– Du vill alltid ha ett bra djup på samtliga positioner i laget. Vi har Hugo som är vår förstamålvakt och som har spelat väldigt, väldigt bra, nu får vi även in Marcus som är en talangfull målvakt i samma ålder. Dessutom har vi en mycket rutinerad pjäs i Viktor Andrén
Vore jäkligt kul om Grewe kunde ta över råttdödar manteln från Jens Jakobs som var råttdödare i kvalserien när det sist begav sig. Manteln har hängt länge i garderoben men Grewe kan nog bli den som klär sig bäst i den.
Bra att man plockar in Gidlöf. Han får lära känna laget och träna med oss.
Om Hugo går sönder står vi med två backuper som kan lira, istället för en. Då har jag räknat bort Munther.
Behöver inte betyda att han ska spela, men råtta har ju visat förut att man inte drar sig för fulknep.
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
DIFLuWi skrev: ↑2025-04-13 13:23:27
Bra att man plockar in Gidlöf. Han får lära känna laget och träna med oss.
Om Hugo går sönder står vi med två backuper som kan lira, istället för en. Då har jag räknat bort Munther.
Behöver inte betyda att han ska spela, men råtta har ju visat förut att man inte drar sig för fulknep.
Tippar på att Gidlöf får match 3?
Bra för Hugo med att få vila nån dag extra. Är ju ett fruktansvärt tryck.
Drömscenariot är att han kommer från pojkrummet i dalarna. Ej uppfattat hypen och pressen. Bara spelar avslappnat och utvilad.
Oväntat men bra agerat - det vore löjligt naivt att förvänta sig att Hävelid skulle klara av att spela hela finalserien själv utan att bli trött eller skadad.
Vikas skrev: ↑2025-04-13 13:34:39
Det var som fan.
Oväntat men bra agerat - det vore löjligt naivt att förvänta sig att Hävelid skulle klara av att spela hela finalserien själv utan att bli trött eller skadad.
Speciellt när han stått alla 11 slutspelsmatcher hittills
Vikas skrev: ↑2025-04-13 13:34:39
Det var som fan.
Framförallt skadad skulle jag säga, ohyran kommer inte att dra sig för att spela fult!