Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget
Är Ridderwall skadad/sjuk?
Vilket som, så tror jag att han kommer få en ruggig match om första spaden av Wesslau, tycker han har imponerat stort i träningsmatcherna, kanske kan han äntligen få visa vad han kan, DIF brukar vara bra på att ta fram det bästa ur målvakterna. Detta gynnar bara DIF om vi har två heta målvakter.
Vilket som, så tror jag att han kommer få en ruggig match om första spaden av Wesslau, tycker han har imponerat stort i träningsmatcherna, kanske kan han äntligen få visa vad han kan, DIF brukar vara bra på att ta fram det bästa ur målvakterna. Detta gynnar bara DIF om vi har två heta målvakter.
Det jobbiga är att det kan bli en Larsson/Lassila sitvation där vi inte hade en riktig utaland första målvakt och det funkade inte riktigt. Givetvis så kan detta även vara possitivt dom kommer ju sporra varandra att bli bättre och kommer ge allt på träningarna för att visa vem som ska vara nr 1. Fast personligen tycker jag dom ska gå ut med vem dom satsar på som förstamålvakt och jag tycker det ska vara lill Riddarn. Visst man kan tycka han får mycke press på sina axlar och är så ung men de är det ju skit bra att wesslau visar att han håller också.
DIF <3
Det är mycket därför man spelar träningsmatcher för se var spelarna står, Wesslau har iaf överraskat mig med ett säkert spel, jag känner mig väldigt trygg med våra målvakter.sportfåne skrev:Det jobbiga är att det kan bli en Larsson/Lassila sitvation där vi inte hade en riktig utaland första målvakt och det funkade inte riktigt. Givetvis så kan detta även vara possitivt dom kommer ju sporra varandra att bli bättre och kommer ge allt på träningarna för att visa vem som ska vara nr 1. Fast personligen tycker jag dom ska gå ut med vem dom satsar på som förstamålvakt och jag tycker det ska vara lill Riddarn. Visst man kan tycka han får mycke press på sina axlar och är så ung men de är det ju skit bra att wesslau visar att han håller också.
Nu så vet inte jag vad du grundar just ditt val av 1:a målvakt på, ska man gå efter träningsmatcherna så är det + för Wesslau.
Eftersom det är på tok för många omgångar i elitserien så lär dessa herrar få speltid att bevisa vem som är bäst. I ett ev. slutspl så SKA det vara en uttalad 1:a målvakt men det tror jag DIF har koll på.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Kan bara hålle med Wikegård (http://www.wikegard.se/) att Falk inte gjort sig som back och att Jacob Josefson gjort det bra som center.
"Låt Falk spela kvar som back
2008-08-30 - 16:24 i kategori Elitserien, Djurgårdens IF
När Edvin Frylén hastigt och olustigt tvingades ge upp karriären blev en ledig plats i Djurgårdens trupp. Att hitta passande ersättare i augusti månad är inte enkelt. Det är lika ovisst som dyrt, och det är långt från säkert att det blir bra. Nichlas Falk har tagit ett kliv ner i banan och vikarierat som back, och gjort det bra. Jag undrar om inte det är ett bra drag att låta Falken lira kvar på backplats. Dels har han spelat “halva” under åren med “torpedhockey” och jag tycker att hans kvalitéer kommer bättre till sin rätt när han har spelet framför sig. Dessutom kan någon av Djurgårdens lovande unga anfallare kanske få mer speltid, och man får en “win-win situation” på kuppen."
En lina med Eklund - Josefson - Robin Figren/Tim Eriksson är en bra fjärdekedja, speciellt jämfört med de tre senaste årens lag. Ett byte mellan Falken och Edvin Frylén är enligt mitt förmenade ett steg framåt för att ge DIF en mer modern och spelande backbesättning, som är en förutsättning för att kunna hota de fyra stora i toppen (VF, LHC, FBK och HV71). Om NHL påvisar en trend så är backbesättningens kvalité direkt avgörande för att vinna titlar.
"Låt Falk spela kvar som back
2008-08-30 - 16:24 i kategori Elitserien, Djurgårdens IF
När Edvin Frylén hastigt och olustigt tvingades ge upp karriären blev en ledig plats i Djurgårdens trupp. Att hitta passande ersättare i augusti månad är inte enkelt. Det är lika ovisst som dyrt, och det är långt från säkert att det blir bra. Nichlas Falk har tagit ett kliv ner i banan och vikarierat som back, och gjort det bra. Jag undrar om inte det är ett bra drag att låta Falken lira kvar på backplats. Dels har han spelat “halva” under åren med “torpedhockey” och jag tycker att hans kvalitéer kommer bättre till sin rätt när han har spelet framför sig. Dessutom kan någon av Djurgårdens lovande unga anfallare kanske få mer speltid, och man får en “win-win situation” på kuppen."
En lina med Eklund - Josefson - Robin Figren/Tim Eriksson är en bra fjärdekedja, speciellt jämfört med de tre senaste årens lag. Ett byte mellan Falken och Edvin Frylén är enligt mitt förmenade ett steg framåt för att ge DIF en mer modern och spelande backbesättning, som är en förutsättning för att kunna hota de fyra stora i toppen (VF, LHC, FBK och HV71). Om NHL påvisar en trend så är backbesättningens kvalité direkt avgörande för att vinna titlar.
Falk har sina fördelar osm back. Han är smidig, följdsam samt har fina handleder. TYvärr återfinns det stora brister i positionsspelet vilket tyvärr är helt avgörande för om man skall bli något som back eller inte. Hans skott är det för övrigt inget fel på annat än att han skjuter för sällan i min smak.Highwind skrev:Falk är dålig skytt och brister i defensiven.
Skall Falken lira back måste han spela ihop med en defensivmästare som kan hålla lite koll på gamlingen och se till att han står rätt. Vrm vet Ronnie kanske skulle kunna styra upp det hela ett fint sätt, men jag tror ändå att jag föredrar att ha Falken smo center.
- Emil Svelander
Falken fungerar bra som offensiv kraft bradvid Ragge, Timmy eller Printz. Visst flaxar han runt lite märkligt i egen zon ibland, men att han skulle ha stora brister i positionsspelet är en överdrift. Föredrar helt klart Falken framför Alexander Deilert i de tre första backparen. För övrigt är Ronnie och Niklas A ett klockrent fjärde backpar.Kall-El skrev:Falk har sina fördelar osm back. Han är smidig, följdsam samt har fina handleder. TYvärr återfinns det stora brister i positionsspelet vilket tyvärr är helt avgörande för om man skall bli något som back eller inte. Hans skott är det för övrigt inget fel på annat än att han skjuter för sällan i min smak.
Skall Falken lira back måste han spela ihop med en defensivmästare som kan hålla lite koll på gamlingen och se till att han står rätt. Vrm vet Ronnie kanske skulle kunna styra upp det hela ett fint sätt, men jag tror ändå att jag föredrar att ha Falken smo center.
Före Dave ansluter:
Ragge - Falk
Oscar E - Timmy
David P - Deilert
Ronnie - Niklas A
Efter Dave anslutit
Ragge - Dave S
Oscar E - Timmy
David P - Falk
Ronnie - Niklas A
- DIF_Soldier
Stilpoäng, helt klart.DIF_Soldier skrev:Med Falk på backen öppnar ju det för Josefson som fjärdecenter vilket jag tycker låter spännande. Om vi låter honom spela kan han mycket väl slå igenom med samma slagkraft som Tedenby gjorde.
En annan sak jag inte fattar. Varför verkar "folk" prioritera Ahlén före Eriksson? Henke är precis det fysmonster som behövs i laget, dessutom tillhör han A-truppen vilket inte Micke gör, det måste ju vara av en anledning...
Senast redigerad av odburt den 2008-09-03 21:51:40, redigerad totalt 1 gånger.