Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Äppelmos
Säsongskort: Ja

Inlägg av Äppelmos »

blocco skrev:
Joas skrev:Ja det gör men det spelar väll för fan ingen roll om man informerar på flera ställen att DIF spelar och att den visas på TV.
Okej, då skriver jag en sammanfattning om min uppväxt i denna tråden då.

Skulle egentligen bara vara ett mejl till min psykolog, men spelar väl ingen roll om jag informerar på flera ställen.
Varför måsta alla vara på och hugga så fort man tycker nån gör fel? Shit låt de gå bara?

Va och såg båda matcherna måste säga att jag är imponerad av årets lag, vi vinner mer tekningar, snabbare igenom banan och fassnar lätt i anfallszon...Ragge ser kanon bra ut, våran kapten är bättre en någonsin känns de som och junior linen trampar igenom isen! Komemr bli en spännande sesong!
Joas

Inlägg av Joas »

blocco skrev:
Joas skrev:Ja det gör men det spelar väll för fan ingen roll om man informerar på flera ställen att DIF spelar och att den visas på TV.
Okej, då skriver jag en sammanfattning om min uppväxt i denna tråden då.

Skulle egentligen bara vara ett mejl till min psykolog, men spelar väl ingen roll om jag informerar på flera ställen.
Suck!!!
Användarvisningsbild
Stanowski

Inlägg av Stanowski »

Det "nya" laget verkar ha kommit igång rejält, tredje raka segern,
Längtar så hårt till seriepremiären nu!

Någon ny back på ingång?
Tror fortfarande vi kommer få Ekman på artist kontrakt iår =)
Alltid, Oavsett
Peter Nilsson

Inlägg av Peter Nilsson »

Stanowski skrev:Det "nya" laget verkar ha kommit igång rejält, tredje raka segern,

Någon ny back på ingång?
Kan man verkligen få svenska spelare på artistkontrakt?
Användarvisningsbild
Pettson

Inlägg av Pettson »

Peter Nilsson skrev:
Stanowski skrev:Det "nya" laget verkar ha kommit igång rejält, tredje raka segern,

Någon ny back på ingång?
Nä, man måste vara utländsk medborgare.
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3135731.ab
Användarvisningsbild
samiam

Inlägg av samiam »

Pettson skrev:
Peter Nilsson skrev:

Någon ny back på ingång?
Det tror jag att man kan , jag tänker då på D.Tjärnqvist när han inte kunde skriva på för DIF för att han hade spenderat sommaren i sverige och fick väl bara vistas i sverige i 6 månader .

Det kan varit något med skatteverket också kommer inte ihåg exakt
DIF kommer vara nummer 1 igen
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

samiam skrev:
Pettson skrev:
Peter Nilsson skrev:

Någon ny back på ingång?
Det tror jag att man kan , jag tänker då på D.Tjärnqvist när han inte kunde skriva på för DIF för att han hade spenderat sommaren i sverige och fick väl bara vistas i sverige i 6 månader .

Det kan varit något med skatteverket också kommer inte ihåg exakt
Du kan ju komma undan artistskattestrulet om du istället ger spelaren en fet signing on bonus. Fast å andra sidan kanske de ryska skatterna är högre än våra?
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

Kom och tänka på det här med transferfönster nu när det står lite rykten i fotbollens värld. Men visst finns det en deadline för övergångar inom elitserien också?

Kan vara bra och veta innan man börjar oroa sig för om det kommer någon ny back eller inte.

Minns ett inlägg som TheRocket1 skrev om Maxim Kondratiev i Anaheim att om han inte imponerade träningscampen så borde DIF kanske kunna vara med och slåss om hans namnteckning. "Campen" är i september nån gång tror jag så det borde alltså vara fritt fram med övergångar fram till i början av oktober.
robin_dif

Inlägg av robin_dif »

Struten skrev:Kom och tänka på det här med transferfönster nu när det står lite rykten i fotbollens värld. Men visst finns det en deadline för övergångar inom elitserien också?

Kan vara bra och veta innan man börjar oroa sig för om det kommer någon ny back eller inte.

Minns ett inlägg som TheRocket1 skrev om Maxim Kondratiev i Anaheim att om han inte imponerade träningscampen så borde DIF kanske kunna vara med och slåss om hans namnteckning. "Campen" är i september nån gång tror jag så det borde alltså vara fritt fram med övergångar fram till i början av oktober.
Inte ens chans, finns bara en liga för ryssar förutom NHL.
Användarvisningsbild
Crashmash
Medlem: Ja, vanlig medlem

Inlägg av Crashmash »

Är det inte fritt fram till 31 januari?
Användarvisningsbild
Struten

Inlägg av Struten »

robin_dif skrev:
Struten skrev:Kom och tänka på det här med transferfönster nu när det står lite rykten i fotbollens värld. Men visst finns det en deadline för övergångar inom elitserien också?

Inte ens chans, finns bara en liga för ryssar förutom NHL.
Nu menade inte jag att vi skulle försöka få hit just Kondratiev, utan mer att TheRocket1 (som brukar ha koll på det mesta) skrev i sitt inlägg att om spelare i Kondratievs situation inte imponerar så kan man vara framme och hugga på dem efter "campen".

I mitt förra inlägg använde jag bara det som ett exempel. Jag ville bara få reda på när transferfönstret stängs.

Men jag förstår missförståndet.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Den stora frågan kvarstår: Var är Linkan?
Användarvisningsbild
Busmicke

Inlägg av Busmicke »

Vad jag hörde var att han hade någon mindre åkomma, och då är det ju lika bra att han vilar nu, och är fit for fight när det börjar gälla något istället.
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Fricke skrev:Den stora frågan kvarstår: Var är Linkan?
En mindre hjärnskakning hörde jag efter Kärpätmatchen.
Användarvisningsbild
Busmicke

Inlägg av Busmicke »

Diffe89 skrev:
Fricke skrev:Den stora frågan kvarstår: Var är Linkan?
En mindre hjärnskakning hörde jag efter Kärpätmatchen.
En orsak så god som någon.. Vila skallen och kör järnet mot Luleå istället.
Låst