Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
DIF_Soldier
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av DIF_Soldier »

Det finns ett imponerande lugn i DIF. Medan aik gnäller och.vevar på allt som andas.
Säg den glädje som varar
Praetori

Säsongen 2024/25

Inlägg av Praetori »

DIF_Soldier skrev: 2025-04-22 09:20:48 Det finns ett imponerande lugn i DIF. Medan aik gnäller och.vevar på allt som andas.
Får hoppas det lugnet ger effekt ikväll, annars kan det nog bli svettigt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Osten östlund

Säsongen 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Praetori skrev: 2025-04-22 09:24:45
DIF_Soldier skrev: 2025-04-22 09:20:48 Det finns ett imponerande lugn i DIF. Medan aik gnäller och.vevar på allt som andas.
Får hoppas det lugnet ger effekt ikväll, annars kan det nog bli svettigt.
Är lite väll mycket " vi gör rätt saker" nu. För min smak.

Enda jag bryr mig om är resultatet. Just nu har råtta 1 vinst för mycket!
Användarvisningsbild
supreme

Säsongen 2024/25

Inlägg av supreme »

Jag hoppas det lugn Djurgården utstrålar är en fasad och att man använder förra matchen som bränsle internt. Men ändå är jag splittrad. Här finns det en öppen dörr att slå in där man kan ifrågasätta domare, situationsrum och Wettergren utan att någon skulle höja på ögonbrynen. All kritik vore befogad, men vi väljer att inte göra nånting. Finns inte en enda fördel i kommande matcher som kan komma vår väg genom att agera som vi gör, såvitt jag kan se. Vi sätter ingen press på domarna trots att vi har all anledning (och eventuellt kan vinna en fördel av) att göra det.
Osten östlund

Säsongen 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

supreme skrev: 2025-04-22 09:35:18 Jag hoppas det lugn Djurgården utstrålar är en fasad och att man använder förra matchen som bränsle internt. Men ändå är jag splittrad. Här finns det en öppen dörr att slå in där man kan ifrågasätta domare, situationsrum och Wettergren utan att någon skulle höja på ögonbrynen. All kritik vore befogad, men vi väljer att inte göra nånting. Finns inte en enda fördel i kommande matcher som kan komma vår väg genom att agera som vi gör, såvitt jag kan se. Vi sätter ingen press på domarna trots att vi har all anledning (och eventuellt kan vinna en fördel av) att göra det.
Alla är olika?

Känslan av av att fått ngt hårt penetrerat. Vända andra kinden till, gå vidare. Samt tänka, det är inget jag kan påverka. Är "unik" ( själv är man raka motsatsen).

Bara vinn 2 jävla matcher nu, så man kan gå vidare med livet!
DIFLuWi

Säsongen 2024/25

Inlägg av DIFLuWi »

supreme skrev: 2025-04-22 09:02:06
DIFLuWi skrev: 2025-04-22 08:36:13 Hade varit intressant att se bilder på diving-visningen som Costmar åker på. Den hamnade ganska mycket i skymundan mot felaktiga femman.

Tycker att det är ganska magstarkt att ta en sån visning i det läget, final, man har släppt ganska mycket skit samt tagit en horribel femma. Kändes som lite lök på laxen i ett sånt läge.
Det är en touch, han hamnar på en skridsko i sin rotation men flänger lite extra med benen. Känslan består att den är ganska hårt dömd. Finns värre exempel när spelare förstärker.

Bild
Som jag minns då.
Står således fast i min åsikt att den är hårt dömd. Särskilt när det är en screening från svart 29(?)

Domarna brukar vara sjukt försiktiga att ta sådana visningar, kan minnas att det hänt en gång under säsong vid våra matcher.
Varför har han inte bötfällts från DN? Det är väl legio vid filmningar? Om den var så tydlig att Wessner är stensäker på att det är en tvåa är det väl bara att skicka ut boten? Eller är det antingen eller?

Och den hamnar väldigt i skymundan.

Nej, fyfan. Skrev just till frugan att jag känner mig som en regntung grå dag i november, ackompanjerat av någon deppig Winnerbäcklåt.
Vore fint att bli lite upplyft ikväll. Kanske ska unna mig ett glas rött.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Användarvisningsbild
Disciplinnämnden
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av Disciplinnämnden »

DIFLuWi skrev: 2025-04-22 09:49:15
DIFLuWi skrev: 2025-04-22 08:36:13 Hade varit intressant att se bilder på diving-visningen som Costmar åker på. Den hamnade ganska mycket i skymundan mot felaktiga femman.

Tycker att det är ganska magstarkt att ta en sån visning i det läget, final, man har släppt ganska mycket skit samt tagit en horribel femma. Kändes som lite lök på laxen i ett sånt läge.
Det är en touch, han hamnar på en skridsko i sin rotation men flänger lite extra med benen. Känslan består att den är ganska hårt dömd. Finns värre exempel när spelare förstärker.

Bild
Som jag minns då.
Står således fast i min åsikt att den är hårt dömd. Särskilt när det är en screening från svart 29(?)

Domarna brukar vara sjukt försiktiga att ta sådana visningar, kan minnas att det hänt en gång under säsong vid våra matcher.
Varför har han inte bötfällts från DN? Det är väl legio vid filmningar? Om den var så tydlig att Wessner är stensäker på att det är en tvåa är det väl bara att skicka ut boten? Eller är det antingen eller?

Och den hamnar väldigt i skymundan.

Nej, fyfan. Skrev just till frugan att jag känner mig som en regntung grå dag i november, ackompanjerat av någon deppig Winnerbäcklåt.
Vore fint att bli lite upplyft ikväll. Kanske ska unna mig ett glas rött.
Det mest rätta där hade varit att tagit en interference på svart 29 med. Men dumt av Costmar att bjuda in så där, det där sista fiskstjärt-sprattlet vill vi inte se i DIF-tröjor.
Användarvisningsbild
Remy Lebeau

Säsongen 2024/25

Inlägg av Remy Lebeau »

supreme skrev: 2025-04-22 09:35:18 Jag hoppas det lugn Djurgården utstrålar är en fasad och att man använder förra matchen som bränsle internt. Men ändå är jag splittrad. Här finns det en öppen dörr att slå in där man kan ifrågasätta domare, situationsrum och Wettergren utan att någon skulle höja på ögonbrynen. All kritik vore befogad, men vi väljer att inte göra nånting. Finns inte en enda fördel i kommande matcher som kan komma vår väg genom att agera som vi gör, såvitt jag kan se. Vi sätter ingen press på domarna trots att vi har all anledning (och eventuellt kan vinna en fördel av) att göra det.
Du har ju dock ingen aning om vad som sker bakom kulisserna.
Enligt SSK så jagade "alla med ett DIF emblem" domarna i den matchserien.
Sanningen ligger någonstans mitt emellan.

Att gå ut likt Droger Melin behöver inte ge mer effekt än att ta saker bortom media.
Är trygg med att Kimby och spelarna är väldigt sugna på revansch efter incidenten med Thoresen.
Tror ingen behöver vara orolig där.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Bild
Det sista han gör med högerbenet är det han åker för, 100%. Hade han lagt sig ner bara utan att skjuta skridskon bakåt så är det antigen ingenting eller interference på Ljungman.
Jag köper diving här faktiskt.

Något annat som hamnade i skymundan var hur bra Thoresens tackling är. Bagenda är en ganska bastant pjäs och Thoresen flyttar inte på sig en centimeter. Det är som att Bagenda åker in i sargen, tvärstopp.
Senast redigerad av DjurgårdareiNorrland den 2025-04-22 10:25:32, redigerad totalt 1 gånger.
BigJ

Säsongen 2024/25

Inlägg av BigJ »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-04-22 10:23:18

Bild
Det sista han gör med högerbenet är det han åker för, 100%. Hade han lagt sig ner bara utan att skjuta skridskon bakåt så är det antigen ingenting eller interference på Ljungman.
Solklar diving, lite finare, lite bättre, hmmm
Användarvisningsbild
Rojk

Säsongen 2024/25

Inlägg av Rojk »

BigJ skrev: 2025-04-22 10:25:25

Men varför skulle han dyka? Finns ju ingen utvisning att söka där.
It's easier to be an asshole to words than to people
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Rojk skrev: 2025-04-22 10:30:42

Njea, man skulle kunna ta interference på Ljungman? I den här ligan kan jag inte direkt säga att gränsen mellan screening och interference är tydlig.
Oavsett så kolla benet, det där är ju ingen naturlig rörelse.
Användarvisningsbild
Legion

Säsongen 2024/25

Inlägg av Legion »

Rojk skrev: 2025-04-22 10:30:42 [
Exakt, ganska naturligt att vilja ta sargen med ryggen istället för att susa in med arm och ansikte. Hoppet garanterat till för att skapa nödvändig rotation för rörelsen (Ser lite löjlig ut i slow-mo, som mycket annat).

Det behöver inte vara svårare än så.
StatKing

Säsongen 2024/25

Inlägg av StatKing »

Bild
För mig är det farligt att förlita sig på bilder i slow motion från en vinkel. Både live och efter att ha sett reprisen kan jag inte se en diving. Den andra kamervinkeln tycker jag är bättre då det blir tydligt hur Costmar sträcker sig efter pucken åt höger med skridskon på väg åt vänster. Samtidigt blir Costmars vänsterben låst i sin naturliga rörelsebana av Ljungman (nej absolut ingen utvisning på Ljungman), och rör sig i motsatt riktning av högerbenet. Ljungman har även en kontakt med Costmars höft, även om jag tror att det har minimal påverkan. Costmar får en överrotation och det finns ingen människa som kan klara av att hålla balansen i ett sådant läge.
Bild

"Varför väljer han att skjuta skridskon bakåt?" Det är för att skydda knät. Se denna bild, där högerskridskon är påväg åt ett håll och resten av kroppet ett annat:
Bild
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Fine om han skjuter benet för att inte skada sig (jag köper ditt argument tycker det är bra förklarat och det känns korrekt), men domaren måste ju ta det han ser.

Domarna i den här ligan gör mkt konstigt men man får också lov att förstå att i detta läge så är det inte konstigt att han tar Costmar för diving.
Sen i efterhand när han sett bilderna ett par gånger så kanske han ångrar det men där och då är jag fine med det, även om Costmar gör det medvetet för att skydda knäet.
Skriv svar