Djurgårdens IF - Färjestads BK, 5/1 2006
-
Grattis
Var på matchen, som vanligt en loj och dålig insats av FBK. Ett normalt sett mediokert dif lyftes till nya höjder av publiken och lyckades prestera max. 4-2 sett över matchen helt rättvist. Fick matchen delvis förstörd av en fet difsupporter som stod och hatade precis bakom mig, för mycket testesoron (felstavat?) antar jag.
Fotbollsklacken var grym men jag förstår inte all denna hybris om dif hockey och stämning. Det var 2000 supportrar där som skiter fullständigt i dif hockey och som endast var där för att fira 25-årsjubileum. Dessa pojkar och flickor ställer ju inte upp när dif behöver dem som mest (denna match undantagen). Ni får väl hoppas att några av dem i alla fall dyker upp resten av säsongen, 400pix för säsongskort för återstoden är ett grymt pris.
Är ändå lite besviken på klacken som hördes bra vissa stunder men jag hade förväntat mig mer, typ något i närheten av det Black Army etc. brukar prestera i derbyn...
Fotbollsklacken var grym men jag förstår inte all denna hybris om dif hockey och stämning. Det var 2000 supportrar där som skiter fullständigt i dif hockey och som endast var där för att fira 25-årsjubileum. Dessa pojkar och flickor ställer ju inte upp när dif behöver dem som mest (denna match undantagen). Ni får väl hoppas att några av dem i alla fall dyker upp resten av säsongen, 400pix för säsongskort för återstoden är ett grymt pris.
Är ändå lite besviken på klacken som hördes bra vissa stunder men jag hade förväntat mig mer, typ något i närheten av det Black Army etc. brukar prestera i derbyn...
-
ok
Jag ska vara rikigt ärlig Djurgården gjorde inte en av sina bästa matcher visst det blev vinst men det spelare som bremberg och thoresen kändes ganska osynliga och slarviga stora delar av matchen.
Kaffekokaren du behöver inte säga att färjestad gjorde en dålig insats, för Färjestad är inte lika bra längre det är bara att inse det blir ingen sm-final för dem i år.
Vad är det för derbyn med black army du menar? fotboll?hockey?
Kaffekokaren du behöver inte säga att färjestad gjorde en dålig insats, för Färjestad är inte lika bra längre det är bara att inse det blir ingen sm-final för dem i år.
Vad är det för derbyn med black army du menar? fotboll?hockey?
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
-
ok
Kaffekokaren om du menar i hockey så tror inte jag att du har vart med på ett sånt. För jag hade med mig ett par polare en av dem var aikare som gått på alla ishockey derbyn och han var ju imponerad innan vi ens gått in i själv arenan så jag tror knappast att black army sjunger så bra. Visserligen har de en trumma, men de är långt ifrån att höras lika bra som vi gjorde igår.
Föressten är du aikare på något sätt eller? Tänkte varfäör du hade koll på det?
Föressten är du aikare på något sätt eller? Tänkte varfäör du hade koll på det?
Det enda som betyder något är att du är där. kom igen stöd Djurgården
- Lee Harvey Oswald
- Lee Harvey Oswald
- Blåränderna går aldrig ur
edde skrev:"Sveriges grymaste tifo någonsin inom hockeyn" Vart det inte så det lät...
Men det var ju inget speciellt med det... 2st OH flaggor.. hur svårt är det att göra... hmm...
Det snyggaste tifot inom hockeyn som gjort är leksands jubileums tifo...
Sen att ni lyckas få ihop 2000 man till en match medans andra lag har runt 1000 man varje match.. det är skillnad
http://www.superstars.nu/index.php?PHPS ... &LVLC=2156
http://www.superstars.nu/index.php?PHPS ... &LVLC=2134
Skulle ni vara så många varje match visst.. då skulle ni vara en bra klack, men nu när vi va uppe i sthlm första gången så var det pinsamt att se... runt 40-50 man på eran stå plats... blev utsjugna av en buss från jkpg...
SÅ VISA ERAT STÖD VARJE MATCH OCH INTE BARA EN GÅNG OM ÅRET!
Men Bönderna där uppe tar hockeyn på allvar..Det är dreas ända sport dom har.
Vi har ett bra hockey lag fotbolls lag..
Och dom har ett halv ruttet hockey lag med en massa tokiga bönder
Ingen annan klack kan låta lika mycket som JK när vi har kommit gång och sjunga.
Senast redigerad av Blåränderna går aldrig ur den 2006-01-06 15:00:15, redigerad totalt 1 gånger.
Edde, kaffekokaren, när har FBK/Leksand haft 2000 man i klacken och när har de skrikigt högre trots att motståndarlaget gjort mål?
En vanlig syn på en match i Karlstad är väl att alla skriker "hela hallen" - som jag tror ingen vet vad som menas med det. Hellre 50 st i klacken 18 ggr varje år och en normal stor klack 6-7 ggr varje år (+slutspel) än att ha en klack som har lila färger och en mongo trumma som hörs mer än vad som skriks/sjungs. Edde, om du tittar tillbaka genom åren så märker du att det är bara den här säsongen vår publiksnitt har varit katastrofal (efter gårdagens match snittar den runt 8000) - men alla lag i elitserien slår ju det eller hur...
Kaffekokaren, som blackarmy, vars publiksnitt ligger o kravlar runt 1500!?
senaste säsongerna har det varit en tradition att våra supportrar kritiseras, men alltid slutar vårt publiksnitt med de 3 bästa i elitserien.
Det är kanske där din tå klämmer, att vi "fotbollssupportar" just nu (och alltid har haft) bättre snitt än Karlstads 'bölar' klack... Ändå kritiseras vi och konstigt nog är det ni som mest tar åt er kritiken.
"Är ändå lite besviken på klacken som hördes bra vissa stunder men jag hade förväntat mig mer, typ något i närheten av det Black Army etc. brukar prestera i derbyn..."
Vilken match såg du på? När jörgen gjorde mål var det som om Djurgår'n hade gjort mål, inte kunde man höra eller märka FBKs glädje.
En vanlig syn på en match i Karlstad är väl att alla skriker "hela hallen" - som jag tror ingen vet vad som menas med det. Hellre 50 st i klacken 18 ggr varje år och en normal stor klack 6-7 ggr varje år (+slutspel) än att ha en klack som har lila färger och en mongo trumma som hörs mer än vad som skriks/sjungs. Edde, om du tittar tillbaka genom åren så märker du att det är bara den här säsongen vår publiksnitt har varit katastrofal (efter gårdagens match snittar den runt 8000) - men alla lag i elitserien slår ju det eller hur...
Kaffekokaren, som blackarmy, vars publiksnitt ligger o kravlar runt 1500!?
senaste säsongerna har det varit en tradition att våra supportrar kritiseras, men alltid slutar vårt publiksnitt med de 3 bästa i elitserien.
Det är kanske där din tå klämmer, att vi "fotbollssupportar" just nu (och alltid har haft) bättre snitt än Karlstads 'bölar' klack... Ändå kritiseras vi och konstigt nog är det ni som mest tar åt er kritiken.
"Är ändå lite besviken på klacken som hördes bra vissa stunder men jag hade förväntat mig mer, typ något i närheten av det Black Army etc. brukar prestera i derbyn..."
Vilken match såg du på? När jörgen gjorde mål var det som om Djurgår'n hade gjort mål, inte kunde man höra eller märka FBKs glädje.
-
Gratisbiljetter? Till vilka då?edde skrev:Elvis:
Jag har inte skrivit att vi är 2000 man i klacken men för 3 år sedan var NBS uppe med 1400 supportar från jkpg, på en borta match... Då var ni tvugna att satsa och nästan dela ut biljetter gratis för att få dit folk... PINSAMT
Betalade inte HV-supportrarna 100 spänn för resa, matchbiljett, ful t-shirt och en korv med bröd...?
Väldigt vitsigt det där du fick till om mitt "nick". Bidrog väldigt mycket till debatten?Lee Harvey Oswald skrev:---> du som är gjord av trä, ljuger & får lååång näsa.
Jag har varit med förut & vet hur det brukar se ut i hemmamatchen efter årets "storsatsning"(en match per säsong) = öde, tyst & tyst som vanligt.
Men tro mig, ingen blir gladare än jag om det visar sig på torsdag att jag har fel.
Du tror inte jag varit med förr också? Byt attityd och försök bidra till det som istället är påväg att byggas upp, tröttmössa.
Som det ser ut nu kommer klacksektionen att bli slutsåld till MoDo-matchen och attityden och hockeysuget har inte varit bättre på år och dag. Du kanske inte märkte att klacksektionen även var i det närmaste utsåld till Hv-matchen 27 december också? Vi har någonting på gång som vi måste ta tillvara på.
Om du absolut tänker fortsätta negga kan du åtminstone låta bli att författa fler inlägg.
Det var normalpris på samtliga biljetter i klacken då som nu. Varför ljuga och samtidigt kalla oss pinsamma?edde skrev:Elvis:
Jag har inte skrivit att vi är 2000 man i klacken men för 3 år sedan var NBS uppe med 1400 supportar från jkpg, på en borta match... Då var ni tvugna att satsa och nästan dela ut biljetter gratis för att få dit folk... PINSAMT
Hört talas om ett uttryck som handlar om stenar och glashus?