Final 3 24/25 AIK - Djurgårdens IF 20/4
Det enda vettiga man kan göra nu är att ta in SHL-domare.
Den hockeyallsvenska domarkåren har tappat precis ALL trovärdighet.
Den hockeyallsvenska domarkåren har tappat precis ALL trovärdighet.
Man kan hyra in 2 kanadicker i 1 vecka också. Svårt för förortsgangsters att hota dem på ett trovärdigt sätt..
Det är det som är felet från början som jag vänder mig emot, och därav nissens kommentarer angående saken i media. HA sätter domaren i en omöjlig sits. Och nu Wessner-gate på det. HA framstår ju som världens största amatörer trots att det är näst högsta serien i en av världens främsta hockeynationer. Det är tragiskt!
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
En av de största skandalerna i svensk hockeyhistoria.
Domarna dömer 5+game utan att SE att den tar i huvudet.
De bara antar det…
Alla bilder visar axel eller bröst. ALLA bilder man kan hitta.
Domarna dömer 5+game utan att SE att den tar i huvudet.
De bara antar det…
Alla bilder visar axel eller bröst. ALLA bilder man kan hitta.
Det där borde ju automatiskt resultera i att det är färdig dömt för kvällens duo. De säger det inte rakt ut, men att inte straffa någon ytterligare för en illegal check to head är likadant som att säga att den är felaktigt dömd.Doyle 1 skrev: ↑2025-04-20 21:47:25 https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... dium=share
Ingen avstängning.Domarn borde landsförvisas
Är han så dum eller fattar han inte att det finns bildbevis på allt skit han håller på med. Medioker solna-råtta…sirwilliam skrev: ↑2025-04-20 22:40:48Ja det var ju en spearing också, den där lilla klappen på vadderade byxan.
Två jävla idioter står och granskar video i efterhand och gör ändå fel. Bannlys dem från att döma våra matcher och bötfäll. Nånting. För i helvete.Vikas skrev: ↑2025-04-20 21:51:35 "Givetvis granskas alla matchstraff, men Thoresens tackling valde man att fria och att inte skicka vidare till disciplinnämnden. De bedömde tacklingen som en bra bröstvärmare."
Tar för givet att Wessner inte får döma mer efter det här. Har aldrig sett maken till inkompetens.
Domarskandal eller inte, vi vinner denna serie
På tisdag kniper vi 3-1. Thoresen noteras för minst ett mål
På tisdag kniper vi 3-1. Thoresen noteras för minst ett mål
Hoppas Bangura har spelat klart för säsongen så den här soppan innebär något positivt i alla fall. Synd att han inte plockade någon bättre spelare.
Jag brukar inte vara sån, men det här är ju sjukt.
..

Kolsäckarna gör 2 mål i PP utan att ha fått något PP (eftersom det annullerades i efterhand på 33.6).
Komedi.
..

Kolsäckarna gör 2 mål i PP utan att ha fått något PP (eftersom det annullerades i efterhand på 33.6).
Komedi.
Senast redigerad av Praetori den 2025-04-20 23:14:25, redigerad totalt 2 gång.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Instämmer. Jag har full förståelse att det kan bli fel i matchtempo pga mängd olika anledningar, men när de videogranskar situationen från olika vinklar, kan granska i olika uppspelningshastighet och det blir ändå fel så är det uppenbart inkompetens. När hela hockeysverige såg att den var felaktig men matchstraffet döms ändå så är det bara rimligt att duon dömt färdigt för i år.tadaa123 skrev: ↑2025-04-20 22:58:28Två jävla idioter står och granskar video i efterhand och gör ändå fel. Bannlys dem från att döma våra matcher och bötfäll. Nånting. För i helvete.Vikas skrev: ↑2025-04-20 21:51:35 "Givetvis granskas alla matchstraff, men Thoresens tackling valde man att fria och att inte skicka vidare till disciplinnämnden. De bedömde tacklingen som en bra bröstvärmare."
Tar för givet att Wessner inte får döma mer efter det här. Har aldrig sett maken till inkompetens.
Förväntar mig SHL domare framöver.
Det enda vettiga här är ju att även ta bort de mål som kom till följd av denna felaktiga utvisning, inkludera även Krügers BP-mål. Vi vinner således med 1-2.
Kommer ju inte hända. Domarinsatser är att betrakta som udda sargstudsar. Det må suga men resultatet blev -1 mål i protokollet. Från det att vi leder med 2. Resten är helt på vår egen oförmåga, inklusive ett PP med 4,49 kvar som vi inte nyttjar.
Det jag menar är att man måste hålla 2 tankar i huvudet.
Domarnivån i HA och SHL måste upp för insatser likt denna kan vara matchavgörande och i värsta fall serieavgörande med tjogtals miljoner i potten.
Men kritiken mot domarna måste också stävjas under tiden. De är också människor. Till och med domare nere på lägre nivåer får dödshot vilket är helt åt helvete.
Jag sitter inte på svaren men coaches challenge med hjälp från situationsrummet för att avgöra beslut på isen skulle, i min mening, räcka långt på elitnivå. Dels för att ta fokus från domarmisstag (genom möjlighet att rätta dem) och dels för att minska tjafset i och med att tränarna då blir ansvariga för utmaningarna (med BP som följd om de har "fel").
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Stör mig på att man som Melin, som klagat på minsta lilla utvisning genom hela slutspelet, helt plötsligt "inte sett situationen" med Thoresen. Det är så svagt o patetiskt att inte kunna ge ett svar på det.