Det tycker jag verkligen. Är nog inte helt nöjd med den centersidan om vi blir kvar heller. Krüger är inte en 1a på samma sätt som för några år sedan. Hans offensiva förmåga i 5v5 har avtagit rätt rejält. Vi skulle behöva en Nolan Stevens-spets.Hepsnastian skrev: ↑2025-04-05 07:26:39 Det skulle vara intresserant att veta, Om vi går upp, om center-stommen Krüger,Costmar,Weigel,Rensfeldt skulle hålla?
Har varit hyfsat nöjd över säsongen med dom iallafall.
Silly Season 2025/26
- SirDIFalot
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2025/26
Expert.
Silly Season 2025/26
David Bernhardt klar för Linköping, så blir inget där om vi går upp
-
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
Tråkigt när spelare som är fostrade i DIF hellre spelar i en plastklubb som inte berör en jävel mer än dem som bor innanför kommungränsen, och knappt det.
Men visst, vi kanske inte ens visade intresse. Och lhc kan ha ställt ultimatum på när underskriften skulle vara gjord, då kanske man inte vill riska ngt och invänta att vi eventuellt går upp...
Silly Season 2025/26
Bernhardt tillhör den förlorade Jocke-generationen.Momentumet skrev: ↑2025-04-07 18:30:16Tråkigt när spelare som är fostrade i DIF hellre spelar i en plastklubb som inte berör en jävel mer än dem som bor innanför kommungränsen, och knappt det.
Men visst, vi kanske inte ens visade intresse. Och lhc kan ha ställt ultimatum på när underskriften skulle vara gjord, då kanske man inte vill riska ngt och invänta att vi eventuellt går upp...
Avgå Jocke.
- SirDIFalot
Silly Season 2025/26
Jag skulle säga att David Bernhardt och Philip Holm ligger på att Stefan Nyman (som annars verkar duktig på sitt jobb) inte såg deras värde fullt ut och spelade betydligt mindre kompetenta backar som Alexander Falk och Linus Arnesson mer. Dom fick inte den rollen dom tyckte sig förtjäna här och har väl fått rätt i det i efterhand.B.I.B.A skrev: ↑2025-04-07 18:46:07Bernhardt tillhör den förlorade Jocke-generationen.Momentumet skrev: ↑2025-04-07 18:30:16Tråkigt när spelare som är fostrade i DIF hellre spelar i en plastklubb som inte berör en jävel mer än dem som bor innanför kommungränsen, och knappt det.
Expert.
Silly Season 2025/26
Helt rätt i stunden dock. Kan ju inte offra spelet helt kortsiktigt genom att spela en för stunden sämre spelare för att han kanske kommer bli bättre om 7 år. Både Holm och Bernhardt hade uppenbara brister just då som inte gick att blunda för.SirDIFalot skrev: ↑2025-04-07 19:32:32Jag skulle säga att David Bernhardt och Philip Holm ligger på att Stefan Nyman (som annars verkar duktig på sitt jobb) inte såg deras värde fullt ut och spelade betydligt mindre kompetenta backar som Alexander Falk och Linus Arnesson mer. Dom fick inte den rollen dom tyckte sig förtjäna här och har väl fått rätt i det i efterhand.B.I.B.A skrev: ↑2025-04-07 18:46:07Bernhardt tillhör den förlorade Jocke-generationen.Momentumet skrev: ↑2025-04-07 18:30:16Tråkigt när spelare som är fostrade i DIF hellre spelar i en plastklubb som inte berör en jävel mer än dem som bor innanför kommungränsen, och knappt det.
Nyman hade en förmåga att prioritera den kollektiva defensiven vilket jag har svårt att hänga honom för. Ser gärna en återkomst där framöver.
- SirDIFalot
Silly Season 2025/26
Håller inte med i dom fallen. Falk skulle aldrig spelat SHL överhuvudtaget till exempel. Men Nyman verkar duktig ändå.Manijock skrev: ↑2025-04-07 19:46:52Helt rätt i stunden dock. Kan ju inte offra spelet helt kortsiktigt genom att spela en för stunden sämre spelare för att han kanske kommer bli bättre om 7 år. Både Holm och Bernhardt hade uppenbara brister just då som inte gick att blunda för.SirDIFalot skrev: ↑2025-04-07 19:32:32Jag skulle säga att David Bernhardt och Philip Holm ligger på att Stefan Nyman (som annars verkar duktig på sitt jobb) inte såg deras värde fullt ut och spelade betydligt mindre kompetenta backar som Alexander Falk och Linus Arnesson mer. Dom fick inte den rollen dom tyckte sig förtjäna här och har väl fått rätt i det i efterhand.B.I.B.A skrev: ↑2025-04-07 18:46:07Bernhardt tillhör den förlorade Jocke-generationen.Momentumet skrev: ↑2025-04-07 18:30:16Tråkigt när spelare som är fostrade i DIF hellre spelar i en plastklubb som inte berör en jävel mer än dem som bor innanför kommungränsen, och knappt det.
Nyman hade en förmåga att prioritera den kollektiva defensiven vilket jag har svårt att hänga honom för. Ser gärna en återkomst där framöver.
Oavsett så blir det svårt för en sportchef att hålla kvar talangfulla spelare som inte får det utrymmet dom behöver där och då.
Expert.
-
Silly Season 2025/26
Adam Ollas Mattsson kan väll med läggas på den listan.SirDIFalot skrev: ↑2025-04-07 19:32:32Jag skulle säga att David Bernhardt och Philip Holm ligger på att Stefan Nyman (som annars verkar duktig på sitt jobb) inte såg deras värde fullt ut och spelade betydligt mindre kompetenta backar som Alexander Falk och Linus Arnesson mer. Dom fick inte den rollen dom tyckte sig förtjäna här och har väl fått rätt i det i efterhand.B.I.B.A skrev: ↑2025-04-07 18:46:07Bernhardt tillhör den förlorade Jocke-generationen.Momentumet skrev: ↑2025-04-07 18:30:16Tråkigt när spelare som är fostrade i DIF hellre spelar i en plastklubb som inte berör en jävel mer än dem som bor innanför kommungränsen, och knappt det.
Silly Season 2025/26
Så är det. Det är den svåra balansgången mellan om man ska göra vad som är vinnande för stunden eller i långa loppet. Tränarna tenderar ju, helt riktigt enligt mig, att ta så många poäng som möjligt här och nu.SirDIFalot skrev: ↑2025-04-07 19:53:11Håller inte med i dom fallen. Falk skulle aldrig spelat SHL överhuvudtaget till exempel. Men Nyman verkar duktig ändå.Manijock skrev: ↑2025-04-07 19:46:52Helt rätt i stunden dock. Kan ju inte offra spelet helt kortsiktigt genom att spela en för stunden sämre spelare för att han kanske kommer bli bättre om 7 år. Både Holm och Bernhardt hade uppenbara brister just då som inte gick att blunda för.SirDIFalot skrev: ↑2025-04-07 19:32:32Jag skulle säga att David Bernhardt och Philip Holm ligger på att Stefan Nyman (som annars verkar duktig på sitt jobb) inte såg deras värde fullt ut och spelade betydligt mindre kompetenta backar som Alexander Falk och Linus Arnesson mer. Dom fick inte den rollen dom tyckte sig förtjäna här och har väl fått rätt i det i efterhand.B.I.B.A skrev: ↑2025-04-07 18:46:07Bernhardt tillhör den förlorade Jocke-generationen.Momentumet skrev: ↑2025-04-07 18:30:16
Tråkigt när spelare som är fostrade i DIF hellre spelar i en plastklubb som inte berör en jävel mer än dem som bor innanför kommungränsen, och knappt det.
Oavsett så blir det svårt för en sportchef att hålla kvar talangfulla spelare som inte får det utrymmet dom behöver där och då.
- Nelson Muntz
Silly Season 2025/26
Vilka har kontrakt nästa år?
Vill se en ombyggnad. För vi ser ut att spela HA nästa år.
Vet costmar, Lill fimpen och Frondell. Vilka mer har vi?
Antingen finner vi en väg, eller så gör vi en...
Silly Season 2025/26
Hävelid och Brodin.Nelson Muntz skrev: ↑2025-04-08 20:30:25 Vilka har kontrakt nästa år?
Joy.
- BOMBOM BOUCHARD
- Tipsmästare 2010/11
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
Wikegård, en sak bara, oavsett serie dessutom, se för fan till att fixa en bra målvakt.
Hämtat ur boken "Vad varje sportchef måste känna till".
Hämtat ur boken "Vad varje sportchef måste känna till".
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
- Nelson Muntz
Silly Season 2025/26
Brodda????
Shit. Dom pengarna hade jag gärna sett på en rejäl ”hållkäftenvärvning” på en målvakt. Måste ju kunna köpa ut han.
Shit. Dom pengarna hade jag gärna sett på en rejäl ”hållkäftenvärvning” på en målvakt. Måste ju kunna köpa ut han.
Antingen finner vi en väg, eller så gör vi en...
- SirDIFalot
Silly Season 2025/26
Att köpa ut någon innebär ju tyvärr inte att dom pengarna sparas in.Nelson Muntz skrev: ↑2025-04-08 21:06:27 Brodda????
Om vi erbjuder Brodin 6 eller 9 månaderslöner istället för dom 12 han har kvar. Varför skulle han accpetera det? Givetvis ska vi försöka. Men det är ju inte direkt som med Ytterell eller Gradin, att dom kan få liknande kontrakt någon annanstans. Brodin kan ju som bäst hoppas på 35k i månaden i Almtuna just nu.
Expert.