Silly Season 2025/26

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Osten östlund

Silly Season 2025/26

Inlägg av Osten östlund »

DIFLuWi
Medlem: Ja, vanlig medlem

Silly Season 2025/26

Inlägg av DIFLuWi »

Osten östlund skrev: 2025-04-17 14:51:45 Någon, Leksands deal?

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/ ... dium=share
Tydligen att vi ska ha pröjsat för Gidlöf. Och att Leksand gör det för att de är fattiga små råttor som måste sälja trottoarkanter.
Vart sanningen ligger får man avgöra skälv...
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
dr111DIF

Silly Season 2025/26

Inlägg av dr111DIF »

Grewediskussion från sillytråden.

Grewe kommer inte signa med modo nu, och vi kommer inte hantera kontrakt under brinnande slutspel. Killen kommer dock ha bra förhandlingsläge, välförtjänt för han har 2 år i rad visat att han är hetast när det gäller.

Tycker vi ska signa Grewe efter slutspelet oavsett vilken serie. Känns som han är veteran typ för han var så ung när han kom fram. Är bara 24 och börjar hitta balansen mellan skills, tuffhet och smartness i sitt spel.

Att vi signat Costmar spelar ingen roll. Får konkurrera med alla andra. Vi behöver spelare med grit och hjärta. Det var där vi gick förlorade.
Användarvisningsbild
crike

Silly Season 2025/26

Inlägg av crike »

Är det något som väcker mitt supporterengagemang så är det om vi INTE väljer att förlänga med Grewe. Han och Blomstrand är ju de enda i truppen som har potentialen att vara i fjärde om 10 år och slussa in nya spelare i Djurgårdsandan.

Varför ska jag vara med och swisha eller vara med i Djurgårdshjärtat om man inte förlänger med en helt perfekt spelare i fjärde som också är billig?

Nej, i HA ska inte juniorer in i fjärde, de ska spela i en roll som passar dem. Oftast i en andrakedja.
Osten östlund

Silly Season 2025/26

Låt oss bara nå SHL!

Kan mycket väll vara så att både Rensfeldt och Grewe erbjuds kontrakt? Kommer även troligtvis göras utköp av spelare med kontrak. Typ Hampus, Edvin och Max/Ragge/Hugo ( minst 1 av dessa 3 backar).
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Silly Season 2025/26

Inlägg av Mattias_87 »

Osten östlund skrev: 2025-04-17 17:33:40 Kan mycket väll vara så att både Rensfeldt och Grewe erbjuds kontrakt?
Det hoppas jag verkligen. Rensfeldt skulle göra det bra i en fjärdekedja, kan vara med första året iallafall. Grewe kanske två år.
Avskaffa tre mot tre.
Osten östlund

Silly Season 2025/26

Mattias_87 skrev: 2025-04-17 17:35:38
Osten östlund skrev: 2025-04-17 17:33:40 Kan mycket väll vara så att både Rensfeldt och Grewe erbjuds kontrakt?
Det hoppas jag verkligen. Rensfeldt skulle göra det bra i en fjärdekedja, kan vara med första året iallafall. Grewe kanske två år.
Med tanke på att man är så sen in på marknaden. Knappt skadad, samt vet vad dom gäller och förväntas!
thelinho

Silly Season 2025/26

Inlägg av thelinho »

dr111DIF skrev: 2025-04-17 17:17:54 Grewediskussion från sillytråden.

Grewe kommer inte signa med modo nu, och vi kommer inte hantera kontrakt under brinnande slutspel. Killen kommer dock ha bra förhandlingsläge, välförtjänt för han har 2 år i rad visat att han är hetast när det gäller.

Tycker vi ska signa Grewe efter slutspelet oavsett vilken serie. Känns som han är veteran typ för han var så ung när han kom fram. Är bara 24 och börjar hitta balansen mellan skills, tuffhet och smartness i sitt spel.

Att vi signat Costmar spelar ingen roll. Får konkurrera med alla andra. Vi behöver spelare med grit och hjärta. Det var där vi gick förlorade.
Vad tror ni Grewe vill? Signa betydligt bättre avtal med SHL spelande DIF där han numera är älskad och hyllad, än att flytta till alla moders mellangård, Örnsköldsvik, för att gneta upp modoröv i SHL och riskera att för evigt bli en mellanmjölksspelare i HA. Glöm det MoDo, inte en chans. Till och med i den vildaste av världar där vi skulle bli kvar i HA är Grewe given här nästa säsong. Bara att pröjsa Wiken.
Sväva i det blå
daaviid

Silly Season 2025/26

Inlägg av daaviid »

JiWe skrev: 2025-04-17 07:44:46
daaviid skrev: 2025-04-16 14:37:09
JiWe skrev: 2025-04-16 08:42:36
daaviid skrev: 2025-04-15 17:10:55
DIFLuWi skrev: 2025-04-15 16:20:49

Du tänker att han inte skulle krydda laget…?
Det som jag reagerar på är varför vi skulle ha kvar Ragnarsson om vi går upp? Måste finnas bättre juniorer att ge speltid åt i sådant fall.
För att han har kontrakt är väl det enkla svaret gällande just artikeln. Men samtidigt - nu har jag ingen koll på våra junisbackar men övervärderar du inte dem rätt mycket? För inte är väl Bergström bättre än Ragge? Eller har vi någon underifrån som kan göra en raketsommar och kliva in och ta en topp7 bland våra backar nästa år?

Inte mig emot om så är fallet men känns väl tveksamt eller? Med det sagt så tror jag inte att han kommer utgöra del av vår backsida i SHL men ibland känns det som att det är lätt att slänga sig lite med ”vilken junis som helst”.. Mest nyfiken på om du har någon intressant up and coming.
Och hur många minuter har du tänkt att Ragge ska logga i en match mot Luleå/FBK/Random SHL lag? 5 min? 8 min?
Som sagt så tror jag inte han kommer tillhöra vår back sida i SHL så därav borde det bli 0 minuter… :)
Ok, så ditt föregående inlägg var endast till för att slänga käft? 8)
Knickedick

Silly Season 2025/26

Inlägg av Knickedick »

Frågan jag ställer mig är om Costmar är tänkt som center. Det är väl där han har spelat mest denna säsongen.
På center har vi ju förmodligen/förhoppningsvis förlängningar med, utöver Krüger som har kontrakt, Rensfeldt och Weigel, men om Costmar är tänkt där så får alla inte plats.
I övrigt så har vi ju en lönebudget att förhålla oss till men det oroar mig att man signar Costmar innan man bundit upp Grewe. Men förhoppningsvis så finns det plats för båda Oavsett vad som händer.
dr111DIF

Silly Season 2025/26

Inlägg av dr111DIF »

Knickedick skrev: 2025-04-17 18:35:22

Frågan jag ställer mig är om Costmar är tänkt som center. Det är väl där han har spelat mest denna säsongen.
På center har vi ju förmodligen/förhoppningsvis förlängningar med, utöver Krüger som har kontrakt, Rensfeldt och Weigel, men om Costmar är tänkt där så får alla inte plats.
I övrigt så har vi ju en lönebudget att förhålla oss till men det oroar mig att man signar Costmar innan man bundit upp Grewe. Men förhoppningsvis så finns det plats för båda Oavsett vad som händer.
I händelse av SHL är han vinge och inte inte center men kan väl vikariera . Är vi i HA duger han nog gott som center. Ser inga fel i att ha kvar centeruppsättningen vi har nu isåfall. Den kommer bli billigare i och med att vi inte kommer pröjsa 125k för Rensfeldt om han är kvar.
dr111DIF

Silly Season 2025/26

Inlägg av dr111DIF »

thelinho skrev: 2025-04-17 18:22:25

Vad tror ni Grewe vill? Signa betydligt bättre avtal med SHL spelande DIF där han numera är älskad och hyllad, än att flytta till alla moders mellangård, Örnsköldsvik, för att gneta upp modoröv i SHL och riskera att för evigt bli en mellanmjölksspelare i HA. Glöm det MoDo, inte en chans. Till och med i den vildaste av världar där vi skulle bli kvar i HA är Grewe given här nästa säsong. Bara att pröjsa Wiken.
Självklart vill Grewe lira i DIF och det kommer han göra oavsett tror jag. Kan bli 700 matcher på han innan det är över.
mb81

Silly Season 2025/26

Inlägg av mb81 »

Costmar har presterat bättre än Grewe under hela säsongen förutom sista månaden. Den ena behöver inte utesluta den andra. Costmar har producerat riktigt bra. Bland våra bästa poänggörare denna säsong och det utan massa PP-tid. Mycket poäng vid lika styrka. Jämför man med Weigel och Rensfeldt så är han betydligt yngre och har en utvecklingskurva uppåt jämfört med Rensfeldt och Weigel som är förbi sin peak(dock grymma nu!). Men ser gärna både Costmar och Grewe är Djurgårdare i många år till!
Knickedick

Silly Season 2025/26

Inlägg av Knickedick »

mb81 skrev: 2025-04-17 18:52:59 Costmar har presterat bättre än Grewe under hela säsongen förutom sista månaden. Den ena behöver inte utesluta den andra. Costmar har producerat riktigt bra. Bland våra bästa poänggörare denna säsong och det utan massa PP-tid. Mycket poäng vid lika styrka. Jämför man med Weigel och Rensfeldt så är han betydligt yngre och har en utvecklingskurva uppåt jämfört med Rensfeldt och Weigel som är förbi sin peak(dock grymma nu!). Men ser gärna både Costmar och Grewe är Djurgårdare i många år till!
Ska jag tolka det som att du hellre vill ha Costmar kvar än Weigel och Rensfeldt?

Tittar man på kontraktssituationen till nästa säsong så har vi redan 7 vingar på kontrakt med Costmar räknad som vinge. Det skulle bli 8 med Grewe, och då kommer vi behöva spela några av våra junisar på det för så pass bra är dom.
Vi har 5 forwards med till U-18 VM och då är Eklund inte en av dem (för gammal för u-18).
Samt att man kanske vill ha kvar Kelleher som inte har kontrakt nästa säsong.....mfl
Praetori

Silly Season 2025/26

Inlägg av Praetori »

dr111DIF skrev: 2025-04-17 18:51:59 Självklart vill Grewe lira i DIF och det kommer han göra oavsett tror jag. Kan bli 700 matcher på han innan det är över.
Skulle inte sätta emot att Grewes tröja hänger i taket 2060.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Skriv svar