Och råttorna har plockat in sportchefen som är ansvarig för Skellefteås förvandling från HA lag till dominerande i svensk hockey, skjut migOsten östlund skrev: ↑2025-04-09 23:00:37Just nu är sannolikheten högre att råtta lirar i SHL än vi. Tänk dom med 50 mille och leka med. Vi har Brodda och Klasen bl a bäst betalda i truppen.
Kommer bli tufft att följa hockeyn.
Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
-
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
Har ändrat mig. Vinst ikväll eller avgå Wikegård, Kimby och alla andra tränare. Haveriet med målvakten som ALLA sett sen omgång 1 blir droppen. Då får vi börja om med nånting annat. Mardrömmarnas mardröm. aik går upp. Processen kan dra. Vi behöver resultat
Säsongen 2024/25
Och med en tränare som har gjort det förut… Fy fan!Dauber skrev: ↑2025-04-09 23:03:47Och råttorna har plockat in sportchefen som är ansvarig för Skellefteås förvandling från HA lag till dominerande i svensk hockey, skjut migOsten östlund skrev: ↑2025-04-09 23:00:37Just nu är sannolikheten högre att råtta lirar i SHL än vi. Tänk dom med 50 mille och leka med. Vi har Brodda och Klasen bl a bäst betalda i truppen.
Kommer bli tufft att följa hockeyn.
Säsongen 2024/25
Har galet svårt för råtta o det har följt med sen barnsben. Man önskar dem inget gott utan helst ska de försvinna från jordens yta. Men råttans överlevnad är välkänd o de klarar nog ett atomkrig utan en skråma. Men som antisupporter till dem så är det ändå imponerande att de har den fokusen de visar i 6 perioder ikväll. De är verkligen inne i zonen o ingenting verkar kunna stoppa dem. Sen Melins ledarskap..Han står o småmyser i ett hörn o gör inget större väsen av sig. Man undrar ju hur han får gnaget att överprestera match efter match. Vad är hans medicin som får alla att följa honom slaviskt o prestera MAX. Gubben har karisma över sig helt klart. Jämför det med våra egna slocknade stjärnor som glider runt på en grilla o är nöjda med att bara bära skölden på bröstet. Där finns skillnaden..
Nu dax o motbevisa detta. Är galet besviken hur vi hanterat denna semifinal…
Nu dax o motbevisa detta. Är galet besviken hur vi hanterat denna semifinal…
Säsongen 2024/25
Såg delar av tredje perioden där igår och helt ärligt, hade aik haft Hävelid(eller Andrén) så släpper de åtminstone tre mål under den perioden. Brattström är fenomenal.
Målvaktssidan är viktig, vem kunde veta? Aik är rättmätiga finalister. Imponerande pannben. Now, fuck off!
Målvaktssidan är viktig, vem kunde veta? Aik är rättmätiga finalister. Imponerande pannben. Now, fuck off!
Säsongen 2024/25
Kan fylla på med "Vad var det jag sa"Manijock skrev: ↑2025-04-10 06:34:06 Såg delar av tredje perioden där igår och helt ärligt, hade aik haft Hävelid(eller Andrén) så släpper de åtminstone tre mål under den perioden. Brattström är fenomenal.
Men själv sitter jag och gnagetrunkar i mina pissvåta brallor, eller hur var det du sa Boven.

Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Säsongen 2024/25
Vi är inte ute än!Eriksson skrev: ↑2025-04-10 06:54:34Kan fylla på med "Vad var det jag sa"Manijock skrev: ↑2025-04-10 06:34:06 Såg delar av tredje perioden där igår och helt ärligt, hade aik haft Hävelid(eller Andrén) så släpper de åtminstone tre mål under den perioden. Brattström är fenomenal.
Men själv sitter jag och gnagetrunkar i mina pissvåta brallor, eller hur var det du sa Boven.![]()
Säsongen 2024/25
Har du helt rätt i, men vid ca 21:30 idag så tror jag att vi är det. Tycker inte att vi spelat bra varken mot Mora eller de två matcher vi vann mot SSK, snarare att SSK spelade som sopor då.Flunk skrev: ↑2025-04-10 07:10:35Vi är inte ute än!Eriksson skrev: ↑2025-04-10 06:54:34Kan fylla på med "Vad var det jag sa"Manijock skrev: ↑2025-04-10 06:34:06 Såg delar av tredje perioden där igår och helt ärligt, hade aik haft Hävelid(eller Andrén) så släpper de åtminstone tre mål under den perioden. Brattström är fenomenal.
Men själv sitter jag och gnagetrunkar i mina pissvåta brallor, eller hur var det du sa Boven.![]()
Never argue with stupid people. They will drag you down to their level and beat you with experience
Säsongen 2024/25
Hoppas att du har fel, men om du har rätt så tycker jag att det är bättre att åka ut mot ssk än ohyran från solna, om inte vi går upp så ser jag hellre att vilket annat lag som helst går upp, men inte dom…Eriksson skrev: ↑2025-04-10 07:18:14Har du helt rätt i, men vid ca 21:30 idag så tror jag att vi är det. Tycker inte att vi spelat bra varken mot Mora eller de två matcher vi vann mot SSK, snarare att SSK spelade som sopor då.Flunk skrev: ↑2025-04-10 07:10:35Vi är inte ute än!Eriksson skrev: ↑2025-04-10 06:54:34Kan fylla på med "Vad var det jag sa"Manijock skrev: ↑2025-04-10 06:34:06 Såg delar av tredje perioden där igår och helt ärligt, hade aik haft Hävelid(eller Andrén) så släpper de åtminstone tre mål under den perioden. Brattström är fenomenal.
Säsongen 2024/25
Oj oj, man kan ju tro att råttorna praktiskt taget säkrat en SHL plats och detta innan de ens är klara för final. Imponerande ändå, det får man ge dem…
Än så länge har den feta damen inte sjungit ut…
Än så länge har den feta damen inte sjungit ut…
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
Det är bäst av sju, inte bäst av fem i båda semifinalerna. För allas vetskap.
Expert.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongen 2024/25
Så sant, och jag skrev tidigt att Wiken skulle ordna Mantas innan jul.Manijock skrev: ↑2025-04-10 06:34:06 Såg delar av tredje perioden där igår och helt ärligt, hade aik haft Hävelid(eller Andrén) så släpper de åtminstone tre mål under den perioden. Brattström är fenomenal.
Tji fick jag. Men Wikegård har helt missat den viktigaste aspekten i ett framgångsrikt lag, att ha en bra målvakt.
Som en extra pungspark är jag stor supporter till Oilers. De sitter i samma båt och vissa matcher riktigt ser man hur utespelarna ger upp då de efter att ha dominerat kraftigt ligger under efter mediokert målvaktsspel. Med en bra målvakt hade de tagit cupen redan och varit stora favoriter i vår igen. Nu kanske McDavid aldrig kommer få chansen då deras manager också gått helbom på målvaktssidan.
Åker vi ut i år MÅSTE Wiken redan stå färdig med något riiiiiiktigt smaskigt lagbygge samt be om rejäl ursäkt till alla som lagt ned tid och pengar, annars kan han dra dit pepparn växer.
Med våra målvakter hade Aik knappast spelat semifinal ens, eller jag undrar om de tagit sig till kvartsfinal.
Fyfan Wikegård vilket praktfiasko du är på väg mot ikväll, och det största felet är DITT. Däremot är detta inte Hävelids fel. Jag tycker han verkar ha en bra skalle och gör så gott han kan. En bra andraslips i ett topplag eller förstaslips i ett mellanlag. Men att chansa på att han skulle växa ut till en målvakt man går upp med???
Andren behöver inte ens diskuteras. Undantaget som bekräftar regeln i hur man vinner SM-guld.

– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Säsongen 2024/25
Ikväll MÅSTE någon ta på sig Härförarrollen och bära det här laget till en match 7.
Målvakterna kan vi räkna bort direkt.
Kruger känns tyvärr slut, han verkar inte ha tillräckligt kvar i tanken vilket är fruktansvärt trist.
Klasen ser inte ut att vara den ledare vi behöver.
Axelsson är skadad.
Thore sitter på läktaren.
Sissons, nja...
Återstår Ludvig Rensfelt och August Berg.
Berg visade vägen i slutet av förra matchen, ikväll behöver han kanalisera sin inre Ray Bourque och dra resten av passagerarna i laget över mållinjen.
Rensfeldt får hitta sin inre Frans Beckenbauer och äga mittzon och båda blålinjer.
Låt oss inte checkas fast, inga passningar i rundeln i polarens skridskor som har 100 kg tokcheckande SSK:are i ryggen.
Enkelt, rakt, framåt och fastna inte på offensiva blå och få deras jävla spelvändningar mot oss.
Få fast pucken i anfallzon, det gör inget om de håller oss på utsidan så länge vi har någon framför mål och plastväxlingar och får lite snurr, till slut kommer de släppa till lägen.
Målvakterna kan vi räkna bort direkt.
Kruger känns tyvärr slut, han verkar inte ha tillräckligt kvar i tanken vilket är fruktansvärt trist.
Klasen ser inte ut att vara den ledare vi behöver.
Axelsson är skadad.
Thore sitter på läktaren.
Sissons, nja...
Återstår Ludvig Rensfelt och August Berg.
Berg visade vägen i slutet av förra matchen, ikväll behöver han kanalisera sin inre Ray Bourque och dra resten av passagerarna i laget över mållinjen.
Rensfeldt får hitta sin inre Frans Beckenbauer och äga mittzon och båda blålinjer.
Låt oss inte checkas fast, inga passningar i rundeln i polarens skridskor som har 100 kg tokcheckande SSK:are i ryggen.
Enkelt, rakt, framåt och fastna inte på offensiva blå och få deras jävla spelvändningar mot oss.
Få fast pucken i anfallzon, det gör inget om de håller oss på utsidan så länge vi har någon framför mål och plastväxlingar och får lite snurr, till slut kommer de släppa till lägen.
Säsongen 2024/25
Match 3 spelade vi skitbra, det var tyvärr som bortblåst i match 5.Eriksson skrev: ↑2025-04-10 07:18:14Har du helt rätt i, men vid ca 21:30 idag så tror jag att vi är det. Tycker inte att vi spelat bra varken mot Mora eller de två matcher vi vann mot SSK, snarare att SSK spelade som sopor då.Flunk skrev: ↑2025-04-10 07:10:35Vi är inte ute än!Eriksson skrev: ↑2025-04-10 06:54:34Kan fylla på med "Vad var det jag sa"Manijock skrev: ↑2025-04-10 06:34:06 Såg delar av tredje perioden där igår och helt ärligt, hade aik haft Hävelid(eller Andrén) så släpper de åtminstone tre mål under den perioden. Brattström är fenomenal.
Säsongen 2024/25
Ja, herregud vilken soppa det är...BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-04-10 08:56:44 Som en extra pungspark är jag stor supporter till Oilers. De sitter i samma båt och vissa matcher riktigt ser man hur utespelarna ger upp då de efter att ha dominerat kraftigt ligger under efter mediokert målvaktsspel. Med en bra målvakt hade de tagit cupen redan och varit stora favoriter i vår igen. Nu kanske McDavid aldrig kommer få chansen då deras manager också gått helbom på målvaktssidan.