Djurgårdens IF - Luleå HF, 18/9 2008

Här diskuterar vi Djurgården Hockeys matcher.
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Caveman skrev:Ja, nu behöver vi inte bry oss om denna "krock".. (Rbk-DIF5-0)
Återigen visade DIF:s "korp-sektion" upp sitt stora tigerhjärta & slet tills sista svettdroppen var framklämd.......eller inte

Nu kan vi äntligen släppa fokus på främlingslegionen DIF Fotboll & blicka framåt till den magiska Elitseriepremiären.

Längtar så att det svider
Kojak

Inlägg av Kojak »

Lee Harvey Oswald skrev:
Återigen visade DIF:s "korp-sektion" upp sitt stora tigerhjärta & slet tills sista svettdroppen var framklämd.......eller inte

Nu kan vi äntligen släppa fokus på främlingslegionen DIF Fotboll & blicka framåt till den magiska Elitseriepremiären.

Jag blir fan förbannad!!!! Jag har under flera år skakat på huvudet åt Djurgårdare som vägrar gå på hockey av diverse anledningar. Men det här, och andra inlägg som berör fotbollen, är bara så jävla patetiskt att jag skäms!

DIF Fotboll spelar i Allsvenskan, den högsta jävla serien i Sverige. Serien är inte den bästa i världen, långt ifrån, men det är ändå den serien man spelar för att bli Svenska mästare!

Gillar man inte fotboll och allsvenskan så är väl det OK, men att börja kalla de för "främlingslegion" och "korplag" gör mig bara så förbannad. Det är ett hån mot de Djurgårdare som följer båda lagen!

Kort sagt. Håll käften!
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
Användarvisningsbild
Emil Svelander
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Emil Svelander »

Kojak skrev:
Lee Harvey Oswald skrev:

Jag blir fan förbannad!!!! Jag har under flera år skakat på huvudet åt Djurgårdare som vägrar gå på hockey av diverse anledningar. Men det här, och andra inlägg som berör fotbollen, är bara så jävla patetiskt att jag skäms!

DIF Fotboll spelar i Allsvenskan, den högsta jävla serien i Sverige. Serien är inte den bästa i världen, långt ifrån, men det är ändå den serien man spelar för att bli Svenska mästare!

Gillar man inte fotboll och allsvenskan så är väl det OK, men att börja kalla de för "främlingslegion" och "korplag" gör mig bara så förbannad. Det är ett hån mot de Djurgårdare som följer båda lagen!

Kort sagt. Håll käften!
Bra snack, Kojak!
Sjunger avgå Johnny...
Användarvisningsbild
Kid Notorious
Säsongskort: Ja

Inlägg av Kid Notorious »

Jag är i alla fall oerhört lättad för UEFA:s skull, som nu slipper omaket att flytta en av sina planerade matcher. :wink:

Mindre än tre veckor kvar till premiären!
Användarvisningsbild
Lee Harvey Oswald

Inlägg av Lee Harvey Oswald »

Kojak skrev: Jag blir fan förbannad!!!! Jag har under flera år skakat på huvudet åt Djurgårdare som vägrar gå på hockey av diverse anledningar. Men det här, och andra inlägg som berör fotbollen, är bara så jävla patetiskt att jag skäms!

Kort sagt. Håll käften!
Oj vad tog fart

Svenskt uppslagsord:
Patetisk patetiskt patetiska adj.
som väcker medlidande; högtidligt känslosam

Tyckte bara att det löste sig så bra nu.
I & med "Det Själslösa IF:s" 0-5 i 2:an så slipper vi ju nu en eventuell krock med hockeypremiären
Kojak

Inlägg av Kojak »

Lee Harvey Oswald skrev:
Kojak skrev: Jag blir fan förbannad!!!! Jag har under flera år skakat på huvudet åt Djurgårdare som vägrar gå på hockey av diverse anledningar. Men det här, och andra inlägg som berör fotbollen, är bara så jävla patetiskt att jag skäms!

Kort sagt. Håll käften!
Oj vad tog fart

Svenskt uppslagsord:
Patetisk patetiskt patetiska adj.
som väcker medlidande; högtidligt känslosam

Tyckte bara att det löste sig så bra nu.
I & med "Det Själslösa IF:s" 0-5 i 2:an så slipper vi ju nu en eventuell krock med hockeypremiären
Självklart, finns något positivt i allting, så som att vi kan genomföra elitseriepremiären utan att det krockar med något.

Men det var inte det jag reagerade över. Det jag reagerar över är så kallade Djurgårdares kommentarer så som "Det Själslösa IF:s" som jag retar mig på.

Jag gillar inte heller mycket av den föreningspolitik som Djurgården IF Fotboll för (Lägg märke till vad jag kallade föreningen), men helvete heller att jag tänker ge öknamn till DIF. Det gör jag hellre mot Vraken eller Sorkjävlarna!

Så återigen, kort sagt. Håll käften!
Nej, namnet "Kojak" har jag inte tagit från en TV-serie även om det råkar finnas en sådan serie. Namnet "Kojak" har en helt annan betydelse för mig!
sportfåne

Inlägg av sportfåne »

asså vi hejar ju inte på hockey lr heja på fotboll lr hur ? VI hejar på DIF <3 sen så kan man gilla vissa sporter mer än andra självklart men man ger inte öknamn å hackar ner på sitt eget lag !
DIF <3
Användarvisningsbild
Back to the good old days
Kontakt:

Inlägg av Back to the good old days »

Kojak skrev:Jag blir fan förbannad!!!! Jag har under flera år skakat på huvudet åt Djurgårdare som vägrar gå på hockey av diverse anledningar. Men det här, och andra inlägg som berör fotbollen, är bara så jävla patetiskt att jag skäms!

Kort sagt. Håll käften!
Bra rutet! *applåder*
.
Hej hå, Hej hå... Vi hatar aik! Ett äckligt gäng, med noll poäng... Hej hå, hej hå...
Användarvisningsbild
Back to the good old days
Kontakt:

Inlägg av Back to the good old days »

Lee Harvey Oswald skrev:"Det Själslösa IF:s" 0-5...
Det var det mest korkade jag läst på denna sida! Ger mig f-n på att du går på DIF Hockey iförd Barcelonatröja...
.
Hej hå, Hej hå... Vi hatar aik! Ett äckligt gäng, med noll poäng... Hej hå, hej hå...
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Jag är inget större fan av DIF fotboll, ska jag säga på en gång. DIF är ändå DIF och jag håller trots allt på DIF fotboll i allsvenskan.

Jag hatar allsvenskan som serie, Lagrell är det sämsta som hänt svensk fotboll och landslaget är enbart patetiskt. Kort och gott, svensk fotboll är total skit och rappakalja och därför går jag inte på fotboll regelbundet (Är dock ett stort fan av internationell klassfotboll).

Därför kallade jag också serien för "Blazé-allsvenskan" på detta forum tidigare i år för det är det minsta jag kan säga om den.

Däremot är det även i min mening ett övertramp att offentligt gå ut och kalla DIF fotboll ett korplag. En sak att merparten är glamlirare och inga "Jimmie-urdjurgårdare", men det är fortfarande DIF och det gynnar inte hockeyn att splitta upp föreningarna i två halvor.

Jag kommer alltid att ha åsikter om DIF fotboll, speciellt internt med mina vänner. DÄR kan man säga vad man vill om fotbollen, men att dra iväg det ena och det andra offentligt tolkar jag som en brist på ventilationsforum.

Slutligen - Nu vart det varken RBK eller LHC den 14/8, men det var en match som låg bra mycket närmare till hands. Tyvärr tyckte inte mina tänkta medresenärer det vid det tillfället. Det köpte jag.

Låt oss alla jobba för en positiv anda och läktarkultur istället!
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

sportfåne skrev:asså vi hejar ju inte på hockey lr heja på fotboll lr hur ? VI hejar på DIF <3 sen så kan man gilla vissa sporter mer än andra självklart men man ger inte öknamn å hackar ner på sitt eget lag !
Snälla. Kan inte du fråga om hjälp hemifrån el. dylikt före du postar ett inlägg nästa gång, det är knappt läsbart.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Inlägg av DIF_Soldier »

odburt skrev:
sportfåne skrev:asså vi hejar ju inte på hockey lr heja på fotboll lr hur ? VI hejar på DIF <3 sen så kan man gilla vissa sporter mer än andra självklart men man ger inte öknamn å hackar ner på sitt eget lag !
Snälla. Kan inte du fråga om hjälp hemifrån el. dylikt före du postar ett inlägg nästa gång, det är knappt läsbart.
Corradosmurfen har unte fattat att det inte hjälper att skapa ny användare, eftersom han usla svenska röjer hans täckmantel gång på gång på gång på gång. På gång. Det kanske sjunker in i bakom pannbenet denna gång.

Ni vet alla vad jag tycker om allsvenskan och DIF Fotboll, men jag har aldrig hatat fotbollslaget, utan tycker mest att det är jävligt tråkigt att vi är ett köpelag. Besviken och med krav för enorm förbättring? Absolut. Hatisk? Aldrig.
Säg den glädje som varar
lilleman

Inlägg av lilleman »

Kojak: Fan vad underbart skrivet!

Jag blir så jävla förbannad på att läsa allt jävla bullshit snack om DIF fotboll. För i helvete, vad är ni för typer? Det är Djurgårdens IF förening vi håller på och inte DIF hockey, eller fine om ni gör det men låt oss andra för i helvete inte få höra någon jävla rått-snack om den klubben som finns i mitt hjärta, och jäkligt många andras hjärtan. Älskar ni bara DIF hockey får det stå för er, men jag är en sån som brinner för allt som har med Djurgår´n att göra. Det är fan den klubb jag lever för, den klubb som hjälper mig när det går tungt. "Så länge gamla Djurgår´n finns känns livet ändå lätt". Ni som inte håller på Djurgårdens IF i allmänhet, utan bara i hockeyn, skit i att sjunga den hymnen, för den står för den som älskar Djurgårdens IF-Djurgårdens Idrottsförening!

Ledsen om jag drar förhastade slutsaster, ber om ursäkt för det. Men skitsnack om Djurgårdens IF tålerar jag fan inte
Lycka är, trots allt, att vara Djurgårdare.
Användarvisningsbild
warrant

Inlägg av warrant »

Ser väldigt mycket fram emot denna match nu..
Användarvisningsbild
Hawk
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hawk »

lilleman skrev:Kojak: Fan vad underbart skrivet!

Jag blir så jävla förbannad på att läsa allt jävla bullshit snack om DIF fotboll. För i helvete, vad är ni för typer? Det är Djurgårdens IF förening vi håller på och inte DIF hockey, eller fine om ni gör det men låt oss andra för i helvete inte få höra någon jävla rått-snack om den klubben som finns i mitt hjärta, och jäkligt många andras hjärtan. Älskar ni bara DIF hockey får det stå för er, men jag är en sån som brinner för allt som har med Djurgår´n att göra. Det är fan den klubb jag lever för, den klubb som hjälper mig när det går tungt. "Så länge gamla Djurgår´n finns känns livet ändå lätt". Ni som inte håller på Djurgårdens IF i allmänhet, utan bara i hockeyn, skit i att sjunga den hymnen, för den står för den som älskar Djurgårdens IF-Djurgårdens Idrottsförening!

Ledsen om jag drar förhastade slutsaster, ber om ursäkt för det. Men skitsnack om Djurgårdens IF tålerar jag fan inte
precis som lilleman skriver i sitt inlägg, är vi Djurgårdare så håller vi på D.I.F i alla lägen... själv tycker jag att kolla på fotboll är bland det tråkigaste som finns. Men ändå så finns det bara ett lag... Och det är DJURGÅRN!!!!
Skriv svar