utan att bli anmälda.

Årets mest solklara slewfoot mot Karlskoga, till exempel.
Så är det. Men även en solklar slewfoot går typ att snacka runt ändå.
Men en armbåge i skallen är svår.

Du har dock en poäng och jag är inte lika säker som innan.
Vi får se.
thelinho

Säsongen 2024/25

Inlägg av thelinho »

Albin Grewe gjorde 3–0 mot AIK och firade med att kyssa klubbmärket.

Då kastades det in saker på isen.

– Det var inget mot AIK-supportrarna, det var mer av kärlek till Djurgården, mitt lag, säger han till Sportbladet
Sväva i det blå
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Sanny i dagens podd var ganska kul:

Om Gidlöf, ungerfärligt citat:
Alltså, han kommer in som en security… han kommer inte spela… han har inte stått en match, han kommer inte.. *skratt* jag trodde Andrén var skadad. Aha då kan folk lacka på mig då på tisdag kväll om man ställer honom och han håller nollan.

:lol:
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

AIK:s tränare Roger Melin är inte lika imponerad av att Djurgården kunnat låna in en målvakt från SHL mitt under pågående säsong.

– Det är en skandal att man kan plocka in målvakter från överliggande serier. Det är det sjukaste jag har varit med om. Men det är som det är och tydligen är det regelrätt, så det är inget jag kan göra något åt, säger han till Sportbladet.

Varför reagerar ingen på våra andra SHL-lån Mattias Hävelid eller Filip Eriksson?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Osten östlund

Säsongen 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Starta en insamling i helgen. Leksand behöver pengar, vi vill ha Gidlöf!
Simpan

Säsongen 2024/25

Inlägg av Simpan »

Jim Morrison skrev: 2025-04-22 21:10:53 AIK:s tränare Roger Melin är inte lika imponerad av att Djurgården kunnat låna in en målvakt från SHL mitt under pågående säsong.

– Det är en skandal att man kan plocka in målvakter från överliggande serier. Det är det sjukaste jag har varit med om. Men det är som det är och tydligen är det regelrätt, så det är inget jag kan göra något åt, säger han till Sportbladet.

Varför reagerar ingen på våra andra SHL-lån Mattias Hävelid eller Filip Eriksson?
Gnaget har dessutom två SHL-lån också, Viggo Gustafsson och Albert Sjöberg!
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Säsongen 2024/25

Inlägg av DIF_Soldier »

Jim Morrison skrev: 2025-04-22 21:10:53 AIK:s tränare Roger Melin är inte lika imponerad av att Djurgården kunnat låna in en målvakt från SHL mitt under pågående säsong.

Så kan väl Droger Melin när han håller på kommentera en klockren armbåge i huvudet samt en annullerad femminutare (första i hockeyns historia)?

Inte?
Säg den glädje som varar
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Gnällspiken Melin.
Det är det enda han har gjort hela slutspelet, gnällt.
Fan vad jag älskar Kimby och Wikegård. Rakryggade, stolta, pondus.
Melin har inget av det. Pajas.

Och till din fråga. Det är jäkligt märkligt att folk hela tiden fokuserar på målvakterna, men inte att man lånar utespelare.
thelinho

Säsongen 2024/25

Inlägg av thelinho »

Osten östlund skrev: 2025-04-22 21:15:42 Starta en insamling i helgen. Leksand behöver pengar, vi vill ha Gidlöf!
Challe löser en bra deal. DIF överallt
Sväva i det blå
Skriv svar