DIFLuWi skrev: ↑2025-03-26 16:15:51
Ähh, Thore är hemma i Norge, myser med frugan och dricker Amarone.
Klart gubben kommer lira!
Jag hoppas det också hehe, för att vara positivt för en gång skull. Dom skrev ju att hans frånvaro från ispassen var "förutbestämt"
Så återstår det att se om detta stämmer..
Mattias_87 skrev: ↑2025-04-01 13:35:43
Något jag faktiskt gillade som Jocke E sa: Vi ska bygga laget runt spelare i sin fysiska prime runt 27-33 typ.
Det låter gammalt. Då skulle jag hellre ta ned till 24-29. Unga friska män med fullgod återhämtning samt gott läkkött.
Dessutom skaffat sig rutin och alla med utvecklingspotential.
Sedan kan man behöva ha med några äldre och några yngre, men merparten i ett a-lag vill jag inte ha 30-plus.
– Min erfarenhet är att alla lag som vinner en serie i bäst av sju förtjänar att gå vidare, säger Mattias Ekholm
Så Thore skadad och är inte med ikväll... Så jävla sjukt att han ska bli skadad till viktigaste tiden Costmar och M Hävelid inte heller med ikväll. Fan ingen bra känsla över detta alls Kanske bättre o kolla J20s match mot Fisk
Morwiin skrev: ↑2025-04-02 17:32:05
Så Thore skadad och är inte med ikväll... Så jävla sjukt att han ska bli skadad till viktigaste tiden Costmar och M Hävelid inte heller med ikväll. Fan ingen bra känsla över detta alls Kanske bättre o kolla J20s match mot Fisk
Ja spelar man inte när det är slutspel så borde det vara allvarligt.
Axelsson av ”säkerhetsåtgärd” enligt Kimby. Är väl rimligt att han inte behöver vara med i tredje när man leder med fem puckar och halva kringelfabriken är ute efter honom.
Mattias_87 skrev: ↑2025-04-01 13:35:43
Något jag faktiskt gillade som Jocke E sa: Vi ska bygga laget runt spelare i sin fysiska prime runt 27-33 typ.
Det låter gammalt. Då skulle jag hellre ta ned till 24-29. Unga friska män med fullgod återhämtning samt gott läkkött.
Dessutom skaffat sig rutin och alla med utvecklingspotential.
Sedan kan man behöva ha med några äldre och några yngre, men merparten i ett a-lag vill jag inte ha 30-plus.
Ja, det är definitivt en förleggad syn att en spelares prime skulle vara mellan 27-33. Det finns det allt mer data som påvisar. Snarare att spelares peak sker mycket tidigare än folk tror, även om det som alltid finns undantagsfall.