Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
thelinho
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av thelinho »

Sett några intervjuer med Gidlöf och säger det direkt. Killen verkar coollugn. Ser han bra ut är det väl bara slänga in honom direkt. Hugo har gjort det bra men kan inte stå hela slutspelet heller. Är nog minst press på Gidlöf ju tidigare i serien han får chansen.
Sväva i det blå
Osten östlund

Säsongen 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

thelinho skrev: 2025-04-15 15:26:16 Sett några intervjuer med Gidlöf och säger det direkt. Killen verkar coollugn. Ser han bra ut är det väl bara slänga in honom direkt. Hugo har gjort det bra men kan inte stå hela slutspelet heller. Är nog minst press på Gidlöf ju tidigare i serien han får chansen.
Håller med. Säger bl a att kul att vara här. Mysigt att bo på hotell.

Men är fortfarande svårt hur/när man ska testa honom.

Hävelid kanske höjer sig ett snäpp, tror man ska avvakta till match 2 eller 3 ( beroende på match/Hävelids prestation )? Kan motivera hans chans sen, med att Hävelid behöver vila.

Sedan är det ju, bäst spelar!
Heraklion

Säsongen 2024/25

Inlägg av Heraklion »

Osten östlund skrev: 2025-04-15 15:40:04
thelinho skrev: 2025-04-15 15:26:16 Sett några intervjuer med Gidlöf och säger det direkt. Killen verkar coollugn. Ser han bra ut är det väl bara slänga in honom direkt. Hugo har gjort det bra men kan inte stå hela slutspelet heller. Är nog minst press på Gidlöf ju tidigare i serien han får chansen.
Håller med. Säger bl a att kul att vara här. Mysigt att bo på hotell.

Men är fortfarande svårt hur/när man ska testa honom.

Hävelid kanske höjer sig ett snäpp, tror man ska avvakta till match 2 eller 3 ( beroende på match/Hävelids prestation )? Kan motivera hans chans sen, med att Hävelid behöver vila.

Sedan är det ju, bäst spelar!
Gidlöf har prövats i tunga matcher. Borta mot Brynäs, två matcher mot ett desperat MoDo m.fl. Tkte han såg lugn och fin ut. Känns bra att han står redo om Hugo inte skulle palla.
Användarvisningsbild
schampo

Säsongen 2024/25

Inlägg av schampo »

I slutspelet 2022/23 hade Carl Lindbom 94,06 % på 5 matcher,
Jesper Myrenberg stod 10 matcher med 90,14 %, och Matthew Galajda spelade 6 matcher med 89,09 %.
Säsongen 2023/24
stod Viktor Andrén samtliga 15 matcher och hade 89,95 %.
I pågående slutspel 2024/25 har Hugo Hävelid spelat 11 matcher med en räddningsprocent på cirka 91,4 %, medan Viktor Andrén har gjort ett kort inhopp utan noterbar statistik.
Djurgår'n tills jag dör,
jag é Djurgår'n tills jag dör.
Jag vet, jag är säker,
jag é Djurgår'n tills jag dör
Användarvisningsbild
klintan85

Säsongen 2024/25

Inlägg av klintan85 »

DIFLuWi skrev: 2025-04-15 13:51:33
m0ng00se skrev: 2025-04-15 09:24:00
#87 skrev: 2025-04-15 08:53:52 Alla har ju rätt till sina egna åsikter, såklart - men blir ändå duktigt förvånad över hur många som ändå verkar ranka aik bättre än oss?
Gnaget-runkandet i hockeynews senaste podd var bland det mest verklighetsfrånvända jag hört. aik ska enligt dem alltså springa genom oss utan större ansträngning, och anses vara bättre på varenda lagdel.

Nog för att man är hemmablind och blundar för några av våra brister, men, vi vinner serien, städar av Mora och tar oss förbi Södertälje (där vi har varit spelförande och bättre laget i typ 9 av 11 matcher), känns sjukt att vi får noll cred..
lyssnade precis på den och höll på att sätta kaffet i vrångstrupen. utan en målis som stått på huvvet hade dom inte vunnit så många derbyn.visst var ju nån match där som sprang iväg och dom var lite bättre men annars var det ju spel mot ett mål typ

hoppas grabbarna lyssnar på det här och om inte det här är tändvätska för att komma ut påslagna så vette fan

Haha det här var ju fan bland det sämsta jag hört...!
Ajken skulle alltså få en bekväm resa genom finalen. Eftersom de vann två fler matcher än oss i grundserien, där man enbart kollar på resultatet.
Också märkligt som andra skriver hur man lyfter deras backsida som att den skulle vara närmast SHL-mässig.

Och att gnihet varit "starka" i slutspelet hittills, för att man hämtade upp mot björka och slog ut ett tjockt bickebock.
Känns som att den ena av dem är gnagare.
Det är väl inget nytt. Alla i Sverige förutom DIF verkar vilja att Aik ska vinna. Allt från experter till journalister och människor i hela Sverige. Stockholmslag är vana att vara hatade. Nu är inte Aik ett riktigt stockholmslag.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
thelinho

Säsongen 2024/25

Inlägg av thelinho »

Sitter och slökollar Frölunda Luleå och absolut, hockeyn är av hög klass sett till den bakgård vi tillfälligt besöker. Men herregud vilken amerikaniserad liga. Läktarkulturen känns nästintill död i SHL!
Sväva i det blå
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

Inlägg av DjurgårdareiNorrland »

Visst, storleken på en målvakt är inte allt. Men jag är svag för målvakter som täcker så mycket som Gidlöf gör, kolla bilden i denna artikel, det är en jävla pondus.
https://hockeynews.se/nyheter/hete-brat ... -malvakter
DIFLuWi

Säsongen 2024/25

Inlägg av DIFLuWi »

Kollar lite stats och jämför vad som skrivs i diverse media.

Brattström målas upp som den stora hjälten för gnihet.
Han har ändå sämres siffror än Hävelid.

Läste också nånstans om att gnihet skulle ha ett så vasst pp och att special teams är så avgörande.
Vi har bättre stats i både pp och bp under slutspelet.

Tycker det känns som att gnihet målas upp som dominerande i flera olika media, men främst med HN i spetsen som verkar driva någon slags propagandakampanj mot oss. Det ska uttalas om målvakter, spelarbås och allt möjligt och målas upp som att DIF drar i alla trådar för att man är rädda eller något...?

Tycker att den här finalen börjar få ganska dålig smak i munnen. Vet inte varför det har blivit så otroligt toxiskt på alla sociala media, tycker att det verkligen har eskalerat!
Och jag vet redan nu att oavsett vem som vinner kommer det vara på grund av domaren. Oavsett vilka visningar som tas eller inte tas eller vad som än händer.

Domedagsprofeten möjligen, men känns fan som att sporten håller på att dö och kvar blir alla jävla gnällbänder från landets alla hörn. Undrar egentligen vad man vill komma åt med allt gnäll?

Ska bli så otroligt skönt när det är över så man kan foka på annat i ett halvår. Trist att en av de saker man brinner mest för ska kännas såhär, men brjar nästan bli lite utbränd av allt gnäll och tjafs som kantar sporten.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Användarvisningsbild
Buford

Säsongen 2024/25

Inlägg av Buford »

bbjs skrev: 2025-04-15 14:22:46 Mycket trams i media inför finalen, HN:s pissråttors podd mest skrattretande.
Får lust att säga upp mitt premium-abo.

Expressen har enkät med 200 "profiler" där en enda kommentar förvånade mig:
"Jonathan Pudas, lagkapten Skellefteå AIK
– 4-2 Djurgården. Jag tror deras rutin avgör.
– Krüger blir MVP. Svårt att hitta en större lagspelare på och utanför isen. Klass rakt igenom."

Bästa är att Ros tippar pissråtta, tack !!
Stort av Pudas!
HCCL

Säsongen 2024/25

Inlägg av HCCL »

Personligen så tycker jag att det är bra ju fler det är som utmålar gnhet som favoriter, går dom på det själva så är mycket vunnet! Det som ligger och gnager (no pun intended) är domarna, redan derbyt (var det förra säsongen?) där en av domarna hade ett förflutet som spelare i gnhet sticker ut, den späom inte såg det olämpliga i det måste antingen vara blind, eller solnatattare… Det är ungefär som att vi skulle gå ut och kräva att få Challe Berglund som domare under hela finalserien, det skulle hockeyförbundet aldrig gå med på..
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

DIFLuWi skrev: 2025-04-16 09:02:07 Kollar lite stats och jämför vad som skrivs i diverse media.

Läste också nånstans om att gnihet skulle ha ett så vasst pp och att special teams är så avgörande.

Tycker det känns som att gnihet målas upp som dominerande i flera olika media, men främst med HN i spetsen som verkar driva någon slags propagandakampanj mot oss. Det ska uttalas om målvakter, spelarbås och allt möjligt och målas upp som att DIF drar i alla trådar för att man är rädda eller något...?

Tycker att den här finalen börjar få ganska dålig smak i munnen. Vet inte varför det har blivit så otroligt toxiskt på alla sociala media, tycker att det verkligen har eskalerat!
Och jag vet redan nu att oavsett vem som vinner kommer det vara på grund av domaren. Oavsett vilka visningar som tas eller inte tas eller vad som än händer.

Domedagsprofeten möjligen, men känns fan som att sporten håller på att dö och kvar blir alla jävla gnällbänder från landets alla hörn. Undrar egentligen vad man vill komma åt med allt gnäll?

Ska bli så otroligt skönt när det är över så man kan foka på annat i ett halvår. Trist att en av de saker man brinner mest för ska kännas såhär, men brjar nästan bli lite utbränd av allt gnäll och tjafs som kantar sporten.
If u watch the news you're missinformed, if u miss the news you're uninformed.

Det är något jag har tagit med mig senaste åren och även om citatet inte passar in perfekt här så är det som det alltid är, media är kanske den största boven till det du skriver. Det är ju oftast dem som målar upp ett problem, ett problem som inte finns, sen skapas det rubriker på det problemet.
Det är så mycket skitsnack och skräp där ute idag så man blir mörkrädd. Media driver ju på den här hetsen, sen rapporterar de om... hetsen.

I senaste avsnittet av Rinkside så har vi ett bra exempel.
Lars frågar Fredrik vad han tycker om soppan att Gidlöf då är klar för oss. Fredrik är lite frågandes, säger att det är helt enligt reglerna och vad menar han med soppan, Lars säger att ja, det här med att han är fram och tillbaka, helt plötsligt ska han dit, sen ska han spela J20, sen ska han komma men kommer inte osv.
Men för att citera Kimby, den spekulationen är hos media.
Kollar man på vad Djurgården har sagt så har det varit att Wikegård för en diskussion med Johansson, och just nu kör vi med våra målvakter, Gidlöf kör med J20, thats it.
Media målar upp en bild av att det har varit en jävla cirkus, och det kanske det har varit, men det är ju medias cirkus, inte Djurgårdens.

Gällande Brattström som du skrev först så kan jag ändå förstå vad de menar. Jag är ingen expert men jag kollade alla matcher mellan BIK-gnaget och jag kan nog inte räkna på två händer hur många avgörande räddningar Victor står för. Jag blev själv chockad när jag såg hans siffror, men det är mer än siffrorna här.
DIFLuWi

Säsongen 2024/25

Inlägg av DIFLuWi »

DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-04-16 09:32:34
DIFLuWi skrev: 2025-04-16 09:02:07 Kollar lite stats och jämför vad som skrivs i diverse media.

If u watch the news you're missinformed, if u miss the news you're uninformed.

Det är något jag har tagit med mig senaste åren och även om citatet inte passar in perfekt här så är det som det alltid är, media är kanske den största boven till det du skriver. Det är ju oftast dem som målar upp ett problem, ett problem som inte finns, sen skapas det rubriker på det problemet.
Det är så mycket skitsnack och skräp där ute idag så man blir mörkrädd. Media driver ju på den här hetsen, sen rapporterar de om... hetsen.

I senaste avsnittet av Rinkside så har vi ett bra exempel.
Lars frågar Fredrik vad han tycker om soppan att Gidlöf då är klar för oss. Fredrik är lite frågandes, säger att det är helt enligt reglerna och vad menar han med soppan, Lars säger att ja, det här med att han är fram och tillbaka, helt plötsligt ska han dit, sen ska han spela J20, sen ska han komma men kommer inte osv.
Men för att citera Kimby, den spekulationen är hos media.
Kollar man på vad Djurgården har sagt så har det varit att Wikegård för en diskussion med Johansson, och just nu kör vi med våra målvakter, Gidlöf kör med J20, thats it.
Media målar upp en bild av att det har varit en jävla cirkus, och det kanske det har varit, men det är ju medias cirkus, inte Djurgårdens.

Gällande Brattström som du skrev först så kan jag ändå förstå vad de menar. Jag är ingen expert men jag kollade alla matcher mellan BIK-gnaget och jag kan nog inte räkna på två händer hur många avgörande räddningar Victor står för. Jag blev själv chockad när jag såg hans siffror, men det är mer än siffrorna här.
Så är det, och jag känner i nuläget att det är TV4 och hockeynews som går i bräschen för hetsen.

Lite som hetsen kring konfettin på hovet. Att Klasen går ut i speakerbåset och sen rubriken om "Matchen avbryts pga inkastade föremål! Klasen skällde ut supportrar".
Då ska alla bänder ut i soc-med och ojja sig över att deras arenor kommer bli sönderslagna, stockholmslag bara förstör, tomma läktare osv.
Vafan, det var ett gäng ungar (kanske...) som kastade konfetti som hamnade på isen.
Onödigt? Ja
Olyckligt? Ja
Ofarligt? I stort sett.

Det är konfetti. Som kastas i glädje. Får större konsekvenser just för att det är farligt för spelarna och sjukt störigt när det händer, men media och bönderna målar upp det som att det är mynt, knivar och bengaler som kastas in av maskerade hulliganer som är beredda på storslagsmål.

Finns liksom ingen rimlighet, vett och sans längre.

Klart att jag också förstår vad de menar med Brattström, han ahr varit riktigt bra och är den kanske största anledningen till att gnihet är där de är. Men även där blir det så onyanserat. DIF har stora målvaktsproblem, gnihet har en vägg.
Så enkelt är det liksom inte.
DjurgårdareiNorrland

Säsongen 2024/25

DIFLuWi skrev: 2025-04-16 10:03:23
DjurgårdareiNorrland skrev: 2025-04-16 09:32:34

...
Så är det, och jag känner i nuläget att det är TV4 och hockeynews som går i bräschen för hetsen.

Klart att jag också förstår vad de menar med Brattström, han ahr varit riktigt bra och är den kanske största anledningen till att gnihet är där de är. Men även där blir det så onyanserat. DIF har stora målvaktsproblem, gnihet har en vägg.
Så enkelt är det liksom inte.
De är väldigt duktiga på att vrida och vända resonemang som fungerar åt ena hållet men inte det andra. Till exempel när MP i Hockeynews säger att Hugos 90,6% inte räcker för avancemang, men Brattström sitter på 90,5%.
Då får man ju isåfall utveckla varför man tror på Brattström. Nu blir det istället väldigt skeva analyser.
GULD
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av GULD »

Efter HN hetsande borde samtliga Avsluta Abonnemangen
I protest

Det är svårare med TV4 om det inte finns andra alternativ att se hockeyn annars borde folk även avsluta TV4 oxå

Svenska journalister och deras åsikter behöver få konsekvenser.

Att Eken skriver bra väger inte upp dom andras skit dom skriver
The DIF ONE
Användarvisningsbild
Philly Flu

Säsongen 2024/25

Inlägg av Philly Flu »

GULD skrev: 2025-04-16 12:25:50 Efter HN hetsande borde samtliga Avsluta Abonnemangen
I protest

Det är svårare med TV4 om det inte finns andra alternativ att se hockeyn annars borde folk även avsluta TV4 oxå

Svenska journalister och deras åsikter behöver få konsekvenser.

Att Eken skriver bra väger inte upp dom andras skit dom skriver
En journalists främsta uppgift är att informera allmänheten genom att samla in, analysera och rapportera nyheter och information på ett objektivt och korrekt sätt.
TV4s och andra hockeyjournalister skapar ett intresse på saker de själva hittar på som de sedan dissekerar och skapar nya nyheter av.
Skriv svar