Varför ?#10 skrev: ↑2025-04-03 18:02:19Nej tack.SirDIFalot skrev: ↑2025-04-03 16:21:33 Sportbladet skriver att vi jagar Fjällby. Ingen chock direkt.
Silly Season 2025/26
-
- Medlem: Ja, ständig medlem
- Säsongskort: Ja
Silly Season 2025/26
The DIF ONE
Silly Season 2025/26
Vi kommer inte kunna värva hur många spelare som helst, därför behöver vi mer spets än Fjällby, 36 matcher och ett mål sist han spelade shl med oss, nä tror inte han är den vi ska ha, om vi spelar shl alltså.
- SirDIFalot
Silly Season 2025/26
Det är väl ändå inte särskilt relevant? Då kan du väl lika gärna peka på hans slutspel där han sen gjorde sju mål och hävda att det är superspets. Dessutom var han ju bara 20 år då.
Med det sagt så är det väl inte någon spelare som kommer vinna poängligan. Snarare perfekt potential att bli en stomspelare under många år.
Vi kommer nog värva väldigt många spelare, om vi går upp, tror inte det är gubbarna som kommer leda oss en säsong i SHL.
Expert.
Silly Season 2025/26
Relevant hit eller dit, min åsikt kanske inte är relevant, men det är vad jag tycker, å kommer han hoppas jag såklart att det blir skitbra.SirDIFalot skrev: ↑2025-04-03 20:11:17Det är väl ändå inte särskilt relevant? Då kan du väl lika gärna peka på hans slutspel där han sen gjorde sju mål och hävda att det är superspets. Dessutom var han ju bara 20 år då.
Med det sagt så är det väl inte någon spelare som kommer vinna poängligan. Snarare perfekt potential att bli en stomspelare under många år.
Vi kommer nog värva väldigt många spelare, om vi går upp, tror inte det är gubbarna som kommer leda oss en säsong i SHL.
-
Silly Season 2025/26
En femma sa väl Wiken på medlemsmötet att vi ska värva om vi går upp?SirDIFalot skrev: ↑2025-04-03 20:11:17Det är väl ändå inte särskilt relevant? Då kan du väl lika gärna peka på hans slutspel där han sen gjorde sju mål och hävda att det är superspets. Dessutom var han ju bara 20 år då.
Måste va en ny förstafemma han menar då och där är man ju inte jättesugen på att sätta in Fjällby.
- DIF_Soldier
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
AJF vore en alldeles perfekt värvning för en tredjelina, med potential att växa. Allt bygger på vilken roll han får. Värvad som absolut spets vore ju givetvis ett misstag. Som Robin säger är det ju en alldeles utmärkt spelare att bygga en ny stomme med. Dessutom i en bra ålder fortfarande. Att nobba honom helt vore befängt. Han var den drivande i Davidsson-linan och en stor orsak till att deras siffror blåste upp, vilket övervärderade dem.
Ingen slump att han är den som tog sig till NHL medan Mackan spelar i Finland.
Vi får komma ihåg att i princip alla bärande i vårt lag befinner sig långt över fel sida 30. Och de yngre talangerna stannar inte länge. Vi är i desperat behov av spelare i Ackes ålder. Jag är också övertygad om att Wikegård kommer klippa banden med spelare som inte håller om vi når SHL, liknande något han gjorde inför denna säsong. En sån som Larsson blir givetvis inte kvar. Inte Melvin, Dick, Thore eller Grewe heller. Weigel är gränsfall, men jag tror inte han heller.
Så det kommer finnas platser. OM. Vi når SHL.
Vi får komma ihåg att i princip alla bärande i vårt lag befinner sig långt över fel sida 30. Och de yngre talangerna stannar inte länge. Vi är i desperat behov av spelare i Ackes ålder. Jag är också övertygad om att Wikegård kommer klippa banden med spelare som inte håller om vi når SHL, liknande något han gjorde inför denna säsong. En sån som Larsson blir givetvis inte kvar. Inte Melvin, Dick, Thore eller Grewe heller. Weigel är gränsfall, men jag tror inte han heller.
Säg den glädje som varar
Silly Season 2025/26
Ja det är nog inte alla med kontrakt OM vi går upp som blir kvar även om jag kan överväga att Wagge får prova SHL. Isåfall 1 ny center och 3-4 ny FW för att ersätta Thore, Dick, Kelleher, Grewe och Brodin. Rensfeldt är enligt mig given förlängning till rimligare pris oavsett serie.DIF_Soldier skrev: ↑2025-04-04 14:32:05 AJF vore en alldeles perfekt värvning för en tredjelina, med potential att växa. Allt bygger på vilken roll han får. Värvad som absolut spets vore ju givetvis ett misstag. Som Robin säger är det ju en alldeles utmärkt spelare att bygga en ny stomme med. Dessutom i en bra ålder fortfarande. Att nobba honom helt vore befängt. Han var den drivande i Davidsson-linan och en stor orsak till att deras siffror blåste upp, vilket övervärderade dem.
Fjällby vore klockren i det sätt vi vill spela. Sen ska vi nog se det som att vi kommer bygga minst 3 typ jämnbra kedjor och inte så tydlig hierarki mellan.
Dick ska man kanske inte underskatta heller om han är motiverat. Har inte jämnheten längre men kan kanske avgöra 5-10 matcher åt oss på egen hand vilket räcker långt.
Silly Season 2025/26
Vill inte vara sån men Dick pallar inte en hel säsong SHL till. Han får gärna motbevisa mig men OM han skulle spela upp oss så är han ändå odödlig och kan lägga grillorna på hyllan och för evigt vara en ikon.dr111DIF skrev: ↑2025-04-04 16:21:12Ja det är nog inte alla med kontrakt OM vi går upp som blir kvar även om jag kan överväga att Wagge får prova SHL. Isåfall 1 ny center och 3-4 ny FW för att ersätta Thore, Dick, Kelleher, Grewe och Brodin. Rensfeldt är enligt mig given förlängning till rimligare pris oavsett serie.DIF_Soldier skrev: ↑2025-04-04 14:32:05 AJF vore en alldeles perfekt värvning för en tredjelina, med potential att växa. Allt bygger på vilken roll han får. Värvad som absolut spets vore ju givetvis ett misstag. Som Robin säger är det ju en alldeles utmärkt spelare att bygga en ny stomme med. Dessutom i en bra ålder fortfarande. Att nobba honom helt vore befängt. Han var den drivande i Davidsson-linan och en stor orsak till att deras siffror blåste upp, vilket övervärderade dem.
Fjällby vore klockren i det sätt vi vill spela. Sen ska vi nog se det som att vi kommer bygga minst 3 typ jämnbra kedjor och inte så tydlig hierarki mellan.
Dick ska man kanske inte underskatta heller om han är motiverat. Har inte jämnheten längre men kan kanske avgöra 5-10 matcher åt oss på egen hand vilket räcker långt.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Silly Season 2025/26
Är väl perfekt att ha med både Dick och Kelleher och låta dem lira typ hälften av matcherna i grundserien och resten låta lovande juniorer få chansen. Två spelare som är på en makalös nivå när det är slutspel tackar man inte nej till och man ger med detta våra juniorer få en bra chans. Win-win!Praetori skrev: ↑2025-04-04 20:57:54Vill inte vara sån men Dick pallar inte en hel säsong SHL till. Han får gärna motbevisa mig men OM han skulle spela upp oss så är han ändå odödlig och kan lägga grillorna på hyllan och för evigt vara en ikon.dr111DIF skrev: ↑2025-04-04 16:21:12Ja det är nog inte alla med kontrakt OM vi går upp som blir kvar även om jag kan överväga att Wagge får prova SHL. Isåfall 1 ny center och 3-4 ny FW för att ersätta Thore, Dick, Kelleher, Grewe och Brodin. Rensfeldt är enligt mig given förlängning till rimligare pris oavsett serie.DIF_Soldier skrev: ↑2025-04-04 14:32:05 AJF vore en alldeles perfekt värvning för en tredjelina, med potential att växa. Allt bygger på vilken roll han får. Värvad som absolut spets vore ju givetvis ett misstag. Som Robin säger är det ju en alldeles utmärkt spelare att bygga en ny stomme med. Dessutom i en bra ålder fortfarande. Att nobba honom helt vore befängt. Han var den drivande i Davidsson-linan och en stor orsak till att deras siffror blåste upp, vilket övervärderade dem.
Silly Season 2025/26
Troligen ja. Men man har ju trott han varit slut i hur många år som helst nu. Känns som han kan leverera samma oavsett nivå typ. Om han stänker in 15 baljor under en höst och sedan går sönder är det typ ändå värt det.Praetori skrev: ↑2025-04-04 20:57:54Vill inte vara sån men Dick pallar inte en hel säsong SHL till. Han får gärna motbevisa mig men OM han skulle spela upp oss så är han ändå odödlig och kan lägga grillorna på hyllan och för evigt vara en ikon.dr111DIF skrev: ↑2025-04-04 16:21:12Ja det är nog inte alla med kontrakt OM vi går upp som blir kvar även om jag kan överväga att Wagge får prova SHL. Isåfall 1 ny center och 3-4 ny FW för att ersätta Thore, Dick, Kelleher, Grewe och Brodin. Rensfeldt är enligt mig given förlängning till rimligare pris oavsett serie.DIF_Soldier skrev: ↑2025-04-04 14:32:05 AJF vore en alldeles perfekt värvning för en tredjelina, med potential att växa. Allt bygger på vilken roll han får. Värvad som absolut spets vore ju givetvis ett misstag. Som Robin säger är det ju en alldeles utmärkt spelare att bygga en ny stomme med. Dessutom i en bra ålder fortfarande. Att nobba honom helt vore befängt. Han var den drivande i Davidsson-linan och en stor orsak till att deras siffror blåste upp, vilket övervärderade dem.
Silly Season 2025/26
Mjo men det förutsätter att man har en lyxbudget och en trupp och tränare där man kan få dylik uppställning att funka.BigJ skrev: ↑2025-04-04 21:25:06Är väl perfekt att ha med både Dick och Kelleher och låta dem lira typ hälften av matcherna i grundserien och resten låta lovande juniorer få chansen. Två spelare som är på en makalös nivå när det är slutspel tackar man inte nej till och man ger med detta våra juniorer få en bra chans. Win-win!Praetori skrev: ↑2025-04-04 20:57:54Vill inte vara sån men Dick pallar inte en hel säsong SHL till. Han får gärna motbevisa mig men OM han skulle spela upp oss så är han ändå odödlig och kan lägga grillorna på hyllan och för evigt vara en ikon.dr111DIF skrev: ↑2025-04-04 16:21:12Ja det är nog inte alla med kontrakt OM vi går upp som blir kvar även om jag kan överväga att Wagge får prova SHL. Isåfall 1 ny center och 3-4 ny FW för att ersätta Thore, Dick, Kelleher, Grewe och Brodin. Rensfeldt är enligt mig given förlängning till rimligare pris oavsett serie.DIF_Soldier skrev: ↑2025-04-04 14:32:05 AJF vore en alldeles perfekt värvning för en tredjelina, med potential att växa. Allt bygger på vilken roll han får. Värvad som absolut spets vore ju givetvis ett misstag. Som Robin säger är det ju en alldeles utmärkt spelare att bygga en ny stomme med. Dessutom i en bra ålder fortfarande. Att nobba honom helt vore befängt. Han var den drivande i Davidsson-linan och en stor orsak till att deras siffror blåste upp, vilket övervärderade dem.
Svensk hockey har inte utrymme för att ha glada artister på bänken.
- This is not a penalty this is a thing of beauty. If you don't like it change the channel.
Silly Season 2025/26
Nja, att på papperet ha Dick och Kelleher som ordinarie men att låta juniorer spela hälften av matcherna är ingen extra kostnad direkt. Egentligen bra win-win då juniorer får mer speltid och kan utvecklas till ngt riktigt bra samtidigt som "gubbarna" vilar sig tillräckligt till slutspelet. Klockrent!Praetori skrev: ↑2025-04-04 22:18:30Mjo men det förutsätter att man har en lyxbudget och en trupp och tränare där man kan få dylik uppställning att funka.BigJ skrev: ↑2025-04-04 21:25:06Är väl perfekt att ha med både Dick och Kelleher och låta dem lira typ hälften av matcherna i grundserien och resten låta lovande juniorer få chansen. Två spelare som är på en makalös nivå när det är slutspel tackar man inte nej till och man ger med detta våra juniorer få en bra chans. Win-win!Praetori skrev: ↑2025-04-04 20:57:54Vill inte vara sån men Dick pallar inte en hel säsong SHL till. Han får gärna motbevisa mig men OM han skulle spela upp oss så är han ändå odödlig och kan lägga grillorna på hyllan och för evigt vara en ikon.dr111DIF skrev: ↑2025-04-04 16:21:12Ja det är nog inte alla med kontrakt OM vi går upp som blir kvar även om jag kan överväga att Wagge får prova SHL. Isåfall 1 ny center och 3-4 ny FW för att ersätta Thore, Dick, Kelleher, Grewe och Brodin. Rensfeldt är enligt mig given förlängning till rimligare pris oavsett serie.DIF_Soldier skrev: ↑2025-04-04 14:32:05 AJF vore en alldeles perfekt värvning för en tredjelina, med potential att växa. Allt bygger på vilken roll han får. Värvad som absolut spets vore ju givetvis ett misstag. Som Robin säger är det ju en alldeles utmärkt spelare att bygga en ny stomme med. Dessutom i en bra ålder fortfarande. Att nobba honom helt vore befängt. Han var den drivande i Davidsson-linan och en stor orsak till att deras siffror blåste upp, vilket övervärderade dem.
Svensk hockey har inte utrymme för att ha glada artister på bänken.

- Hepsnastian
- Medlem: Ja, vanlig medlem
Silly Season 2025/26
Det skulle vara intresserant att veta, Om vi går upp, om center-stommen Krüger,Costmar,Weigel,Rensfeldt skulle hålla?
Har varit hyfsat nöjd över säsongen med dom iallafall.
Delägare
- Mattias_87
- Medlem: Ja, ständig medlem
Silly Season 2025/26
Jag skulle ju gärna vilja ha en offensiv förstacenter. Weigel tackar vi nog av om vi går upp.Hepsnastian skrev: ↑2025-04-05 07:26:39 Det skulle vara intresserant att veta, Om vi går upp, om center-stommen Krüger,Costmar,Weigel,Rensfeldt skulle hålla?
Avskaffa tre mot tre.