Rudi skrev: ↑2025-04-09 08:03:15
Allt handlar väl om att tvinga fram en sjunde match. Om Gidlöf kommer in rätt och vi plockar nästa så är det plötsligt vi som har det mentala övertaget igen. Att få in Gidlöf som en joker i det här skedet behöver inte vara helt dumt.
Gidlöf kommer bli succé eller fiasko, inte konstigare än så.
Vi har ingenting att förlora på det åtminstone. Jag tycker Hävelid har fått sina chanser när laget har spelat uselt och visat att han inte kan rädda laget eller stå på huvudet.
Skulle Gidlöf inte kunna det heller är vi på samma plats vi skulle vara på även om vi inte tog in honom.
Men vi sätter Gidlöf i en jävligt dålig sits här, även våra backar. Det får man ändå ha i åtanke.
Skulle vara så jäkla mycket Djurgården nu att ta in Gidlöf och sätta honom som reserv i matchen imorgon.
Allt handlar väl om att tvinga fram en sjunde match. Om Gidlöf kommer in rätt och vi plockar nästa så är det plötsligt vi som har det mentala övertaget igen. Att få in Gidlöf som en joker i det här skedet behöver inte vara helt dumt.
Vi har ingenting att förlora på det åtminstone. Jag tycker Hävelid har fått sina chanser när laget har spelat uselt och visat att han inte kan rädda laget eller stå på huvudet.
Skulle Gidlöf inte kunna det heller är vi på samma plats vi skulle vara på även om vi inte tog in honom.
Men vi sätter Gidlöf i en jävligt dålig sits här, även våra backar. Det får man ändå ha i åtanke.
Skulle vara så jäkla mycket Djurgården nu att ta in Gidlöf och sätta honom som reserv i matchen imorgon.
Börjar med Andren i mål!
Fan är tur att det är Europa match imorgon, med många promille i blodet.
Hade inte klarat att se hockeyn imorgon, för nervöst!
Nu är det hög tid för någon av våra mer rutinerade profiler att kliva fram och ta tag i det här och faktiskt visa att vi VILL vinna matcher.
Som redan påpekats, det behöver inte vara bra, det behöver inte vara snyggt, vi behöver bara se till att vi gör ett mål mer än SSK i nästa match.
Och spela enklare! Vi sätter oss själva i problem så jävla många gånger när vi egentligen har läget under kontroll, istället slår vi en halvkass passning i rundeln och hoppas att en lagkompis ska lösa skiten. SSK käkar ju upp oss i forecheckingen, då funkar inte det!
Forza DIF, säsongen ska fan inte ta slut imorgon kväll i Södertälje, i helvete heller!
om ni missat det här som Wiken säger om Gidlöf för några veckor sedan. Så tror inte vi ska tro att vi kastar in Gidlöf från start i nästa match. och den här senaste matchen ska inte belastas Hävelid utan det var en kollektiv kollaps. Visst fladderpucken til 4-0 ska han ha men då var det avgjort för länge sen.
m0ng00se skrev: ↑2025-04-09 08:59:58
om ni missat det här som Wiken säger om Gidlöf för några veckor sedan. Så tror inte vi ska tro att vi kastar in Gidlöf från start i nästa match. och den här senaste matchen ska inte belastas Hävelid utan det var en kollektiv kollaps. Visst fladderpucken til 4-0 ska han ha men då var det avgjort för länge sen.
Ser inte varför vi skulle kalla in honom om han inte ska stå?
Sedan är det väl ingen som enbart lägger gårdagens debacle på Hävelid? Många som dock konstaterar att det nu är mer tydligt än någonsin att vi har en alldeles för svag målvaktsuppsättning och att Wikegård har låtit svågerpolitik styra kring Andreasson och målvakterna. Gidlöf är verkligen vår sista hail mary.
Alltså jag upprepar mig - laget spelade skit igår. Varenda en. Problemet är att SSK har spelat som skit dom första fyra matcherna men ändå vunnit två tack vare deras målvakt.
Det är liksom inte Hugos fel att vi förlorade igår men det aldrig hans förtjänst att vi vinner heller. Han funkar när hela laget spelar på topp men man behöver en matchvinnande sort också.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Alltså jag upprepar mig - laget spelade skit igår. Varenda en. Problemet är att SSK har spelat som skit dom första fyra matcherna men ändå vunnit två tack vare deras målvakt.
Det är liksom inte Hugos fel att vi förlorade igår men det aldrig hans förtjänst att vi vinner heller. Han funkar när hela laget spelar på topp men man behöver en matchvinnande sort också.
Fullständigt obegripligt att folk inte förstår detta efter att det tjatats om det en hel säsong.
Problemet är inte att målvakterna orsakar att vi förlorar varje gång, problemet är att de aldrig ser till att vi vinner. Som bäst förstör de inte!
avskedsfest skrev: ↑2025-04-09 09:38:44
Varje gång jag tittat på våra matcher mot ssk har vi förlorat.
På torsdag kommer jag ej att se matchen….
Tror nog att jag också kommer avstå helt. Va i valet och kvalet om att åka dit, men av rena hälsoskäl skippar jag. Överjävligt arg fortfarande. Blir att hålla sig upptagen med annat och ladda inför fotbollen.
Ssk är ju för fan inte ens bra. Tämligen övertygad om att Bik OCH Aik tar dem i bäst av 7.
Donkels-3.0 skrev: ↑2025-04-09 10:02:17
Om vi ryker mot SSK så ska målvaktstränaren bort då han inte sett dom uppenbara brister som finns hos vårat målvaktspar
Tror dessvärre att Micce är kvar sålänge Wiken är kvar.
Börjar med Andren i mål!
Fan är tur att det är Europa match imorgon, med många promille i blodet.
Hade inte klarat att se hockeyn imorgon, för nervöst!
Fotbollen börjar 21.00. Vi hinner se mycket hockey innan.
Donkels-3.0 skrev: ↑2025-04-09 10:02:17
Om vi ryker mot SSK så ska målvaktstränaren bort då han inte sett dom uppenbara brister som finns hos vårat målvaktspar
Det hade jag kanske kunnat leva med.
Men i intervjuer, bl a denna tv 4 ( video ) . Så har han ju varit exalterad, kört halleluja. Klart inte Wikegård kan gå emot honom, eller underminera hans åsikt/arbete.
Majoriteten har påpekat bristen. Men han har stått på sig.
"På frågan om han tror att målvaktsparet har det som krävs för att ta Djurgården tillbaka till SHL i vår, svarar Andréasson:
– Jag är 100 PROCENT SÄKER , sedan har säkert andra åsikter om det men de går från klarhet till klarhet. Sedan kommer det inte vara en lätt väg – det kommer vara en guppig väg – men det går åt rätt håll".
Håller inte helt med. 0-3 går att ta ikapp. 0-4 känns som där dog matchen helt. Även om vi spelar skit. Målvakterna måste ge utespelarna chansen när de spelar dåligt. eller som i match 4a när det står 0-0 i sista perioden. Att vara den där matchvinnaren.
Så jag tror Gidlöf är här för att gå rätt in och starta.