Säsongen 2024/25
Säsongen 2024/25
Tycker det är för att de stänger ned mittzon bättre.supreme skrev: ↑2025-04-09 22:29:59Det grundas väl i att vi inte kunnat hantera deras presspel i vår zon i match 4 & 5? Vi är för långsamma och hinner inte med de konstruktiva lösningar vi försöker hitta.Rojk skrev: ↑2025-04-09 22:15:43Ja rejäl skillnad där med farten i mittzon. Samt att vi ställer med puck på blå istället för att få ned den djupt.BigJ skrev: ↑2025-04-09 21:32:46Bogren löste vårt spelövertag från match 3 så vi inte längre kom igenom mittzon med puckkontroll och inte få den anfallsuppbyggnad vi ville ha. Kimby har hittills inte lyckats lösa det som jag ser det och ssk leder trots att deras lag är sämre.Praljak skrev: ↑2025-04-09 21:20:26Men seriöst, hade vi vart normalt effektiva hade vi vunnit med 4-0 i marger alternativt leda med 3-2 i matcherBigJ skrev: ↑2025-04-09 21:01:49 Tycker ändå det är ganska tydligt med vikten av en rutinerad tränare i dessa finalserier men även när man ser Melins betydelse ända sedan han kom in. Kommer ihåg året Robban kom in i Djurgården och det var ju inte så bra men blev desto bättre åren efter och Kimby kan mycket väl göra en liknande resa men nu känns det som att Ssk har en fördel med Bogren tyvärr. Bara hoppas det går vägen för oss ändå och att aik åker ut...
Va har kimby kontra Bogren med det att göra
Löjligt att försöka hitta lösningar eller problem i att inte se saker för vad det är, ineffektivt,ssk målvakt och DIF skumgummipsyke när det gäller som bäst
Det och Hank...
It's easier to be an asshole to words than to people
Säsongen 2024/25
Vila i frid svensk hockey, gnaget går upp och vi stannar kvar, för all framtid, hockeyn är stendöd
Säsongen 2024/25
AIK vinner då de ha en bra målvakt. BIK har massvis av lägen att avgöra i förlängningen men Bratten steppar upp.
Och här står vi och bryr oss inte ett jävla skit om målvaktspositionen.
Solna har en bra målvakt och en bra tränare. Det kan mycket väl räcka för en SHL-plats.
Och här står vi och bryr oss inte ett jävla skit om målvaktspositionen.
Solna har en bra målvakt och en bra tränare. Det kan mycket väl räcka för en SHL-plats.
Senast redigerad av Vikas den 2025-04-09 22:36:05, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
Jaha och där gick upp råttorna i SHL tyvärr städar dom av Täljarna i finalen ganska enkelt
-
Säsongen 2024/25
Här ser man den enorma fördelen med att ha en målvakt som står på huvudet och vinner matcher.
Vad gör Brattström, typ fyra direkt avgörande räddningar i 4e och 5e perioden? Han vinner förlängningen helt på egen hand.
Och då har han innan det gjort en jättefin bortamatch.
Vad gör Brattström, typ fyra direkt avgörande räddningar i 4e och 5e perioden? Han vinner förlängningen helt på egen hand.
Säsongen 2024/25
Vilken karaktär Aik har som man önskar att DIF hade. Låg under både med 2-0 och 3-1 i kvarfinalen och vände. Har legat under i semin och vänt.
"98% av alla svenskar är djurgårdare, resten ljuger"
-Rolle Stoltz
-Rolle Stoltz
-
Säsongen 2024/25
Iallfall nån som tycker detta är kul.
"Kimby:
- Exakt! Jag tycker att det ska bli jädrigt spännande och det ska bli kul. Vi ser fram emot den här utmaningen för det är vad det är. Det är en utmaning. Vill man vara där som sista laget, vilket vi fortfarande vill, det ändrar inte vår plan. Då måste man hantera vissa utmaningar och man måste lära sig och man måste växa av det."
https://hockeynews.se/nyheter/sa-ska-di ... n-utmaning
"Kimby:
- Exakt! Jag tycker att det ska bli jädrigt spännande och det ska bli kul. Vi ser fram emot den här utmaningen för det är vad det är. Det är en utmaning. Vill man vara där som sista laget, vilket vi fortfarande vill, det ändrar inte vår plan. Då måste man hantera vissa utmaningar och man måste lära sig och man måste växa av det."
https://hockeynews.se/nyheter/sa-ska-di ... n-utmaning
Senast redigerad av Osten östlund den 2025-04-09 22:46:24, redigerad totalt 1 gånger.
-
Säsongen 2024/25
Precis ingen hänger Hävelid, en jätte duktig ung 2:a slips. Gör det man kan förvänta sig. Såg ju, råtta plockade ju ut sin 2:a. När han inte höll.DjurgårdareiNorrland skrev: ↑2025-04-09 22:38:00 Här ser man den enorma fördelen med att ha en målvakt som står på huvudet och vinner matcher.
Men sen har vi en första slips, som "vi" tror stenhårt på. Dock får han inte stå?
Senast redigerad av Osten östlund den 2025-04-09 22:47:56, redigerad totalt 1 gånger.
-
- Säsongskort: Ja
Säsongen 2024/25
Blir lagom kul med Hugo i kassen
Säsongen 2024/25
Facebooks kommentarsfält är åt andra hållet. Medlemskap i ajk kan du googla fram. Befängt att tro att ajk har någon slags fördel i någonting efter att de initierat en sjätte period ikvällDonkels-3.0 skrev: ↑2025-04-09 22:36:01 Jaha och där gick upp råttorna i SHL tyvärr städar dom av Täljarna i finalen ganska enkelt
-
Säsongen 2024/25
Vi får se efter imorgon om jag svarar på det här inlägget eller inte. Jag är för feg helt enkelt.BOMBOM BOUCHARD skrev: ↑2025-04-09 20:40:36 Aik och Biken stångar sig blodiga.
Precis alla planeter och himlakroppar står rätt för att gå upp i år.
Ingen drake att besegra och en tröttkörd finalmotståndare.
Då väljer vi att vika ned oss mentalt.![]()
Tar vi inte vara på detta tillfälle och går upp i vår, ja då kommer det dröja läääääääänge innan vi får nästa chans.
Möjligen om Zibbe, Erik G, Sören och några till bestämmer sig att nu är det nog med Allsvenskan, då kan drömmen bli sann inom kort.
Btw, snacket om att vi valt fel motståndare i semi är ju bara märklig. Om vi får nervdaller av att möta SSK hemma så hade vi fullständigt pissat på oss av att möta Aik.
Kan ju inte finnas någon som på allvar tror att det är SSK som sparat sig första 4 matcherna för att växla upp den femte matchen?![]()
Det här är helt och hållet på oss själva och våra psyken. Tar vi inte detta är det bara dålig sjukdomsinsikt att skylla på domare, valet av ssk eller något annat yttre.
Nu är inget klart än, men jag funderar om inte våra "superstars" Klasen och Dick har lite för stora roller i laget. Och när de inte levererar utan snarare sänder felaktiga signaler så fallerar lagbygget.
De första jag skulle skeppa om vi blir kvar är just de två herrarna. Vad ska vi med dem till om de inte levererar då de behövs som mest?
Jag är ganska säker på att de gör sina sista matcher på högsta nivå imorgon, men ingen hellre än jag önskar att jag får fel.
Säsongen 2024/25
Tyvärr så är det sålnas tur och gå upp, dom bevisar att dom klarar av det. Vi har kruger, klasen, Dick, Thore och Brodin och ingen av dom har orken för detta. Brodin är pinsam och se när han är på banan. Kruger skulle inte ens min 11 årige son gissat ha vunnit stanley cup, klasen skjuter alibi skott gång på gång, Thore är trasig och Dick ser tröttare ut än en äldre dam på ålderdomshemmet. Lägg därtill en kimby som vägrar ta TO för att dom äldre säger att man ska vända den negativa trenden och att vi ha en keeper som är håligare än en innebandyboll och Wiken lyckas inte ens landa en målvakt med en insamling.
Nä, många många som måste bort från denna klubb för att xi ska kunna vända detta!
Men förhoppningsvis motbevisar spelarna mig imorgon och kör över ssk för att sedan gå upp till shl!
Nä, många många som måste bort från denna klubb för att xi ska kunna vända detta!
Men förhoppningsvis motbevisar spelarna mig imorgon och kör över ssk för att sedan gå upp till shl!
Säsongen 2024/25
Man kommer långt med en bra målvakt verkar det som.
Ansvariga för truppen bör ta ta konsekvenserna och lämna föreningen.
Detta innebär döden för DIF hockey, en gång den stora starka och stolta föreningen.
"Teknik. Kraft. Vilja"
Ansvariga för truppen bör ta ta konsekvenserna och lämna föreningen.
Detta innebär döden för DIF hockey, en gång den stora starka och stolta föreningen.
"Teknik. Kraft. Vilja"
Delägare, säsongskortsinnehavare, medlem. Följt DIF sedan div 1 norra och första säsongen i forna Elitserien.
-
Säsongen 2024/25
Just nu är sannolikheten högre att råtta lirar i SHL än vi. Tänk dom med 50 mille och leka med. Vi har Brodda och Klasen bl a bäst betalda i truppen.
Kommer bli tufft att följa hockeyn.