Klacktråden - allt som rör klacken och publiken i övrigt
För övrigt, gör som jag just gjorde!
Swisha JK-Tifo! De riktiga kungarna av hovet!
123 067 07 86
Swisha JK-Tifo! De riktiga kungarna av hovet!
123 067 07 86
Det är alltid kul att spela match. Så enkelt är det.
- Philly Flu
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Jag brukar Swisha en slant då och då. Men jag måste nu passa på att hylla dessa Tifo-hjältar. Det är makalöst hur snabbt och professionellt de får ihop dessa arrangemang. Ibland vet man ju inte ens om det blir en match om två dagar eller inte. Likt förbannat får det ihop ett massivt mästerverk som saknar motstycke inom hockeyvärlden. Nu Swishar jag igen.
Det här kan måhända vara en ytterst liten parentes i klacktråden - men jag såg att Coca Carolas trummis Mårten Tolander dog i förrgår efter en tids sjukdom.
Mårten har varit med sedan bandet startade och även om han inte officiellt hyllas från JK/Klackens håll så uppskattar säkert bandet all form av kondoleanser och uppskattning på sociala medier. Coca Carola är DIF.
Mårten har varit med sedan bandet startade och även om han inte officiellt hyllas från JK/Klackens håll så uppskattar säkert bandet all form av kondoleanser och uppskattning på sociala medier. Coca Carola är DIF.
Wikegårds järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Robert Kimbys järnkaminer
Härligt att man fortsätter protestera mot Red bull. Ingen produkt som ska förknippas med idrott och DIF. Både p.g.a. produkten och p.g.a. hur de sköter klubbar. Verkar bara vara Dick som är för Red bull. Försöker väl få in ännu mer pengar. Tycker det ät lika illa som att ha alkohol som reklam.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
Det här gäller borta supportrar på Hovet. Men borde inte Djurgården införa förbud mot trumma inne på hovet. Bönderna kommer till Stockholm är ca 20 pers i deras klack och sen en stor trumma.
- Philly Flu
Jag är för att vi motionerar till årsmötet att införa trumförbud på Hovet/Globen på våra matcher. Finns ingen anledning att tillåta trumma på en ishockeymatch.
Eller har detta redan varit uppe på årsmötet?
- Disciplinnämnden
- Medlem: Ja, ständig medlem
Är grymt jävla störande även om man ser matcherna på TV med. Jag har någon dipp i hörselintervallet och vet ej om det där retar just de hertz-intervallet, men det överröstar och förstör allt annat ljud på sändningarna.Philly Flu skrev: ↑2025-10-02 12:04:04Jag är för att vi motionerar till årsmötet att införa trumförbud på Hovet/Globen på våra matcher. Finns ingen anledning att tillåta trumma på en ishockeymatch.
Eller har detta redan varit uppe på årsmötet?
Min sambo frågade vad jag lyssnade på och om jag inte skulle kolla på hockey....
–Ni gömmer er som ubåtar där ute, men inte du, Fimpen. Du ligger och flyter som en död jävla planka
Matchen mot Brynäs måste väl ändå varit droppen.
Ja, gärna förbud mot trummor på hovet. Ingen riktig klack behöver trummor. Det är för gnagare... som inte kan hålla takten.
Va det inte redan förbud mot det för typ 15+ år sedan? Någon som kommer ihåg?
Va det inte redan förbud mot det för typ 15+ år sedan? Någon som kommer ihåg?
Stämmer att det fanns ett trummförbud tidiga 2000-tal, men kommer inte riktigt ihåg varför det försvann. Endel var dock kritiska till förbudet för man ville ha riktiga läktarkamper på hovet/Globen och det gick inte om man begränsar och censurerar bortasupportrarnas möjligheter till att bedriva sin supporterkultur.
Senast redigerad av Dammigt den 2025-10-21 08:58:26, redigerad totalt 1 gånger.
Hur många klubbar använder eländet?
Tycker inte riktigt att förbud är rätt väg att gå även om det vore outsägligt skönt att slippa i vår hemmaarena.
På något sätt tycker jag inte att vi ska diktera hur andra uttrycker sitt supporterskap, alla får ha sin kultur oavsett vad man tycker om det. Någon form av hygiengräns finns väl förmodligen men jag vet inte om trumma överskrider det, hur illa jag än tycker om det.
Om de hade ändå bara hade den goda smaken att använda trumman selektivt, under en eller ett par ramsor, men inte hela tiden, så hade det varit lättare att stå ut med.
Tycker inte riktigt att förbud är rätt väg att gå även om det vore outsägligt skönt att slippa i vår hemmaarena.
På något sätt tycker jag inte att vi ska diktera hur andra uttrycker sitt supporterskap, alla får ha sin kultur oavsett vad man tycker om det. Någon form av hygiengräns finns väl förmodligen men jag vet inte om trumma överskrider det, hur illa jag än tycker om det.
Om de hade ändå bara hade den goda smaken att använda trumman selektivt, under en eller ett par ramsor, men inte hela tiden, så hade det varit lättare att stå ut med.
-
Donkels-3.0
Trummor på konserter - Ja!
Trummor på idrottsevenemang - med emfas Nej!
Trummor på idrottsevenemang - med emfas Nej!
- Disciplinnämnden
- Medlem: Ja, ständig medlem
..på sina arenor, får dom göra vad F* dom vill. På Hovet bestämmer vi.mforce skrev: ↑2025-10-21 08:50:33 Hur många klubbar använder eländet?