Säsongen 2024/25

Här diskuteras allt om Djurgården Hockey.
Skriv svar
Osten östlund

Säsongen 2024/25

Inlägg av Osten östlund »

Rolv skrev: 2025-04-06 12:32:15
Osten östlund skrev: 2025-04-06 08:50:01
Nypovich skrev: 2025-04-06 08:07:57
Rolv skrev: 2025-04-06 07:45:18 Vad tror ni? Kommer Gidlöf? Bör han komma om möjligheten finns?
Jag själv är kluven, hur reagerar gruppen på det? Hävelid har gjort det bra på slutet. Peta honom nu, vad skulle det skicja för signaler?
Möjligtvis att ta hit Gidöf, men då som backup/avlastning för Hävelid. Eventuellt vila Hävelid någon match och sen ta det därifrån vem som fortsätter stå. Detta tror nog jag är det beslut som jag personligen skulle tycka var mest rätt, om vi nu har möjligheten.
Men som sagt var, är väldigt kluven i frågan. Är trots allt Hävelid/Andre’n som har varit med sen september, å då skicka en av dom när vi är framme vid det alla har väntat på hela säsongen.
Samtidigt värvades ju Gidlöf för en dryg månad sen, så det kommer ju inte isf som nån blixt från klar himmel.
Är ju egentligen ingen skillnad mot att någon fick kliva åt sidan när Filip Eriksson värvades.
Enda man ska ställa sig är, vad händer om Hävelid går sönder. Gidlöf borde ju hålla igång på något sätt. Plus att han ville va där han fick spela och nu är det ju avklarat. Som det är nu litar jag på att Hävelid kan ta oss hela vägen.
Som det är nu, absolut med Hävelid. Men går detta till 6 -7 matcher. Samt en ev. final. Så behöver nog Hävelid få vila. Iskall Andren eller Gidlöf, som spelat en del. Borde ej vara ett svårt val.

Gruppen vet vad som gäller, max ca 3 veckor kvar av säsongen.
Hamna av en slump via FB, på en artikel om uttåget ur slutspelet för Leksands J20. Av kommentarerna att döma, verkar inte Gidlöf precis ha storspelat.
Kan vara så, dipp i formen. Eller ett annat spel i j20?

Vi såg ju vad han gjorde i SHL.

Om han nu inte vill ha semester? Så vore det tjänstefel, att inte ta hit honom återstående tid av säsongen.

Om Hävelid orkar stå samtliga matcher, samt storspelar. Så får vi ge Gidlöf en signerad matchtröja, som tack för vissat intresse!
Nypovich
Medlem: Ja, vanlig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av Nypovich »

Osten östlund skrev: 2025-04-06 13:18:40
Rolv skrev: 2025-04-06 07:45:18 Vad tror ni? Kommer Gidlöf? Bör han komma om möjligheten finns?
Jag själv är kluven, hur reagerar gruppen på det? Hävelid har gjort det bra på slutet. Peta honom nu, vad skulle det skicja för signaler?
Möjligtvis att ta hit Gidöf, men då som backup/avlastning för Hävelid. Eventuellt vila Hävelid någon match och sen ta det därifrån vem som fortsätter stå. Detta tror nog jag är det beslut som jag personligen skulle tycka var mest rätt, om vi nu har möjligheten.
Men som sagt var, är väldigt kluven i frågan. Är trots allt Hävelid/Andre’n som har varit med sen september, å då skicka en av dom när vi är framme vid det alla har väntat på hela säsongen.
Samtidigt värvades ju Gidlöf för en dryg månad sen, så det kommer ju inte isf som nån blixt från klar himmel.
Är ju egentligen ingen skillnad mot att någon fick kliva åt sidan när Filip Eriksson värvades.
Enda man ska ställa sig är, vad händer om Hävelid går sönder. Gidlöf borde ju hålla igång på något sätt. Plus att han ville va där han fick spela och nu är det ju avklarat. Som det är nu litar jag på att Hävelid kan ta oss hela vägen.
Som det är nu, absolut med Hävelid. Men går detta till 6 -7 matcher. Samt en ev. final. Så behöver nog Hävelid få vila. Iskall Andren eller Gidlöf, som spelat en del. Borde ej vara ett svårt val.

Hamna av en slump via FB, på en artikel om uttåget ur slutspelet för Leksands J20. Av kommentarerna att döma, verkar inte Gidlöf precis ha storspelat.

Om han nu inte vill ha semester? Så vore det tjänstefel, att inte ta hit honom återstående tid av säsongen.

Om Hävelid orkar stå samtliga matcher, samt storspelar. Så får vi ge Gidlöf en matchtröja, som tack för vissat intresse!
Tror knappast han gör något för att inte få spela. I hans ålder så lär han älska alla utmaningar om han inte funderar på att lägga av helt.
daaviid

Säsongen 2024/25

Inlägg av daaviid »

mforce skrev: 2025-04-06 13:02:52
Heraklion skrev: 2025-04-06 12:50:41
Troll
Öh, va?
Blev du förvånad över kommentaren?
Användarvisningsbild
mforce

Säsongen 2024/25

Inlägg av mforce »

daaviid skrev: 2025-04-06 13:32:00
mforce skrev: 2025-04-06 13:02:52
Heraklion skrev: 2025-04-06 12:50:41
Troll
Öh, va?
Blev du förvånad över kommentaren?
Ja. Den som förfäktar idén skulle skulle jag ha förståelse för att bli kallad troll. Det har jag inte skrivit att jag gör. Men det kanske är jobbigt att läsa ibland.
Osten östlund

Säsongen 2024/25

Nypovich skrev: 2025-04-06 13:22:50
Osten östlund skrev: 2025-04-06 13:18:40

Om Hävelid orkar stå samtliga matcher, samt storspelar. Så får vi ge Gidlöf en matchtröja, som tack för vissat intresse!
Tror knappast han gör något för att inte få spela. I hans ålder så lär han älska alla utmaningar om han inte funderar på att lägga av helt.
Precis, samt så går Andrens kontrakt ut om 3 veckor ( för dom som får dåligt samvete, eller tänker långsiktigt )!?
Centertank

Säsongen 2024/25

Inlägg av Centertank »

Uppseendeväckande tycker jag att Melin får gråta ut och aggressivt skälla ut domarna och klara sig från varningar från allt och alla. Resultat i stället: Domarna stängs av! Resultat av det: de nya domarna känner att om de dömer emot aik så kan det rendera i en avstängning. Domarnivån må vara ett skämt i hockeyallsvenskan, men detta tar ju ändå priset.
Användarvisningsbild
mforce

Säsongen 2024/25

Inlägg av mforce »

Centertank skrev: 2025-04-06 13:56:09 Uppseendeväckande tycker jag att Melin får gråta ut och aggressivt skälla ut domarna och klara sig från varningar från allt och alla. Resultat i stället: Domarna stängs av! Resultat av det: de nya domarna känner att om de dömer emot aik så kan det rendera i en avstängning. Domarnivån må vara ett skämt i hockeyallsvenskan, men detta tar ju ändå priset.
Det är väl det vanliga, flytta fokus från det egna laget.
Men bedrövligt hur han håller på.
Användarvisningsbild
Mattias_87
Medlem: Ja, ständig medlem
Säsongskort: Ja

Säsongen 2024/25

Inlägg av Mattias_87 »

Centertank skrev: 2025-04-06 13:56:09 Uppseendeväckande tycker jag att Melin får gråta ut och aggressivt skälla ut domarna och klara sig från varningar från allt och alla. Resultat i stället: Domarna stängs av! Resultat av det: de nya domarna känner att om de dömer emot aik så kan det rendera i en avstängning. Domarnivån må vara ett skämt i hockeyallsvenskan, men detta tar ju ändå priset.
Samtidigt så måste man väl få bli förbannad? Som K-G efter första finalen mot Modo. Jag tycker det är BRA att man kan få byta domarpar om dom gör en dålig match. Precis som man kan bänka spelare som gör en dålig match. Domare måste också kunna få veta att dom gjort ett dåligt jobb.
Avskaffa tre mot tre.
Centertank

Säsongen 2024/25

Inlägg av Centertank »

Givet att man ska få bli förbannad. Men om ligan stänger av domare efter den nivån på feldömning så kommer de inte ha några domare kvar. Jag tyckte dessutom att domaren var neutral i sina bedömningar och inte gynnade något av lagen. Jag fruktar att det nu blir som i aik:s kvartsfinal (efter feldömningen där..) att aik nu tydligt kommer att gynnas av domslut. De är de absolut inte värda!
Nypovich

Säsongen 2024/25

Inlägg av Nypovich »

Lite tillbaka i dåliga hjulspår idag. Känns segare och inte alls lika inspirerat när folk trillar och tappar puck hej vilt.

Kanske bara är min känsla.
Användarvisningsbild
Jim Morrison

Säsongen 2024/25

Inlägg av Jim Morrison »

Då varvar vi upp igen nästa match. SSK får verkligen kräma ur allt dom har för att vinna samt ha en massa stolpe-in.

Ser inte hur dom ska ta två matcher till mot oss.
Mitt i livet händer det att döden kommer och tar mått på människan. Det besöket glöms och livet fortsätter. Men kostymen sys i det tysta.
Zam Boni

Säsongen 2024/25

Inlägg av Zam Boni »

mforce skrev: 2025-04-06 12:46:21 Man kan naturligtvis ha mer än en tanke i huvudet samtidigt. Jag vill att det går så dåligt som möjligt för ajk samtidigt som att jag vill ha en sprudlande hockeykultur i Stockhollmsområdet.
Exakt.
Användarvisningsbild
Vikas

Säsongen 2024/25

Inlägg av Vikas »

Dags för oss att göra oväsen i media om domarinsatsen.

Wessner kan inte få döma våra matcher med hans historia i Karlskoga. Det är så jävla olämpligt att man tappar hakan.
Användarvisningsbild
Henkos
Medlem: Ja, ständig medlem

Säsongen 2024/25

Inlägg av Henkos »

Jim Morrison skrev: 2025-04-06 19:26:59 Då varvar vi upp igen nästa match. SSK får verkligen kräma ur allt dom har för att vinna samt ha en massa stolpe-in.

Så är det men å andra sidan hade jag innan matchen idag svårt att se att de skulle ta en match till.
Osten östlund

Säsongen 2024/25

Jim Morrison skrev: 2025-04-06 19:26:59 Då varvar vi upp igen nästa match. SSK får verkligen kräma ur allt dom har för att vinna samt ha en massa stolpe-in.

Vinner dom på tisdag, vilket inte är omöjligt. Så är det nog mer sannolikt att dom kan vinna 2 matcher.

"Såg ju impotensen nyss"!

Vad höll Klasen o Ty på i powerplay med?

Dick missar mål, samt tar offensiva utvisningar istället !
Skriv svar