Axelsson i toppform då, tillsammans med Strandberg!Mattias_87 skrev: ↑2025-04-10 13:51:46Den där oväntade vinsten hade jag faktiskt glömt bort. Jag hade nog aldrig räknat in en förlust lika mycket som då. Precis som ikväll alltså.... hockey är ju ändå hockey och går inte att tippa.
Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
- caps-in-town
- Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongen 2024/25
Kan vi påminna mr Dick också om den matchen så kan detta gå vägen!Mattias_87 skrev: ↑2025-04-10 13:51:46Den där oväntade vinsten hade jag faktiskt glömt bort. Jag hade nog aldrig räknat in en förlust lika mycket som då. Precis som ikväll alltså.... hockey är ju ändå hockey och går inte att tippa.
-
Säsongen 2024/25
Precis, nu har han gjort raka motsatsen. Resultatet, en 1:a slips som ser ut som en "hängbjörk"!Donkels-3.0 skrev: ↑2025-04-10 13:54:33Han kunde flaggat på ett tidigt stadium att vi inte besitter några diamantmålisarBOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-04-10 11:31:17Förstår inte riktigt. Man kan inte göra diamanter av allt kol, eller har jag missat något?
Är väl Wikegård som är ansvarig för att ta in spelare och vi såg alla hur illa det var ifjol samt hur det såg ut under hösten. Ändå ingen reaktion från Wikegård.
Sen ja vi behöver göra mål.
Men den som inte är blind. Ser vad en bra etablerad 1:a slips gör med sitt lag ( råtta/ssk )!
Senast redigerad av Osten östlund den 2025-04-10 14:22:02, redigerad totalt 1 gånger.
-
Säsongen 2024/25
Matchserien mot Timrå, när vi åkte ner. Så var ju Dick med, behöver förtränga det först isåfall !caps-in-town skrev: ↑2025-04-10 14:18:46Kan vi påminna mr Dick också om den matchen så kan detta gå vägen!Mattias_87 skrev: ↑2025-04-10 13:51:46Den där oväntade vinsten hade jag faktiskt glömt bort. Jag hade nog aldrig räknat in en förlust lika mycket som då. Precis som ikväll alltså.... hockey är ju ändå hockey och går inte att tippa.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2024/25
Minns det som igår. Jag var positiv hela det slutspelet och förstod aldrig de flestas neggande. Efter år av mörker var vi 1 match från final, ändå var gnället mer än idag.Buford skrev: ↑2025-04-10 14:05:10Axelsson i toppform då, tillsammans med Strandberg!Mattias_87 skrev: ↑2025-04-10 13:51:46Den där oväntade vinsten hade jag faktiskt glömt bort. Jag hade nog aldrig räknat in en förlust lika mycket som då. Precis som ikväll alltså.... hockey är ju ändå hockey och går inte att tippa.
Jag trodde på det då.....men jag tror däremot INTE på det ikväll.
Orsaken enkel, då förlorade vi och vann matcher mot BRA lag. Nu har vi förlorat på eget grepp, mot ett rätt mediokert lag, det här sitter inte bara i vårt kunnande.
Inte lätt att ändra på spelare som mentalt tappat det. Syntes tydligt senast att vi hamnat i panikläge och handlingsförlamning.
Gör man det med 2-2 i matcher kan man lätt förstå vad som händer då pressen ökat till 2-3 i matcher.
Detta är Timrå-känslor , deja vu.
Spelarnas hjärnor har hamnat i "vi har allt att förlora".
Men nu ska jag logga ut, invänta match. Kräma fram en sista gnutta hopp, slå mig ned framför Tv´n, sedan tror jag det är klokast att inte logga in igen idag.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Säsongen 2024/25
Försöker att överhuvud taget inte tänka på matchen ikväll även om det är svårt. Piskar fram tankar om Dif-Wien istället, vilket inte är förknippat med ångest.
Ingen bra känsla inför ikväll alltså, även om vi och andra rett ut liknande situationer tidigare. Hoppas på lite nya recept i idéerna. Varför inte låta Kelleher och Eklund byta kedjor?
Har inte orkat läsa här sedan senaste torsken. Och blir det förlust även ikväll så tänker jag nog hålla mig undan härifrån. Men än så länge är vi inte utslagna!
Ingen bra känsla inför ikväll alltså, även om vi och andra rett ut liknande situationer tidigare. Hoppas på lite nya recept i idéerna. Varför inte låta Kelleher och Eklund byta kedjor?
Har inte orkat läsa här sedan senaste torsken. Och blir det förlust även ikväll så tänker jag nog hålla mig undan härifrån. Men än så länge är vi inte utslagna!
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
-
Säsongen 2024/25
"Chefen, han menar Gidlöf. Alla har inte studieskulder.....SirDIFalot skrev: ↑2025-04-10 15:14:02Vem har vi tackat nej till? Och i så fall, blev det en styrelsefråga?
Men majoriteten av oss är besvikna, arga etc etc nu... Låt oss minimera ev inbördeskrig? Till efter matchen iallafall"!
Senast redigerad av Osten östlund den 2025-04-10 15:45:05, redigerad totalt 3 gång.
-
Säsongen 2024/25
Att låta Eklund och kelheger byta kedja tror jag starkt på
Säsongen 2024/25
Kan bli den värsta veckan på länge med torsk x 3. SSK, Rapid Wien, HIF
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Säsongen 2024/25
Exakt, jag antog att det var styrelsen som tackade nej till det lånet…Osten östlund skrev: ↑2025-04-10 15:40:24"Chefen, han menar Gidlöf. Alla har inte studieskulder.....SirDIFalot skrev: ↑2025-04-10 15:14:02Vem har vi tackat nej till? Och i så fall, blev det en styrelsefråga?
Men majoriteten av oss är besvikna, arga etc etc nu... Låt oss minimera ev inbördeskrig? Till efter matchen iallafall"!
Säsongen 2024/25
Den här semin kan vi inte skylla på Hävelid. Har alla glömt att han räddat x antal frilägen och stått för svettiga sidledare? Hur många av alla mål är ”den skulle ha fan ta” 2-3 max? Senaste två matcherna här utespelarna sänkts sig med 150%, o då är det inget överdrivet. I pp glider klasen, kelleher och sisson runt på blå o vet inte riktigt vart dom ska ta vägen, backarna har tappat puck eller gjort icing 7 av 10 gånger och forwards kör tre på rad vid förlängd mållinje. Sen Frondell och Eklund bevisar att dom fortfarande är junisar.
Säsongen 2024/25
Nypovich skrev: ↑2025-04-10 16:54:26 Den här semin kan vi inte skylla på Hävelid. Har alla glömt att han räddat x antal frilägen och stått för svettiga sidledare? Hur många av alla mål är ”den skulle ha fan ta” 1-2 max? Senaste två matcherna här utespelarna sänkts sig med 150%, o då är det inget överdrivet. I pp glider klasen, kelleher och sisson runt på blå o vet inte riktigt vart dom ska ta vägen, backarna har tappat puck eller gjort icing 7 av 10 gånger och forwards kör tre på rad vid förlängd mållinje. Sen Frondell och Eklund bevisar att dom fortfarande är junisar.
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
Du har rätt i grunden. Vi är inte i denna situation p.g.a Hävelid. Men han gör aldrig det där "utöver det vanliga" heller som andra påpekat.Nypovich skrev: ↑2025-04-10 16:54:26 Den här semin kan vi inte skylla på Hävelid. Har alla glömt att han räddat x antal frilägen och stått för svettiga sidledare? Hur många av alla mål är ”den skulle ha fan ta” 2-3 max? Senaste två matcherna här utespelarna sänkts sig med 150%, o då är det inget överdrivet. I pp glider klasen, kelleher och sisson runt på blå o vet inte riktigt vart dom ska ta vägen, backarna har tappat puck eller gjort icing 7 av 10 gånger och forwards kör tre på rad vid förlängd mållinje. Sen Frondell och Eklund bevisar att dom fortfarande är junisar.
Avskaffa tre mot tre.