Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
EspenK
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av EspenK »

Lite nyktert så ska vi ha den här matchen ändå.

Många i vårt lag som kan så oerhört mycket bättre.

Tychonic är en ny Alex Falk i egen zon. Vrid på huvudet!

Costmar lipar så fort han får en smäll. Helt försvunnit i slutspelet.

Blomgren ska vinna puckar men såg ut som bambi igår. Trillade på sig själv och tog dåliga beslut.

Frondell har blivit helt osynlig utan Weigel.

Dags att ta tag i det imorgon. Vi ska ha det här.
tobijoh

Säsongen 2024/25

Inlägg av tobijoh »

Jag tycker ju spontant att Bagenda borde få nåt straff i efterhand med tanke på att han säger att ”den tar i huvudet” eller vad det nu var. Borde klassas i likhet med filmning/förstärkning.
DIFLuWi

Säsongen 2024/25

Inlägg av DIFLuWi »

Är fortfarande stolt över att ingen, varken ledare eller spelare sänker sig till Melins eller Halls grottmänniskonivå och gnäller på domarna när man torskar.

Horribla beslut, med Thore och Costmars som sticker ut såklart, men vad som är är.

Om det nu är så som vissa vill foliehattpåskina här inne att ligan vill ha oss kvar och domarna fått de direktiven så spelar det väl knappast någon roll om vi gnäller?

Spelarna är så jävla fokuserade på uppgiften, de kommer gå ut i nästa match och skita fullständigt i vad som hänt tidigare.
Gnaget är pissrädda för oss, de vet att i ett normal scenario utan massa visningar till höger och vänster har de inget på oss. Slipa till BP en smula bara.

Ligan, nämnden och resten av Sverige vet att vi hade rätt och att domaren gjorde fel.
Wessner och den andra domaren skiter jag i, de är helt enkelt inte bättre.

Den jag stör mig mest på är den fega lilla råttan Wettergren. Fattar också att han inte kan kasta sina anställda under bussen, men det där uttalandet gör en ju mörkrädd. När alla andra dömande instanser anser att det är felaktigt ska han fortfarande stå och vifta mot väderkvarnar om att den var korrekt dömd.

Finns två scenarion efter detta. Antingen byts domarna ut och då är vi tillbaka till en vanlig serie.
Eller så ska Wettergren visa att han minsann inte böjer sig för andra och slänger in samma domare. Som då står med händerna bakbundna både genom att de inte vågar döma hårt mot råtta för då blir det kompensation dit eller våga döma mot oss för uppenbar anledning.

Fyfan vilken jävla soppa.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Såhär i efterhand skulle jag säga att vi vann på att inte gnälla på Thoresen-incidenten.
Hockeyallsvenskan fick pudla redan samma kväll, och även om det inte hjälper oss så är det en vinst för oss att 1) Kimby inte kommenterar händelsen 2) Krüger försvarar/pikar domarna efter matchen genom att uttrycka sig som han gjorde.

Gör extra ont att förlora en sån här match när de får sådan draghjälp i PP. Jag hoppas spelarna på isen har lättare att släppa det än jag.
Bara att försöka ställa om och ta matchen imorgon.
DIFLuWi

Säsongen 2024/25

Inlägg av DIFLuWi »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-04-21 08:52:30 Såhär i efterhand skulle jag säga att vi vann på att inte gnälla på Thoresen-incidenten.
Hockeyallsvenskan fick pudla redan samma kväll, och även om det inte hjälper oss så är det en vinst för oss att 1) Kimby inte kommenterar händelsen 2) Krüger försvarar/pikar domarna efter matchen genom att uttrycka sig som han gjorde.

Gör extra ont att förlora en sån här match när de får sådan draghjälp i PP. Jag hoppas spelarna på isen har lättare att släppa det än jag.
Så är det.
Att tänka att vi skulle gå rent genom serien hade varit naivt. Nån förlust är att räkna med.
Den här förlusten stärker oss. Vi var så nära att ta matchen trots allt. Gnaget hade knappt något utanför sina pp.
Bästa scenariot är att de får vattenskalle och tror att de har något att hämta.

Våra herrar har varit med om betydligt knöligare situationer än det här.
Det rann av dem i samband med duschen efter matchen. Fokus ligger redan på morgondagen.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Användarvisningsbild
supreme

Säsongen 2024/25

Inlägg av supreme »

Fine, den bästa lösningen kanske är att inte skapa en skitstorm i media, trots att det vore oerhört befogat. Men jag hoppas nånstans att Wikegård levererat århundradets hårblås bakom kulisserna till ansvariga för detta totala fiasko.
Användarvisningsbild
Hepsnastian

Säsongen 2024/25

Inlägg av Hepsnastian »

Gårdagens match skänktes tyvärr bort.. Men å andra sidan, har vi chans att vinna morgondagens match ( helst överlägset), samt vinna på fredag inför hemmafans!
Hoppas spelarna är sugna på hämnd imorgon!!!
Delägare
mille_pilsner
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av mille_pilsner »

Matchen är förlorad, nya tag imorrn. Men för sportens skull måste matchstraffsituationen bli en vidare diskussion.
Det är en sak när det går fort därute, men när man står i 5 minuter och vevar repriserna ihop med situationsrummet och ändå går ut och dömmer huvudtackling är det skadligt för hockey som sport.
JiWe

Säsongen 2024/25

Inlägg av JiWe »

DIFLuWi skrev: 2025-04-21 08:50:55 Är fortfarande stolt över att ingen, varken ledare eller spelare sänker sig till Melins eller Halls grottmänniskonivå och gnäller på domarna när man torskar.

Horribla beslut, med Thore och Costmars som sticker ut såklart, men vad som är är.

Om det nu är så som vissa vill foliehattpåskina här inne att ligan vill ha oss kvar och domarna fått de direktiven så spelar det väl knappast någon roll om vi gnäller?

Spelarna är så jävla fokuserade på uppgiften, de kommer gå ut i nästa match och skita fullständigt i vad som hänt tidigare.
Gnaget är pissrädda för oss, de vet att i ett normal scenario utan massa visningar till höger och vänster har de inget på oss. Slipa till BP en smula bara.

Ligan, nämnden och resten av Sverige vet att vi hade rätt och att domaren gjorde fel.
Wessner och den andra domaren skiter jag i, de är helt enkelt inte bättre.

Den jag stör mig mest på är den fega lilla råttan Wettergren. Fattar också att han inte kan kasta sina anställda under bussen, men det där uttalandet gör en ju mörkrädd. När alla andra dömande instanser anser att det är felaktigt ska han fortfarande stå och vifta mot väderkvarnar om att den var korrekt dömd.

Finns två scenarion efter detta. Antingen byts domarna ut och då är vi tillbaka till en vanlig serie.
Eller så ska Wettergren visa att han minsann inte böjer sig för andra och slänger in samma domare. Som då står med händerna bakbundna både genom att de inte vågar döma hårt mot råtta för då blir det kompensation dit eller våga döma mot oss för uppenbar anledning.

Fyfan vilken jävla soppa.
Håller med helt… Vi gör rätt som fokar på det vi kan påverka och det är att vinna nästa match.

Horribelt beslut och det märkligaste är ju ändå regeln de hänvisar till/ gömmer sig bakom. Ett felbeslut på isen slås alltså fast för att de inte hittar någon checking to the head…. Inte lite sjukt när man tänker på det. Hellre fälla på felaktigt beslut än att göra det rätta och fria. ..

Och som uttryckt ovan…. situationen de själva satt sig i kommer bli stökig framåt med rejält strålkastarljus på domarna. Dock förväntar jag mig att de byter domare - om inte annat så för ”säkerhetsskäl”. Men oavsett vilket så kommer spelarna med Thoresen i spetsen köra på.
Flunk

Säsongen 2024/25

Inlägg av Flunk »

tobijoh skrev: 2025-04-21 08:45:00 Jag tycker ju spontant att Bagenda borde få nåt straff i efterhand med tanke på att han säger att ”den tar i huvudet” eller vad det nu var. Borde klassas i likhet med filmning/förstärkning.
Han borde definitivt anmälas. Grinade om en påhittad spearing i matchen innan!
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

tobijoh skrev: 2025-04-21 08:45:00 Jag tycker ju spontant att Bagenda borde få nåt straff i efterhand med tanke på att han säger att ”den tar i huvudet” eller vad det nu var. Borde klassas i likhet med filmning/förstärkning.
Jag tycker inte Begenda gör något fel här.
Han säger ju bara att det ”känns som att den tar i huvudet”.
Och jag kan köpa det. Tacklingen är stenhård och det är klart man kan bli groggy av det? Han gick ju av sen så förmodligen tog den illa, men det behöver inte vara fult för det.

Hockeyallsvenskan och domarna i den här ligan gör fel som påverkas av att Bagenda ligger kvar.
Att man sedan får titta på bilder och väljer att fullfölja det stora straffet är sjukt. Men här tycker jag all skuld ligger på ligan och domarna som inte har kompetensen att döma såna här viktiga matcher.

Jag har alltid varit av åsikten att SHL-domare ska döma en match där en SHL-plats står på spel. Likväl som Hockeyallsvenska domare ska döma finalen i ettan.
Vi behöver de absolut bästa på isen, inte andrahandsorteringen.
norromstockholm

Säsongen 2024/25

Inlägg av norromstockholm »

Ska man inte få 5min powerplay i nästa match.. är rättvist ändå
Användarvisningsbild
dlopajo

Säsongen 2024/25

Inlägg av dlopajo »

5 min powerplay och vi får sätta en valfri person från gnaget på läktaren i sista 2 perioderna.

Skämt åsido. Det blir smärtsamt uppenbart att HA inte är förberedda på någon form av heta serier i slutspelet. De kan hantera Nybro Karlskoga på sin höjd. Men blir det större tryck än så skakar det påtagligt.

Man får bara hoppas att folk runtom i hockeysverige insett att vissa administrativa personer nu visat att de inte kan hantera sina roller. Så att ingen får för sig att anställa dem i andra roller där de kan påverka sporten negativt på sikt.
Osten östlund

Säsongen 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-04-21 08:52:30 Såhär i efterhand skulle jag säga att vi vann på att inte gnälla på Thoresen-incidenten.

- I bästa fall är detta glömt om 1 vecka!

- I sämsta fall så kommer Wessner bli hedersmedlem, ni vet vart!
Användarvisningsbild
supreme

Säsongen 2024/25

Inlägg av supreme »

Bra surr om matchstraffet med tydlighet från Fredrik Söderström och Lena Sundqvist. Snacket börjar vid 14:45.
Skriv svar