Final 3 24/25 AIK - Djurgårdens IF 20/4
Kan fan inte släppa detta. Har inte varit så här förbannad på många år.
...kanske betyder att man har ett vettigt liv i övrigt. Hursomhelst blir det nog inte mycket sömn inatt.
...kanske betyder att man har ett vettigt liv i övrigt. Hursomhelst blir det nog inte mycket sömn inatt.
Nog det värsta jag sett i hela mitt liv, och då har man sett ett och annat felaktigt matchstraff.
Vet inte om jag blir mer eller mindre arg över att det 1) inte ens går till disciplinnämnden och 2) fucking annulleras. Har aldrig någonsin, mig veterligen, varit med om att man annulerar en femma. Ännu värre när man har videogranskat, fått se hur det är regelrätt, men ändå dömer femma.
Jag kan absolut vara stolt över hur vi inte har ledare som Roger som gråter i media (även om jag till viss del tyckte att de hade matcher där det var dålig nivå mot dem (men det får man vänta sig i HA, mvh det statistiskt mest utvisade laget som ändå vann serien och således knappast bör vara mest utvisat)), men i det här läget bör helvetet frysa över. Finns inga ursäkter öht.
Att deras fotbollssupportrar dessutom KONSTANT sitter och skriker över allting som är ingenting... det borde bidra ännu mer till att man är tveksam att döma till deras fördel.
Kan vara bland det sjukaste jag sett MEN sen var det ju ett tag sedan vi såg den här typen av derby också. Klart som korvspad att någon skulle tappa det längs vägen. Just ikväll blev det domarna som stod för den största tabben vilket så klart är tråkigt. Men det säger mer om nivån på Svensk hockey just nu än något annat.Janzoo skrev: ↑2025-04-21 00:16:50Nog det värsta jag sett i hela mitt liv, och då har man sett ett och annat felaktigt matchstraff.
Vet inte om jag blir mer eller mindre arg över att det 1) inte ens går till disciplinnämnden och 2) fucking annulleras. Har aldrig någonsin, mig veterligen, varit med om att man annulerar en femma. Ännu värre när man har videogranskat, fått se hur det är regelrätt, men ändå dömer femma.
Jag kan absolut vara stolt över hur vi inte har ledare som Roger som gråter i media (även om jag till viss del tyckte att de hade matcher där det var dålig nivå mot dem (men det får man vänta sig i HA, mvh det statistiskt mest utvisade laget som ändå vann serien och således knappast bör vara mest utvisat)), men i det här läget bör helvetet frysa över. Finns inga ursäkter öht.
Att deras fotbollssupportrar dessutom KONSTANT sitter och skriker över allting som är ingenting... det borde bidra ännu mer till att man är tveksam att döma till deras fördel.
Bata bryta ihop och komma igen. 2 vinster från SHL.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Det är alltså två (2!!) präktiga domarskandaler på lika många matcher och ingen från ligan/förbundet får sparken, tar ansvar och ingen har gjort fel...
Jag känner mig ganska uppgiven, är inte ens arg längre, bara resingnerad och tom.
Allt känns fake, förutbestämt och smutsigt...
Förhoppningsvis lägger sig den känslan innan nästa match, men just nu är den väldigt stark.
Jag känner mig ganska uppgiven, är inte ens arg längre, bara resingnerad och tom.
Förhoppningsvis lägger sig den känslan innan nästa match, men just nu är den väldigt stark.
It's the hope that kills you.
Ja men nu har de ju faktiskt gjort rätt för sig och annullerat matchstraffet som helt förändrade matchbilden, så inför nästa match har vi ju fått rättvisa. Var glad istället! Rättvisa har skapats! I nästa match börjar vi ju på 0-0, vem bryr sig om att matchen innan sannolikt avgjordes på grund av något som inte ens ligan kunde ställa sig bakom?!sauron skrev: ↑2025-04-21 01:15:06 Det är alltså två (2!!) präktiga domarskandaler på lika många matcher och ingen från ligan/förbundet får sparken, tar ansvar och ingen har gjort fel...

- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Så bitter förlust att jag inte kan sova. Så ser man att den annullerades.... det hjälper inget nu.
Avskaffa tre mot tre.
Annullerades, ja. Det enda det innebär är ju att den officiella matchstatistiken ser mindre "orättvis" ut. Nån form av historierevisionism. Det hade väl varit bättre att erkänna fel, be om ursäkt, stänga av domaren ifråga och behålla femman i statistiken. Annars får man ju stryka PP-målen och BP-målet också, som nån var inne på. Löjeväckande.
Nej tack. Coaches challenge är det sämsta som har hänt NHL, och har likt VAR knappast tagit bort fokus från domarinsatser - snarare tvärtom.Praetori skrev: ↑2025-04-20 23:44:30Kommer ju inte hända. Domarinsatser är att betrakta som udda sargstudsar. Det må suga men resultatet blev -1 mål i protokollet. Från det att vi leder med 2. Resten är helt på vår egen oförmåga, inklusive ett PP med 4,49 kvar som vi inte nyttjar.
Det jag menar är att man måste hålla 2 tankar i huvudet.
Domarnivån i HA och SHL måste upp för insatser likt denna kan vara matchavgörande och i värsta fall serieavgörande med tjogtals miljoner i potten.
Men kritiken mot domarna måste också stävjas under tiden. De är också människor. Till och med domare nere på lägre nivåer får dödshot vilket är helt åt helvete.
Jag sitter inte på svaren men coaches challenge med hjälp från situationsrummet för att avgöra beslut på isen skulle, i min mening, räcka långt på elitnivå. Dels för att ta fokus från domarmisstag (genom möjlighet att rätta dem) och dels för att minska tjafset i och med att tränarna då blir ansvariga för utmaningarna (med BP som följd om de har "fel").
I det här fallet hade ju inte coaches challenge gjort någon som helst skillnad heller. De gick ju ut och videogranskade och kom fram till att det var en huvudtackling. Hur hade det blivit någon skillnad bara för att det hette "coaches challenge" istället för "videobedömning"?
-
När man läser ordsalladen från ligan så förstår alla att det kan inte stå rätt till där typ "we fucked up big time"
Att man som Musito spelar med sk "huvudet under armen" just i denna situation är enda möjligheten för att tacklingen tog i huvudet.. då blir allt tydligt och klart men bildmässigt så säger fakta något helt annat..man kan då fråga sig VARFÖR domarna m Wessner i spets hamnar så fel för mig är det solklart det är medvetet finns ingen annan förklaring till att "dom tar" den bedömningen efter att situationsrummet förklarat att det enl dom ej går att se kontakt med huvudet..är inte dom 4 domarnas beslut en domarskandal så vet vi vad som kan förväntas resterande final..sen försöker dom outa Costmar som filmare för att ta fokus från sitt eget sjuka beteende..
Att man som Musito spelar med sk "huvudet under armen" just i denna situation är enda möjligheten för att tacklingen tog i huvudet.. då blir allt tydligt och klart men bildmässigt så säger fakta något helt annat..man kan då fråga sig VARFÖR domarna m Wessner i spets hamnar så fel för mig är det solklart det är medvetet finns ingen annan förklaring till att "dom tar" den bedömningen efter att situationsrummet förklarat att det enl dom ej går att se kontakt med huvudet..är inte dom 4 domarnas beslut en domarskandal så vet vi vad som kan förväntas resterande final..sen försöker dom outa Costmar som filmare för att ta fokus från sitt eget sjuka beteende..
- -daniel-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag hoppas laget Djurgården är bättre på att släppa den farsartade domarinsatsen än vi fans.
Upp på hästen igen på tisdag. Då jävlar.
Upp på hästen igen på tisdag. Då jävlar.
-
Hoppas vi kan gå för en kross på tisdag 1-7 kross så Melin får grina lite
- Disciplinnämnden
https://www.hockeyallsvenskan.se/articl ... -1el1/viewkaminor skrev: ↑2025-04-21 06:29:52 Annullerades, ja. Det enda det innebär är ju att den officiella matchstatistiken ser mindre "orättvis" ut. Nån form av historierevisionism. Det hade väl varit bättre att erkänna fel, be om ursäkt, stänga av domaren ifråga och behålla femman i statistiken. Annars får man ju stryka PP-målen och BP-målet också, som nån var inne på. Löjeväckande.
Till dom som ej sett.
Men ja "rätt personer" måste ju hängas. Någon skall stå tillsvars, sådär får det ej gå till sen om orsaken är att dom är betalda av tredjepart eller om det bara är hat mot ett visst lag eller vad det är ju ett mysterium. (För sådär sopkass på sitt jobb kan inte någon vara. när dom fan inte ser fast dom får veva slowmo).
För den där 5:an var totalt matchavgörande där vi inte kunde komma igen efter 2 fuskmål.
- Disciplinnämnden
Det är dom garanterat. Det är vi fans uppgift att bära stafettpinnen när det kommer till att dyfta om orättheter så att spelarna kan lägga allt på det idrottsliga.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Jag är nog inte för CC heller, men vill för protokollet peta in att ett par gånger efter ordinarie videobedömning har beslut ändrats efter CC. Bl a i senaste Junior-VM. Så det händer i tid och otid.Olon skrev: ↑2025-04-21 06:57:42Nej tack. Coaches challenge är det sämsta som har hänt NHL, och har likt VAR knappast tagit bort fokus från domarinsatser - snarare tvärtom.Praetori skrev: ↑2025-04-20 23:44:30Kommer ju inte hända. Domarinsatser är att betrakta som udda sargstudsar. Det må suga men resultatet blev -1 mål i protokollet. Från det att vi leder med 2. Resten är helt på vår egen oförmåga, inklusive ett PP med 4,49 kvar som vi inte nyttjar.
Det jag menar är att man måste hålla 2 tankar i huvudet.
Domarnivån i HA och SHL måste upp för insatser likt denna kan vara matchavgörande och i värsta fall serieavgörande med tjogtals miljoner i potten.
Men kritiken mot domarna måste också stävjas under tiden. De är också människor. Till och med domare nere på lägre nivåer får dödshot vilket är helt åt helvete.
Jag sitter inte på svaren men coaches challenge med hjälp från situationsrummet för att avgöra beslut på isen skulle, i min mening, räcka långt på elitnivå. Dels för att ta fokus från domarmisstag (genom möjlighet att rätta dem) och dels för att minska tjafset i och med att tränarna då blir ansvariga för utmaningarna (med BP som följd om de har "fel").
I det här fallet hade ju inte coaches challenge gjort någon som helst skillnad heller. De gick ju ut och videogranskade och kom fram till att det var en huvudtackling. Hur hade det blivit någon skillnad bara för att det hette "coaches challenge" istället för "videobedömning"?
Måtte spelarna ha lättare att släppa den här fadäsen extra allt än vad jag (vi) har. Så fruktansvärt uselt beslut. Man pratar ofta om matchavgörande sekvenser.. matchseriesavgörande sådana? Det är i sanning fullständig överkörning i första perioden. I stället för att solna blir utbuade av sina egna på vissla får de med sig en (numera annullerad) direkt felaktig femminutersutvisning. Således får de också energi med sig och vittring, istället för läckage. Jag skiter faktiskt i att det blir 2-1 i det PP:t. Där vänder momentum och sedermera matchen.
25/4-2025
- Disciplinnämnden
Bara vi går upp (även om det skulle vara i game seven) så kan man ta en våldtäktsdusch och låta olustkänslorna spolas av och kvar är bara ren och skär (gul, röd, blå) lycka.sauron skrev: ↑2025-04-21 01:15:06 Det är alltså två (2!!) präktiga domarskandaler på lika många matcher och ingen från ligan/förbundet får sparken, tar ansvar och ingen har gjort fel...