Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
sirwilliam
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av sirwilliam »

haha, inte ens deras målis märkte av att det skulle vara nåt fel med det första bortdömda målet! Fan ska situationsrummet lägga sig i om ingen på isen har någon som helst synpunkt och börjar spela vidare!

Han blev dock inte påverkad på situationen med Frondell, säger han.

– Nej, bara på den andra. Den första såg jag däruppe (på mediakuben).

Du märkte inte det?

– Nej.

https://hockeynews.se/nyheter/tuohimaa- ... terference
Användarvisningsbild
DIF_Soldier

Säsongen 2024/25

Inlägg av DIF_Soldier »

Heraklion skrev: 2025-04-07 10:21:02
DIF_Soldier skrev: 2025-04-07 10:03:37
Jim Morrison skrev: 2025-04-07 09:55:48 Vi vinner imorgon och sedan på torsdag.

Man kan inte ha medstuds fyra matcher mot oss.

Bild
Men man kan lära sig av motståndet och bli bättre. SSK höll definitivt jämnare steg med oss i fem mot fem denna match än tidigare tre. Och nu är det psykologiska på bordet. Pressen ligger definitivt på oss nu
Pressen ligger alltid på den som kommer till Hovet. Det tar knäcken på alla lag, det är sen gammalt
På senare år har den pressen varit på DIF i fler fall än jag hade önskat. Speciellt senaste åren när klacken gått ned sig och sprider oro istället för stöd
Säg den glädje som varar
tadaa123

Säsongen 2024/25

Inlägg av tadaa123 »

sirwilliam skrev: 2025-04-07 10:34:15 haha, inte ens deras målis märkte av att det skulle vara nåt fel med det första bortdömda målet! Fan ska situationsrummet lägga sig i om ingen på isen har någon som helst synpunkt och börjar spela vidare!

Han blev dock inte påverkad på situationen med Frondell, säger han.

– Nej, bara på den andra. Den första såg jag däruppe (på mediakuben).

Du märkte inte det?

– Nej.

https://hockeynews.se/nyheter/tuohimaa- ... terference
Nån jävla smyg-SSK:are i situationsrummet som letar fel med förstoringsglas. Pinsamt.
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av Henkos »

Mycket snack om hemmafördel men det är ju rejält överdrivet eller direkt felaktigt. Bara kolla vårat poängsnitt hemma/borta under serien.
Kollar man vårt slutspelsfacit i semifinaler och finaler 22/23 och 23/24 så har vi följande facit:

Hemma: 5 vinster och 7 förluster.
Borta: 6 vinster och 5 förluster.
Användarvisningsbild
Disciplinnämnden

Säsongen 2024/25

Inlägg av Disciplinnämnden »

Heraklion skrev: 2025-04-07 10:21:02
DIF_Soldier skrev: 2025-04-07 10:03:37
Jim Morrison skrev: 2025-04-07 09:55:48 Vi vinner imorgon och sedan på torsdag.

Man kan inte ha medstuds fyra matcher mot oss.

Bild
Men man kan lära sig av motståndet och bli bättre. SSK höll definitivt jämnare steg med oss i fem mot fem denna match än tidigare tre. Och nu är det psykologiska på bordet. Pressen ligger definitivt på oss nu
Pressen ligger alltid på den som kommer till Hovet. Det tar knäcken på alla lag, det är sen gammalt
Tyvärr så kommer ju bonnjävlarna hit och myser och njuter av stämningen fast den är "emot dem". Tiden bör dras tillbaks då det kunde bli en snyting om någon utböling kom med fel halsduk. Sen bör nog klacken börja samlas och ta emot motståndarnas spelarbuss redan vid ankomst och köra hatramsor (inget fysiskt våld) utan bara så dom börjar längta hem på veka knän.
Användarvisningsbild
crike

Säsongen 2024/25

Inlägg av crike »

Inte rätt tidpunkt att dra detta nu men efter säsongen så kommer känslorna vara överallt ändå.

Ni kommer nu också förstå att jag inte tror på detta med jinxar.

Har vi inte haft en ovanligt lugn skadesäsong? Här på forumet har vi väl inte nämnt Ölvestads namn mer än någon enstaka gång?
Det har ju inte hört till vanligheterna de senaste säsongerna.
Nypovich

Säsongen 2024/25

Inlägg av Nypovich »

Trodde ångesten var nådd när vi körde om seriesegern. Efter gårdagens match har den nått nya nivåer. Någon här som kan övertala mig med konkreta saker att vi kommer ta hem det här? Kommer behöva köra lavemang året ut annars…
Användarvisningsbild
BOMBOM BOUCHARD
Tipsmästare 2010/11

Säsongen 2024/25

Inlägg av BOMBOM BOUCHARD »

Nypovich skrev: 2025-04-07 13:16:19 Trodde ångesten var nådd när vi körde om seriesegern. Efter gårdagens match har den nått nya nivåer. Någon här som kan övertala mig med konkreta saker att vi kommer ta hem det här? Kommer behöva köra lavemang året ut annars…
Jadu, men andas ut och återkom om SSK mot förmodan vinner imorgon. :wink:

Igår var SSK tvungna att vinna, kom ut desperata. Trots det tycker jag vi var något bättre och hade vunnit med likvärdig utdelning.
Imorgon kommer vi höja oss, det är jag övertygad om. SSK kommer inte göra det, snarare tror jag de toppade sin prestation igår.

Då SKA det gå vägen. Tar vi inte detta har vi såklart inget att göra i en final, då har denna trupp för dåliga nerver.
Men jag tror på det här.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Användarvisningsbild
crike

Säsongen 2024/25

Inlägg av crike »

Nypovich skrev: 2025-04-07 13:16:19 Trodde ångesten var nådd när vi körde om seriesegern. Efter gårdagens match har den nått nya nivåer. Någon här som kan övertala mig med konkreta saker att vi kommer ta hem det här? Kommer behöva köra lavemang året ut annars…
Du kunde ha varit i Timrås sits och precis fått beskedet att Wikegård lämnar och att vi signar KG igen.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av Mattias_87 »

Skulle kännas extra surt om vi åker ut av SSK när vi uppenbart är det bättre laget. Jävla piss att vi hamnat i denna situation.
Avskaffa tre mot tre.
Användarvisningsbild
Vikas

Säsongen 2024/25

Inlägg av Vikas »

Mattias_87 skrev: 2025-04-07 13:50:02 Skulle kännas extra surt om vi åker ut av SSK när vi uppenbart är det bättre laget. Jävla piss att vi hamnat i denna situation.
Det är DIF mot Tuohimaa.

En bra målvakt är så fruktansvärt jävla viktigt.
Användarvisningsbild
Rojk

Säsongen 2024/25

Inlägg av Rojk »

Vikas skrev: 2025-04-07 13:51:17
Mattias_87 skrev: 2025-04-07 13:50:02 Skulle kännas extra surt om vi åker ut av SSK när vi uppenbart är det bättre laget. Jävla piss att vi hamnat i denna situation.
Det är DIF mot Tuohimaa.

En bra målvakt är så fruktansvärt jävla viktigt.
Det hade vi igår också.
It's easier to be an asshole to words than to people
Användarvisningsbild
supreme

Säsongen 2024/25

Inlägg av supreme »

Med handen på hjärtat, var inte Mora snäppet bättre än oss i förra årets slutspel? Kändes som det var vi som hade studsarna med oss då.

Men Tuohimaa måste knäckas till varje pris. Krascha kassen vid varje chans som uppstår, var hänsynslös på returer och stöka utav bara fan. In med alla kilon vi har. Gör matchen till ett helvete framför deras kasse.
Användarvisningsbild
Henkos

Säsongen 2024/25

Inlägg av Henkos »

supreme skrev: 2025-04-07 14:22:18
Med handen på hjärtat, var inte Mora snäppet bättre än oss i förra årets slutspel? Kändes som det var vi som hade studsarna med oss då.

Men Tuohimaa måste knäckas till varje pris. Krascha kassen vid varje chans som uppstår, var hänsynslös på returer och stöka utav bara fan. In med alla kilon vi har. Gör matchen till ett helvete framför deras kasse.
Nja, visst snodde vi några matcher. Men inte så att Mora var bättre i alla matcher. Serien förtjänade nog att gå till sju matcher.
Skulle säga vi varit bättre än ssk i alla fyra. 3-1 till oss hade varit mer rättvist.

Touhimaa känns ganska ojämn. Bra igår och riktigt bra i första matchen. Högst mänsklig i match 2 och 3.
Användarvisningsbild
supreme

Säsongen 2024/25

Inlägg av supreme »

Henkos skrev: 2025-04-07 14:26:30
supreme skrev: 2025-04-07 14:22:18

Nja, visst snodde vi några matcher. Men inte så att Mora var bättre i alla matcher. Serien förtjänade nog att gå till sju matcher.

Skulle säga vi varit bättre än ssk i alla fyra. 3-1 till oss hade varit mer rättvist.
Håller absolut med. Grämer mig att vi med lite flyt och krispighet i avsluten redan kunde avgjort denna serie. Mycket om och men, dock...
Skriv svar