jsson skrev: ↑2025-04-22 20:51:37
En puck tar i Gidlöfs axel. Den hade gått in på Hugo. I övrigt tror jag inte Gidlöf gör en så stor skillnad. Ytterst dåliga avslut i ett annars bra anfallsspel från råttorna
Jag tycker mig se en mer aktiv målvakt i Gidlöf. Kommunicerar mycket med spelarna och dirigerar.
Hans positionering är också bra.
Men sen är jag inget proffs och det jag såg idag kan ha att göra med att man kollade extra på honom. Jag vet inte.
En puck tar i Gidlöfs axel. Den hade gått in på Hugo. I övrigt tror jag inte Gidlöf gör en så stor skillnad. Ytterst dåliga avslut i ett annars bra anfallsspel från råttorna
Det där är ju ett sätt att se på saken. Själv tycker jag att han såg galet lugn och trygg ut matchen igenom. Tror att han var tungan på vågen ikväll. Och han är förstås Gidlöf.
Inte en chans. Alltså du måste ju se vilken respekt gnagarna får för Gidlöf ju längre matchen lider?
Tycker det vart bättre synk med backarna direkt. En målvakt i symbios med sitt försvarsspel.
Inte en chans. Alltså du måste ju se vilken respekt gnagarna får för Gidlöf ju längre matchen lider?
Precis, dessutom är de inkörda att lägga puckar högt på Hugo, sen kommer 50cm större målis och inget av det som ajk är vana vid funkar längre. Bara Gidlöfs storlek i målet måste ju vara intimidating för ajk, en stor j-a vägg och ju längre matchen går, ju mer spöke blir hand för dem. Nollan är SJUKT viktig, de är skrajja nu!
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Tycker det vart bättre synk med backarna direkt. En målvakt i symbios med sitt försvarsspel.
DRC skrev: ↑2025-04-22 20:47:38
Väntar med spänning på Praetoris målvaktsanalys
Du fick den precis innan. Han gör en kanonmatch men vi bör inte lägga pressen på hela föreningen på stackarens axlar. Fortsätt på inslagen väg men gärna med minimerat antal utvisningar och inga 33 skott mot oss. Oavsett om det är Gidlöf eller Hugo som står nästa så har vi ett rejält mentalt övertag på dem i målvaktsfrågan just nu, när allt snack innan istället lyfte gnagets slipsar till himlen.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Hahah vaa? Vi ligger under med ett par mål efter första perioden utan Gidlöf.
Han räddar inte bara skott. Han styr de rätt eller håller dem. Alla skott som sitter utanför eller i stolpen är inte en slump. Han täcker av så stört mycket mer än Hugo och tvingar aik att skjuta långt ut. Räknade till ett skott som han tappade ut framför. Något som är mer regel än undantag på våra målvakter.
Det är precis som väntat när man får in en av landets bästa målvakter en serie ner. Inget negativt om Hävelid egentligen. Han är en ok till skaplig HA-målvakt. Han ska inte tävla med Gidlöf. Marcus är i NHL om ett par år.
DavidSvenne skrev: ↑2025-04-22 20:56:46
Ärligt fråga, tror vi att Gidlöf står på fredag?
Det hoppas jag verkligen. Allt annat är fullständigt vansinne. Man halverar väl inte medvetet sina chanser? Nu fick alla tvivlare svar på sin fråga. Såhär stor skillnad ÄR DET!