Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Osten östlund

Säsongen 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2025-04-10 11:31:17
Donkels-3.0 skrev: 2025-04-10 10:05:22 Förlust ikväll och den första som ska avgå är Andreasson
Förstår inte riktigt. Man kan inte göra diamanter av allt kol, eller har jag missat något?

Är väl Wikegård som är ansvarig för att ta in spelare och vi såg alla hur illa det var ifjol samt hur det såg ut under hösten. Ändå ingen reaktion från Wikegård.
Andresson har utåt sagt bl a

"På frågan om han tror att målvaktsparet har det som krävs för att ta Djurgården tillbaka till SHL i vår, svarar Andrdréasson:

– Jag är 100 procent säker, sedan har säkert andra åsikter om det men de går från klarhet till klarhet."

Har du sett detta nedan?

https://tv4se.services.tv4.se/artikel/r ... mma-i-vaeg

Wikegård kan väll inte gå emot eller ifrågasätta målvaktstränaren. När han är stensäker?

Visserligen ngr timmar till på sig att bevisa motsatsen, samt knäppa tvivlarna på näsan!

Men går det åt helvete? Då är Wiken högst ansvarig. Men min tolkning är att Andreasson åsikt, samt har bestämt. Att Hävelid ska sättas i denna situation helt ensam. Med en 1:a slips som stämplat ut ( Andren )!
Osten östlund

Säsongen 2024/25

HCCL skrev: 2025-04-10 11:54:09 Alltså, jag kan inte smälta att vi tackade nej till att låna in en bättre målvakt än de vi har, hur ska man kunna driva en idrottsförening eller ett företag om man ska hålla på att ta hänsyn till folks känslor?! VILL inte styrelsen att vi ska gå upp igen?
Känns ändån märkligt, ifall Wiken skulle bry sig om känslor?

Tror som några andra varit inne på " gamla skolan ". Nu har vi bestämt oss för detta. "Vi vet vad vi gör, ni kan skrika bäst ni vill".

= Stolthet/Prestige!
Ztaffenkow

Säsongen 2024/25

Inlägg av Ztaffenkow »

Vi skulle ju köpa en ny målvakt för de ihopskramlade pengarna
JiWe
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av JiWe »

Vad gäller Andreasson så har han ju nånstans gjort sitt jobb. För ingen kan väl påstå nåt annat än att Hävelid är en bättre målvakt idag än när säsongen startade? Att få utveckling på målvakter måste väl vara en av grundplåtarna i en målvaktstränares jobb gissar jag?

Sen måste han ju naturligtvis tro på sina adepter!? Vore förvisso lite uppfriskande men samtidigt helt efterblivet korkat att säga till Eken exempelvis att jo vi siktar ju på SHL men vi kommer aldrig nå dit för målisarna jag har är rätt svaga. Hugo är ju ung och har framtiden för sig men lets face it, hans tak är ungefär mitten av allsvenskan så med honom går vi aldrig upp. Viktor är en härlig person men han är helt klart slut som artist på elitnivå. Så hade jag bara haft vettiga slipsar i skåpet så hade jag kunnat trolla men nä du Eken, du behöver ju inte skriva detta då Viktor är lite känslig & vek mentalt, men det är lite tröttsamt att jobba med en medioker och en direkt usel mellan stolparna…

Jag raljerar bara för att vara övertydlig men varför går man igång på alla uttalanden som görs till media?
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av Mattias_87 »

Mår illa av tanken att det ikväll kanske blir klart att det blir en fjärde säsong i den här pissligan. Orkar verkligen inte.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Säsongen 2024/25

Inlägg av DIF_Soldier »

Mattias_87 skrev: 2025-04-10 13:10:18 Mår illa av tanken att det ikväll kanske blir klart att det blir en fjärde säsong i den här pissligan. Orkar verkligen inte.
Låt mig hjälpa dig i din mentala process: Det är redan klart. Se det så. Det blev klart i förra Det blev klart sekunden Thoresen skadades.

Sen är det upp till DIF om de motbevisar det. Få inte upp hoppet om vi vinner ikväll. Få inte upp hoppet om vi har ledningen i sista perioden i game 7.

Det blir HA, allt annat är en utopi. Och just därför tar jag semester nu. Jag kommer inte se en minut till av semifinalen. Det här får spelarna lösa om de vill något annat. Men de får inte med mig i deras skit.

Jag rekommenderar dig att göra samma sak.
Säg den glädje som varar
4-3-3

Säsongen 2024/25

Inlägg av 4-3-3 »

Det var ett jävla gnäll på målvakten. Att vi skulle ha gått upp med i princip vilken annan målvakt som helst. Att vi inte själva har gjort något mål dom sista matcherna spelar tydligen ingen roll. Om man bara räknar mål som gjorts på målvakt och inte i tom bur ser det ut så här.
För att göra det rättvist tar bara vi dom 4 första kvartsfinalerna.

DIF 7 insläppta
BIK 9 insläppta
SSK 11 insläppta
AIK 12 insläppta
Semifinaler 5 st

DIF 12 insläppta
AIK 12 insläppta
BIK 13 insläppta
SSK 13 insläppta
Att sedan våran keeper ofta har mindre skott på sig gör ju inte det hela lättare.
Jag tror inte ett jävla dugg på att det är Hugos fel fel att vi ligger under mot SSK.
Gör man inget mål på 2 matcher ligger man per automatik under med 2-0
4-3-3
Osten östlund

Säsongen 2024/25

JiWe skrev: 2025-04-10 12:35:37 Vad gäller Andreasson så har han ju nånstans gjort sitt jobb. För ingen kan väl påstå nåt annat än att Hävelid är en bättre målvakt idag än när säsongen startade? Att få utveckling på målvakter måste väl vara en av grundplåtarna i en målvaktstränares jobb gissar jag?

Sen måste han ju naturligtvis tro på sina adepter!? Vore förvisso lite uppfriskande men samtidigt helt efterblivet korkat att säga till Eken exempelvis att jo vi siktar ju på SHL men vi kommer aldrig nå dit för målisarna jag har är rätt svaga. Hugo är ju ung och har framtiden för sig men lets face it, hans tak är ungefär mitten av allsvenskan så med honom går vi aldrig upp. Viktor är en härlig person men han är helt klart slut som artist på elitnivå. Så hade jag bara haft vettiga slipsar i skåpet så hade jag kunnat trolla men nä du Eken, du behöver ju inte skriva detta då Viktor är lite känslig & vek mentalt, men det är lite tröttsamt att jobba med en medioker och en direkt usel mellan stolparna…

Jag raljerar bara för att vara övertydlig men varför går man igång på alla uttalanden som görs till media?
Målet var SHL ( chansen finns fortfarande ). Vi kan exkludera Hävelid, hans jobb var 2:a slips. Killen är ung, tycker han är mer än godkänd.

Frågan jag funderar på / ställer?

Med det målet vi har, samt budgeten.

98% av experterna och supportrarna har pekat sedan i september, var vi behöver förstärka!

-Andren är för dålig, han får sitta av lönen ( skiter i det ).
- Får en skänk från ovan, Gidlöf. Sa även själv igår att han vil hit.

Vem är ansvarig för slipsarna om inte Michael Andréasson ?

Lasse Falk och Utta som styr dom från Thelins på Kungsholmen, via Microsoft Teams!

Så raljerat klart......
Senast redigerad av Osten östlund den 2025-04-10 13:33:05, redigerad totalt 3 gång.
Användarvisningsbild
Eriksson

Säsongen 2024/25

Inlägg av Eriksson »

Då kom ju stridskassan till användning :lol:
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Ztaffenkow

Säsongen 2024/25

Inlägg av Ztaffenkow »

Det är både dåligt framåt och bakåt
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 2024/25

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Mattias_87 skrev: 2025-04-10 13:10:18 Mår illa av tanken att det ikväll kanske blir klart att det blir en fjärde säsong i den här pissligan. Orkar verkligen inte.
Men se det som en process, en process där vi med goda vanor hela tiden ska bli lite bättre, lite större, lite starkare, lite smartare för att sedan i slutspel kommer vi leverera. På vägen kommer vi förlora och göra dåliga insatser, men vi kommer aldrig tumma på processen ......blablabla......
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
mb81

Säsongen 2024/25

Inlägg av mb81 »

Knappast målvaktens fel nu i slutspelet. Snarare att vi varit så sjukt ineffektiva. Mot Mora var vi så överlägsna så det gjorde inte så mycket. Mot ssk klart bättre men forwardsen har haft det problemet hela säsongen(iaf vid lika styrka) att vi är så ineffektiva.

Säsongens sista(?) match ikväll? Gör en fbk borta 19 då vi också var uträknade!
Användarvisningsbild
Mattias_87

Säsongen 2024/25

Inlägg av Mattias_87 »

mb81 skrev: 2025-04-10 13:48:15 Gör en fbk borta 19 då vi också var uträknade!
Den där oväntade vinsten hade jag faktiskt glömt bort. Jag hade nog aldrig räknat in en förlust lika mycket som då. Precis som ikväll alltså.... hockey är ju ändå hockey och går inte att tippa.
Avskaffa tre mot tre.
Donkels-3.0

Säsongen 2024/25

Inlägg av Donkels-3.0 »

BOMBOM BOUCHARD skrev: 2025-04-10 11:31:17
Donkels-3.0 skrev: 2025-04-10 10:05:22 Förlust ikväll och den första som ska avgå är Andreasson
Förstår inte riktigt. Man kan inte göra diamanter av allt kol, eller har jag missat något?

Är väl Wikegård som är ansvarig för att ta in spelare och vi såg alla hur illa det var ifjol samt hur det såg ut under hösten. Ändå ingen reaktion från Wikegård.
Han kunde flaggat på ett tidigt stadium att vi inte besitter några diamantmålisar
HCCL

Säsongen 2024/25

Inlägg av HCCL »

Osten östlund skrev: 2025-04-10 12:12:29
HCCL skrev: 2025-04-10 11:54:09 Alltså, jag kan inte smälta att vi tackade nej till att låna in en bättre målvakt än de vi har, hur ska man kunna driva en idrottsförening eller ett företag om man ska hålla på att ta hänsyn till folks känslor?! VILL inte styrelsen att vi ska gå upp igen?
Känns ändån märkligt, ifall Wiken skulle bry sig om känslor?

Tror som några andra varit inne på " gamla skolan ". Nu har vi bestämt oss för detta. "Vi vet vad vi gör, ni kan skrika bäst ni vill".

= Stolthet/Prestige!
Uppenbart så tas det iaf. ingen hänsyn till VÅRA känslor, det kan vara som du säger att det är den gamla skolan som styr…
Skriv svar