Vikas skrev: ↑2025-04-09 12:19:06
Ledningen måste väl spela Hävelid då de redan förlängt med honom av någon anledning.
Kan inte tappa ansiktet nu...det är det viktiga.
Tror ingen kan argumentera emot att vi redan hade vunnit den här serien om vi bytt målvakter med SSK.
Jepp viktigare än 50 mille!
Får se fram emot i Augusti, när en brunbränd Wikegård. Skickar ut ett nytt avsnitt av, informerar. Samt berättar om processen!
Den där jävla processen....
Allstå kliver vi inte ur det här skithålet vi grävt hoppas jag verkligen Wiken lägger sig platt om den här "processen" som skulle göra oss bättre och bättre. Mycket snack.....
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Buford skrev: ↑2025-04-09 12:33:42
Går vi inte upp så har vi faktiskt en chans till nästa säsong, beroende på hur Wiken formerar laget dvs. Modo har tappat hela sin stomme i stort sett, dom måste bygga ett helt nytt lag. HV och Brynäs hade kvar sin stomme och kunde därför gå upp direkt. Modo kommer inte att kunna köpa ihop ett lag och tro att allt rullar på, nya miljöer, nya ansikten, nytt spelsystem, det sätter du inte bara ihop så där.
Av övriga semi lag som är kvar. Så har vi lagt ca:
-10 mille mer än ssk.
-12-13 mer än råtta.
- Bik, vad kan det vara runt 15 mille?
Modo har bra ekonomi
Det har dom, men det är svårt att köpa ett nytt lag som börjar leverera, oavsett pengar.
Buford skrev: ↑2025-04-09 12:33:42
Går vi inte upp så har vi faktiskt en chans till nästa säsong, beroende på hur Wiken formerar laget dvs. Modo har tappat hela sin stomme i stort sett, dom måste bygga ett helt nytt lag. HV och Brynäs hade kvar sin stomme och kunde därför gå upp direkt. Modo kommer inte att kunna köpa ihop ett lag och tro att allt rullar på, nya miljöer, nya ansikten, nytt spelsystem, det sätter du inte bara ihop så där.
Av övriga semi lag som är kvar. Så har vi lagt ca:
-10 mille mer än ssk.
-12-13 mer än råtta.
- Bik, vad kan det vara runt 15 mille?
Modo har bra ekonomi
Det har dom, men det är svårt att köpa ett nytt lag som börjar leverera, oavsett pengar.
Absolut. Björklöven och SSK om dom nu inte går upp?
Rolv skrev: ↑2025-04-09 13:24:33
Nu tar vi nya tag Vi löser detta. Vi förlorar inte 3 raka mot SSK= 3-3 i matcher.
Vi förlorar inte 3 raka på Hovet. 4-3 i matcher.
Matchen mot Rapid får stå tillbaka nu. Nu är det DIF-hockey som måste resa sig o få allt tillgängligt stöd som bara går o uppbringa. Fotbollen har sin guldsäck fylld redan så de får vackert stå tillbaka denna gång.
Ja han hade jag ändå redan räknat bort för resten av semin
Rätt långt straff med tanke på att den verkar rätt omedveten. Jag tror att han bara försöker knuffa bort motståndaren för att komma förbi honom. Costmars blick är inte ens på motståndaren. Jag förstår att det blir matchstraff för det blir trots allt en smäll mot huvudet, men att likställa det med spelare som medvetet crosscheckar någon i huvudet är väl inte rätt? (De brukar få ca två matcher)
Om jag kommer ihåg rätt så är det tio procent av månadslönen de får i böter. Isf lägger vi 900k-1miljon per år på honom. (Med arbetsgivaravgift, semesterersättning etc.)
Hade man inte förlängt med Hävelid hade han nog kommit hit, nu vill man inte "sänka" en målvakt som man valt att satsa på framöver. Återigen en kontraktsförlängning vid fel tillfälle av Wikegård som jag inte förstår.
Hade man inte förlängt med Hävelid hade han nog kommit hit, nu vill man inte "sänka" en målvakt som man valt att satsa på framöver. Återigen en kontraktsförlängning vid fel tillfälle av Wikegård som jag inte förstår.
Antingen så. Eller så har dom då så jäkla mycket prestige, när dom bestämde sig för att gå på denna linje. Micce plockade in!