DIF_Soldier skrev:Att man ens överväger fotboll framför premiären är en gåta för mig. Elitseriepremiären är ju bättre än jul, nyår, födelsedag och midsommar sammanlagt!
Du kan inte säga att det är helt solklart att man väljer hockeyn, fan första rundan i Uefa.
Skulle jag bo i Sverige, skulle jag välja fotbollen. Fast det klart DIF_Soldier du är ju som du är
Tyvärr tror jag inte att risken för en krock här är direkt stor. Rosenborg och spel i europa brukar bara gå på ett sätt. Lyckas fotbollskillarna hålla ett oavgjort resultat eller bättre uppe i Trondheim är det en sjuhelsickes bedrift den saken är säker.
Skulle de däremot lyckas med detta är det inget snack var jag kommer vara den 18e i alla fall. Går inte att jämföra en vanlig match i hockey med cupmatch mot förhoppningsvis ett europeiskt storlag. De som hävdar annorlunda kan omöjligen veta vad de talar om...
...Däremot tror jag hockeyn flyttas om det blir en tokkrock. Skulle förvåna mycket mot polismyndigheten skulle accpetera mer än en cupmatch den dagen.
OM DIF går vidare så kan det bli så att vi får möta ett engelskt lag som te.x Man C där kan man snacka om julafton, valet mellan fotboll & hockeypremiär är då ganska enkelt. (det behöver inte bli ett engelskt lag valet blir ändå fotbollen.)
Man får hoppas att hockeyn flyttas isåfall. Man som sagt det gäller att slå ut Rosenborg först, vilket inte kommer att bli lätt.
andreaa-s skrev:självklart blir det ju hockeyn. är så jävla trött på fotbollen den här säsongen efter resulaten men dom har ju i oförsig spelat upp sig på sistone
Du kanske inte skall snacka resultat och baserat på detta välja hockeyn... Känns som en ganska tveksamt genomförd analys.
För mig är det självklart att det blir hockeyn framför fotbollen. Har aldrig varit speciellt intressad av Allsvenskan, eller alla dess lag. Även om Djurgården skulle slå ut Rosenborg, så skulle jag ändå vara på premiären av hockeyn. Något annat existerar inte för mig i alla fall.
"Jag älskar Sverige och Djurgården" - José Theodore
Jag lär inte få möjlighet att gå på något av evenmangen men jag hade valt hockeyn om jag fått välja. Hockey är en mycket roligare sport att titta på, och om jag ska vara ärlig så är jag så jävla trött på fotboll just nu
Tottenham hade varit drömmen. Fett med TV-pengar, mycket folk till Råttis samt att laget Tottenham inte imponerat direkt denna säsong så här långt. Mardrömmen; Självfallet något Östlag som vi alla vet är duktiga, men de drar lite folk och ger små TV-pengar.