Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Användarvisningsbild
schampo

Säsongen 2024/25

Inlägg av schampo »

Knickedick skrev: 2025-04-13 17:53:09
schampo skrev: 2025-04-13 17:22:55 Fan, vet varken ut eller in med Gidlöf!
Vad tänker man? Att Giflöf kliver in nu och står, eller är tanken han ska vakta båsdörren?
Såhär funderar ju Gnaget också om vem vi ska ställa i mål.
Och med det vill du ha sagt vad?
Djurgår'n tills jag dör,
jag é Djurgår'n tills jag dör.
Jag vet, jag är säker,
jag é Djurgår'n tills jag dör
Knickedick
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av Knickedick »

schampo skrev: 2025-04-13 18:02:21
Knickedick skrev: 2025-04-13 17:53:09
schampo skrev: 2025-04-13 17:22:55 Fan, vet varken ut eller in med Gidlöf!
Vad tänker man? Att Giflöf kliver in nu och står, eller är tanken han ska vakta båsdörren?
Såhär funderar ju Gnaget också om vem vi ska ställa i mål.
Och med det vill du ha sagt vad?
Att vi blir svårlästa.
Oftast vill man scouta/läsa in sig på motståndarnas målvakt.
Användarvisningsbild
schampo

Säsongen 2024/25

Inlägg av schampo »

Du tänker så :lol:
Tänkt du skulle va dryg mot mig! My bad
Djurgår'n tills jag dör,
jag é Djurgår'n tills jag dör.
Jag vet, jag är säker,
jag é Djurgår'n tills jag dör
Användarvisningsbild
mforce

Dif-Aik

Inlägg av mforce »

JiWe skrev: 2025-04-13 17:11:24 Det är final och det är den som ska vinnas vilket varit målsättningen hela tiden. Att det är råttorna som står som motstånd får ses som sekundärt i det stora hela. Det är ett motstånd som ska besegras.

Sen så är det givetvis speciella matcher, kommer snackas om och kring det mest hela tiden och SM slutspelet har väl aldrig känts så intetsägande som nu. Hett som satan och stort intresse.

Så just därför ska fokus ligga på finalen som ska vinnas.
Så borde det naturligtvis vara men för mig är det närapå tvärtom. Det här handlar om mer än att ta steget till SHL
Knickedick

Säsongen 2024/25

Inlägg av Knickedick »

schampo skrev: 2025-04-13 18:11:15 Du tänker så :lol:
Tänkt du skulle va dryg mot mig! My bad
Skulle jag väl aldrig :lol:
Praetori

Dif-Aik

Inlägg av Praetori »

mforce skrev: 2025-04-13 18:19:01
JiWe skrev: 2025-04-13 17:11:24 Det är final och det är den som ska vinnas vilket varit målsättningen hela tiden. Att det är råttorna som står som motstånd får ses som sekundärt i det stora hela. Det är ett motstånd som ska besegras.

Sen så är det givetvis speciella matcher, kommer snackas om och kring det mest hela tiden och SM slutspelet har väl aldrig känts så intetsägande som nu. Hett som satan och stort intresse.

Så just därför ska fokus ligga på finalen som ska vinnas.
Så borde det naturligtvis vara men för mig är det närapå tvärtom. Det här handlar om mer än att ta steget till SHL
Nu gissar jag men jag tror fasiken att derbyn-mekanismerna kommer hamna i baksätet jämfört med final-mekanismerna.
Det är inte bara swagger och sköna uttalanden för fans och media utan det kommer gå djupt in i skallarna på spelare i båda lagen. Rutin och erfarenheter av allvaret kan vara viktigare än något annat.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Användarvisningsbild
Doyle 1

Dif-Aik

Inlägg av Doyle 1 »

Det finns två viktiga saker att bryta i första finalen. Dels vinna första för att bryta upp derbyfrossan o 2 att knäcka Brattströms magi så han blir mänsklig o gärna utbytt. Så final 1 är succé eller fiasko. Vi behöver en bra start med andra ord. Gärna 2 vinster direkt.
Användarvisningsbild
captcash

Dif-Aik

Inlägg av captcash »

Lotto, 50/50, kan gå precis hur som helst känner jag.
"Jag kan verkligen inte hitta en enda match där ett lag skjutit 29 skott i en period och gjort 0 mål." (detta över 33000 perioder).
Hillberry blue

Dif-Aik

Inlägg av Hillberry blue »

Första matchen kan bli en vattendelare…
Babek

Säsongen 2024/25

Inlägg av Babek »

Fan jag slängs verkligen mellan olika scenarier.
1: Vi tar det ganska enkelt med 4-1 med jämna matcher men vår rutin gör att vi drar det längsta strået. Känsla hos Gnaget är en viss nöjdhet med att tagit sig till final. Medan vi bara är nöjda vid avancemang.

2: Ser ut som grundserien, Brattström en mur och Gnaget är extremt effektiva på omställningar och Gnaget går upp 4-1.

3: Lagen vinner sina hemmamatcher och går till match 7. Väldigt mycket skador o avstängningar och det laget som är kyligast vinner.
HCCL

Säsongen 2024/25

Inlägg av HCCL »

Måste ju säga att det är rätt komiskt att läsa kommentarerna på sportbladet om att vi tar in Gidlöf, mycket ohyra och bönder som gnäller…🤣🤣🤣
Osten östlund

Säsongen 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Som Kimby sa:

Typ ha focus på målet, pokalen och SHL. Se det positiva!
Babek

Dif-Aik

Inlägg av Babek »

Fan jag väljer att tänka optimistiskt nu. I grundserien så vann Gnaget mycket på Brattström och inställning. Nu är det så mycket mer på spel som jag tror blir till vår fördel med all rutin och ändå 3 raka finaler nu. Hos gnagarna jag känner så finns det en del nöjdhet man att bara vara i final. Det får vi utnyttja så tar vi det här!
niz

Säsongen 2024/25

Inlägg av niz »

Vi borde ha en enorm fördel att i en match mer få spela med nästan bara hemmapublik. Men så är det gnaget vi möter med allt vad det kan innebära
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Dif-Aik

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Hillberry blue skrev: 2025-04-13 19:40:19 Första matchen kan bli en vattendelare…
Tänker också så. Jag vill tro att vi är det bättre laget och att aik är ett sämre lag än ssk. Med derbylogiken in som faktor vill jag se första matchen för att se hur matchutvecklingen blir.
Men ok, så här innan. Jag tror vi tar detta. Jag säger 4-1 i matcher. Tror hjärnspökena försvann i samband med gårdagens segervrål. :D
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Skriv svar