Silly season 2008/09 - nyförvärv, förluster och lagbygget

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Låst
Användarvisningsbild
Boråsaren

Inlägg av Boråsaren »

Stanowski skrev:Kan låta lite väl väääääldigt långsökt,
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/h ... 3104280.ab

Nisse spelar 2 månader i ryssland, Men fick en känsla av att kan kanske kommer att spela i DIF på artistkontrakt,

Som sagt väldigt långsökt men men
Den tanken slog mig också men, jag vet inte. Vågar inte hoppas på någonting med tanke på den ekonomiska situation DIF är i...men visst hade det varit toppen!
Saknar Kung Wikegård!
Vipul

Inlägg av Vipul »

PatteW skrev:Nån som hört något mer back-ersättare till Edvin? Börjar bli jävligt orolig nu!

Vågar man lita på att nån junis ska kliva fram...tveksamt..
Samma här..borjar bli orolig som fan!...Vi har 8 backar..1 junis (deilert), 1 ''halvjunis'' (oscar eklund), 1 dom inte kommer förens efter 10 omgångar (schneider), 1 gamling som kanske inte håller tempot (ragnarsson) 1 helt o rutinerad (andersson) då har vi the petterssons och printz

+ 3 o rutinerade målvakter
Östgöten

Inlägg av Östgöten »

Kall-El skrev:
sportfåne skrev:fan va du ska hacka ner på anger ? har du någon speciell anledning till det lr vill du bara klaga som vanligt ?
Varför inte?

Dessutom använde jag han mest som ett exempel på varför en spelare som Calle Gustavsson löneoptimeringsmässigt är ett bättre val än vissa andra spelare.

Anger tillför inte direkt mycket och lyfter med med DIFs mått mätt relativt hög lön. Sett till prestation blir detta en väldigt dyr spelare. Jag skulle då betydligt hellre se en kedja med Ekman - Otto - Danielsson i alla fall.
Calle G och Henrik E är redo för permanent A-lagsspel i år. DIF har för många duktiga forwards och för få duktiga backar. Värvningen av Tim Eriksson var olycklig i ljuset av de senare värvningarna av Robin Figren och Michael Holmqvist. Hade gärna sett ytterligare en kompetent back i truppen istället för Tim E. Det är lätt att vara efterklok med hänsyn till att Edvin F slutade i augusti.

JJ resonerar lite märkligt när han rationaliserade värvningen av Tim E med att det behövdes mer kretivitet i PP. Min uppfattning är att PP hackade på grund av att det SAKNADES kretivitet bland backarna. Det är som sagt lätt att vara efterklok.

Henrik Eriksson, Calle G och Jacob Josefsson bör ersätta Dick A, Robin Figren och Falken nästa säsong. Om DIF även har chans på någon av Ekman och Marcus Nilsson hänger N. Anger lös (Falkens och Angers löner bör tillsammans motsvara en av nämnda spelares krav). Jag utgår ifrån att DIF prioriterar Linkan, Otto och Ölvestad framför N. Anger.
Kall-El

Inlägg av Kall-El »

Jag förutsätter att den prioritering stämmer också.

För övrigt har du helt rätt, det saknas inte kreativitet bland forwards i PP. Frågan är om vi inte i sådana fall kommer sakna Bengans tuffhet mer i den spelformen?

Däremot saknas det kreativitet och framför allt puckskicklighet på de spelare som skall stå på blå att skjuta. A och O i ett PP är att ha minst en styrande back på blå som inte bara kan slå en fin pass till rätt adress utan också kan göra detta snabbt för att få upp tempot samt då naturligtvis skjuta och träffa mål.

Bara att hoppas att Ragge kan ta detta jobb på sina axlar för jag ser då rakt ingen annan som är ens lämpad för uppgiften.
Användarvisningsbild
Fricke

Inlägg av Fricke »

Kall-El skrev:Jag förutsätter att den prioritering stämmer också.

För övrigt har du helt rätt, det saknas inte kreativitet bland forwards i PP. Frågan är om vi inte i sådana fall kommer sakna Bengans tuffhet mer i den spelformen?

Däremot saknas det kreativitet och framför allt puckskicklighet på de spelare som skall stå på blå att skjuta. A och O i ett PP är att ha minst en styrande back på blå som inte bara kan slå en fin pass till rätt adress utan också kan göra detta snabbt för att få upp tempot samt då naturligtvis skjuta och träffa mål.

Bara att hoppas att Ragge kan ta detta jobb på sina axlar för jag ser då rakt ingen annan som är ens lämpad för uppgiften.
Något säger mig att det var därför man värvade Andersson/Der Schneider...
Vipul

Inlägg av Vipul »

Ekman och marcus nilsson tränar med djurgården..eventuell övergång på ekman efter 2 månader?
Användarvisningsbild
Diffe89
Medlem: Ja, vanlig medlem
Säsongskort: Ja
Kontakt:

Inlägg av Diffe89 »

Vipul skrev:Ekman och marcus nilsson tränar med djurgården..eventuell övergång på ekman efter 2 månader?
Nisse och Daniel Tjärnqvist tränade med DIF under förra årets försäsong också, det där betyder vanligtvis inte så mycket, annat än att de har familj/trivs i Stockholm och känner folk i DIF som låter de träna med laget. Nisse tränade t.o.m. med juniorerna under ett pass ifjol.
Användarvisningsbild
Höken

Inlägg av Höken »

Men visst ger det Djurgården ett rejält försprång om klasspelarna hellre väljer att träna i Stockholm än på någon annan ort. I framtida ögon ser det betydligt bättre ut.

Borde göra iallafall...
Skribent och bloggare på SvenskaFans.com
Vipul

Inlägg av Vipul »

houkko bryter med leksand..Tycker han ändå skulle vara en grym värvning även om han är sskare
Användarvisningsbild
Rocker

Inlägg av Rocker »

Höken skrev:Men visst ger det Djurgården ett rejält försprång om klasspelarna hellre väljer att träna i Stockholm än på någon annan ort. I framtida ögon ser det betydligt bättre ut.

Borde göra iallafall...
Det är många svenska NHL-spelare som, genom tiderna, valt att försäsongsträna i sina forna svenska klubbar. Detta betyder absolut ingenting...
Användarvisningsbild
odburt

Inlägg av odburt »

Vipul skrev:houkko bryter med leksand..Tycker han ändå skulle vara en grym värvning även om han är sskare
Om Jan Houkko någonsin sätter sin fot i DIF ska alla i styrelsen, sportkommitten, tränare mm AVGÅ. Houkko är INTE önskvärd i MITT lag.
Användarvisningsbild
Back to the good old days
Kontakt:

Inlägg av Back to the good old days »

odburt skrev:Om Jan Houkko någonsin sätter sin fot i DIF ska alla i styrelsen, sportkommitten, tränare mm AVGÅ. Houkko är INTE önskvärd i MITT lag.
Är du pryd :wink:

Janne Houkko är en jäkligt bra back som gjort ett misstag!

Det misstaget var att han lät sig luras att lira i gnaget, men det tycker jag att vi kan förlåta honom. Han var ung och dum och visste inte riktigt vad han gjorde.
.
Hej hå, Hej hå... Vi hatar aik! Ett äckligt gäng, med noll poäng... Hej hå, hej hå...
Användarvisningsbild
Kid Notorious

Inlägg av Kid Notorious »

Varför bröt han med Leksand?
Har ingen riktig koll på Houkko. Men en snabbkoll på statsen visar ju att han inte är poängskygg. Kanske lite till åldern, men det är ju erfarenhet vi behöver på backsidan.
Dessutom är han född i Stockholm. Moderklubb?
Användarvisningsbild
Back to the good old days
Kontakt:

Inlägg av Back to the good old days »

Kid Notorious skrev:är han född i Stockholm. Moderklubb?
Leksands junisar vad jag vet!

Värva honom om det går! Rutinerad och högerskytt.
Senast redigerad av Back to the good old days den 2008-08-19 19:13:02, redigerad totalt 1 gånger.
.
Hej hå, Hej hå... Vi hatar aik! Ett äckligt gäng, med noll poäng... Hej hå, hej hå...
Användarvisningsbild
Hr1
Medlem: Ja, ständig medlem

Inlägg av Hr1 »

Back to the good old days skrev:
odburt skrev:Om Jan Houkko någonsin sätter sin fot i DIF ska alla i styrelsen, sportkommitten, tränare mm AVGÅ. Houkko är INTE önskvärd i MITT lag.
Är du pryd :wink:

Janne Houkko är en jäkligt bra back som gjort ett misstag!

Det misstaget var att han lät sig luras att lira i gnaget, men det tycker jag att vi kan förlåta honom. Han var ung och dum och visste inte riktigt vad han gjorde.
Han har gjort fler misstag än ett, bla att ha varit (är?) en kvinnomisshandlare...
Mats Sundin - Jävla Svin!
Hammarby finns inte längre!
24 år sen - gnagarsvin!
Försvinn från DIF, AEG!!
Dulee, Bergh, Huokko och Rådbjer. Allmänna IK – Kvinnomisshandlarnas klubb.
Låst