Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Praetori
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av Praetori »

Knickedick skrev: 2025-04-21 00:34:07
Praetori skrev: 2025-04-21 00:20:33
captcash skrev: 2025-04-21 00:11:17
Praetori skrev: 2025-04-21 00:07:18
captcash skrev: 2025-04-21 00:00:39

Fast sen sker samma/liknande skit nästa match och vi förlorar på en domar "tabbe"... hur många ska vi ta rakt up i rektum innan vi sätter ner foten? Räcker 2 torsk till på detta sättet eller ska vi slå till med 3st och känna att vi lirar kvar i HA med "gott hjärta"? Näe, fyfan, det räcker nu.
Vi kan skipa vår egen rättvisa, på rinken. Det gjorde vi förr. Innan vi tappade självkänslan att vi var något annat än en förening i mängden.

Thoresen själv satte ribban när han inte kommenterade till media. Det är bara att rätta in sig i ledet på den väg som han valt. Jag är övertygad om att han har rätt approach och vi övriga har fel. Kommer domarna ta gnäll-Melins parti och hålla i bakhuvudet eller Thoresen som på påsken blivit korsfäst och återuppstått som oskyldig och inte gnällt på tjommen som satte dit honom?
Det får du stå för, jag är trött på att leka Mother Theresa, vi kan hålla det snyggt i 90% av fallen men alla bör ha en gräns när man inte tar mer skit, annars sitter man där som en dörrmatta för alla andra, i sann svensk naiv anda!
Skillnaden är att våra grabbar kan ge utlopp för det på isen, där de faktiskt kan påverka utfallet av en match genom handling och mål.
Vi torskade av en rad anledningar. Det går att älta in i absurdum. Vi vann inte denna men måste gå all-in för att vinna 2 till.
DIF mot rubbet är ingen nyhet.
Men tror du man kan vinna en hockeymatch mot domarna som kontrollerar bedömningarna. Om dom vill att ett lag vinner så förstår du väl att vi inte har en chans. Hur mycket bättre vi än är egentligen
Om man vill vara konspiratorisk och måla upp ett scenario med korrupta domare som konstant felfördelar så är det i den fantasiverkligheten självklart omöjligt (så länge man accepterar ett regelbaserat spel och utfall). Men det är precis som handlingen i en roman ett oundvikligt utfall i en fabricerad historia.

Är man mindre konspiratorisk och härleder utfallen till inkompetens och mänskliga misstag så blir lagets egna agens betydligt viktigare.

Det förstnämnda är fatalistisk och i grund defaitistiskt och det senare är sportsligt. Omvänt: Antingen tävlar man eller så låter man bli.

Alltså missförstå mig rätt. Jag tycker också att det är skit att domarnivån var under isen. Men gjort är gjort. Alla vet det. Domarna vet det, ligan vet det (annars skulle inte 33.6 använts) och vad som är viktigare är att spelarna vet det. På båda sidor.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Janzoo
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av Janzoo »

Exile skrev: 2025-04-21 00:18:39 Har ett matchstraff någonsin blivit annullerat tidigare? Jag kan inte komma på något annat tillfälle.
Med reservation för att det är alkohol med i bilden så kan jag inte hitta något exempel med flertalet formuleringar både i googlingar och till chatgpt. Finns exempel på där man ändrat match penalty till game misconduct, där det sistnämnda inte renderar i automatisk avstängning. Väntar med spänning på om någon som helst kan ta fram ett exempel på där detta hänt tidigare, men vi kan ju redan nu nästan garantera att inget liknande någonsin hänt i en finalserie, oavsett liga.
toffffffe

Säsongen 2024/25

Inlägg av toffffffe »

Jag förstår alla som säger att det är dags att gå ut i media, likt råttorna, och skälla på domarna för att få gehör. Det här var en sådan sinnesjuk bedömning som blir helt avgörande. MEN, jag blir också stolt att vi som förening inte är som Dennis Hall eller Roger Melin som skämmer ut sig och spär på domarhatet. Vi känns så jävla fokuserade i år och agerar förebilder, det ska vi fortsätta med, trots denna skandal! DIF gör mig stolt på så många plan just nu.

Och, vi är fan inte sådana som mordhotar en domare likt AIK gjort med Nord. Det har AIK som förening ansvar för och Roger Melin i synnerhet. Han ska inte gå ut i media och svinga EFTER att det är bekräftat att Nord blivit mordhotat. Man (Hockeysverige) rövslickar Melin och höjer honom som en Messias lite väl mycket utan att kritisera hans agerande mot domarna.

Vi fokuserar på hockeyn. Thoresen är med på tisdag, vi är starkare lag och kommer visa det.
Användarvisningsbild
Rirre

Säsongen 2024/25

Inlägg av Rirre »

Bortom allt prat om domare osv… Tychonick bör spela så lite som möjligt i fortsättningen. En risk i egen zon, vad gör karl?! Tycker han var OK i grundserien, men i slutspelet har han varit helt under isen.
Not a shred of evidence exists in favor of the idea that life is serious.
Användarvisningsbild
Exile

Säsongen 2024/25

Inlägg av Exile »

Det jag inte förstår är hur straffet kan annulleras, men inte målen som gjordes till följd av det?
Senast redigerad av Exile den 2025-04-21 07:14:05, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av Mattias_87 »

Exile skrev: 2025-04-21 07:06:26 Det jag inte förstår är hur man straffet kan annulleras, men inte målen som gjordes till följd av det?
Det är helt sjukt, bör fan krävas om spel. Överklaga till alla instanser som går.
Avskaffa tre mot tre.
Knickedick

Säsongen 2024/25

Inlägg av Knickedick »

Exile skrev: 2025-04-21 07:06:26 Det jag inte förstår är hur man straffet kan annulleras, men inte målen som gjordes till följd av det?
Man ändrar alltså matchens händelser utan att ändra konsekvenserna av matchens händelser.

Som sagt detta måste fan CAS kolla på.
Daven

Säsongen 2024/25

Inlägg av Daven »

Vill aldrig mer se Daniel Wessner på en ishockeyplan, vill aldrig mer höra hans namn i samband med oss eller ishockey. Utan det där "matchstraffet" kan jag garantera att vi just idag hade stått med 3-0 i matcher.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Dags att släppa skiten och gå vidare. Match igen imorgon och gäller att hålla 100% fokus på rätt saker. Vi har en match att stjäla och gnihet är nödgade att vinna hemma. All press ligger på dom.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Disciplinnämnden

Säsongen 2024/25

Inlägg av Disciplinnämnden »

Daven skrev: 2025-04-21 07:36:30 Vill aldrig mer se Daniel Wessner på en ishockeyplan, vill aldrig mer höra hans namn i samband med oss eller ishockey. Utan det där "matchstraffet" kan jag garantera att vi just idag hade stått med 3-0 i matcher.
Han skall behöva inställa sig hos polis om det spelas en hockeymatch någonstans i världen. Han skall inte få vara närmare än en kilometer ifrån en hockeyrink någonsin!
Användarvisningsbild
Disciplinnämnden

Säsongen 2024/25

toffffffe skrev: 2025-04-21 06:15:16 Jag förstår alla som säger att det är dags att gå ut i media, likt råttorna, och skälla på domarna för att få gehör. Det här var en sådan sinnesjuk bedömning som blir helt avgörande. MEN, jag blir också stolt att vi som förening inte är som Dennis Hall eller Roger Melin som skämmer ut sig och spär på domarhatet. Vi känns så jävla fokuserade i år och agerar förebilder, det ska vi fortsätta med, trots denna skandal! DIF gör mig stolt på så många plan just nu.

Och, vi är fan inte sådana som mordhotar en domare likt AIK gjort med Nord. Det har AIK som förening ansvar för och Roger Melin i synnerhet. Han ska inte gå ut i media och svinga EFTER att det är bekräftat att Nord blivit mordhotat. Man (Hockeysverige) rövslickar Melin och höjer honom som en Messias lite väl mycket utan att kritisera hans agerande mot domarna.

Vi fokuserar på hockeyn. Thoresen är med på tisdag, vi är starkare lag och kommer visa det.
Vi behöver inte stå och klaga som "bönder och tattarna" har gjort men vi kan i ett pressmeddelande skriva och skicka ut till media att vi inte tolererar en sådan pajasnivå när det gäller ca +50 miljoner och att vi förväntar oss proffs på samtliga positioner som gör sina jobb på rätt sätt.
RIP Djurgårn hockey

Säsongen 2024/25

Inlägg av RIP Djurgårn hockey »

Nu har alltså alla inklusive ligan fastställt att det inte ens var utvisning. Då borde ju nån ställa frågan till domarna varför dom tog den. Dom enda rimliga svaren jag kan komma på är 1. Vi vågade inte pga Melin skulle bli så arg. Eller:
2. Vi vågade inte pga publiktrycket(som var helt uselt iaf via tv)
Här har alltså aik fått en match i ett påskägg av domarna. Om vi nu fortsätter med att hålla klass o inte gnälla offentligt borde det iaf fungera som tändvätska. Kör över råttorna imorgon . Totalt snälla
Användarvisningsbild
Disciplinnämnden

Säsongen 2024/25

Praetori skrev: 2025-04-21 00:45:09
Knickedick skrev: 2025-04-21 00:34:07
Praetori skrev: 2025-04-21 00:20:33
captcash skrev: 2025-04-21 00:11:17
Praetori skrev: 2025-04-21 00:07:18

Vi kan skipa vår egen rättvisa, på rinken. Det gjorde vi förr. Innan vi tappade självkänslan att vi var något annat än en förening i mängden.

Thoresen själv satte ribban när han inte kommenterade till media. Det är bara att rätta in sig i ledet på den väg som han valt. Jag är övertygad om att han har rätt approach och vi övriga har fel. Kommer domarna ta gnäll-Melins parti och hålla i bakhuvudet eller Thoresen som på påsken blivit korsfäst och återuppstått som oskyldig och inte gnällt på tjommen som satte dit honom?
Det får du stå för, jag är trött på att leka Mother Theresa, vi kan hålla det snyggt i 90% av fallen men alla bör ha en gräns när man inte tar mer skit, annars sitter man där som en dörrmatta för alla andra, i sann svensk naiv anda!
Skillnaden är att våra grabbar kan ge utlopp för det på isen, där de faktiskt kan påverka utfallet av en match genom handling och mål.
Vi torskade av en rad anledningar. Det går att älta in i absurdum. Vi vann inte denna men måste gå all-in för att vinna 2 till.
DIF mot rubbet är ingen nyhet.
Men tror du man kan vinna en hockeymatch mot domarna som kontrollerar bedömningarna. Om dom vill att ett lag vinner så förstår du väl att vi inte har en chans. Hur mycket bättre vi än är egentligen
Om man vill vara konspiratorisk och måla upp ett scenario med korrupta domare som konstant felfördelar så är det i den fantasiverkligheten självklart omöjligt (så länge man accepterar ett regelbaserat spel och utfall). Men det är precis som handlingen i en roman ett oundvikligt utfall i en fabricerad historia.

Är man mindre konspiratorisk och härleder utfallen till inkompetens och mänskliga misstag så blir lagets egna agens betydligt viktigare.

Det förstnämnda är fatalistisk och i grund defaitistiskt och det senare är sportsligt. Omvänt: Antingen tävlar man eller så låter man bli.

Alltså missförstå mig rätt. Jag tycker också att det är skit att domarnivån var under isen. Men gjort är gjort. Alla vet det. Domarna vet det, ligan vet det (annars skulle inte 33.6 använts) och vad som är viktigare är att spelarna vet det. På båda sidor.
Jag gillar att klaga på felaktigheter. Men från att vilja hänga någon så kan jag ändra åsikt om vederbörande kommer med en officiell ursäkt och försöker göra bättre nästa gång. Men händer det?

Nej! BURN THE WITCH! (Witchner, ja ni fattar)
PETTAX

Säsongen 2024/25

Inlägg av PETTAX »

Vill bara flika in att det är två huvuddomare på isen. Det är två huvuddomare som går ut och videogranskar. Ja, wessner tar 5an både före och efter videogranskningen. Men hans kollega är lika medskyldig för att han inte stoppar det.
Jag skäms aldrig för att hålla på DIF. Djurgårdare tills jag dör!
Manijock

Säsongen 2024/25

Inlägg av Manijock »

PETTAX skrev: 2025-04-21 08:22:44 Vill bara flika in att det är två huvuddomare på isen. Det är två huvuddomare som går ut och videogranskar. Ja, wessner tar 5an både före och efter videogranskningen. Men hans kollega är lika medskyldig för att han inte stoppar det.
Är Wessner ungefär hälften så vidrig person som han framstår som domare och som han gjorde när han försökte spela, så är han nog inte lätt att gå emot eller resonera med....

En regelrätt idiot på alla sätt. Låg väl bakom alla felbedömningar igår utöver Thoresen. Bland annat Costmars såkallade diving, som ännu en gång belyser hur kass han själv var som spelare när han inte har förståelse för vad som händer i rörelsen. Killen åkte själv skridskor som ett kylskåp...
Senast redigerad av Manijock den 2025-04-21 08:32:53, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar