Skadetråden

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11
Medlem: Ja, vanlig medlem

Skadetråden

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Buford skrev: 2025-04-18 10:50:43 Weigels frånvaro är mer oroande för mig än Thoresens.
Weigel saknades verkligen, hoppas på något lindrigt, men vad skulle det kunna vara? :?
Just nu är den breda truppen grunden till var vi befinner oss, det ska jag ge Wikegård.

Och i rättvisans namn drabbas även Aik. De såg ut att tappa 2 spelare igår. Att de dessutom saknar Simon Åkerström är ett stort plus för oss.

Kämpa Wagge och Thore.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Manijock

Skadetråden

Inlägg av Manijock »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2025-04-19 08:00:58
Buford skrev: 2025-04-18 10:50:43 Weigels frånvaro är mer oroande för mig än Thoresens.
Weigel saknades verkligen, hoppas på något lindrigt, men vad skulle det kunna vara? :?
Just nu är den breda truppen grunden till var vi befinner oss, det ska jag ge Wikegård.

Och i rättvisans namn drabbas även Aik. De såg ut att tappa 2 spelare igår. Att de dessutom saknar Simon Åkerström är ett stort plus för oss.

Kämpa Wagge och Thore.
Jaa hade vi haft samma truppbyggare som tidigare hade vi aldrig gått såhär långt i år. Speciellt nu när HA är starkare än på länge(om än någonsin). Wikens bredd-bygge är en nyckel. Den viktigaste troligen!

Hade det varit som det varit tidigare hade vi varit nere på andrahandssorteringen bland juniorer vid upprepade tillfällen, precis som vanligt.
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Skadetråden

Inlägg av GULD »

Är det någon som såg vad som hände Weigel
Gick han ens av ?
The DIF ONE
Användarvisningsbild
supreme

Skadetråden

Inlägg av supreme »

GULD skrev: 2025-04-19 13:34:19 Är det någon som såg vad som hände Weigel
Gick han ens av ?
Han spelade matchen ut, ingen aning om vad som hänt...
GULD

Skadetråden

Inlägg av GULD »

Det senaste om Thore ?

HN kör ju samma innan varje match
The DIF ONE
Användarvisningsbild
supreme

Skadetråden

Inlägg av supreme »

Kimby till HN.
Om Weigel:
– Du vet hur det är. Vi tar det där imorgon. Det är så tätt inpå matcherna nu. Det är klart att det finns risk att han är borta, så får vi se. Vi har våra morgonmöten och morgonvärmningar just att mycket kan hända på ett dygn. Är det så att han inte kan spela så känner vi oss trygga med Arvid
Om Thore:
Får vi se om det är imorgon eller snart. Men vi känner oss väldigt trygga med att vi får se honom på isen snart
Jag tror ingenting innan jag ser laguppställningen.
joppe79

Skadetråden

Inlägg av joppe79 »

GULD skrev: 2025-04-19 16:20:20 Det senaste om Thore ?

HN kör ju samma innan varje match
Ja det är samma idag igen.
DjurgårdareiNorrland

Skadetråden

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

supreme skrev: 2025-04-19 16:29:58 Kimby till HN.
Om Weigel:
– Du vet hur det är. Vi tar det där imorgon. Det är så tätt inpå matcherna nu. Det är klart att det finns risk att han är borta, så får vi se. Vi har våra morgonmöten och morgonvärmningar just att mycket kan hända på ett dygn. Är det så att han inte kan spela så känner vi oss trygga med Arvid
Om Thore:
Får vi se om det är imorgon eller snart. Men vi känner oss väldigt trygga med att vi får se honom på isen snart
Jag tror ingenting innan jag ser laguppställningen.
Ja, med tanke på att man hört det blir bättre och bättre för varje dag, i 2 veckor nu så får man nog invänta laguppställningen innan man jublar.

Men om man ser till hur Kimby svarar angående Thoresen vs Weigel så känns Thore nära, antigen det eller så fortsätter han trolla. Men vore fint att ha honom på isen snart.
Heraklion

Skadetråden

Inlägg av Heraklion »

Något nytt om Weigel?
Användarvisningsbild
Rojk

Skadetråden

Inlägg av Rojk »

Heraklion skrev: 2025-04-21 08:48:49 Något nytt om Weigel?
Två matchers vila, han behövs nu!
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
Disciplinnämnden

Skadetråden

Inlägg av Disciplinnämnden »

Kämpa Wagge och Thore.
Jag missade 1:a perioden helt och både ungar och pladdrande ajk:are störde koncentrationen den matchen. Men var det någon smäll Weigel åkte på senaste matchen han spelade eller något som hänt på träning?
GULD

Skadetråden

Inlägg av GULD »

Det var vår senaste hemmamatch men han gick inte av

Sedan skrev Aftonbladet att han inte spelar mer det här slutspelet

Men Kimby har inte sagt något
The DIF ONE
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Skadetråden

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Disciplinnämnden skrev: 2025-04-21 10:53:41

Kämpa Wagge och Thore.
Jag missade 1:a perioden helt och både ungar och pladdrande ajk:are störde koncentrationen den matchen. Men var det någon smäll Weigel åkte på senaste matchen han spelade eller något som hänt på träning?
Vet inte heller. Men hans kedja blev rätt medioker utan honom som drivande.
Men tyvärr är det ju ofta rätt illa när man avstår en final.
Finns liksom inget att spara på.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
supreme

Skadetråden

Inlägg av supreme »

Han lirade i slutminuterna när aik plockat sin keeper, så det känns inte som det fanns nån skada där och då.
Användarvisningsbild
Mattias_87

Skadetråden

Inlägg av Mattias_87 »

"Det ser bättre ut för Weigel" enligt wikens nya informationsvideo. Oklart när han spelar däremot.
Avskaffa tre mot tre.
Skriv svar