Okej. Många slutspel och SM-guld också?Donkels-3.0 skrev: ↑2025-04-13 15:27:29Typ en miljon ggr bättre än tex Andrén...Praetori skrev: ↑2025-04-13 15:13:02Leksing skulle det stå
Han är ung och oprövad så jag tycker absolut inte att vi skall förvänta oss för mycket. Duktig men jäkligt valpig när det blir kaosigt, som yngre slipsar tenderar att vara. Hävelid behöver avlastning och statusen på Andrén verkar ju tämligen oklar men ska vi lira Gidlöf är det isf tidigt. Innan polletten trillat ner för honom.
Silly Season 2025/26
Silly Season 2025/26
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
- diftobbe89
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
Börjar ju nästan gilla dig gubben.Jim Morrison skrev: ↑2025-04-12 20:09:19 Albin Grewe ska ha nytt och det säger jag inte bara för målet ikväll. Vi snackar kulturbärare deluxe som gör jobbet varje kväll.
Underskattat spelsinne dessutom tycker jag.
Spela fult
-
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2025/26
Fast fortfarande bättrePraetori skrev: ↑2025-04-13 16:50:24Okej. Många slutspel och SM-guld också?Donkels-3.0 skrev: ↑2025-04-13 15:27:29Typ en miljon ggr bättre än tex Andrén...Praetori skrev: ↑2025-04-13 15:13:02Leksing skulle det stå
Han är ung och oprövad så jag tycker absolut inte att vi skall förvänta oss för mycket. Duktig men jäkligt valpig när det blir kaosigt, som yngre slipsar tenderar att vara. Hävelid behöver avlastning och statusen på Andrén verkar ju tämligen oklar men ska vi lira Gidlöf är det isf tidigt. Innan polletten trillat ner för honom.
Silly Season 2025/26
Det återstår ju att se. Nu är det inte så många målvakter vi har som kommer få chansen så det blir lite avigt att jämföra ifs mot buts. Går det på röven blir den enda frågan vad vi kunde gjort annorlunda och om rätt spelare spelade.Donkels-3.0 skrev: ↑2025-04-13 17:00:00Fast fortfarande bättrePraetori skrev: ↑2025-04-13 16:50:24Okej. Många slutspel och SM-guld också?Donkels-3.0 skrev: ↑2025-04-13 15:27:29Typ en miljon ggr bättre än tex Andrén...Praetori skrev: ↑2025-04-13 15:13:02Leksing skulle det stå
Men folk här på forumet har ju uttryckt en önskan om att dr hellre torskar med Gidlöf i kassen än spelar med vårat ordinarie målvaktspar så jag antar att det är någon form av mental big-brain-move jag inte riktigt kan ta in som ligger bakom logiken.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
-
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2025/26
Har du sett Andrén spela i år eller är du Andreasson in disguisePraetori skrev: ↑2025-04-13 17:07:13Det återstår ju att se. Nu är det inte så många målvakter vi har som kommer få chansen så det blir lite avigt att jämföra ifs mot buts. Går det på röven blir den enda frågan vad vi kunde gjort annorlunda och om rätt spelare spelade.Donkels-3.0 skrev: ↑2025-04-13 17:00:00Fast fortfarande bättrePraetori skrev: ↑2025-04-13 16:50:24Okej. Många slutspel och SM-guld också?Donkels-3.0 skrev: ↑2025-04-13 15:27:29Typ en miljon ggr bättre än tex Andrén...Praetori skrev: ↑2025-04-13 15:13:02
Leksing skulle det stå
Men folk här på forumet har ju uttryckt en önskan om att dr hellre torskar med Gidlöf i kassen än spelar med vårat ordinarie målvaktspar så jag antar att det är någon form av mental big-brain-move jag inte riktigt kan ta in som ligger bakom logiken.
-
Silly Season 2025/26
Skulle det vara någon form av heroisk grej att hävda att man hellre förlorar med Andrén/Hävelid eller, jag fattar inte?Praetori skrev: ↑2025-04-13 17:07:13Det återstår ju att se. Nu är det inte så många målvakter vi har som kommer få chansen så det blir lite avigt att jämföra ifs mot buts. Går det på röven blir den enda frågan vad vi kunde gjort annorlunda och om rätt spelare spelade.Donkels-3.0 skrev: ↑2025-04-13 17:00:00Fast fortfarande bättrePraetori skrev: ↑2025-04-13 16:50:24Okej. Många slutspel och SM-guld också?Donkels-3.0 skrev: ↑2025-04-13 15:27:29Typ en miljon ggr bättre än tex Andrén...Praetori skrev: ↑2025-04-13 15:13:02
Leksing skulle det stå
Varför skulle det vara annorlunda med Gidlöf in/Andrén läktare än typ F Eriksson in/Larsson läktare?
Det är ingen välgörenhet vi driver. Är spelarna inte proffs nog att förstå det så förtjänar man att sitta på läktaren ändå.
Nu har vi chansen att öka konkurrensen på målvaktssidan och avlasta Hävelid om han skulle behöva, plus ha chansen att gå upp, blir inte bättre än så.
Men du menar hellre att du står och faller med Andrén bara alla är nöjda, eller?
-
Silly Season 2025/26
VI vet att Brattström kommer vakta deras kasse.
Dom har ingen aning om vem vi kommer starta.
Genialiskt
Genialiskt

Silly Season 2025/26
Förstår inte diskussionen, det är väl helt självklart ett uppköp att ha Hävelid/Gidlöf som båda är matchuppvärmda än Hävelid/Andren.
-
Silly Season 2025/26
Vi har alltså Hävelid, Gidlöf, Munther som är i matchtempo. Andren om det skulle skita sig helt med de tre andra.
Kör vi över Brattström direkt så är det klart sen
Kör vi över Brattström direkt så är det klart sen
Silly Season 2025/26
Har du sett Gidlöf spela på senare eller i en finalserie?Donkels-3.0 skrev: ↑2025-04-13 17:20:58Har du sett Andrén spela i år eller är du Andreasson in disguisePraetori skrev: ↑2025-04-13 17:07:13Det återstår ju att se. Nu är det inte så många målvakter vi har som kommer få chansen så det blir lite avigt att jämföra ifs mot buts. Går det på röven blir den enda frågan vad vi kunde gjort annorlunda och om rätt spelare spelade.Donkels-3.0 skrev: ↑2025-04-13 17:00:00Fast fortfarande bättre
Absolut, grabben har potential. Men det tyckte folk om Lidö också och han visade sig ha en bra bit kvar innan han är "där". Det är en sak att lira seriespel och något helt annat när matcherna verkligen gäller i ett slutspel.
Det enda "facit" vi har på Gidlöf i dylika matcher är mot våra egna juniorer och då var det fan inte förtroendeingivande.
Hävelid är också ung men har JVM och kvart och semi och Andrén har bevisat sig när det verkligen gällde (och vann SM på kuppen plus att han höjde sig enormt i slutspelet förra säsongen).
Förhoppningarna på en slips som inte lirat en enda match för oss måste ju hållas på rimliga nivåer?
Han måste isf kunna komma in och spela med noll press. Att han KAN prestera är det nog ingen som tvivlar på men varför folk tror att en fjunis skall klara en press och att en SM vinnare inte skulle göra det är tokigt. Folks magiska-tänkande-barna-tro är fasiken hejdlöst.
Silly Season 2025/26
Jag orkar inte hitta citaten just nu men det handlade om folk som skrev att de hellre förlorade med Gidlöf i kassen än ens spelade med nuvarande besättning. Dvs sluspelsförlust och HA nästa säsong pga en för oss helt oprövad målvakt kunde man ta men inte spel med egna slipsar.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-04-13 17:30:33Skulle det vara någon form av heroisk grej att hävda att man hellre förlorar med Andrén/Hävelid eller, jag fattar inte?Praetori skrev: ↑2025-04-13 17:07:13Det återstår ju att se. Nu är det inte så många målvakter vi har som kommer få chansen så det blir lite avigt att jämföra ifs mot buts. Går det på röven blir den enda frågan vad vi kunde gjort annorlunda och om rätt spelare spelade.Donkels-3.0 skrev: ↑2025-04-13 17:00:00Fast fortfarande bättre
Varför skulle det vara annorlunda med Gidlöf in/Andrén läktare än typ F Eriksson in/Larsson läktare?
Det är ingen välgörenhet vi driver. Är spelarna inte proffs nog att förstå det så förtjänar man att sitta på läktaren ändå.
Nu har vi chansen att öka konkurrensen på målvaktssidan och avlasta Hävelid om han skulle behöva, plus ha chansen att gå upp, blir inte bättre än så.
Men du menar hellre att du står och faller med Andrén bara alla är nöjda, eller?
Det är nån form av hacka-sig-själv-i-hjärman-med-en-gaffel logik som jag inte begriper.
ONT så skall vi spela de som är bäst. Bäst på träning och bäst på match. Det är inga konstigheter. Om det är Hävelid, Andrén, Gidlöf eller Munther spelar ingen roll i min bok.
Att däremot fån fnatt och spela spelare på grund av förutfattade meningar, trolldom eller andra orsaker än dagsform/prestation och högstanivå är galet.
Hävelid har, tro det eller ej, varit slutspelets bästa slips så här långt i GAA varför gråtrunkandet kring kolsäckarnas slipsar framstår som rätt märkligt. I alla fall om man faktiskt sett matcherna och prestationerna. Alla slipsar utom Korhonen och i viss mån Leinonen har blandat och gett och de två sistnämnda spelade inte så många matcher att det är relevant att dra några större växlar av.
- Disciplinnämnden
- Medlem: Ja, ständig medlem
Silly Season 2025/26
Får man matcha en målis som extra spelare? Iså fall borde vi göra det i första laguppställningen för att fucca med dom helt.Knickedick skrev: ↑2025-04-13 17:39:43 VI vet att Brattström kommer vakta deras kasse.
Genialiskt![]()

-
Silly Season 2025/26
Ja eller sätt honom i förstakedjan och sen har du bara typ Klasen eller vem som helst som ”extra player” i line- upen men när matchen börjar kör man bara som vanligt.Disciplinnämnden skrev: ↑2025-04-13 20:19:11Får man matcha en målis som extra spelare? Iså fall borde vi göra det i första laguppställningen för att fucca med dom helt.Knickedick skrev: ↑2025-04-13 17:39:43 VI vet att Brattström kommer vakta deras kasse.
Genialiskt![]()
![]()

Silly Season 2025/26
Läste nånstans att Andrén skrivit på för nån klubb. Någon som vet vilken?
-