Final 4 24/25 AIK - Djurgårdens IF 22/4

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
DjurgårdareiNorrland

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Remy Lebeau skrev: 2025-04-22 14:14:53 Spännande och se alla som grinat/klagat på Hugo nu om Gidlöf skulle göra en dålig match.

Klart man hoppas att han spikar igen, men kan bli ett uppvaknande att gräset inte alltid är grönare på andra sidan heller för många här.
Verkligen. Jag ska göra en utvärdering efter 46 matcher.

Skämt åsido.
Det är ju inte i närheten samma sak dock, det får vi vara ärliga att säga. Här har vi en målvakt som kommer in efter en semifinalserie, har spelat J20 senaste veckorna, har nya lagkamrater och ställs i en final 4 med värsta rivalen på andra sidan.

Jag tror de allra flesta är med mig i att det absolut bästa både för honom och oss är om vi hade matchat in honom mycket tidigare.
Nu börjar till och med jag tveka om det är så bra att ställa honom.
Sannolikheten att han inte är perfekt ikväll är ganska stor och det får man ha i åtanke. Men jag tror inte det blir sämre.
Användarvisningsbild
captcash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av captcash »

Instämmer, Gidlöf har nog det mest otacksamma läge att hoppa in. Nytt lag, ung kille, Sveriges hetaste derby hat, förväntan av "alla" att spika igen totalt... Den pressen hade inte jag klarat som 40+are, lillgrabben behöver ha ett psyke av stål.

Näe, får nog instämma i ovan att det kanske är sent ute att ta in honom nu, man bör nog bara göra det om Hugo känner sig helt slut och behöver vila en match.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Användarvisningsbild
Jervill

Inlägg av Jervill »

Känner mig väldigt nervös. Hoppas så på en riktig slakt som plåster på såren efter allt skit man behövt utstå. Galna utvisningar, straffar och avstängningar. Nu behöver vi en rejäl fjäder i hatten..
Användarvisningsbild
Eriksson

Inlägg av Eriksson »

Ställer vi Andren så är det skit, Ställer vi Hävelid så är det skit, Nu ska tydligen Gidlöf stå, får se när bajsmackan om Gidlöf kommer här i tråden

avd, aldrig nöjda :wink:
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Manijock

Inlägg av Manijock »

Inget att förlora alls här med Gidlöf. Antingen spelar han bra och då har vi en enorm uppsida att se fram emot. Killen har en brutalt mycket högre höjd än Hävelid. Eller så är han inte lika bra och då byter vi tillbaka till Hugo. Hursomhelst så vet vi att Hugo som bäst gör en okej insats. Vi vet också att han kanske gör en svag match. Med Gidlöf finns fortfarande chansen att vi får se Leksands-monstret och då kan han vinna matchen åt oss.

Lycka till Marcus. Bra för Hävelid att få vila om inte annat.
Användarvisningsbild
Örebroarn

Inlägg av Örebroarn »

Nån som vet om Wessner dömer ikväll? Lär bli torsk i så fall
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Inlägg av Remy Lebeau »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-04-22 14:26:13
Remy Lebeau skrev: 2025-04-22 14:14:53 Spännande och se alla som grinat/klagat på Hugo nu om Gidlöf skulle göra en dålig match.

Klart man hoppas att han spikar igen, men kan bli ett uppvaknande att gräset inte alltid är grönare på andra sidan heller för många här.
Verkligen. Jag ska göra en utvärdering efter 46 matcher.

Skämt åsido.
Det är ju inte i närheten samma sak dock, det får vi vara ärliga att säga. Här har vi en målvakt som kommer in efter en semifinalserie, har spelat J20 senaste veckorna, har nya lagkamrater och ställs i en final 4 med värsta rivalen på andra sidan.

Jag tror de allra flesta är med mig i att det absolut bästa både för honom och oss är om vi hade matchat in honom mycket tidigare.
Nu börjar till och med jag tveka om det är så bra att ställa honom.
Sannolikheten att han inte är perfekt ikväll är ganska stor och det får man ha i åtanke. Men jag tror inte det blir sämre.

Det är mer en känga mot alla som har sågat Hugo trots han varit del av ett lag som är i Final.
Vore han så otroligt dålig som många får det att låta som skulle vi åkt mot Södertälje i sista matchen.

Om Hugo själv vill vila ser jag inget fel i att Gidlöf står.
Med det sagt hoppas jag såklart Gidlöf stänger igen ikväll.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
HCCL

Inlägg av HCCL »

Örebroarn skrev: 2025-04-22 14:42:54 Nån som vet om Wessner dömer ikväll? Lär bli torsk i så fall
Borde det inte vara samma som förra matchen? Även om jag hoppas intensivt att den där är tagen ur tjänst…
Osten östlund

Inlägg av Osten östlund »

captcash skrev: 2025-04-22 14:30:21 Instämmer, Gidlöf har nog det mest otacksamma läge att hoppa in. Nytt lag, ung kille, Sveriges hetaste derby hat, förväntan av "alla" att spika igen totalt... Den pressen hade inte jag klarat som 40+are, lillgrabben behöver ha ett psyke av stål.

Näe, får nog instämma i ovan att det kanske är sent ute att ta in honom nu, man bör nog bara göra det om Hugo känner sig helt slut och behöver vila en match.
Vilken jävla chans och utmaning han får! Med allt det nämnda ovan.

Tar han den, så får han säkert chansen i Nordamerika i höst. Då har han " skallen"!
förevigtdjurgården
Säsongskort: Ja

Inlägg av förevigtdjurgården »

Gidlöf borde stått i söndags. Inte idag. Mycket lägre insats.

Jag har en riktigt dålig magkänsla. Blir så klart gärna motbevisad.
25/4-2025
Osten östlund

HCCL skrev: 2025-04-22 15:01:23
Örebroarn skrev: 2025-04-22 14:42:54 Nån som vet om Wessner dömer ikväll? Lär bli torsk i så fall
Borde det inte vara samma som förra matchen? Även om jag hoppas intensivt att den där är tagen ur tjänst…
Som sa tidigare. Nu när alla är "så vuxna ". Vänder andra kinden till osv osv. Så blir man ju inte förvånad ifall domarbasen Bagdad bob. Ställer ut Wessner och råttan. Har ju redogjort hela slutspelsserien. Vilka bra domare det är!
Flunk

Inlägg av Flunk »

Hoppas vi spelar riktigt hårt mot råttas förstakedja. Att deras transatlanter prickat formen är det största hotet mot oss. Gissar på att vi vinner ikväll med 3-1 i seriens händelsefattigaste match. Kämpa!
Osten östlund

förevigtdjurgården skrev: 2025-04-22 15:05:25 Gidlöf borde stått i söndags. Inte idag. Mycket lägre insats.

Jag har en riktigt dålig magkänsla. Blir så klart gärna motbevisad.
Ja, mer logiskt att ta chansningen i match 3. Match 4 så hade Hävelid fått vila, samt vi fått se Gidlöf.

Men nu är det bara hoppas på att hockeygudarna gillar pojken!
view99

Inlägg av view99 »

Fast gällande dom 2 sista matcherna har vi och ajk varsin bortamatch.
Remy Lebeau skrev: 2025-04-21 20:57:28 Folk som får det till att all press bara skulle vara på oss om sorkarna vinner i morgon, hur tänker ni?
Det är inte vi som måste vinna en borta, det är solna.
Pressen är minst lika stor även för dom på Fredag.
Dels att inte ge oss matchboll men sedan måste dom också vinna 1 av 2 borta.

Med det sagt är känslan god, tror vi är härligt revanschsugna efter Söndagen.
Vi är fortfarande betydligt bättre i 5 mot 5, gäller att vara mer disciplinerade så vinner vi.
förevigtdjurgården
Säsongskort: Ja

Inlägg av förevigtdjurgården »

Kan man betta någonstans på att domarna fattar matchavgörande beslut, eller är det knappt spelbart?
25/4-2025
Skriv svar