Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Manijock
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av Manijock »

Aikarna jublar naturligtvis över att det inte tillåts bortasupportrar. Varit inne på det förut, men en fullsatt Glob där vi slaktar dem på läktarna match efter match brukar sätta tonen även på isen. Där pustar Solna ut!
EspenK

Säsongen 2024/25

Inlägg av EspenK »

Vad är Thores och Krugers status. Sömnlös!

Make or break om de kan vara med känns det som.

Hoppas vi lärt oss att vi måste ha med fysiska spelare som Brodin framför tunnare som costmar.
Användarvisningsbild
Eriksson

Säsongen 2024/25

Inlägg av Eriksson »

Heraklion skrev: 2025-04-12 22:28:42
Eriksson skrev: 2025-04-12 15:15:53
Heraklion skrev: 2025-04-11 22:06:34
Eriksson skrev: 2025-04-11 21:28:41
Heraklion skrev: 2025-04-11 21:06:31

Exakt

Blir spyfärdig av veka losers här inne.

Hoppas vi går vidare. För vi kommer slå dem med vårt bättre lag och det kommer bli episkt
Jo fn, dina siarord brukar ju stämma....
Heraklion skrev: 2025-03-26 09:55:54 Förstår inte för allt smör i Småland hur du kan se ajk, med sitt mittenlag till trupp, som segrare mot t.ex. Karlskoga eller Södertälje i bäst av sju. Ännu mindre oss, som är bättre på alla punkter (numera inkl. målvakt), och dessutom utvilade?

Det måste ju vara en känslomässig reaktion på tidigare derbytorskar? För kvaliteten finns inte i Ajks trupp.
Jag hade fel om skoga, ja. Skulle det rättfärdiga att man sitter här och sprider losermentalitet? Annars ser jag inte riktigt poängen med att du tar upp det

Står fast vid att vi skulle ta dem och att även Tälje skulle göra det.
Skulle säga att du mera fel än så, Inte ett rätt angående Björklöven, Karlskoga, SSK och AIK, tokfel om Brattström osv...
Först så skulle ju Björklöven tvåla till AIK, sen så skulle BIK göra samma sak... Och hur gick det?

Som grädde på moset så sitter du å skriker om loosermentalitet för att vissa inte tycker som du, stabilt skulle jag säga.
Du verkar inte se träden för skogen är i vägen, eller?

Men visst, en del människor vägrar ju se det uppenbara
Jag tippade att Löven skulle vinna med 4-3, ja. Sen trodde jag Skoga skulle ta det, ja. So?

Förstår inte vad du menar med tokfel om SSK eller om din idol Brattström. Vad är det som inte stämmer?

Kommer självklart fortsätta slå ner på alla s.k. som djurgårdare som sitter anonymt och hånar våra målvakter eller sprider defaitistism. Varför skulle det vara okej att göra det?
Förstår att du är livrädd för att ändra dina åsikter då det förmodligen skapar obehaglig kognitiv dissonans, vilket du undviker genom att hålla fast vid din ursprungliga övertygelse

Ja du, får trumpfeeling över dina uttalanden, nu förstår jag att jag diskuterar med en fanatiker.
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Användarvisningsbild
schampo

Säsongen 2024/25

Inlägg av schampo »

Ursäkta en uböling nu som kanske ställer dumma frågor!
Men på kortsidan där klacken står.
Har DIF och AIK olika ”sidor” eller mer att AIK står mer på vänster sida, (sett i tv-soffan) DIF hela
Djurgår'n tills jag dör,
jag é Djurgår'n tills jag dör.
Jag vet, jag är säker,
jag é Djurgår'n tills jag dör
DIFLuWi

Säsongen 2024/25

Inlägg av DIFLuWi »

schampo skrev: 2025-04-13 08:18:34 Ursäkta en uböling nu som kanske ställer dumma frågor!
Men på kortsidan där klacken står.
Har DIF och AIK olika ”sidor” eller mer att AIK står mer på vänster sida, (sett i tv-soffan) DIF hela
Tror gnihet har samma storlek på sektionen, men större svårigheter att fylla ut den så att säga… :wink:
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
Ligaya

Säsongen 2024/25

Inlägg av Ligaya »

Motter skrev: 2025-04-12 23:27:41 :evil:
Extremt pinsamt att läsa alla kommentarer om att ta hit Gidlöf.
Vi har ett lag som har tagit oss till final och det är det laget som ska spela
Har ni ingen som helst stolthet utan är så extremt pissnödiga på att vinna oavsett hur det går till?
Visa för FAN att ni är RIKTIGA supportrar som stöttar det lag som tillsammans slitigt för skölden hela säsongen i vått och torrt
Man skäms för att vara Djurgårdare när man läser era sanslösa påhopp på målvakterna
Andra lag kanske har heta målvakter men man vinner och förlorar som ETT LAG där hela truppen sliter för klubben.

Truppsammansättning pratar man om off season. Vi har en trupp som tagit oss till final och som vi ska stötta helhjärtat nu.

Att vilja plocka in en målvakt som inte har någon som helst koppling till klubben när vi är i final med två hela målvakter tillgängliga då har man helt tappat konceptet.

Går vi inte upp så är det för att andra lag är bättre helt enkelt men stoltheten måste finnas där ändå.

Jag hoppas verkligen inte att DIF:s supportrar sitter och blir våta i brallorna av drömmar om att en shejk ska komma in och köpa upp de bästa hockeyspelarna i världen så att vi kan vinna allt i all framtid.
Skulle man känna stolthet för sin klubb då?

Visa att ni är RIKTIGA supportrar och stötta ALLA i laget
Det är vi mot resten.
Fast nu var det ju DIFs ledning som aviserade att man letade målvakt mitt under säsong. Det är ju som att säga att befintlig målvaktsuppställning inte är bra nog. Något vi supportrar har påpekat hela säsongen.
Sen kan man ju såklart hålla med om att det är försent att plocka in nån i detta läge när vi redan är i final. Kunde skada mer än det gör nytta. Hävelid har trots allt spelat upp sig och gjort det bra ju längre slutspelet pågått.
coden

Säsongen 2024/25

Inlägg av coden »

coden skrev: 2025-04-11 10:00:57
Manijock skrev: 2025-04-11 09:41:28
coden skrev: 2025-04-11 09:37:00 Jag frångick alla rutiner jag brukar ha igår. Morgonkaffet dracks INTE i DIFmuggen som brukligt...DIF kepsen åkte INTE på när jag skulle till jobbet och jag kollade inte matchen ALLS och gick inte in på forumet förutom att jag kollade flashscore efter andra perren och fick fnatt.

Kommer göra samma sak imorgon...heja fram killarna nu ni härinne!!
Är du galen? Har du på riktigt druckit kaffe ur en DIFmugg på matchdag?

Sen gammalt så får muggen stå i skåpet på matchdagar för fotboll och hockey.
Hey! Alla har SINA rutiner.....poängen är att frångå dom när man vill bryta mönster :wink:
Jag offrar lördagkvällen för ER skull mina herrar!

Jag vill höra efteråt att Brodda, Grewe och Rensfeldt åkte ut på isen som fucking Hanson brothers och bara körde!

Bild
Man FÅR inte citera sig själv men det här är nog enda gången jag varit spot on i livet!
Användarvisningsbild

Säsongen 2024/25

Inlägg av #87 »

Vågar man hoppas att de ringer Gidlöf nu? Hävelids mål att förlora, men skadar ju ingenting att åtminstone låta Gidlöf träna lite med oss..
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av Mattias_87 »

#87 skrev: 2025-04-13 11:08:55 Vågar man hoppas att de ringer Gidlöf nu? Hävelids mål att förlora, men skadar ju ingenting att åtminstone låta Gidlöf träna lite med oss..
Borde helt klart vara backup. Andrén eller Munther är olämpligt.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
dlopajo

Säsongen 2024/25

Inlägg av dlopajo »

Munther. Hans situation gör mig väldigt förvirrad.

För bra för J20 men för dålig för A-laget? Han fick en chans, gjorde OK ifrån sig. Sen var det över...trots att vi hade uppenbara problem på positionen så försökte vi inte igen. Han ser ju ut att ha gjort det OK både i J20, i vårt A-lag och i de matcher han varit utlånad. Kan någon förklara varför han ändå inte fått fler chanser i slutet av säsongen?
Mash

Säsongen 2024/25

Inlägg av Mash »

Mash skrev: 2025-03-09 01:27:12 Mentalt förberedd att genomlida derbyn. Det vore krampaktigt med en finalserie mot gnaget, men vilken jävla publikfest för hockeysverige att prata om. SHL-finalen kommer framstå som SDHL i uppmärksamhetssammanhang. Fram till final ser jag dock en promenad i solskenet, ser inga större hinder faktiskt. Kanske farlig inställning.

Såg dessutom att det är första gången sedan 2001 som Djurgården vinner en serie. Tacksam för en hittills välgenomförd säsong. Äntligen slutspel!!

Vågar man tippa slutspelet? Egen jinx. Inget lär stämma men suttit och läst, funderat och analyserat sedan igår. Så här går mina tankar.

Åttondelsfinaler
Mora slår ut redan trötta Västerås (2--0)
Kan se Nybro slå ut Oskarshamn (2-1, samtliga förlängning)

Kvartsfinaler
Djurgården - Nybro (4-1)
Karlskoga - Mora (4-3)
Södertälje - Kalmar (2-4)
Löven - Gnaget (2-4)

Semifinaler
Djurgården - Kalmar (4-0)
Karlskoga - Gnaget (3-4)

Final
Publikfest a lá Stockholmsderby i nyrenoverade Globen.
Mjo så är vi här, stockholmsderby i HA-finalen. Som nämnt så stämde ingenting (förutom Gnagets väg till final, sjukt nog) men att vi skulle få uppleva Stockholmsderbyn i en HA-final var för bra för att inte hända.

Förstår alla hur stort detta är i vår hockeyhistoria?! Denna matchserie kommer bli legendarisk oavsett utfall, den kommer etsa sig fast i Djurgårdens historia som antingen det enskilda största fiaskot (efter degradering x2) eller en av de största prestationerna hittills för Djurgårdens IF som förening vid vinst.

Om vi tar med oss det jävlar anammat uppvisat av laget i semin, om alla här inne med sina offerkoftor och tvivel vänder det till hets, positivitet och tro så är SHL-platsen vår. Det är fan dags för många i Djurgårdskretsar att inse och acceptera att laget på isen är laget vi har. Hugo är inte optimal första målvakt, men han är den vi har - Get over it. Nu är det 110% stöttning, röj och hat åt aik som gäller. Förutom kampen på isen ska det vara psykning både på läktaren, arbetsplatser, familj, släkt och varenda plats. Varenda jävla sorkjävel ska veta att SHL-platsen är vår innan ens första nedsläpp har skett, gnaget är endast här för att det krävs en förlorare i finalen.

Låt hetsen börja och låt oss gå upp. VÅR TID ÄR NU!
thelinho
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av thelinho »

Sväva i det blå
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Är det otänkbart att Gidlöf plockas in som reserv nu när hans säsong är slut?
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Användarvisningsbild
Vikas

Säsongen 2024/25

Inlägg av Vikas »

Jim Morrison skrev: 2025-04-13 12:17:52 Är det otänkbart att Gidlöf plockas in som reserv nu när hans säsong är slut?
Hans säsong har varit slut länge. Vi har inte varit intresserade av någon anledning.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Vikas skrev: 2025-04-13 12:28:54
Jim Morrison skrev: 2025-04-13 12:17:52 Är det otänkbart att Gidlöf plockas in som reserv nu när hans säsong är slut?
Hans säsong har varit slut länge. Vi har inte varit intresserade av någon anledning.
Jodå!

Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Skriv svar